Când vine vorba despre marketing-ul digital, calitatea trebuie să învingă mereu cantitatea, afacerea având de câștigat pe termen îndelungat. Într-o eră a internetului, consumatorii tind să aleagă o marcă cu personalitate, care dă dovadă de creativitate și autenticitate.

Majoritatea persoanelor au de completat zilnic o listă de task-uri care implică o serie de acțiuni și interacțiuni în diferite medii online. O mare parte dintre acestea se desfășoară pe cale digitală, ceea ce implică și expunerea la mesaje, informații, anunțuri sau postări.

Cercetările au demonstrat că un consumator este expus în fiecare zi la peste 5 000 de mesaje informaționale inclusiv publicitare, iar din totalul de ore petrecute în mediul virtual sunt observate și înregistrate 153. Totuși, din toate acestea, doar 12 conduc la o acțiune din partea acestuia.

Așadar, este esențial ca o firmă să se concentreze mai mult pe modul de acționare al consumatorului și pe calitate, în locul cantității. Pentru ca o afacere să genereze un conținut calitativ și reprezentativ, care să conducă la conectarea cu posibilii clienți, trebuie să  cunoască câteva detalii de bază.

1.Identificarea și atragerea publicului țintă

Teoria din manualele de marketing spune că trebuie identificat publicul țintă, dar acest lucru merge mai departe decât prin statistici și date demografice. Acest aspect al strategiei de marketing nu înseamnă că trebuie doar creat un conținut pentru un public generalizat. Trebuie ca acesta să fie relevant, de actualitate și creat pentru un grup mai specific.

Cunoașterea publicului țintă este fundamentală. Trebuie aflate răspunsurile la o serie de întrebări precum: Cine sunt consumatorii existenți? De ce aleg o anumită afacere? Ce caută specific la un produs sau serviciu similar? Ce nevoi le sunt îndeplinite în urma contactării?

Cunoașterea acestor detalii și nu numai ajută la conectarea cu aceștia, la crearea de conținut care are rolul de a construi o relație de lungă durată. Nu trebuie uitat faptul că vizitatorii unui site sunt oameni reali și răspund la aceleași nevoi și dorințe de bază precum în relațiile interpersonale.

2.“Bombardarea” cu conținut nu este alegerea potrivită

O cantitate mare de conținut va deranja publicul. Este o decizie mult mai înțeleaptă pentru o afacere să ofere periodic un simplu “reminder” al prezenței sale. Împărtășirea unei imagini amuzante sau a unei informații de actualitate din domeniu care poate fi de ajutor consumatorilor sunt doar câteva opțiuni pentru a interacționa cu publicul.

De asemenea, este importantă crearea unei conversații cu publicul țintă. Un conținut în care este încurajată comunicarea va spori șansele de succes a unui brand.

Totodată, trebuie analizat site-ul pe care o firmă îl deține. Dacă acesta conține prea multe căsuțe de abonare la newsletter sau ferestre constante cu privire la noile oferte, care întrerup procesul de vizitare al paginilor, va oferi impresia unui strigăt după atenție. În același timp va conduce la ideea unei mărci care nu își cunoaște publicul și nu știe cum să îl abordeze sau ce să îi ofere.

Important este să se observe autenticitatea, conținutul relevant și profesionalismul.

3.Evaluarea constantă a conținutului

Reevaluarea și modificarea informațiile de pe site, în funcție de tendințe și schimbările de pe piața în care activează, arată că firma prețuiește timpul clienților și dorește să ofere un conținut valoros și de actualitate.  Unele actualizări pot fi simple, de exemplu actualizarea unui portofoliu, modificarea descrierilor de produse sau servicii pentru a sublinia avantaje. Totuși, acestea trebuie analizate periodic și trebuie identificate noi soluții de comunicare.

Un blog de specialitate sau o secțiune de noutăți poate fi o modalitate pentru o companie să fidelizeze consumatorii, dar și să atragă noi clienți. Acesta sporește traficul pe site, ratele de conversie și baza de clienți.

Actualizarea conținutului digital prin noutăți permanente poate:

  • Crește angajamentul utilizatorilor
  • Stabili credibilitate
  • Atrage persoane noi pe site
  • Crește SEO-ul organic
  • Dezvolta o legătură personală cu clienții

Consumatorii caută să simtă că este acordată o importanță majoră nevoilor lor, iar actualizarea periodică a site-ului poate răspunde dorinței acestora. Investirea de timp și energie în menținerea actualității site-ului poate fi exact diferența notabilă dintre afacerile din același domeniu.

4.O afacere trebuie să inspire încredere

Construirea unei relații cu publicul prin intermediul conținutului se poate crea doar dacă acesta este “valoros”. Dintre specialiștii de marketing, doar o treime dețin o strategie de comunicare prin content bine definită și care are cu 60% mai multe șanse de succes decât restul.

Un calendar de conținut, folosit pentru a gestiona conținutul postat, dar și nivelurile de angajament, este un instrument de bază care aduce numeroase beneficii. Rolul acestuia este de a permite planificarea din timp a materialelor / mesajelor, dar și crearea unor strategii mai creative care vizează și consumatori de nișă. De exemplu dacă o firmă are un sezon încărcat peste vară, poate folosi calendarul de conţinut din timp pentru a-și pregăti mesaje sau postări automate în perioada de vârf.

Împărtășirea calendarului de conținut cu departamentele de vânzare din cadrul firmei încurajează schimbul de opinii și idei, ceea ce va conduce mesaje de conversie pentru clienți și o relație strânsă între angajați, fapt ce va fi observabil în imaginea mărcii.

5.UX-ul nu trebuie subestimat

UX (Experiența utilizatorului) este vitală pentru succesul unei afaceri în online.

Interfața utilizatorului (UI) este strâns legată de UX. Atunci când un consumator se află pe o aplicație sau un site web, trebuie să aibă o interfață atrăgătoare, funcțională, coerentă și personalizată.

Designul UI se concentrează pe aspectul și conținutul, apelul estetic la consumatori și reacția utilizatorilor.

Designul UX se concentrează pe funcții tehnice, cum ar fi prototiparea, testarea site-ului și interacțiunile cu clienții.

Ambele aspecte au impact asupra modului în care consumatorii percep și interacționează cu brand-ul, ceea ce poate să conducă la conversii sau să le pună capăt. Este vital ca o firmă să înțeleagă importanța acestora, să le analizeze, să le observe la marii jucători de pe piață și să le îmbunătățească constant.

6.Efectele tehnologiei mobile

Se estimează că în cel mai scurt timp dispozitivele mobile vor deveni numărul unu în topul dispozitivelor pe care utilizatorii le folosesc. Astfel, este recomandat ca o firmă să se asigure că site-ul pe care îl deține va funcționa la o optimizare maximă pe acest tip de dispozitiv.

O strategie de marketing care are în vedere adaptarea paginii web la mobil oferă o șansă excelentă pentru a crește calitatea conținutului. Accesarea unui site de pe un dispozitiv mobil implică o interacțiune diferită față de cea în care se utilizează mouse-ul și tastatura. Acest lucru înseamnă că o companie trebuie să acorde mai multă atenție modului în care site-ul se comportă și dacă răspunde cu adevărat nevoilor clienților.

O multitudine de afaceri au observat deja importanța adaptării la aceste noi tendințe, dar și rolul acesteia de a comunica cât mai ușor și rapid cu clienții.

De asemenea, conținutul de tip video a început să îl depășească pe cel de tip text. Este esențial ca un brand să fie prezent pe piață cu o strategie de marketing care să conțină și această abordare. Totuși, este recomandat ca și acesta să fie optimizat pentru dispozitivele mobile, atragerea clienților ajungând la un nivel mai înalt.

Calitate înainte de cantitate

În strategiile de marketing și conținutul digital este recomandat să se aleagă calitatea în locul cantității. Aceasta este o decizie care aduce câștiguri unei afaceri în comparație cu altele care bombardează consumatorii cu un conținut irelevant.

Concentrarea pe dorințele și nevoile utilizatorilor, dar și pe crearea unei conexiuni cu aceștia aduc numeroase beneficii. Odată cu acestea, consumatorii vor acorda firmei mai multă încredere, vor aprecia transparența și autenticitatea și vor deveni clienți loiali.