Simpla publicare a unui articol nu va genera un reach mare pentru un blog. Va trebui să construieşti constant o audienţă pentru conţinutul pe care îl produci, formată din cititori cărora le-ai oferit motive să revină printre paginile site-ului pe care îl ai, ori de câte ori au ocazia.
De aceea, este nevoie să publici cel mai bun conţinut pe care îl poţi crea. Totuşi, pentru că nu putem alege tot timpul cele mai fierbinţi subiecte pe care să le dezbatem, una dintre metodele des folosite de către bloggeri, atunci când nu ştiu despre ce să scrie, sunt articolele în care răspund întrebărilor cititorilor. Atenţie, însă, pentru că această metodă nu poate fi folosită tot timpul şi, la un moment dat, va trebui să oferi publicului tău subiecte cu adevărat interesante.
Cunoaşte-ţi publicul ţintă
În marketing, nu se construieşte nici o strategie până nu se ştie exact care este publicul target căruia i se adresează un brand. Aceeaşi regulă se aplică şi în cazul blogurilor: nu este suficient să alegi cele mai bune subiecte, dacă publicul tău nu poate înţelege limbajul sau maniera în care acestea sunt prezentate. Astfel, este necesar să cunoşti cât mai în detaliu avatarul cititorilor tăi, pentru a te asigura că vei aborda subiectele care le vor ţine interesul viu.
În articolul „Micro momentele în strategia de marketing online”, am explicat cum poţi intui şi răspunde nevoilor de moment ale vizitatorilor unui site. Prin cunoaşterea publicului ţintă, vei putea şti care sunt micro momentele care aduc cititorul obişnuit pe blog şi vei putea alege subiecte care să hrănească această nevoie a pieţei.
Defineşte-ţi bine nişa
Un blog bine nişat are un public mai puţin numeros, însă fidel. Nu-ţi fie teamă să abordezi subiecte neconvenţionale, care au căutări puţine sau care aduc la masă informaţii complexe. Poate vei pierde câţiva cititori, însă adresarea ta ar trebui să se îndrepte spre profesioniştii unei nişe, cărora nu le este frică să discute sau să înmagazineze informaţii care le-ar putea aduce un beneficiu în domeniul de interes. În timp, vei vedea că în jurul blogului tău se va strânge o comunitate de cititori, care vor interacţiona în comentarii şi vor stârni discuţii captivante pe subiectul ales de tine.
Cu cât mai bine îţi vei defini nişa pe care activezi, cu atât vei putea să oferi informaţii relevante şi vei putea alege subiecte care să intereseze într-adevăr. Deşi blogurile generaliste au un flux mare de cititori, realitatea este că puţini dintre aceştia se întorc pe site după ce au terminat de citit articolul pentru care au venit, iar comunitatea din jur nu este foarte stabilă.
Oferă soluţii pentru probleme specifice
Relevanţa informaţiei este esenţială în epoca vitezei. Nu are nimeni timp să stea să citească articole interminabile despre cum au ajuns cartofii în Europa, dacă ce îşi doreşte este să facă o tocăniţă pentru diseară şi are nevoie de reţetă. Aşadar, încearcă să identifici problemele cititorilor tăi şi motivele pentru care îţi vizitează blogul, apoi oferă-le soluţii prezentate succint, pe înţelesul lor şi cât mai corect.
Cu cât soluţiile prezentate au aplicabilitate mai mare pentru problemele întâlnite de cititori în viaţă de zi cu zi sau în nişa unde activaţi, cu atât încrederea în tine va creşte şi aceştia vor reacţiona la articolele postate mai implicat, prin share-uri pe reţelele sociale, recomandări sau crearea unui obicei de a se informa de pe blogul tău.
Adună informaţie complexă
Cu cât un subiect este mai profund dezbătut într-un articol, cu atât acesta are şanse mai mari să atragă interesul cititorilor. Fă trimitere la articole vechi de pe site, atunci când ai ocazia. Acest lucru va ajuta cititorul să aprofundeze subiectul, dacă doreşte, dar şi să creezi un link building intern, prin care să semnalizeze roboţilor că subiectul este unul des întâlnit pe blogul tău.
Este bine să oferi şi link-uri externe spre surse care abordează acelaşi subiect tot din aceleaşi motive, dar şi pentru a îţi crea conexiuni cu bloggerii care activează pe aceeaşi nişă. Abordează situaţia nu din prisma concurenţei, ci a autorilor care doresc să ajute la informarea publicului, oferindu-i subiecte complete şi interesante.
Fii la curent cu trendurile, însă nu exagera
În orice domeniu, există momente când interesul oamenilor este atras spre un anumit subiect. Este bine să fii la curent cu trendurile şi vibe-ul din nişa în care activezi şi poţi aborda un astfel de subiect atunci când ai un punct de vedere pertinent şi bine documentat. Însă, fă din asta o obişnuinţă doar dacă vrei să fii mereu în goana după astfel de subiecte, deoarece, chiar dacă aduc un reach mare pe moment, acesta scade la fel de repede cum a crescut, conform principiilor Curbei lui Gauss.
Dimpotrivă, abordând subiecte care trezesc un interes constant şi nu doar unul de moment, însă fiind în permanenţă la curent cu noutăţile şi modul cum evoluează domeniul pe care scrii, cititorii te vor percepe ca pe un cunoscător serios al acestuia şi nu doar o altă persoană aflată în goana după senzaţional şi rezultate rapide.
Există unele instrumente online care te pot ajută să alegi un subiect bun, de pe urma căruia să aduni reach pe blogul tău, însă primul factor de decizie de care ar trebui să ţii cont e intuiţia ta. Alege subiecte pe care alţi bloggeri nu le-au dezbătut, tratează-le cu seriozitate şi profesionalism, foloseşte reţelele sociale şi mediul de blogging pentru a ajunge la cititorii tăi şi menţine-te perseverent în timp şi vei vedea că reachul blogului va creşte constant. Nu uita că nu e suficient doar să scrii bine pentru a fi remarcat în mediul online, ci că ai nevoie şi de o strategie de promovare online sau optimizare SEO care să te ajute!
< Anterior | Următor > |
---|