Conținutul care atrage interes constant, metaforic denumit și conținutul “mereu verde” (Evergreen Content), asigură constant un trafic valoros pe website.

Importanța conținutului este de necontestat în strategia SEO, acesta fiind confirmat ca fiind unul dintre cei mai esențiali 3 factori de clasare în rezultatele Google, alături de backlink-uri și algoritmul RankBrain.

Totuși, atunci când se discută despre creșterea organică în rezultatele căutărilor Google, nu toate tipurile de conținut pot contribui la succes în același mod.

Ce este conținutul “mereu verde”?

Subiectele pe care le acoperă conținutul “mereu verde” înregistrează un nivel constant de interes și nu există fluctuații semnificative în funcție de sezon sau alți factori trecători.

Indiferent de perioada anului sau anumite știri, există întotdeauna persoane care doresc să consume conținut în jurul unui anumit subiect. Informațiile regăsite în conținutul “mereu verde” sunt întotdeauna proaspete pentru cititorii care doresc să își răspundă la o întrebare sau să afle mai multe detalii.

Conținutul “mereu verde” constituie de obicei coloana vertebrală a unei strategii de succes.

Exemplu:
Subiecte precum “Cum se identifică publicul țintă” sau “Cele mai bune strategii de promovare” sunt de interes continuu și o perioadă anume nu are niciun fel de influența asupra lor. În contrast, subiecte precum “Rețetă prăjituri de Crăciun” sau “Oferte Black Friday” sunt abordate doar într-un anumit sezon.

Când un subiect înregistrează un nivel constant de interes înseamnă că este unul “mereu verde”.

Utilizarea în mod eficient a conținutului “mereu verde” ca parte a strategiei SEO poate deveni o putere care va conduce la o creștere continuă cu fiecare material publicat.  

Ce tip de conținut nu este “mereu verde”?

Când se planifică o strategie de conținut, este vital să se determine în mod eficient tipul de conținut necesar de produs, care va conduce la rezultatele dorite.

Exemple de conținut care nu este “mereu verde”:

  • Postări și articole de tip știri
  • Anunțuri despre produse
  • Statistici și tendințe care nu mai sunt actuale
  • Conținut de sezon (care se relatează la Crăciun, Paște, alte evenimente specifice)
  • Conținut despre trendurile actuale

Dacă un conținut înregistrează o scădere a interesului și relevanței după un interval de timp stabilit (exemplu după ce s-a încheiat un eveniment sau un sezon de vacanță), atunci acesta nu este unul “mereu verde”.

În principiu, conținutul “mereu verde” acoperă subiecte care nu au o data de expirare, la care nu se așteaptă ca interesul să scadă în curând.

Cu toate acestea, nu înseamnă un conținut sezonier nu are loc în strategie. Acesta are, de asemenea, un impact asupra câștigurilor, dar servește altui scop și implică alte tactici de implementare.

Formate populare de conținut “mereu verde”

Cele mai populare formate de conținut care se încadrează în această categorie sunt:

  • Ghiduri de instruire (produse sau servicii)
  • Sfaturi de top
  • Recenzii despre produse
  • Ghiduri informative
  • Pagini care acoperă un subiect în întregime
  • Video
  • Interviuri
  • Ghiduri de cumpărare
  • Glosare
  • Întrebări frecvente
  • Studii de caz
  • Studii de cercetare
  • Liste de verificare
  • Testimoniale

Este important de reținut faptul că un conținut “mereu verde” poate acoperi varii formate, fiecare dintre ele putând îndeplini un anumit scop ca parte a unei strategii mai cuprinzătoare.

Lista de mai sus enumeră doar formatele. Așadar, trebuie identificate subiectele relevante pentru industria în care un brand activează și stabilirea celui mai eficient format de utilizat.
Odată cu alegerea lor, trebuie pusă întrebarea: Interesul pentru acest subiect va scădea în curând?

Dacă răspunsul este nu, există o șansă excelentă ca el să fie un subiect “mereu verde” care poate genera beneficii continue în timp.

Importanța conținutului “mereu verde” pentru SEO

Conținutul “mereu verde” ajută la implementarea unei strategii care se clasează pe baza cuvintelor cheie competitive în SERP și care câștigă trafic continuu.

Este nevoie de timp pentru a clasifica organic un conținut în rezultatele căutărilor în motorul de căutare. Conținutul excelent în sine este  rareori suficient pentru a atinge clasamentele de top (cu excepția cazului în care sunt abordate subiecte de mare anvergură sau este vorba despre un brand cu autoritate în domeniu).

În cazul majorității companiilor, acestea trebuie să construiască în mod activ backlink-uri către conținutul lor și să îl promoveze către publicul țintă. În același timp, un conținut “mereu verde” câștigă de obicei mai multe link-uri datorită faptului că acesta este de interes pe termen lung și apreciat constant de cititori. Prin urmare, dacă acesta ajunge în primele rezultate, se poate beneficia de câștiguri pe un viitor îndelungat.

Un conținut care demonstrează că este util și valoros va rămâne relevant în timp și va genera trafic indiferent de data publicării. Așadar, scopul oricărei afaceri ar trebui să fie publicarea unui astfel de conținut.

Un proces scalabil pentru crearea de conținut “mereu verde”  

Strategia care implică utilizarea de conținut “mereu verde” include găsirea subiectelor și a ideilor de conținut și promovarea lor astfel încât să se atragă rezultatele dorite.

Fiecare conținut de success, indiferent dacă este “mereu verde” sau nu, începe cu o idee grozavă. Pentru a se putea lansa o strategie solidă, care să conducă la creștere, este nevoie să se aplice astfel de idei constant.

Cercetarea subiectului este necesară pentru identificarea de teme în jurul serviciilor sau produselor pe care firma le oferă. Astfel se va construi o perspectivă asupra conținutului pe care publicul țintă îl caută.

Cercetarea cuvintelor cheie este, de asemenea, o etapă importantă în crearea conținutului. Cu ajutorul acestora se poate înțelege mai bine dimensiunea oportunității pe care materialul o oferă.

Este nevoie să se identifice o arie mai largă de cuvinte cheie, chiar și cele care constituie expresii, sintagme sau alte sugestii de interes care au legătură cu subiectul vizat.

Cercetarea cuvintelor cheie ajută la modelarea scopului unui conținut, la găsirea unui titlu atrăgător și structurarea materialului.

Planificarea conținutului “mereu verde”

Odată identificate subiectul și titlul conținutului, trebuie să se lucreze la planificarea structurii conținutului. Când vine vorba de crearea de conținut, trebuie să existe o concentrare pe crearea celui mai bun material pe tema care corespunde intenției de căutare a clienților vizați.

Se recomandă analiza paginilor care apar în topul rezultatelor în urma căutărilor cu ajutorul cuvintelor cheie care vor fi utilizate în propriul conținut. De asemenea, se poate apela la varii instrumente online care ajută la înțelegerea mai în profunzime a ceea ce este de interes pentru publicul țintă.

La finalul acestei etape ar trebui să fie stabilitate numărul de cuvinte folosite, cuvintele cheie legate semantic, termeni care trebuie incluși în titlul paginii, H1 și în conținut.

Sfaturi pentru producerea de conținut “mereu verde”

Când vine vorba de scrierea și producerea conținutului, trebuie să se înțeleagă, în primul rând, ce se așteaptă consumatorul că câștige din materialul publicat.

Este nevoie să se verifice și analizeze rezultatele cu paginile care sunt în top cu cuvintele cheie vizate. De asemenea, trebuie ca materialul creat să fie de calitate, la fel de bun ca cel regăsit pe pagina din poziția 1 a rezultatelor sau chiar mai bun.

Totodată, când vine vorba de producerea de conținut “mereu verde”, trebuie să se ia în considerare backlink-urile, elementele SEO din cadrul paginii (etichete de titlu, meta descrieri, etc.), imaginile sau alte materiale vizuale, CTA-urile.

Nu trebuie omise noțiunile de bază pentru crearea de conținut și optimizarea pe pagini, așa cum se aplică de obicei la fiecare material promovat.

Promovarea conținutului

Publicarea conținutului “mereu verde” nu înseamnă finalul procesului de atragere a consumatorilor. Pentru ca acesta să își îndeplinească scopul este nevoie și de promovare.

Este nevoie de o strategie solidă de promovare și pot fi folosite diverse tactici, precum:

  • Link building
  • Promovare pe Social Media
  • Marketing prin e-mail
  • Reclamele plătite

Promovarea nu poate să lipsească dacă se dorește ca un conținut să ajungă la un număr cât mai mare de consumatori și o creștere în rezultatele de căutare Google.

De ce trebuie să se revizuiască și actualizeze periodic conținutul  “mereu verde” din cadrul unui website

Doar pentru că un conținut este “mereu verde”, nu înseamnă nu este nevoie ca acesta să fie actualizat.

Astfel de conținuturi existente pe un website trebuie accesate în mod regulat, revizuite și actualizate. De ce? Deoarece, deși subiectele pot fi constant de interes, specificul conținutului se poate schimba în timp.

Dacă materialele publicate nu sunt actualizate, acestea pot fi depășite de cele ale competitorilor și își pot pierde relevanța.

Conținutul “mereu verde” este doar o piesă dintr-un puzzle

Conținutul “mereu verde” are un impact pozitiv considerabil și se încurajează crearea lui. Totuși, o strategie de conținut de succes trebuie să echilibreze diferitele tipuri de conținut care sunt disponibile pentru a îndeplini obiectivele unei campanii de marketing.

Concentrarea pe un singur tip de conținut rareori conduce la rezultatele dorite. Fragmentele de conținut “mereu verde” alături de conținutul care integrează noutăți sau tendințe din industrie dezvoltă o strategie de conținut câștigătoare pentru o creștere organică continuă.