Chiar dacă „long-form content”, (conținutul lung) este în prima linie în marketingul de conținut, acest lucru nu înseamnă că trebuie ignorată nici varianta scurtă.
În articolul de mai jos sunt explicate metodele prin care short-form contentul poate fi utilizat în strategia de marketing a unui business, dar și pe ce trebuie să se pună accentul atunci când este creat.
În general, short-contentul se folosește atunci când este împărtășită o opinie, sunt transmise știri sau actualizări importante. Cu toate acestea, este importantă atât modalitatea, cât și momentul în care este publicat.
Creat și publicat corect, acesta poate ajuta la completarea variantei de long-form content, atrăgând un public mai larg și construind un grad ridicat de conștientizare a mărcii.
La momentul actual, platforme precum Instagram și Facebook se concentrează pe difuzarea de videoclipuri scurte pentru utilizatori, astfel încât, într-un timp limitat, se pot obține mai multe vizionări și distribuiri.
Short-form contentul este o modalitate ideală de a atrage noi membri și clienți potențiali pentru un business.
Ce înseamnă short-form content?
Conținutul scurt este orice tip de conținut pe care publicul îl poate digera ușor și rapid, indiferent dacă citește, urmărește sau ascultă.
Când este scris, în general, short-contentul este sub 1.000 de cuvinte.
- Exemple: postări scurte, postări pe rețelele sociale, review, comentarii și e-mail-uri scurte.
Când este vizual, ca în videoclipurile scurte, acest tip de conținut durează de obicei mai puțin de 3 minute.
- Exemple: TikToks, You Tube Shorts, Instagram și Facebook Reels.
De ce short-form content trebuie creat?
Conținutul scurt poate servi pentru oricare dintre următoarele scopuri în strategia de marketing de conținut a unei mărci.
Intenția de căutare corectă și SEO cu conținut scurt scris
În anumite situații, conținutul SEO scris în formă scurtă se potrivește mai bine nevoilor cititorilor decât cel în formă lungă.
Pentru a oferi informații satisfăcătoare, nu este nevoie de 2.000 de cuvinte. În multe cazuri, o postare scurtă sub 1.000 de cuvinte sau mai puțin poate oferi un răspuns prompt și la subiect, căutat de către public.
Acest lucru formează și un generator de încredere pentru public.
Creșteți gradul de cunoaștere a mărcii cu un short-form video (videoclip scurt)
Când vine vorba de videoclipuri scurte, acestea sunt recomandate a fi create, deoarece reprezintă un format bun pentru a implica publicul și a crește gradul de conștientizare a mărcii prin povestiri vizuale, iar conținutul scurt este un plus pentru orice strategie de conținut și ciclu de vânzări.
Șansele pentru a partaja conținut video sunt de 2 ori mai mari decât orice alt tip de conținut.
Marketerii raportează că, în comparație cu alte formate video, videoclipurile scurte au cel mai mare ROI în ceea ce privește implicarea și generarea de clienți potențiali.
Top 3 tipuri de short content și exemple
Articole scurte pe blog
După cum se știe, o postare de blog scurtă are sub 1.000 de cuvinte.
Blogurile scurte sunt citite rapid, dar asta nu înseamnă că pot fi tratate superficial. Pentru ca un blog scurt să fie eficient este necesar ca informațiile utile să fie scrise într-un mod concis și clar.
Această postare exemplifică cel mai bine cum, sub 1.000 de cuvinte informația este livrată eficient.
Articolul se citește rapid, fără a lipsi date exemplificative.
Postările din social media
Postările pe rețelele sociale sunt scurte din cauza constrângerilor impuse de platforme, dar asta nu înseamnă că trebuie să fie fade.
În schimb, o postare socială cu adevărat captivantă poate conține o imagine izbitoare și un link relevant sau un fragment de text.
Short videos (TikToks, Reels, YouTube Shorts)
Creșterea videoclipurilor scurte a coincis cu ascensiunea TikTok, platforma video care a câștigat aproape un miliard de utilizatori activi în doar 6 ani.
Creșterea TikTok a făcut ca alte platforme să-i urmeze exemplul, inclusiv Reels de la Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, și Shorts de la YouTube (care este deținut de Google).
Videoclipurile scurte pot fi de câteva secunde și, dacă sunt mai lungi, de obicei se încadrează sub 3 minute.
Un exemplu bun este acest video, în care un pui de rinocer dintr-o grădină Zoo apare timp de 8 secunde, primind 78,6K aprecieri și 474 de comentarii.
În reels-urile sale de pe Instagram, Airbnb arată view-urile superbe din gama vastă de închirieri. Unul dintre avantajele videoclipurilor scurte este că sunt de impact, având numai câteva secunde de filmare.
În general, videoclipurile scurte sunt un format uimitor pentru mărcile care se concentrează pe conținutul de „how- to” (cum să).
Cele mai bune practici pentru crearea de short content
Conținutul scurt, cum ar fi un Instagram Reel sau o scurtă postare pe blog, ar putea fi prima introducere a unui client pe pagina acelui cont. Mai jos sunt prezentate cele mai bune practici pentru short videos.
1. Treci la subiect
Indiferent de tipul de conținut scurt creat, subiectul postării trebuie atins rapid.
Pentru a atrage publicul și a-i acapara atenția este necesară o introducere scrisă într-o postare pe blog sau cu o suprapunere de text, o explicație rapidă sau o fotografie strategică în videoclipuri.
A ajunge la subiectul conținutului este esențial, deoarece este, de asemenea, cârligul sau elementul din conținut care captează publicul.
2. Videoclipuri: Acordă atenție tendințelor
Pe platformele video scurte, saltul pe tendințe este o modalitate de a ajunge la cât mai mulți oameni.
De exemplu, anumite melodii sau octeți de sunet devin adesea populare, iar oamenilor le place să le pună propria întorsătură creativă.
Un utilizator a suprapus octetul de sunet cu imagini ale pisicii sale, iar alți utilizatori au urmat exemplul cu propriile animale de companie.
3. Rămâi relevant pentru audiența ta
Indiferent dacă e vorba despre o scurtă postare pe blog sau un videoclip scurt, fie că tendințele sunt sau nu valorificate, întotdeauna subiectul trebuie să fie de relevanță pentru marcă și public.
De exemplu, unele tendințe video scurte se vor potrivi perfect cu identitatea unei persoane, iar altele nu se vor plia nici pe departe.
Cercetarea cuvintelor cheie și a audienței este esențială pentru blogurile scurte.
4. Videoclipuri: Mai puține griji pentru calitate
În videoclipurile scurte, calitatea contează mai puțin decât autenticitatea, relevanța și valoarea.
Majoritatea utilizatorilor doresc transparență de la mărcile preferate și se așteaptă la aceasta și pe rețelele de socializare.
În multe cazuri, o mai mare transparență înseamnă să arăți mai puțin luciu și mai multe imperfecțiuni.
Acest lucru poate însemna un video făcut cu mâna tremurândă și oameni reali prezentați, care nu sunt aranjați perfect sau un video făcut în spatele unei cortine, pentru a vedea și situații neregizate.
5. Concentrează-te pe valoare: distracție, educație sau informare
Indiferent de tipul de conținut scurt creat, concentrarea trebuie să fie pe valoarea oferită pentru public.
Cuvântul „valoare” are o mulțime de semnificații. Dacă conținutul este amuzant sau provoacă păreri, acesta are valoare de divertisment.
Dacă îi învață pe oameni un concept relevant sau o abilitate care le lipsește, are valoare educațională.
Dacă oferă știri sau informații importante, acel conținut are valoare informațională.
Evaluarea trebuie să se axeze pe conținut, dacă se împărtășește ceva de valoare sau dacă se va auzi numai „zgomot”.
Short-form content – Un plus demn pentru strategia de conținut
În timp ce long-form content deține premiul principal pentru cultivarea și conversia clienților potențiali, short-form contentul își are și el utilitatea.
High-quality short-form sau conținutul scurt de înaltă calitate poate ajunge la mai mulți oameni, îi poate prezenta brandului și îi poate face să interacționeze mai departe cu restul conținutului.
Pentru obținerea celor mai bune rezultate, este recomandată utilizarea strategică a celor două forme pe diferite platforme, deoarece fiecare tip are un rol diferit de jucat în strategia de marketing și ciclul de vânzări.
< Anterior | Următor > |
---|