Culegerea datelor de căutare nu reprezintă cea mai dificilă etapă din procesul de implementare SEO. Există numeroase instrumente din variate platforme care oferă specialiștilor în marketing posibilitatea de a observa date analitice despre website-urile deținute.
De asemenea, experții digitali din agenții apelează și la alte instrumente integrate care aprofundează datele înregistrate cu scopul de a se înțelege intenția de cumpărare a publicului țintă, călătoria de cumpărare a consumatorilor și comportamentul lor.
Totuși, în urma colectării informațiilor, cum pot fi aplicate cele mai optime și potrivite strategii?
O abordare recomandată este cea de a împărți tacticile în două grupuri.
- 1. Tactici pentru pre-achiziție
- 2. Tactici pentru post-achiziție
Înainte de vânzare (pre-achiziție)
În etapa de pre-cumpărare, consumatorii caută o mulțime de informații despre produsele sau serviciile pe care un brand le oferă.
Clientul va începe să se gândească la ce sau cum dorește și va demara procesul de achiziție cu "intenția", adică căutările.
Specialiștii în marketing trebuie să se gândească ce fel de interogări în motoarele de căutare va face consumatorul vizat și să creeze conținut care să vină ca răspunsuri la întrebări.
Unele întrebări pot reprezenta ghiduri de cumpărare destul de importante. Acestea ajută la înțelegerea procesului de achiziție prin care trece consumatorul până la faza finală.
Google oferă răspunsuri directe în SERP prin fragmente recomandate. Astfel, crearea de conținut care poate fi afișat în rezultate conduce la construirea unui nivel înalt de încredere pentru potențialii clienți.
Specialiștii de marketing trebuie să cunoască, să identifice, să puncteze caracteristicile produselor sau serviciilor și să pună la dispoziția experților digitali cât mai multe detalii.
Un brand care oferă conținut ce poate fi privit ca un răspuns la o interogare a publicului țintă nu este privit doar ca un furnizor de servicii și produse, ci ca un "furnizor specializat, de încredere".
O altă parte importantă în strategia SEO de pre-cumpărare este optimizarea PDF-urilor din cadrul website-ului. Specialiștii în marketing creează adesea variate ghiduri, fișe informative, manuale, etc. pentru clienți. Astfel, este necesar ca acestea să fie optimizate în asemenea mod încât clienții să își primească în detaliu răspunsurile și argumentele necesare.
Optimizarea paginei de destinație (Landing Page) reprezintă, de asemenea, o operațiune critică de executat în etapa de pre-cumpărare.
În acest caz, este esențială alegerea link-urilor interne și formatarea. Se recomandă alegerea celor care vor performa în căutările din motorul de căutare și care vor fi indexate.
Pe lângă factorii mai sus menționați, trebuie luată în considerare și rafinarea / optimizarea meta descrierilor, titlurilor și nu numai, pentru a corespunde interogărilor consumatorilor.
Nu trebuie omisă în etapa de pre-cumpărare și configurarea structurii de monitorizare a campaniei prin implementarea unei testări de tip A/B.
Când toate aceste schimbări sunt aplicate, se vor vedea beneficii foarte mari. Optimizarea conținutului ajută un brand să ajungă la cât mai mulți consumatori vizați și să fie văzut ca o sursă de încredere și nu doar o entitate care încearcă să vândă.
Mai mult, rata de click va crește. Datorită faptului că titlurile sau meta descrierile din rezultatele interogărilor sunt relevante și garantează un răspuns satisfăcător curiozității consumatorilor, website-ul companiei va fi accesat de un număr mai mare decât al altor competitori.
Rezultatul final al implementării tacticilor din procesul de pre-cumpărare asigură și o rată mai mare de conversie. Când se cunoaște modul în care se poate aduce valoare consumatorilor care accesează un website, aceștia sunt mai dispuși să achiziționeze decât cei care încă nu și-au găsit răspunsurile necesare.
După vânzare (post-achiziție)
În cele mai multe modele de afaceri, vânzarea unui produs sau serviciu nu înseamnă sfârșitul relației cu un client, ci mai degrabă începutul.
În materie de căutări, cumpărătorii pot avea, în continuare, numeroase întrebări despre utilizarea sau rezolvarea anumitor probleme a produsului sau serviciului. La fel ca în etapa de pre-cumpărare, aceste cazuri reprezintă o oportunitate de creare de conținut care să răspundă la interogări.
Experții digitali monitorizează expresiilor cheie pentru a înțelege reacțiile clienților. Se înregistrează cuvinte cheie relevante, opinii pozitive sau negative? Există modalități prin care se poate îmbunătăți promovarea, produsul sau serviciul pe baza informațiilor colectate?
De asemenea, este necesar să se acorde o atenție deosebită clienților care scriu recenzii sau comentarii. Aceștia pot fi transformați în ambasadori ai mărcii, recomandând-o cunoscuților și nu numai.
Valorificarea conținutului și crearea de campanii tip “rămâneți conectat” pe rețelele sociale sau e-mail aduce un plus de recunoaștere și vizibilitate mărcii.
În același timp, specialiștii în marketing au ocazia să profite de afinitatea clienților pentru produsele și serviciile oferite și să îi convingă să achiziționeze varii părți suplimentare sau accesorii.
Clienții acaparați de prezentarea produselor și care ajung să folosească brand-ul conduc la înregistrarea unui grad înalt de loialitate față de marcă. Prin urmare, compania se poate aștepta la o creștere a interogărilor de marcă / brand, o rată mai mare de relevanță a website-ului.
Este esențial să se pună accent pe conținutul generat de consumatori.
O firmă care are 5 recenzii, de exemplu, la un produs, va avea mai mult succes decât dacă ar avea doar două recenzii. Se recomandă implementarea de strategii care să conducă la generarea de recenzii.
În urma acestora, se poate trece la promovarea următorului produs. Conținutul generat de consumatori conduce la o vizibilitate mai mare a următoarelor produse / servicii, ceea ce înseamnă și o rată de conversie mai mare.
Strategia de post-cumpărare înseamnă informații pentru îmbunătățirea performanței viitoarelor campanii. Învățarea din greșeli, dar și din victorii, cu scopul reproducerii celor din urmă, ajută la crearea de lucruri din ce în ce mai bune.
Elaborarea strategiei SEO
Atât etapa de pre-cumpărare, cât și cea de post-cumpărare au rolul de a îmbunătăți performanța vânzărilor directe.
Acordarea unei atenții deosebite atât de către specialiștii de marketing, cât și de experții digitali asupra tacticilor enumerate mai sus este vitală și ajută la crearea de valoare care va conduce inevitabil la clienți.
Strategia SEO nu înseamnă doar vânzare, înseamnă construirea unui brand care poate fi privit ca un furnizor specializat în domeniu și care exprimă maximă încredere.
Orice afacere poate fi percepută ca un brand pe domeniul ei de activitate, dacă își prezintă optim produsele sau serviciile, răspunde la nevoile clienților și, bineînțeles, prin strategiile SEO se adresează audienței potrivite.
< Anterior | Următor > |
---|