Articole și noutăți   Miercuri, 20 Octombrie 2021

inteligenta artificială

Este cert că inteligența artificială joacă un rol important în viitorul marketingului. Deși procesul de creație în sine este puțin probabil să fie automatizat în întregime, agențiile focusate pe tehnologie sunt conștiente de faptul că unele elemente ale muncii vor fi redefinite de către instrumentele de învățare automată.

În acest articol vom dezbate câteva predicții legate de inteligența artificială și modul în care va impacta agențiile de marketing digital și, totodată, vom discuta despre tipurile de activități care ar putea fi automatizate.

Care vor fi tipurile de activități afectate de implementarea inteligenței artificiale?

Activitățile care ar putea face obiectul automatizării sunt cele cu sarcini bine definite, care au un set clar de intrări (inputs), dar și un set clar de ieșiri (outputs). Câteva dintre aceste scenarii sunt:

1. Extragerea datelor din surse variate în formule scrise, coerente, pe care oamenii să le folosească în luarea deciziilor;

2. Optimizarea momentului de difuzare al anunțurilor, calibrarea în timp real pentru clicuri sau conversii, potențiali clienți la cel mai mic preț;

3. Implementarea de permutări/variaţii ale anunţurilor publicitare sau ale imaginilor publicitare pentru o campanie.Trebuie remarcat faptul că acest lucru este posibil numai atunci când mașina/ inteligența artificială primește direcții și exemple inițiale, oferindu-i-se o gamă limitată de a alege în variantele sale creative (de exemplu, imagini similare vizual, filtre de culoare, reformularea propozițiilor șablon).

4. Identificarea de clienţi noi pe baza profilului de client existent.

Sarcinile de mai sus folosesc la un set specific, de date (intrări) și implică lucrul și manipularea datelor în moduri previzibile. Pe de altă parte, există anumite sarcini în cadrul unei agenții de marketing digital care implică un context variat: nu doar accesul la date standard, ci cunoștințe complexe despre o afacerea în sine sau informații care nu sunt cuantificabile dintr-o singură sursă de date.

Exemple ale acestor tipuri de activități ar putea fi:

  • AI îi ajută pe specialiștii în marketing să înțeleagă mai bine clienții și să îmbunătățească experiențele clienților pe site. Marketingul bazat pe AI permite să se creeze o analiză predictivă a clienților și să proiecteze o călătorie a clienților mai direcționată și adaptată individual, ceea ce crește în mod eficient rentabilitatea investiției la fiecare contact cu clientul.
  • Vânzările și gestionarea conturilor. În timp ce anumite activități pot fi automatizate (personalizarea și trimiterea automată a e-mailurilor, spre exemplu), ar fi imposibil pentru inteligența artificială să înțeleagă nevoile unui client, să le gestioneze pentru a-i câștiga încrederea și să efectueze vânzări.
  • Determinarea poziției strategice a firmei. Deși mașinile ar putea contribui la eficientizarea procesului de luare a deciziei, este puțin probabil ca acestea să creeze o viziune pentru viitorul unei firme. Liderii au diverse obiective (găsirea unui echilibru între viața profesională și viața personală, atingerea unui anumit venit anual) și un context extins implicat în planificarea strategică (înțelegerea industriei, a climatului politic, a competitorilor), lucruri care depășesc competența inteligenței artificiale. În acelaşi timp mașinile pot fi capabile să extragă și să prezinte date din mai multe surse online, contextul care leagă aceste informații într-un set de planuri de viitor coerente.

Deși anumite părți ale activităților întreprinse de o agenție pot fi automatizate, sarcinile vor necesita totuși oameni talentați. Propunerea de vânzare unică sau USP, planificarea strategică și alte lucrări contextuale variate este puțin probabil să fie automatizate în viitorul apropiat.

Simone Knapp, un senior manager cu o experiență de aproape 20 de ani în acest domeniu, afirmă: „Nu sunt roboți, este vorba despre posibilitatea de a-ți adapta propunerea nevoilor unui client. Pot să știu ce contează pentru clienți, astfel încât să automatizez promoțiile ideale pentru a satisface nevoile acestora?”.

Ea susține că există două fețe ale inteligenței artificiale pentru agenții și editori de publicitate:

1. Inteligența artificială cu care se confruntă agenția sau account managerul (CRM, remindere de proces, curățarea datelor, activarea vânzărilor);

2. Inteligența artificială cu care se confruntă clientul (Marketing Automation, Advertising Optimization).

Este probabil ca ambele categorii menționate să implice sarcini automatizate, acestea fiind printre primele la care agențiile vor aplica tehnologiile inteligenței artificiale.

Ce ar putea implica aceste tendințe pentru viitorul activității agențiilor de marketing?

La fel ca în cazul altor industrii, agențiile de marketing vor schimba treptat modul în care lucrează, activând eficient, utilizând tehnologia (în locul oamenilor) ori de câte ori este posibil. Cu siguranță nu este vorba despre concedieri în marile agenții de marketing în următorii câțiva ani, dar este posibil ca acestea să necesite un număr mai mic de angajați creativi.

Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că multe aplicații de inteligență artificială ale agențiilor de marketing sunt la început. Generarea de rapoarte, variaţii ale anunţurilor publicitare și, într-o oarecare măsură, publicitatea programatică, nu sunt neobișnuite și acestea sunt legat de rentabilitatea investiției (Return on investment), generarea de vânzări.

În urmă cu peste un deceniu, majoritatea agențiilor au început să elaboreze și să prezinte design-uri create în programe precum Adobe, Corel, etc. De ce s-a întâmplat această schimbare? Pentru că, la un moment dat, programele de proiectare vizuală au devenit ușor de utilizat și atât de capabile în caracteristicile lor, încât a devenit clar că designurile făcute în stilul clasic însemnau atât o pierdere de timp, cât și o risipă financiară.

Multe instrumente ale AI necesită o bună integrare personalizată, în timp ce alte instrumente necesită în continuare un fundal robust în AI și în știința datelor pentru a aduce efectiv valoare.

Inteligența artificială nu este imună la aceste dezvoltări tehnologice, însă, în prezent, există foarte puține cazuri de utilizare a inteligenței artificiale care să înlocuiască creativitatea umană.

Ai aflat informații interesante?

Abonează-te la newsletter şi îți vom trimite noutăţile noastre.
Articol publicat în Articole și noutăți   Miercuri, 20 Octombrie 2021