Cu cât este mai bună structura unui website, cu atât crește șansa de a avea o poziție (rank) înaltă în motoarele de căutare! Fiecare site are o "structură". S-ar putea să fie o structură riguroasă și raționalizată sau poate fi un amestec dezorganizat de pagini. În cazul în care eşti atent cu structura website-ului, vei putea avea un site care va atinge excelența în motoarele de căutare.

Acest articol cuprinde unele dintre cele mai bune sfaturi cu privire la crearea unei structuri optimizate.

De ce contează structura

Deseori structurii unui site nu îi este acordată atenția necesară, însă aceasta reprezintă unul dintre aspectele cele mai importante ale performanței SEO ale unui site. Din păcate puțini sunt cei care înțeleg exact ce înseamnă o structură a site-ului care să ofere vizitatorului informaţia cât mai rapid şi să îmbunătățească astfel optimizarea SEO.


O structură bună a site-ului înseamnă o experiență bună a utilizatorului

Când elimini culorile, fonturile, spațierea, grafica, imaginile și spațiul alb, un design al site-ului reprezintă doar o structură bine pusă la punct.

Mintea umană dorește un echilibru cognitiv - capacitatea de a pune piesele împreună în mod logic astfel încât să găsească lucrurile unde se așteaptă și să localizeze rapid ceea ce caută. O structură puternică și logică a site-ului trebuie să fie satisfăcătoare pentru utilizatori din punct de vedere cognitiv.

După cum știi, cu cât este mai util site-ul pentru utilizatori, cu atât este mai atrăgător pentru motoarele de căutare. Algoritmul motorului de căutare Google utilizează informații de la căutători pentru a poziționa site-ul tău. Dacă site-ul are valori CTR (rata de click) minime și timp redus de staționare, acesta nu va performa în rezultate. În contrast, atunci când un utilizator găsește un site care îi oferă informaţia cât mai accesibil - adică un site cu o bună structură - el nu va trece peste acesta și îi va acorda atenție mai mult timp. O structură corectă a site-ului poate reduce rata de respingere și îmbunătățește timpul de staționare, acestea conducând la un rank cât mai bun.

O bună structură a site-ului oferă site-ului tău sitelink-uri

Sitelink-urile sunt link-uri suplimentare, un format de listare în SERPs care arată pagina principală a site-ului împreună cu mai multe link-uri interne. Sigur le-ai mai observat.

sitelinks website


Sitelink-urile sunt un imens avantaj SEO. Ele cresc navigabilitatea site-ului tău, conduc utilizatorii către cele mai relevante informații, cresc reputația brand-ului, măresc încrederea utilizatorilor, cresc rata de click și scurtează canalul de conversie. Practic, sitelink-urile sunt scurtături.

Dar cum se obţin sitelink-urile? Algoritmii Google acordă automat sitelink-uri site-ului dumneavoastră. Și fac acest lucru doar pe baza unei bune structuri a website-ului tău.

Dacă există o structură săracă a site-ului, este foarte probabil ca site-ul să nu primească sitelink-uri. Absența sitelink-urilor reduce din vizibilitate şi din click-uri către informaţia căutată de utilizator.

O bună structură înseamnă un crawling mai bun

Crawler-ele web (software utilizat pentru a descoperi paginile web disponibile public), ca Googlebot, indentifică structura unui site web. Scopul lor este de a indexa conținutul cu scopul de a-l converti în rezultate web. Cu cât structura site-ului este mai bună, cu atât este mai ușor pentru crawlere să acceseze și indexeze conținutul.

Crawler-ele nu descoperă automat tot ceea ce se află pe un website, Google chiar admite, "[există] pagini de pe site-ul dumneavoastră pe care este posibil să nu le descoperim" sau "URL-uri care nu pot fi descoperite prin procesul normal de accesare cu crawlere Google." Cu toate acestea, crawler-ul ar avea un timp mai scurt de accesare și indexare dacă website-ul ar avea o structură logică.

O bună structură a site-ului se află chiar în centrul unui bun SEO - optimizând-ul pentru crawlere

Per total, organizarea site-ului pavează calea spre un SEO de succes - fără o structură bună a site-ului nu va exista o bună optimizare. O structură puternică a site-ului oferă acestuia o fundație SEO stabilă care va oferi cantități mari de rezultate organice.

Șase pași pentru crearea unei structuri de succes


1. Planificarea unei ierarhii înainte de a dezvolta un website

Dacă începi un site de la zero, este o poziție excelentă de a planifica o structură a site-ului pentru cea mai bună optimizare SEO. Chiar înainte de a începe crearea de conţinut, planifică structura. O poți face pe o foaie albă, un program de calcul tabelar, simplu document, etc.

O "ierarhie" nu este nimic mai mult decât un mod de a organiza informațiile - ceva care este simplu și are sens. Ierarhia va deveni navigarea și structura, aspectul (web design-ul), programarea, tot ceea ce este important începe de aici.

În general, o ierarhie a site-ului arată astfel:

 

schema structura website

 

Există câteva caracteristici ale ierarhiei pe care ar trebui să le reții.

  • Alcătuiește o ierarhie logică. Nu supragândi sau complica prea tare acest proces. Vrei simplitate, atât pentru binele tău cât și pentru cel al crawler-elor și utilizatorilor. Fiecare categorie principală ar trebui să fie unică și distinctă. Fiecare subcategorie ar trebui într-un fel să se relateze la categoria principală de care aparține.
  • Păstrează numărul de categorii principale între două și șapte. Ar trebui să existe câteva categorii de top, importante. Dacă aveți mai mult de șapte, ar trebui să regândiți criteriile de organizare și să micșorați numărul acestora.
  • Încercați să echilibrați numărul de subcategorii din cadrul categoriilor. Practic, încercați să le păstrați aproximativ în cantitate egală. În cazul în care o categorie principală are paisprezece subcategorii, în timp ce o altă categorie principală are doar trei subcategorii, acest lucru ar putea deveni un pic dezechilibrat.

O ierarhie gândită a site-ului este punctul de start pentru o bună structură a acestuia.

2. Importanţa navigării

Navigarea este blocul de link-uri care indică vizitatorilor localizarea în site. Design-ul şi programarea navigării trebuie să fie simple, navigarea să fie prezentă în partea de sus a site-ului şi întotdeauna să înceapă de la home. În anumite cazuri navigarea poate fi prezentă în rezultatele de căutare în locul link-ului către webite. Acest lucru indică o structură foarte bună a website-ului.

navigarea url serp

3. Utilizarea unei navigări după importanţa conţinutului

Structura de navigare va urmări, în mod evident, ierarhia site-ului. Trebuie să ne asigurăm că paginile, mai ales cele importante, nu sunt la un nivel adânc în interiorul site-ului. Site-urile cu o structură de navigare cu nivele reduse (adică puţine subpagini) funcționează mai bine, atât din punct de vedere al utilizării, cât și din perspectiva crawler-ului.

Un site de mică adâncime (adică, unul care necesită trei sau mai puține click-uri pentru a ajunge la fiecare pagină) este mult mai favorizat decât un site profund (care necesită șiruri lungi de click-uri pentru a ajunge la fiecare pagină).

4. Meniul principal în antetul paginilor

Meniul principal din antet trebuie să sublinieze principalele pagini. Sugerăm folosirea unui meniu simplu, care să întregească tot ceea ce este necesar cu acces rapid. Adăugarea de orice alte elemente de meniu în afară de categoriile principale şi subcategoriile acestora pot distrage atenția și sunt inutile. Recomandăm două nivele în meniul principal. Vezi ca exemplu categoriile şi subcategoriile din meniul de mai jos:

meniu site

De asemenea, vă sfătuim să nu utilizați structuri de navigație bazate pe imagini. Link-urile tip text cu ancora adecvată pot oferi cea mai puternică formă de optimizare SEO.


5. Scheletul link-urilor interne

Am putea spune că această structură pune carnea pe oasele unei ierarhii logice a site-ului. Link-urile interne permit utilizatorilor să navigheze de la o pagină la alta și ajută la stabilirea ierarhiei informațiilor pentru site-ul dat.

Nu este nevoie să complicăm acest proces al link-urilor interne. Ideea de bază este ca fiecare pagină de pe site-ul tău, să aibă un link către și un link dinspre altă pagină din site. Navigarea ar trebui să realizeze o legătură internă la paginile principalelor categorii și subcategorii, dar de asemenea, ar trebui că paginile adiacente să aibe legături.

Concluzii despre structura unui website optimizat

Structura site-ului este produsul unei gândiri atente și a unei organizări corecte. Cel mai bun moment pentru a dezvolta o structură puternică a unui site este chiar înainte de a-l crea. Cel mai probabil, dacă se actualizează un site existent, sub supervizarea unui specialist se regândeşte structura nouă astfel încât cea veche să fie inglobată și se reorganizează elemente de navigare pentru a îmbunătăți noua structura optimizată SEO.

Există peste 250 de factori în optimizarea unu website pentru motoarele de căutare. Din experienţa noastră de peste 10 ani în dezvoltare şi optimizare web, structura este unul dintre cei mai importanţi factori de succes, dar și unul peste care deseori se trece cu vederea...