Pe viitor, o afacere este nevoită să țină şi mai mult pasul cu noile tendințe în materie de marketing digital pentru a atinge obiectivele propuse.

Pentru a înregistra o rată cât mai mare de vânzări, clienți fideli și câștiguri din investiţii, afacerile trebuie să acorde o atenție majoră resurselor care contribuie și conduc la aceste rezultate.

Întrebările esențiale la care orice afacere trebuie să răspundă sunt:

  • Cunoaștem noi intern cu adevărat care sunt noile trend-uri în marketing digital?
  • Pot angajații din firma noastră să se ocupe la nivel profesional de toate aspectele pe care acestea le implică?  

Dacă răspunsurile sunt nefavorabile este cazul să se identifice soluții. Care ar fi acestea?

Apelarea la servicii externalizate de marketing digital. Tot mai multe afaceri recurg la serviciile unei firme externe de marketing online pentru a le ajuta să atingă rezultatele dorite. În această perioadă trendul de externalizare este în creştere.

De ce o firmă externă de marketing digital este o opțiune avantajoasă? Aceasta este formată din specialiști cu experiență online pe anumite nişe, care sunt mereu la curent cu noutățile, cu ceea ce își doresc consumatorii, cu modul concret în care trebuie implementate anumite strategii de marketing și nu numai.

34 tendințe în marketing digital pe care nu le poţi ignora

tendinte-marketing-2020

1. Inteligența artificială (AI)

Inteligența artificială preia un rol și mai important în afaceri și industrii, la nivel global. Conform analiștilor, tehnologiile de tip AI vor fi omniprezente în aproape fiecare produs sau serviciu care vor apărea.

Inteligența artificială reprezintă o oportunitate pentru toate campaniile de promovare, iar cele care nu vor acorda interes avantajelor pe care aceasta le poate aduce, ar putea fi în dezavantaj în fața competitorilor.

Principalele motive pentru utilizarea AI în promovare:

  • Reprezintă un avantaj în fața competitorilor şi a reclamelor, anunţurilor clasice
  • Conduce afacerea din prezent spre o nouă eră digitală
  • Răspunde rapid nevoilor clienților şi cresc rapid conversiile prin identificarea automatizată de noi clienţi

AI are puterea de a analiza comportamentul consumatorilor, modelele de căutare ale acestora și poate utiliza date de pe diverse platforme de socializare și postări de pe blog pentru a ajuta afacerile să înțeleagă modul în care publicul lor țintă le găsesc produsele și serviciile.

Exemple de AI:

  • Audienţele pe care le folosesc Facebook Ads şi Google Ads în campanii şi care ajută în identificarea de noi clienţi pe baza AI;
  • Optimizarea ratelor de conversie pe baza similarităţii, adică mai mulţi clienţi pe profilul celor existenți;
  • Chatbots care se regăsesc deja pe numeroase site-uri
  • Căutarea vocală pe Google

Inteligența artificială va deveni în curând o forță de mișcare a multor servicii, în prezent aceasta fiind deja implementată în arii precum:

  • Comunicare de bază
  • Recomandări de produs
  • Creare de conținut
  • Personalizare de e-mail
  • Tranzacții de comerț electronic

Conform specialiștilor, firmele care vor adopta AI în 2020 își vor accelera creșterea și vor obține un avantaj în fața concurenței.

2. Publicitatea programatică

Publicitatea programatică înseamnă utilizarea AI pentru a automatiza cumpărarea de anunțuri publicitare care vizează publicuri mai specifice. De exemplu, licitația în timp real este un tip de cumpărare de anunțuri programate. Această automatizare este mult mai eficientă și rapidă, ceea ce înseamnă conversii mai mari și costuri mai mici de atragere a clienților.

Potrivit explicațiilor experților în marketing, campaniile manuale de publicitate bazate pe căutare (chiar și cele realizate cu instrumente profesionale) iau în considerare trei factori precum: cuvântul cheie, ora zilei și locație. În schimb, strategiile destinate publicității programatice pot identifica mai multe detalii despre utilizatori precum stilul de viață sau obiceiurile de comportament.

Specialiştii care folosesc Facebook Ads şi Google Ads bazat pe strategiile programatice au cele mai mari avantaje, faţă de anunțurile, strategiile clasice.

Astfel vor crea anunțuri publicitare relevante pentru publicul țintă al afacerii în cauză.

3. Chat-ul şi Chatbot-ul

Chatbot-urile continuă și în 2020 să fie o parte importantă a marketingului digital. Acest tip de tehnologie bazată pe AI utilizează mesaje instante afișate în chat pentru a se discuta în timp real, la orice oră, cu clienții sau vizitatorii unui site.

Potrivit sondajelor efectuate, chatbot-urile vor ocupa anul acesta o poziție înaltă în serviciul cu clienții. Acestea prezintă diverse avantaje, de la serviciul non-stop la răspunsuri instantanee la întrebări și răspunsuri la întrebări simple.

Numeroși clienți preferă să interacționeze cu un chatbot deoarece acesta răspunde 24/7, acordă răspunsuri prompte, înregistrează cu exactitate istoricul cumpărăturilor și nu își pierd răbdarea.

Chatbot-ul poate fi privit ca un asistent virtual care oferă clienților un serviciu excelent prin care se automatizează sarcinile repetitive și mai ales se satisfac așteptările clienților.  

4. Marketing conversațional

Marketingul modern este bazat pe conversație, pe mesaje cu răspuns rapid. Oamenii își doresc din ce în ce mai mult să discute, iar brand-urile au identificat această nevoie a lor. Cu atât mai mult cu cât consumatorii își doresc un răspuns cât mai rapid atunci când au o întrebare.

Marketingul conversațional facilitează crearea unei conexiuni între client și brand, iar, în prezent, acesta este disponibil pe mai multe canale, dispozitive și platforme.

Cumpărătorii se așteaptă să găsească o soluție pentru nevoile sau dorințele lor acum, nu mai târziu. Așadar, afacerile trebuie să se pregătească să fie disponibile pe o gamă cât mai largă de canale și să asigure o comunicare cu clienții conform preferințelor acestora.

Obiectivul principal al marketingului conversațional este de a spori experiența utilizatorului printr-o conversație de unu la unu care să încurajeze la o interacțiune mai mare și loialitate a clientului față de brand.

5. Personalizare

O afacere pentru a ieși în evidență în 2020 trebuie să își personalizeze marketingul, iar acest proces implică conținut, produse, e-mail-uri personalizate și multe altele.

În urma statisticilor s-a observat faptul că clienții nu răspund publicității generice și chiar ajung să fie enervați de aceasta. O mare parte a consumatorilor sunt mai încurajați să interacționeze cu o companie care oferă o experiență personalizată, aceasta fiind mult mai atrăgătoare.

6. Marketing video

Marketingul video reprezintă una dintre cele mai importante tendințe în marketing din 2020, iar viitorul pare a fi acaparat tot de el.

Conform declarațiilor a mai multe brand-uri, videoclipurile au îmbunătățit rata de conversii și au atras mai mulți vizitatori pe site. În plus, consumatorii recunosc că de multe ori vizionarea videoclipurilor unui anumit produs îi fac mai încrezători în deciziile de cumpărare online.

Un brand poate apela la postări de tip video pe diverse platforme, în funcție de unde se află publicul lor țintă.

Odată cu utilizarea cât mai constantă a dispozitivelor mobile, textele lungi sau paginile de vânzare pline de cuvinte au ajuns să aibă un impact mai scăzut întrucât sunt mai dificil de citit pe ecranele mobile mici. Așadar, videoclipul vine ca o salvare prin simplul fapt că prezintă aceleași informații într-un format care funcționează perfect pe orice dispozitiv.

Mai mult, un website care include videoclipuri are mai multe șanse să crească în rezultatele organice ale căutărilor în comparație cu textul. De ce? Deoarece consumatorii consideră conținutul video mai convingător, iar Google ridică în clasamentul rezultatelor pagini care îl integrează.    

7. Marketing prin intermediul influencerilor

Marketingul prin intermediul influencerilor se concentrează pe apelarea la lideri cheie cu scopul de a amplifica mesajul unui brand pe o piață mai mare. Influencerii pot fi celebrități sau personalități de pe diverse rețele de socializare care pot răspândi cuvântul despre serviciile sau produsele unei afaceri pe canalele lor sociale.

Conform statisticilor, peste jumătate din consumatori au încredere mai multă în opiniile influencerilor decât ceea ce exprimă mărcile în sine. Mai mult, în ultima perioadă, din ce în ce mai mulți consumatori au achiziționat un produs nou datorită recomandărilor unui influencer.

Mai multe detalii despre ce implică marketingul prin intermediul influencerilor: https://www.livecom.ro/articole-si-noutati/marketingul-prin-intermediul-influencerilor

8. Aplicații de mesagerie

Aplicațiile de mesagerie au trecut de stadiul în care erau utilizate doar pentru a trimite mesaje prietenilor. Lunar, pe Facebook Messenger, sunt activi peste 1 miliard de utilizatori și tot lunar sunt trimise în jurul la 10 miliarde de mesaje între persoane și companii.

Având în vedere popularitatea aplicațiilor de mesagerie, este indicat ca brand-urile să fie prezente acolo unde își petrec timpul clienții lor și să prezinte serviciile sau produsele pe care le oferă.  

Aplicațiile de mesagerie pot fi foarte utile pentru trimiterea de mesaje direct clienților vizați deoarece permit personalizarea și adaugă valoare experienței utilizatorului prin integrare pe website.

O firmă poate utiliza aplicațiile de mesagerie pentru a:

  • Cultiva contactul
  • Furniza informații
  • Spori vânzările
  • Implica oamenii în campanii
  • Recâștiga potențiali clienți
  • Oferi asistență

9. Căutare vizuală

Căutarea vizuală poate conduce experiența unui utilizator la un nivel cu totul nou. Cu ajutorul acesteia, consumatorii pot încărca o imagine pentru a efectua o căutare și pentru a obține rezultate cât mai specifice.

Google sau Pinterest sunt doar câteva dintre exemplele care au integrat în sistemul lor căutarea vizuală. Prin încărcarea unei imagini cu un anumit produs, rezultatele pot afișa magazinele de unde acesta poate fi cumpărat sau diverse alte informații referitoare la el.

Din ce în ce mai mulți consumatori ajung să fie interesați de capacitățile căutării vizuale, iar implementarea acesteia poate însemna un pas important spre atragerea de noi clienți și oferirea unui produs perfect.

10. Micro-momente

Un micro-moment reprezintă acel moment în care o persoană, din reflex, apelează la un dispozitiv și acționează datorită nevoii de a învăța ceva, de a face ceva, de a descoperi ceva, de a viziona ceva sau de a cumpăra ceva.

Un brand, pentru a satisface nevoile consumatorilor de informare și achiziționare prin produsele și serviciile pe care le oferă, trebuie să fie acolo unde se află și aceștia.

Popularitatea micro-momentelor a luat amploare, iar afacerile trebuie să regândească strategia de marketing conform procesului de cumpărare a unei persoane: conștientizare, luare în considerare și decizie, iar pentru aceasta să folosească corect campaniile de: căutare, remarketing, influenţarea finală a deciziei de cumpărare.

Mai multe informații cu privire la importanța micro-momentelor în strategia de marketing online regăsiți aici: https://www.livecom.ro/articole-si-noutati/micro-momentele-in-strategia-de-marketing-online

Strategiile de marketing utilizate de o companie trebuie să fie de calitate, relevante și utile pentru consumator. Așadar, pentru a se beneficia la maxim de micro-momente, este nevoie:

  • Să se identifice momentele “vreau să cumpăr” ale consumatorilor
  • Brand-ul să fie acolo în momentele de nevoie
  • Să fie furnizat conținut relevant
  • Să se faciliteze remarketarea şi achiziția

11. Căutare vocală

Utilizarea tot mai mare a căutării vocale a făcut companiile să-și regândească strategiile de marketing digital.

Se preconizează ca în acest an jumătate dintre căutări vor fi prin voce, iar cumpărăturile vocale vor atinge cifre mari.

Tot mai multe afaceri vor produce conținut audio cu scopul de a crește gradul de conștientizare al mărcii. Este indicat să se apeleze la un ton conversațional și să se identifice acele cuvinte cheie pe care utilizatorii le-ar folosi pentru a găsi produsele sau serviciile pe care firma în cauză le furnizează.

Anul acesta căutările vocale vor conduce la numeroase vânzări și vor deveni parte esențială în interacțiunea cu consumatorii, experiența acestor putând să îi aducă mai aproape de un brand.

12. Povestirile în rețelele de socializare (Stories)

Postările de tip povestiri (stories) se regăsesc pe diverse platforme/ aplicații de socializare, de la Snapchat la Instagram, Facebook și YouTube. Deoarece aceste tipuri de postări dispar după o perioadă de timp stabilită, ele reprezintă o oportunitate excelentă pentru a se folosi FOMO (frica de a pierde). - Mai multe detalii despre FOMO în articolul nostru: https://www.livecom.ro/articole-si-noutati/cresterea-conversiilor-utilizand-social-proof-si-fomo-marketing

Avantajele folosirii povestirilor pe social media:

  • Creștere a gradului de conștientizare a mărcii
  • Angajare constantă cu urmăritorii
  • Costuri eficiente
  • Creștere a traficului pe pagină
  • Recomandări în crearea de povestiri:
  • Apelarea la sondaje în cadrul acestora
  • Adăugarea de link-uri care conduc la un blog
  • Adăugarea de etichete de locație
  • Crearea de videoclipuri live
  • Invitarea urmăritorilor la diverse acțiuni

13. Notificări Push în browser

Notificările de tip Push care apar în browser sunt în creștere, în 2019 înregistrându-se un număr mare de companii care le-au utilizat.  Acestea au devenit mai eficiente decât newsletter-ele, iar în viitor se preconizează că vor deveni mai sofisticate și personalizate.

Apelarea la notificărilor personalizate garantează creșterea conversiilor și pot fi folosite pentru a atrage noi clienți sau pentru a reangaja consumatori care au arătat un anumit interes, dar nu au finalizat o achiziție.

14. Marketingul de conținut

Marketingul de conținut continuă să domine SEO, iar în urma actualizărilor Google, din 2019, limbajul natural pe care îl folosesc oamenii în interogările de căutare a devenit și mai important pentru poziționarea unei pagini în rezultate.

Pe viitor este important ca un website să aibă o viteză rapidă, link-uri utile și conținut bine scris. Ultimul factor este susținut de o mare parte a companiilor care au declarat că crearea de conținut încurajează publicul să le vadă ca pe o sursă credibilă și de încredere.

Marketingul de conținut generează oportunități, are costuri mai mici și beneficii pe termen lung mai mari. Acesta rămâne și în acest an o modalitate fiabilă și puternică de atragere a noi clienți pe site și construire de relații valoroase cu aceștia.  

15. Postările de tip cumpărături

eCommerce și Social Media înregistrează constant rate de creștere, fapt ce a condus la îmbinarea acestora pentru a se maximiza oportunitățile de vânzare.
* În martie 2019, Instagram a lansat Instagram Checkout, care permite utilizatorilor să-și completeze achiziția de pe Instagram.

Afacerile care activează în eCommerce apelează la aceste instrumente cu intenția de a reduce riscul ca clienții să renunțe la o achiziție deoarece trebuie să schimbe aplicațiile sau să se înregistreze la un magazin pe care nu l-au cunoscut până în acel moment.

Social Media este parte integrantă a marketingului digital, iar platformele vizuale precum Instagram sunt o mină de aur pentru cei care activează în domeniu. Mai mult, comerțul vizual ia avânt întrucât consumatorii sunt dispuși să cumpere un produs prin intermediul reclamelor care le apar pe platformă.

Instagram raportează că platforma are 1 miliard de utilizatori, iar 90% dintre ei urmăresc deja mărci de cumpărături active, mulți vizitând zilnic aceste profiluri.

Prin urmare, este recomandat ca brand-urile de comerț electronic să profite de beneficiile pe care le prezintă rețelele de socializare. Acestea pot crea și posta reclame interactive care le permit utilizatorilor să facă click și să achiziționeze cu ușurință.

Acest lucru va facilita drumul companiilor către potențialii clienți, va reduce efectiv pâlnia de vânzări și va oferi consumatorilor accesul instant pe care îl doresc.

16. Conținut interactiv

Unul dintre trend-urile de marketing digital cu cea mai rapidă creștere din ultimii ani este conținutul interactiv.

Se pregăteşte o trecere vizibilă de la conținut tradițional bazat pe text la conținut dinamic, care atrage la o acțiune și oferă utilizatorilor o experiență deosebită.  

Statisticile arată că 91% dintre cumpărători caută un conținut interactiv. Acesta este apreciat întrucât exprimă originalitate, îi face pe consumatori să fie mai conectați la mărci și mai implicați în procesul de cumpărare.

Conținutul interactiv este mai captivant, mai memorabil și mult mai probabil să genereze rezultatele pe care o afacere și le dorește.

17. Marketing omniprezent în mediul online

Marketingul omniprezent în mediul online este procesul de marketing pe mai multe platforme (social media, aplicații, e-mail, blog), astfel încât un brand să se poată conecta cu publicul țintă prin mai multe puncte de contact.  Dacă acesta este efectuat corect, se poate oferi o experiență îmbunătățită utilizatorilor și un mesaj de marcă coerent care îi conduce la consumatori la acțiune.

Pentru a se dezvolta, afacerile trebuie să își prezinte mesajele și avantajele pe toate mijloacele posibile care conduc la clienții vizați. Toate canalele ar trebui să fie conectate într-o singură strategie care să cuprindă cele mai bune rezultate.

Statisticile arată că mărcile care folosesc mai mult de 2 canale înregistrează:

  • rată mai mare de implicare a clienților vizați sau fideli
  • frecvență de achiziție mai mare
  • valoare medie a comenzii mai înaltă
  • rată de retenție a clienților mai mare

Utilizatorii solicită personalizare și doresc să poate vizualiza un catalog online, produse pe social media și să cumpere online. Este esențial să fie înțeleasă călătoria de cumpărare a publicului țintă și să fie astfel creată încât să se ajungă la destinație, la achiziție.

18. Realitate augmentată (AR) și tehnologii captivante

Tehnologia AR este din ce în ce mai mult folosită de branduri pentru a îmbunătăți experiența consumatorilor și a crește vânzările.

Companii din diverse domenii au apelat la aceasta ca ajutor pentru clienții care doresc să își construiască o opinie cât mai reală cu privire la ce oferă produsul în cauză.

Viitorul marketingului digital cu siguranță va fi presărat cu numeroase aplicații care vor putea reda realitatea augmentată pentru mai multe afaceri eCommerce.

19. Analize predictive și augmentate

Analiza predictivă se bazează pe utilizarea de date extrase, modele predictive și învățare automată pentru a se identifica tipare cu scopul de a se prezice viitorul în materie de comerț online.

Prin intermediul a astfel de analize publicul va fi mai segmentat, iar strategiile de marketing mai personalizate, fapt care va conduce la un număr mai mare de clienți loiali.

O agenţie de marketing digital foloseşte analizele augmentate, apelează la inteligența tehnologiilor pentru a se lucra mai rapid și mai corect pe seturi de date mai mari. Astfel, în viitor, cantitățile enorme de date pe care firmele le colectează  vor permite luarea de decizii mai bune și construirea de strategii mai personalizate în promovare.

20. Localizarea publicului țintă

Strategiile de marketing aplicate în funcție de locația consumatorilor nu este o noutate, iar în următorii ani acestea vor fi și mai des folosite odată cu creșterea utilizării de dispozitive mobile.

O strategie bazată pe locație permite direcționarea de mesaje, notificări push sau anunțuri, în timp real, către un posibil client care se află în zona de interes sau activitate a afacerii.

Pentru industriile care doresc să transforme utilizatorii digitali în clienți fizici, astfel de acțiuni devin esențiale pentru strategia de marketing.

21. Conținut generat de utilizator (UGC)

Conținutul generat de utilizatori reprezintă o resursă puternică pentru brand-urile care doresc să interacționeze cu generațiile Millennial sau Z. Acestea pot fi încurajate să împărtășească conținut unic, referitor la brand-ul în cauză, și să fie răsplătite prin diverse stimulente, cum ar fi reducerile și nu numai.

Această strategie simplă poate crește rapid implicarea și crește rata de conversie pe măsură ce mai mulți oameni descoperă marca și produsele sau serviciile pe care le oferă.

Consumatorii au încredere mai multă în cei pe care îi percep asemănători decât au încredere în companii. În urma unui sondaj, s-a constatat faptul că o mare parte dintre cumpărători au raportat că UGC a influențat decizia de a cumpăra mai mult decât orice altă formă de publicitate.

UGC poate fi sub formă de comentarii, testimoniale sau postări de blog, imagini și videoclipuri create de utilizatori.

22. Adunarea de date

Adunarea de cât mai multe date despre clienții vizați și cei deja câștigați reprezintă un pas în față spre înțelegerea publicului țintă și modul în care e nevoie să fie abordat. Un rol esențial în acest proces îl reprezintă instrumentele şi formulele folosite, ceea ce pentru multe firme reprezintă o provocare.

În urma acestora, strategia de marketing va fi una mai inteligentă, personalizată, iar implementarea ei va fi mai simplă și productivă.

23. Automatizare (și AI)

Specialiștii prevăd că numărul de afaceri care vor încorpora inteligența artificială în procesele lor de vânzare va crește. Acest lucru nu este deloc surprinzător având în vedere beneficiile uimitoare pe care AI și automatizarea le aduc în vânzare și marketing.

AI și automatizarea pot fi folosite pentru:

  • Îmbunătățirea procesului de păstrare și fidelizare a clienților
  • Predicția comportamentului clientului
  • Campanii de promovare inteligente
  • Oferirea unei experiențe pe site extrem de personalizată, pentru fiecare utilizator
  • Optimizarea pentru interogări de căutare vocală
  • Reducerea abandonul coșului
  • Vizarea clienților pe diferite canale
  • Sugerarea automată de conținut vizitatorilor
  • Identificarea de blocaje pe parcursul procesului de vânzare
  • Măsurarea performanței campaniilor de marketing
  • Reducerea de costuri și economisirea de timp

24. Licitare şi campanii inteligente pentru Google Ads

Este recomandat ca o afacere să privească avantajele pe care Google Ads le prezintă și să lucreze inteligent pentru anunțuri de publicitate.

Algoritmii noi pe baza cărora lucrează Google vor prezenta datele necesare și vor face predicții cu privire la modul în care sumele investite în anumite licitații ar putea afecta conversiile sau valoarea acestora. Cu alte cuvinte, specialiștii în marketing pot optimiza bugetul campaniilor PPC (pay-per-click) prin sistemul AI deținut de Google care îl va optimiza pentru a-și maximiza rentabilitatea.

Strategiile inteligente permit utilizarea de mai multe semnale pentru ca rezultatele să fie optimizate (dispozitive, locație, timp, listă de remarketing, caracteristici ale anunțurilor, browser, sistem de operare, etc.)

25. Poziția 0 în SERP

În ultimii doi ani, căutarea vocală a provocat valuri, schimbând modul în care funcționează optimizarea motorului de căutare. Cea mai notabilă schimbare este creșterea prezenței fragmentului care apare în „poziția zero”, o poziție extrem de râvnită în rezultatele motorului de căutare Google.

Conform specialiștilor, în 2020, cel puțin 30% din toate căutările pe internet vor fi efectuate fără a se apela la tastatură, iar peste 40% din răspunsurile de căutare vocală vor prezenta fragmentul din poziția 0. Prin urmare este nevoie de o strategie de marketing puternică pentru a se atinge acea poziție.  

Cunoscut și ca fragment de rang zero sau poziția zero, acesta este comoara mult dorită în SEO-ul modern deoarece răspunde direct la întrebările de căutare ale utilizatorilor, fără a fi nevoie ca aceștia să facă click pe un link.

Anul acesta, mai mulți experți în marketing își vor investi resursele în optimizarea paginilor web pentru ca marca lor să ajungă în rezultatele organice ale căutărilor pe Google. Acest lucru va crește rata de click, conducând mai mult trafic organic pe site, fapt care poate asigura o poziție mai înaltă în rezultate.

26. Branding

În aceasta eră a tehnologiei, clienții au multiple opțiuni, iar o firmă cu siguranță nu este singura care activează într-o anumită nișă. Așadar, ce îi va face pe consumatori să opteze pentru una în particular?

Peste jumătate dintre consumatori spun că se simt mai conectați la o marcă în care au încredere, iar pentru ca aceasta să fie câștigată este nevoie ca brand-ul să fie solid.

Orice afacere online pe o anumită nişă poate fi percepută ca un brand în ochii consumatorului dacă face un marketing şi remarketing inteligent de la momentul în care vizitatorul intră prima dată în contact şi momentul final al achiziţiei.

Branding-ul este important datorită clasamentului Google în rezultatele căutărilor. Motorul de căutare clasează în primele poziții website-uri care au un conținut de calitate bine scris, au o autoritate în domeniu și link-uri de calitate din partea altor website-uri de încredere.

În esență, Google vrea mai mult decât să clasifice conținut bun. Are în vedere experiența utilizatorului care caută cel mai precis, actualizat, bine cercetat conținut pe orice subiect dat și se preferă ca acesta să fie creat de adevărați experți în domeniu.

27. Analize mai bune

Călătoria de achiziție a unui client este una complexă, în care acesta interacționează cu un brand pe mai multe canale până la pasul final de cumpărare.

Având în vedere numeroasele canale de gestionat ale unei afaceri și mulțimea de moduri în care se pot comercializa produsele sau serviciile, analiza datelor devine o misiune importantă.

Există numeroase instrumente de colectare a datelor și informațiilor care analizate corect pot ajuta un brand să ia cele mai bune decizii de marketing. Apelarea la acestea pot ajuta optimizarea valorii experienţei consumatorului, a produselor și serviciilor în locul veniturilor pe termen scurt.

28. Tehnologia 5G

Una dintre cele mai semnificative tendințe de marketing digital din viitor este apariția tehnologiei 5G. Această actualizare prezintă o nouă eră a comunicațiilor digitale, iar impactul ei se va resimți practic în fiecare industrie, alimentând noi oportunități.

Deși aceasta reprezintă un subiect controversat, un lucru este sigur: tehnologia 5G va transforma modul în care se accesează conținutul online, de la marketeri digitali la simpli utilizatori.

29. Confidențialitate în marketing

Confidențialitatea a ajuns să fie privită cu mai multă seriozitate de către consumatori, iar afacerile trebuie să se adapteze acestei schimbări. Acum, fiecare brand trebuie să câștige informațiile de contact ale clienților și mai ales încrederea.

Consumatorii vor să știe că pot avea încredere în mărci și că datele lor personale sunt sigure. Echipele de marketing digital trebui să devină strategice pentru a-și consolida angajamentul față de confidențialitate, astfel încât să poată câștiga încrederea potențialilor clienți.

Moduri prin care brand-urile pot câștiga încrederea consumatorilor:

  • Cercetarea și înțelegerea publicului țintă
  • Dezvoltarea unui mesaj relevant pentru a determina publicul să interacționeze
  • Găsirea canalului potrivit pentru angajarea cu acel public specific
  • Dezvoltarea unei relații „intime” prin implicarea atentă

30. Securitatea site-ului web

La fel de dezirabilă precum confidențialitatea este și securitatea site-ului web. În momentul în care un utilizator ajunge pe un website, se gândește și la securitatea acestuia. Dacă acesta nu inspiră siguranță, va fi părăsit, ceea ce duce la o creștere a ratei de respingere și inevitabil la o scădere în clasamentul rezultatelor de căutare Google.

Securitatea site-ului web nu mai este o opțiune. Din 2018 Google a anunțat că trecerea de la HHTP la HTTPS reprezintă un avantaj major.

Ce implică mai exact această schimbare și cum poate fi aplicată, aflați în detaliu în articolul nostru: https://www.livecom.ro/articole-si-noutati/necesitatea-de-a-migra-de-la-http-la-https-din-iulie-2018

31. Conținut mai lung

Paginile web mai scurte nu vor mai conduce nicăieri. De obicei, paginile care au cel puțin 3.000 de cuvinte atrag cel mai mult trafic deoarece oferă cititorilor o explorare mai profundă a subiectelor. Conținutul într-o formă lungă permite creatorilor de conținut să se stabilească ca experți pe un subiect și le oferă mai mult spațiu de utilizare pentru cuvinte cheie.

Deși conținutul mai dezvoltat implică mai mult timp, acesta atrage mai mult trafic, crește timpul petrecut de un vizitator pe pagini și crește clasamentul afacerii în rezultatele organice ale căutărilor.

Paginile bine scrise au scopul de a oferi un răspuns complet la orice întrebare pe care un utilizator o poate căuta pe un subiect dat. Este conceput special pentru a oferi valoare cititorului și pentru a se clasifica foarte bine în motoarele de căutare.

Avantajele conținutului de formă lungă:    

  • Mai mult timp petrecut de vizitator pe paginile site-ului
  • O scădere a ratei de respingere. Dacă utilizatorii găsesc ceea ce caută pe o anumită pagină, nu vor reveni la Google pentru a găsi o altă sursă.
  • Obținerea de trafic pe toată durata de viață a blogului sau site-ului web. Postarea conținutului este permanentă, deci valoarea acestuia nu se diminuează în timp.
  • Backlink-uri și o multitudine de share-uri pe social media
  • Un clasament Google ridicat. Numărul mare de cuvinte, acțiunile și backlink-urile vor contribui la o vizibilitate îmbunătățită asupra SERP-urilor.

32. Cercetarea semantică a cuvintelor cheie

Un brand trebuie să țină cont când crează un conținut de formă lungă că trebuie să scrie pentru oameni, nu pentru Google.

Redarea unei postări de mii de cuvinte în fiecare zi este excelentă, dar nu va aduce rezultatele sperate dacă nu se ține cont de intenția utilizatorului. De asemenea, cunoscut sub numele de intenție de căutare sau intenție de cuvinte cheie, acesta este obiectivul principal pe care o persoană îl are atunci când tastează sau vorbește o interogare de căutare.

Motorul de căutare Google nu evaluează doar cuvintele cheie din bara de căutare, ci ia în considerare conținutul unei interogări și finalizează prin a determina intenția de căutare a utilizatorului.

Creatorii de conținut pot profita de acest lucru în beneficiul lor prin includerea nu doar de cuvinte cheie, dar și a termenilor înrudiți , întrebări sau fraze relevante, care au legătură cu subiectul în cauză.

Cuvintele cheie semantice vor oferi motorului de căutare o mai bună înțelegere a conținutului, precum și soluțiile și beneficiile pe care le acordă utilizatorilor.

33. SEO și datele structurate

SEO este omniprezent, iar datele structurate vor deveni şi mai răspândite în rezultatele motoarelor de căutare.

Datele structurate sunt orice fel de date organizate care facilitează analiza motoarelor de căutare cu privire la conținut. Creatorii de conținut pot face acest lucru în codul de fundal sau prin organizarea corectă a informațiilor în tabele cu coloane și rânduri.

Dacă acestea sunt efectuate corect, datele structurate oferă un impuls SEO mare, deoarece există șansa de clasificare în poziția Zero.

Exemplu: O casetă care afișează informații importante despre afacere.

Tot prin intermediul datelor structurate se pot genera rezultate în care sunt afișate căsuțe cu imagini, recenzii și prețuri. Acestea conduc la mai multe click-uri, în special de pe dispozitivele mobile.

34. Social Media Marketing

Brand-urile valorifică mai mult potențialul conținutului video și al conținutului interactiv pe rețelele de socializare pentru a atrage atenția.  În același timp, ele trebuie fie autentice pe canalele lor sociale și să depună eforturi pentru a dezvolta o comunitate implicată, urmăritori fideli.

O afacere care dorește să supraviețuiască în social media în acest an și să se diferențieze de competiție trebuie să devină mai umană și să se axeze pe ceea ce clienții își doresc și au nevoie.

 

Avantajele externalizării serviciilor de marketing digital

servicii-externalizate-de-marketing

După cum se poate observa în lista de tendințe în marketing digital din 2020, unele dintre acestea sunt cunoscute de mulți ani, iar altele pot fi mai noi și complexe.

Chiar dacă despre SEO, conținut de calitate, cuvinte cheie și site web optimizat se vorbește de o lungă perioadă de timp, numeroase afaceri care activează în online nu le implementează corect și nu profită de beneficiile pe care acestea le pot aduce.

Apelarea la servicii externe de marketing digital înseamnă nu doar implementarea inteligentă a clasicelor strategii de marketing, dar se va profita de noile trend-uri pentru a face un brand să se diferențieze de competitori și să înregistreze un număr mai mare de clienți, o rată mai mare de conversii, câștiguri mai multe pe termen lung.

Avantajele unei afaceri care apelează la marketing digital externalizat:

  • Timp salvat – Echipa din cadrul firmei se poate axa pe baza afacerii, pe caracteristicile / beneficiile produselor sau serviciilor
  • Servicii profesionale – Un brand beneficiază de ajutorul unei echipe de experți care înțeleg obiectivele și implementează strategii eficiente de marketing cu rezultate
  • Noi perspective – Un specialist în marketing online este mereu la curent cu noutățile și știu cum să atragă și să mențină clienții
  • Acces la tehnologii și instrumente moderne – Profesioniștii în marketing utilizează tehnologii, platforme, aplicații, programe și alte instrumente dedicate
  • Flexibilitate – Noile tendințe implică noi oportunități și campanii pentru care echipa unei agenții externe de marketing este mereu pregătită
  • Creșterea productivității – Echipa de specialiști “ia de pe umerii” angajaților multiple sarcini stresante pentru care poate nu au timp sau nu sunt specializați, astfel încât ei să fie mai productivi în activitatea de bază a firmei

Externalizarea în materie de marketing digital este alegerea optimă de viitor, iar în această perioadă trendul este crescător. Tot mai multe afaceri apelează şi sunt în căutarea de specialiști cu experienţă pentru ca rezultatele investiţiilor să fie optime.  

Obiectivele fiecărei afaceri este de a crește, de a atrage cât mai mulți clienți, de a înregistra câștiguri pe termen lung și de a deveni o primă alegere pentru publicul țintă. Pentru ca toate acestea să fie atinse, este nevoie de experți în marketing care împreună lucrează la rezultatele dorite.