
Google rescrie majoritatea titlurilor din căutări – dar întrebarea este de ce?
În primul trimestru al anului 2025, s-a realizat un studiu pentru a înțelege cât de des schimbă Google etichetele de titlu – și care este cauza.
Deși este bine cunoscut faptul că Google rescrie frecvent titluri (titlurile de culoare albastră din rezultatul căutărilor), apar următoarele întrebări:
- Ce factori declanșează aceste schimbări?
- Sunt unele pagini mai predispuse la rescrieri decât altele?
Majoritatea profesioniștilor SEO își dezvoltă propriile strategii de etichetare a titlurilor bazate pe o combinație de îndrumări din partea Google, sfaturi clasice din industrie și experiență personală. Cu toate acestea, când au fost căutate informații despre cum și de ce Google modifică etichetele de titlu, există decât un singur alt studiu de caz notabil din 2023.
Acest fapt ridică și mai multe întrebări:
- Volumul căutărilor este relevant?
- Dar conținutul paginii?
- Utilizarea brand-ului în titlu ar putea face diferența?
Mai jos este prezentat un sumar al celor mai interesante și relevante tipare descoperite.
Pentru acest studiu de caz, s-au efectuat săptămâni întregi de cercetare legat de cuvinte cheie în diverse categorii:
- Volumul mare de căutări versus volumul scăzut de căutări.
- Intenție informativă vs. comercială.
Setul de cuvinte cheie studiat s-a încheiat undeva în jurul a 30.000, număr care a fost redus din cauza costurilor și deoarece multe variații au produs aceleași rezultate pentru aceeași intenție.
Unii susțin că studiile de date SEO necesită milioane de cuvinte cheie pentru a avea vreo relevanță statistică, dar astfel se omite realitatea că multe dintre aceste cuvinte cheie sunt de o calitate scăzută sau produc rezultate foarte asemănătoare.
A fost concepută cu atenţie o listă de cuvinte cheie pentru a asigura realizarea unei varietăţi mari de intenții și categorii respectiv cantitatea de cuvinte cheie să fie cât mai echilibrată între categorii.
Doar primele 20 de rezultate ale căutării au fost incluse în acest studiu.
Descoperiri cheie cantitative
Google modifică titlul căutărilor în 76% din cazuri. Aceast lucru arată o creștere de 25% față de studiul din 2023.
Cât s-a schimbat?
Dintre titlurile de căutare care au fost modificate, 77% nu au inclus cuvântul cheie de optimizare al paginii și doar 35% din cuvintele originale au fost păstrate. Acest lucru era de așteptat, având în vedere concizia etichetelor de titlu.
O posibilă explicație este că unele dintre aceste titluri au fost scrise cu o abordare mai creativă, orientată spre cititor, mai degrabă decât cu o strategie SEO tradițională.
Ca mențiune, inteligența artificială a fost utilizată pentru a identifica cuvântul cheie pentru fiecare pagină web și apoi rezultatul a fost revizuit manual pentru precizie. Aceasta tehnică prezintă o mică marjă de eroare, dar este totuşi destul de exactă.
Analiza intenției de căutare
Intenția de căutare este scopul principal al unui utilizator atunci când introduce o interogare într-un motor de căutare, care ar putea fi să găsească informații despre un anumit subiect, să viziteze o anumită pagină web sau să facă o achiziție.
Informațional: utilizatorul dorește să învețe despre ceva;
Navigare: utilizatorul încearcă să găsească o anumită pagină sau un site web;
Comercial: utilizatorul caută opțiuni înainte de a face o achiziție;
Tranzacțional: utilizatorul dorește să întreprindă o acțiune precum finalizarea unei achiziții;
Comercial / tranzacțional
Pentru paginile comerciale, cuvintele cheie sunt cu siguranță factori relevanți.
Aproape o treime (31,91%) dintre titlurile comerciale originale includ cuvântul cheie țintă, iar Google respectă în mare parte acest lucru, menținând cuvintele cheie la aproape aceeași rată (31,31%) în ceea ce afișează.
Când Google modifică totuși cu titlurile care conțin cuvinte cheie, păstrează acele cuvinte cheie în aproximativ 30% din timp.
Partea impresionantă?
Google nu adaugă aproape niciodată (1,44%) sau elimină (2,23%) cuvinte cheie din titlurile comerciale.
Acest lucru sugerează că nu interferează în strategia de promovare a produselor – când de cele mai multe ori titlurile sunt clare și bine structurate.
Informațional
Pentru conținut informațional, este o discuție complet diferită.
Doar aproximativ 6% dintre titlurile originale conțin chiar și cuvinte cheie țintă – adică de cinci ori mai puțin decât regăsim în conținutul comercial.
Când Google modifică aceste titluri, abia păstrează cuvintele cheie (doar 5,35% din timp) și majoritatea (93,81%) titlurilor informaționale modificate nu au cuvinte cheie în nicio versiune.
Acest lucru sugerează că Google consideră mai puțin relevantă potrivirea exactă a cuvintelor cheie pentru conținutul informațional și este mult mai concentrat pe crearea de titluri care explică clar subiectul conținutului.
De ce Google schimbă etichetele de titlu?
Eliminarea numelui de marcă
Cea mai frecventă schimbare pe care o face Google este pur și simplu eliminarea numelui mărcii (brand-ului). Acest lucru se întâmplă în 63% din toate titlurile modificate.
Google exclude menționarea numelui de marcă, în special în căutările legate de sănătate.
Google acordă prioritate informațiilor de bază ale conținutului în favoarea numelui de marcă, în special atunci când:
- Spațiul este îngust.
- Nu se consideră că marca adaugă valoare substanțială pentru cei care caută informaţiile respective.
Dacă interogarea nu este axată în mod specific pe marcă / brand, numele mărcii este adesea primul lucru care va fi exclus.
Modificarea clarității: a face titlurile să aibă sens
Aproximativ 30% dintre modificările de titlu făcute de Google vizează crearea unor titluri mai lizibile sau mai bine aliniate cu dorinţele utilizatorilor.
Afirmațiile vagi sunt transformate în întrebări clare (care pot conduce la un CTR mai mare), astfel acest lucru creează propuneri de valoare mai evidente și se foloseşte un limbaj mai direct.
Google reformulează frecvent titlurile pentru a se potrivi cu modul în care utilizatorii cred de fapt că pot descoperi subiectele, mai degrabă decât cu modul în care sunt încadrate tehnic.
Astfel, Google activează ca şi un editor şi face titlurile mai uşor de găsit şi utilizat.
Controlul lungimii: Prea lung, prea scurt, exact
Google nu are toleranţă pentru dimensiunea etichetei de titlu.
Va tăia titlurile prea lungi și le va extinde pe cele super-scurte. Aproximativ 8% dintre modificări se încadrează în această categorie.
Cele mai bune exemple sunt acele titluri umplute cu SEO (cuvinte care listează fiecare oraș și cod poștal, etc.) sau acele titluri vagi, formate dintr-un singur cuvânt general care nu spun utilizatorilor nimic.
Google nu pare să ia în calcul lungimea, ci claritatea conținutului.
Potrivirea intențiilor: onorarea dorinţelor utilizatorilor
Google modifică frecvent titlurile pentru a se alinia cu intenția de căutare a utilizatorilor, în special pentru interogările comerciale.
Astfel, Google va:
- Sublinia elementele comerciale pentru căutările legate de cumpărături.
- Adăuga termeni specifici care corespund așteptărilor utilizatorilor.
- Îndepărta elemente inutile care nu servesc intenției principale.
Totul este să asigure că titlul oferă cu precizie ceea ce caută utilizatorul.
Îmbunătăţirea titlului generic: Adăugarea specificității lipsă
Atunci când site-urile web folosesc titluri vagi precum „Produsele noastre” sau „Informații despre nutriție”, Google adaugă o specificitate care îi ajută pe utilizatori să înțeleagă ce vor găsi.
Acest lucru:
- Îmbunătățește ratele de click prin crearea de titluri care se aliniază mai bine cu intenția de căutare.
- Stabilește așteptări adecvate cu privire la conținutul paginii.
- Ajută paginile să menţină concurenţa activă prin aplicarea titlurilor cât mai descriptive.
Înțelegerea modificărilor etichetei de titlu făcute de Google
Cu Google modificând etichetele de titlu la nivel general, trebuie să acceptăm că scrierea unui titlu perfect este mai puțin legat de controlul exact a ceea ce apare în rezultate şi mai mult despre îndrumarea Google pentru a afișa ceva ce se aliniază cu obiectivele cititorului / utilizatorului.
Ceea ce este cel mai izbitor este consistența în diferite tipuri de conținut, industrii și volume de căutare.
Indiferent dacă aveți de-a face cu conținut medical, pagini legale, intenții comerciale sau informaționale, rata de modificare a Google se apropie remarcabil de acel punct de 76%.
Diferențele nu se leagă de cât de des schimbă Google titlurile, ci în modul în care le schimbă. Pentru specialiștii SEO, înseamnă schimbarea abordării vechi şi apelarea la tehnici noi.
Asta presupune adaptarea conţinutului prin:
- Crearea de titluri concise, clare, între 30-60 de caractere, pe care Google probabil că le va păstra intacte.
- Utilizarea strategiilor diferite pentru conținutul comercial vs. informațional (concentrat pe cuvinte cheie pentru reclame, concentrat pe claritate pentru informații).
- Evitarea mențiunilor inutile ale mărcii în titluri, cu excepția cazului în care interogarea este axată în mod special pe marcă.
- Testarea formatelor pe care Google tinde să le păstreze intacte (cum ar fi „Cum să” și alte formate de listă).
Zilele titlurilor pline de cuvinte cheie și de brand-uri, concepute exclusiv pentru clasamente, au luat sfârșit. Google va continua să modifice etichetele, așa că cea mai bună strategie este:
Identificarea tiparelor şi a motivelor ce le declanșează.
Crearea unor titluri care îndrumă spre utilizatorul către obiectivul final în cel mai eficient mod.
Informații, statistici și studii preluate din sursa: https://searchengineland.com/google-changed-76-of-title-tags-in-q1-2025-heres-what-that-means-454847
< Anterior | Următor > |
---|