La începutul lunii, Google a lansat o actualizare a algoritmului de căutare a recenziilor produselor, concepută pentru clasificarea conținutului bine cercetat și aprofundat.
Aceasta nu este o actualizare de bază a algoritmului care afectează toate rezultatele căutării. Această actualizare vizează în mod special recenziile produselor.
Într-un anunț, Google spune că a proiectat actualizarea recenziilor produselor pentru a recompensa conținutul pe care utilizatorii îl consideră cel mai util:
“Google Search is always working to show the most useful and helpful information possible, through testing, experimenting and review processes. From this, we know people appreciate product reviews that share in-depth research, rather than thin content that simply summarizes a bunch of products. That’s why we’re sharing an improvement to our ranking systems, which we call the product reviews update, that’s designed to better reward such content.”
(“Google Search lucrează întotdeauna pentru a afișa cele mai utile și de ajutor informații posibile, prin testare, experimentare și procese de revizuire. Astfel, știm că oamenii apreciază recenziile despre produse care împărtășesc cercetări aprofundate, mai degrabă decât conținutul superficial care rezumă pur și simplu o grămadă de produse. De aceea, împărtășim o îmbunătățire a sistemelor noastre de clasare, pe care le numim actualizarea recenziilor de produse, concepută pentru a recompensa mai bine un astfel de conținut.")
Website-urile care nu publică recenzii despre produse nu au de ce să-și facă griji cu privire la această actualizare.
În schimb, website-urile care publică recenzii despre produse ar trebui să își monitorizeze cu atenție traficul și să observe schimbările. Orice fluctuaţie bruscă sau scădere a traficului de căutare, începând cu sau în jurul datei de 8 aprilie, poate indica faptul că un website ar putea fi afectat de actualizarea recenziilor.
Ce măsuri trebuie luate când actualizarea are impact asupra website-ului?
Actualizarea recenziilor de produse se concentrează pe furnizarea de conținut utilizatorilor care oferă analize aprofundate și cercetări originale. Cu aceasta, Google Search își propune să acorde prioritate recenziilor de produse scrise de experți sau entuziaști care cunosc bine subiectul.
Afacerile cu website-uri care cred că au fost afectate de actualizarea recenziilor de produse ar trebui să ia în considerare sfaturilor Google privind crearea de conținut mai bun.
Trebuie examinat conținutul recenziilor în mod obiectiv și să se observe dacă:
- Se exprimă cunoștințe de specialitate despre produse acolo unde este cazul
- Se afișează cum este produsul fizic sau cum este utilizat, cu un conținut unic față de ceea ce este furnizat de producător
- Se oferă măsurători cantitative despre modul în care un produs se înadrează în diferite categorii de performanță
- Se explică cum se diferențiază un produs de altele similare
- Se explică ce produse ar putea fi cele mai bune pentru anumite utilizări sau circumstanțe
- Se discută despre beneficiile și dezavantajele unui anumit produs, pe baza cercetărilor, argumentelor asupra acestuia
- Se descrie modul în care un produs a evoluat de la modelele sau versiunile anterioare pentru a oferi îmbunătățiri, pentru a rezolva problemele sau pentru a ajuta utilizatorii
- Se identifică factorii cheie de luare a deciziilor pentru categoria produsului și cum se comportă produsul în aceste zone
Recomandările de mai sus sunt în concordanță cu obiectivul Google de a recompensa cele mai utile recenzii despre produse.
În viitor, recenziile scurte ale produselor vor avea o clasare mai scăzută în rezultatele căutării. Recenziile cu rezumate scurte ale produselor sunt frecvent văzute pe website-urile afiliate care se concentrează mai mult pe realizarea de vânzări rapide decât pe furnizarea de valoare reală utilizatorilor.
De acum, pe website-uri trebuie să se publice analize holistice ale produselor, care includ comparații cu produse. De asemenea, se recomandă oferirea de analize cantitative atunci când este posibil, detalii tehnice și alte date care pot ajuta consumatorii să ia o decizie de cumpărare.
Se pare că Google va acorda o atenție deosebită dacă o recenzie oferă informații care depășesc ceea ce furnizează producătorul. Cu alte cuvinte, pe o pagină de produs nu trebuie să se rescrie ceea ce se găsește deja pe internet, trebuie să se aducă informații noi.
Aceasta actualizare cu siguranță va aduce o serie de schimbări asupra website-urilor care conțin recenzii precum şi agregatoarelor afiliate, iar în viitor se va observa și mai mult impactul conţinutului original.
< Anterior | Următor > |
---|