Combinând CRO („optimizarea ratei de conversie”) și SEO („optimizarea pentru motoarele de căutare”), două aspecte importante în creșterea reacțiilor și a traficului  pe un site web, se poate forma o uniune armonioasă.

Definiția optimizării ratei de conversie (CRO): este practica de creștere a procentului de utilizatori care efectuează o acțiune dorită – sau o conversie – pe un site web.

Pe scurt, CRO sunt operațiuni de analize și îmbunătățiri pentru a transforma cât mai mulți vizitatori de pe site în potențiali clienți. Cu ajutorul CRO, site-ul ajunge să fie îmbunătățit prin optimizarea structurii, a conținutului, a design-ului, a acțiunilor, iar astfel pot crește semificativ ratele de conversie.

Experiența utilizatorului (UX sau User Experience) este principalul factor pe care se focusează CRO. Acest factor aduce cu el o serie de task-uri, precum testarea paginilor web și a design-ului, optimizarea coșului sau a paginilor de conversie, feedback-ul de la clienți, comunicarea online, e-mailul sau personalizarea conținutului.

„Lupta” dintre CRO și SEO, doi “concurenți înverșunați”, ține de multă vreme.

SEO se prezintă ca un generator în a atrage un număr mare de vizitatori și, totodată, a atrage atenția. CRO, pe de altă parte, este opusul. Acesta și-a propus să ajusteze și să optimizeze călătoria utilizatorului, asigurându-se că fiecare pas este îndreptat către rezultatul dorit al conversiei.

Însă, „bătălia” dintre cei doi se poate transforma într-o adevărată alianță formidabilă, care să ajute la conversia traficului și, automat, la îmbunătățirea site-ului.

De ce traficul fără clienți potențiali este o problemă

Trafic mare, clienți reduși

Multe site-uri se luptă cu vizitatorii care nu fac conversie. Traficul ridicat nu se traduce întotdeauna în conversii mari.

Un trafic ridicat cu rate scăzute de conversie poate indica o problemă undeva.

Neconcordanța între CRO și SEO

Problema constă adesea într-o nepotrivire între CRO și SEO.

SEO atrage vizitatori, în timp ce CRO îi convertește în clienți prin optimizarea călătoriei lor pe site.

Când aceste zone sunt dezechilibrate, se obține trafic care este greu de convertit în vânzări.

Mai jos sunt prezentate câteva scenarii care pot influența traficul și conversiile.

1. Direcționarea cuvintelor cheie prea generice

Folosirea cuvintelor cheie cu volum mare poate crește vizibilitatea, dar dacă acestea pot fi prea generale, este posibil ca vizitatorii să fie interesați de conținut mai specific, ceea ce duce la trafic mare și conversii scăzute.

Este recomandată examinarea paginilor cu trafic ridicat și verificarea cuvintelor cheie, luând în considerare revizuirea conținutului pentru a viza termeni mai relevanți.

În cazul campaniilor CPC folosirea cuvintelor cheie mai lungi (long tail keywords) cu potrivire amplă poate ajuta în atragerea unui trafic mai calificat. Deoarece aceste cuvinte cheie sunt mai specifice decât termenii generici, pot permite vizarea de nișă și interes mai ridicat.

Aceste cuvinte cheie sunt, de asemenea, mai puțin competitive decât cuvintele cheie generice, deoarece sunt concepute pentru a reflecta mai bine modul în care oamenii fac interogări.

2. Concentrarea pe direcționarea traficului către pagini cu conversii reduse

Aducerea traficului către conținutul din pâlnia superioară nu este rău, dar prea multă concentrare asupra acestuia poate dăuna CRO.

Analiza traficului și ratelor de conversie pentru fiecare pagină poate ajuta la rezolvarea acestei probleme.

3. Lipsa CTA (Call to action)

Paginile generează trafic bun, dar majoritatea vizitatorilor citesc și pleacă.

Astfel, este recomandată optimizarea conținutului cu îndemnuri direcționate (CTA), oferirea de conținut mai profund sau o încercare gratuită și utilizarea CTA pentru a ajuta la conversia mai eficientă a traficului.

În paginile de produse pentru comerț online, poziționarea butoanelor de acțiune, sugestia inteligentă de produse similare sau complementare, pot face diferența între vizitator sau client.  

4. Care pe care

Nu există comparație între SEO sau CRO. Aceste optimizări lucrează împreună pentru a crește vizibilitatea, conversiile și vânzările, pentru că orice afacere care vrea să se dezvolte are nevoie de un public căruia să-i vândă.

Scopul principal al SEO este de a genera trafic de calitate de la motoarele de căutare către site. Aceasta înseamnă vizitatori ai site-ului care sunt interesați de produsele sau serviciile oferite. 

O rată de conversie ridicată (CRO) certifică interesul/acțiunile acestor vizitatori, implicit calitatea conținutului (a produselor sau serviciilor), implicit creșterea notorietății site-ului, implicit creșterea în SEO.

Succesul cu CRO și SEO

Identificarea și vizarea publicului potrivit

  • Înțelegerea nevoilor și comportamentelor specifice ale publicului țintă, inclusiv datele demografice, motivațiile și barierele cu care se confruntă clienții.
  • Definirea motivului pentru care oamenii sunt atrași către acel site și ce i-ar putea împiedica să facă conversii, astfel încât strategiile SEO să poată fi personalizate pentru a atrage traficul potrivit, care are mai multe șanse să facă conversii.
  •  Folosirea instrumentelor de analiză pentru a ajuta la culegerea informațiilor esențiale.

Optimizarea paginilor pentru conversii

  • Verificarea paginilor vizate pentru ca acestea să fie plăcute din punct de vedere estetic, să fie și ușor de utilizat și de navigat spre conversie.
  • Concentrarea pică pe atragerea atenției utilizatorului. Un titlu atât de clar, o propunere de valoare care atrage atenția și un îndemn la acțiune (CTA) remarcabil ar trebui să fie plasate în mod vizibil.
  •  Reducerea numărului de câmpuri de formulare, simplificarea acțiunilor, pot crește drastic ratele de conversie.
  • Asigurarea că îndemnul la acțiune (CTA) este clar, succint, vizibil.

Construirea încrederii și credibilității

Încrederea, credibilitatea, reputația, pot fi sporite prin optimizarea site-ului și a ratelor de conversie.

Reputația mărcii online se referă la modul în care publicul vă percepe marca online de la prima accesare și pe tot parcursul “călătoriei spre a deveni client. Acest public poate include clienții, părțile interesate care urmăresc activitățile mărcii, chiar și concurenții.

Concentrarea pe utilizatorii mobili

Fără prea multe argumente: experiența slabă a site-ului pe mobil poate duce la abandonarea site-ului, deoarece utilizatorii de dispozitive mobile se așteaptă la experiențe optime de informare sau cumpărături, în pagini ușor de navigat și fără probleme. 

Îmbunătățirea vitezei paginii

Viteza paginii este un factor cheie atât pentru clasarea căutării, cât și pentru ratele de conversie.

Paginile care se încarcă rapid se corelează cu rate de conversie mai mari.

Chiar și o întârziere de o secundă poate determina o reducere semnificativă a conversiilor.

Sinergii continue între CRO și SEO

Puterea unui site web este înrădăcinată în optimizare.

Alinierea capacității SEO de a atrage audiențe cu abilitățile CRO de a le converti creează o sinergie puternică, generând atât trafic, cât și conversii.

Ambele strategii sunt importante pentru a obține rezultate.

Direcționarea cuvintelor cheie potrivite, optimizarea pentru experiența utilizatorului și asigurarea de site-uri prietenoase cu dispozitivele mobile și cu încărcare rapidă sunt pași cruciali în acest proces.

Eforturile reciproc avantajoase ale acestor optimizări pot spori vizibilitatea și pot crește semnificativ ratele de conversie pentru o dezvoltare susținută și de succes.