YouTube este considerat al doilea cel mai popular motor de căutare la nivel mondial și înregistrează, conform statisticilor, peste un miliard de ore de videoclipuri urmărite în fiecare zi.

Platforma online se bucură de un public mare care interacționează constant în cadrul acesteia, iar numărul de utilizatori crește constant. Din acest motiv, YouTube ar trebui să fie o parte crucială din strategia de marketing a unei afaceri care își dorește, de asemenea, să crească.

În cadrul website-ului sunt o multitudine de oportunități pentru firme din varii domenii, dar este nevoie de atragerea publicului pentru a se genera un profit. Astfel, este nevoie să se țină cont de sfaturile de mai jos pentru a se atinge scopul propus.

De ce YouTube trebuie să facă parte din strategia de marketing

Utilizarea platformei YouTube în strategia de marketing înseamnă atragerea unor noi segmente de public și implicarea celor deja existente.

Consumul de conținut video se află într-o continuă creștere. Cu toate că în prezent sunt mai multe platforme de socializare, utilizate de numeroși consumatori, unde se regăsește acest tip de conținut, YouTube rămâne în centrul activității.

Platforma YouTube poate ajuta la:

  • Ajungerea la noi segmente de public care caută informații despre produse/servicii sau doresc să învețe de la brand-uri sau persoane din domeniul de activitate în cauză;
  • Afișarea avantajelor şi beneficiilor din spatele serviciilor sau produselor astfel încât potențialii și existenții clienți să vadă marca nu doar ca o afacere;
  • Conducerea la o interacțiune din partea consumatorilor chiar și atunci când unii dintre ei nu sunt pregătiți să cumpere;
  • Construirea unui număr activ de abonați care conduce la o dezvoltare a prezenței video;
  • Ocuparea unui spațiu suplimentar în rezultatele Google.

Statistici YouTube necesare de cunoscut

Dacă sunt cazuri în care importanța YouTube-ului este pusă la îndoială, următoarele statistici vor asigura efectul enorm pe care platforma o are:

  • 2 miliarde de utilizatori conectați petrec timp pe YouTube în fiecare lună (Statista)
  • Peste 500 de ore de videoclip sunt încărcate pe YouTube în fiecare minut (Hootsuite)
  • Relevanța conținutului unui videoclip este de 3 ori mai importantă pentru spectatori decât dacă sunt prezenți actori celebri și de 1,6 ori mai importantă decât calitatea (Think width Google)
  • 54% dintre consumatori doresc să vadă mai mult conținut video de la brandurile lor preferate (HubSpot)
  • 88% dintre comercianții care au răspuns în cadrul unui studiu au fost mulțumiți de ROI pe care o oferă videoclipul (Animoto)
  • Peste 90% dintre cumpărători au descoperit o marcă sau un produs prin intermediul platformei (Think with Google)
  • YouTube nu este doar pentru marketerii B2C, 72% dintre marketerii B2B îl folosesc ca parte a strategiei lor (Content Marketing Institute)

12 moduri gratuite de a crește numărul de abonați pe canalul de YouTube

1. Alegerea și respectarea unei teme

Încă de la început un brand trebuie să decidă pentru ce vrea să fie cunoscut. Această alegere este esențială în crearea strategiei de dezvoltare a canalului.

La fel ca orice alta platformă de socializare, canalul de YouTube trebuie să aibă propria identitate.

O afacere ar putea fi cunoscută în industria sa pentru:

  • Recenzii detalitate despre produse sau servicii
  • Ghiduri de instruire și tutoriale
  • Știri din domeniul de activitate

Se recomandă construirea unei strategii pe o anumită nișă și depunerea de eforturi doar în acel sens pentru a crește numărul de abonați la canalul YouTube.

2. Concentrarea pe calitate și nu pe cantitate

Deși prima intenția ar fi crearea de cât mai multe videoclipuri pentru a acapara atenția, nu aceasta este soluția. Este necesară concentrarea pe calitate și nu cantitate deoarece publicul dorește să consume conținut excelent.

Când se creează un conținut excepțional, oamenii doresc să îl împărtășească. Conținutul poate fi inclus într-o postare de blog, într-un buletin informativ sau distribuit pe alte rețele de socializare.  Astfel, canalul ajunge să fie urmărit de alte segmente de public care, la rândul lor, ar putea deveni abonați.

În plus, dacă conținutul este unul original, care se deosebește de ceea ce produc competitorii, șansa de atragere a mai multor abonați crește semnificativ.

3. Îmbunătățirea calității video și audio

Crearea de conținut video a devenit mult mai simplă în ultimii ani datorită creșterii drastice a calității camerelor de pe smartphone-uri.

Deși telefonul nu este un dispozitiv profesionist de înregistrare, calitatea slabă a anumitor videoclipuri nu este din aceasta cauză. Calitatea slabă este adesea rezultatul unei luminozității reduse, o încadrare greșită, un fundal neinspirat sau sunetul slab.

Îmbunătățirea luminozității

Luminozitatea este una dintre cele mai frecvente cauze ale videoclipurilor cu o calitate slabă. Pentru îmbunătățirea ei, fără nevoia unei investiții în echipamente, se poate apela la așezarea în fața unei ferestre mari sau filmarea în timpul zilei. Lumina naturală face o reală diferență.

Îmbunătățirea sunetului

Sunetul slab este o problemă semnificativă pentru consumatorii de video.

Se poate apela la un microfon extern, dar cel mai indicat este înregistrarea într-o cameră cu un ecou redus. Ecoul este unul dintre principalele motive pentru care sunetul din videoclip este slab.

Îmbunătățirea încadrării și a fundalului

Cu ajutorul încadrării se pot arăta sau sublinia emoții, idei. Deși poate este filmată doar o persoană, modul în care este compusă imaginea are un efect asupra persoanei care vizionează.

De asemenea, nu trebuie omis fundalul care aduce un plus de personalitate videoclipului. Nu există neapărat un fundal greșit, dar se recomandă creativitate și elemente care să denote tipul de conținut înregistrat.

4. Crearea de trailere bune

Potrivit YouTube, “Puteți afișa un trailer video tuturor vizitatorilor neabonați la canalul dvs. Trailerul canalului dvs. este ca un trailer de film. Utilizați-l ca modalitate de a oferi o previzualizare a ofertelor canalului dvs., astfel încât spectatorii să dorească să se aboneze. ”

Trailerul reprezintă o oportunitate de a transforma spectatorii care au vizualizat videoclipul în abonați.

Se recomandă crearea unui trailer care să iasă în evidență și care să aibă puterea de convingere la abonare. Acesta trebuie să fie scurt, plăcut și să atragă spectatorii din primele secunde.

5. Colaborarea cu un alt canal YouTube

Chiar dacă un brand a investit timp pomovându-și canalul și a acumulat numeroși abonați, una dintre cele mai eficiente modalități de a crește numărul lor este colaborarea cu un alt canal.

Asta înseamnă găsirea unei afaceri sau un canal complementar (dar nu concurent) cu care să se lucreze la o colaborare prin care fiecare apare și în videoclipurile partenerului.

Prin această modalitate se ajunge la un public nou care posibil să fie încântat de produsele sau serviciile mărcii, de materialele prezentate și să dorească să interacționeze.

6. Publicarea de videoclipuri mai lungi

Deși intenția de creare videoclipuri de calitate trebuie să fie principală, videourile mai lungi se clasează mai bine în căutarea YouTube și mențin mai mult atenția spectatorilor.

Un spectator dispus să vizualizeze un videoclip mai lung este mult mai probabil să se aboneze.

Deși videoclipurile lungi aduc acest câștig, nu trebuie să se omită adăugarea de valoare și informații captivante în fiecare secunde.

7. Răspunsuri la comentarii

Brandurile care nu răspund la comentariile de la videoclipurile lor de pe YouTube ratează oportunitatea de a atrage noi abonați.

Răspunsul la comentarii poate crește numărul de abonați deoarece această acțiune încurajează implicarea. Spectatorii acordă timp din ziua lor pentru a lăsa un comentariu și dacă văd că afacerea face la fel sunt mai predispuși să continue să interacționeze cu videoclipurile.

Chiar echipa YouTube afirma că atunci când creatorii își iau timpul pentru a interacționa cu comunitatea lor loială, ei pot încuraja participarea publicului și, în cele din urmă, pot ajunge la o bază mai mare de fani.

8. CTA-uri (Call to Action) mai bune

Mulți YouTuberi și creatori de conținut le cer celor care vizualizează videoclipurile să se aboneze la canalul lor. De ce? Deoarece acest lucru funcționează.

Având în vedere că un consumator vizualizează un videoclip de pe canalul afacerii, de ce nu ar vrea să facă asta și pe viitor, dacă i-a plăcut? Astfel, nu există un moment mai bun decât atunci, în care să i se ceară un simplu click pentru abonare.

9. Promovarea altor videoclipuri pe imaginea finală a videoului curent

Cu cât o persoană vizionează mai multe videoclipuri de pe canal, cu atât este mai probabil să se aboneze.

Prin urmare, unul dintre obiectivele mărcii ar fi să se asigure că spectatorul va continua să urmărească și alte videoclipuri ale sale. Acest lucru se poate face prin promovarea lor în imaginea finală. Acestea sunt alte videoclipuri recomandate care se afișează la sfârșitul unui video.

10. Adăugarea unui watermark

Sunt canale de YouTube care au adăugat un watermark în colțul din dreapta, jos, la videoclipurile lor.

Deși majoritatea au logo-ul lor în acel loc, este timpul să se facă un pas înainte. Astfel, se poate adăuga un buton de abonare în locul logo-ului, lucru care va conduce la un număr mai mare de abonați.

11. Promovarea canalului YouTube publicului existent

Un brand trebuie în primul rând să își valorifice publicul existent când își lansează canalul YouTube.

Un brand trebuie să ia în considerare distribuirea conținutului celor care deja îl urmăresc și sunt conectați. Acest lucru se poate aplica prin:

  • Anunțarea canalului YouTube (și continuarea distribuirii de videoclipuri) în newsletter
  • Adăugarea propriului conținut YouTube în postările de pe blog sau chiar încorporarea pe o pagină „videoclipuri” a website-ului
  • Distribuirea videoclipurilor postate pe alte platforme sociale pentru încurajarea vizionărilor publicului care este conectat pe alte rețele

12. YouTube SEO

Deși cel mai eficient mod de a câștiga noi abonați este creșterea numărului de persoane care vizionează videoclipurile, acesta nu este singurul.

O afacere trebuie să se asigure că videoclipurile ei se clasează în mod vizibil atunci când un utilizator caută videouri legate de subiectul pe care și ea îl abordează.
Astfel, este nevoie de omniprezentul SEO care și pe această platforma are o influență notabilă.

Creșterea numărului de abonați fără investiții financiare

Deși se poate apela la anunțuri publicitare plătite pentru creșterea vizualizărilor videoclipurilor și a numărului de abonați a unui canal YouTube, acestea nu sunt necesare întotdeauna. Există și alte modalități de optimizare a canalului pentru atragerea de abonați.

Cu ajutorul sfaturilor enumerate mai sus și mai ales prin calitatea videoclipurilor, un canal se poate dezvolta și crește numărul de abonați în mod organic.