Formularea corectă a denumirilor produselor într-un magazin online poate face cu adevărat diferența. Când se creează acel titlu relevant, nu numai că evidențiază exact produsul comercializat, dar se aliniază și cu ceea ce introduc clienții în căutările lor.

Acest lucru va crește numărul de click-uri și conversiile pe termen lung.

1. Înțelegerea cerințelor privind titlul de la Google Shopping

Google stabilește câteva reguli specifice pentru denumirea produselor pentru a se asigura că anunțurile sunt afişate fără probleme. Iată câteva sfaturi în vederea respectării cerinţelor:

  • Claritate şi relevanţă: titlul trebuie să descrie cu precizie produsul comercializat şi să evite termeni înşelători sau vagi.
  • Limita de caractere: actual, este de 150 de caractere, astfel este important ca aceasta să nu fie depăşită, pentru a asigura un titlu cât mai reprezentativ. Însă, acest lucru nu înseamnă că trebuie evitată utilizarea a cât mai multe cuvinte cheie.
  • Atenția la scrierea cu majuscule: Google nu agreează multe sau doar litere mari inutile. Majusculele pot fi folosite în schimb pentru acronime sau nume de marcă.
  • Fără limbaj promoțional: prețuri, vânzări sau etichete promoționale precum „livrare gratuită”, sunt termeni care necesită excluşi, titlul este menit să descrie exclusiv produsul.
  • Incluziunea unor detalii specifice: adăugarea unor detalii utile pentru căutare, cum ar fi parametri tehnici, culoare, dimensiune, material, etc - sunt lucruri pe care cumpărătorii sunt predispuşi să le introducă în bara de căutare.
  • Atenţia la coerență: este indicat ca titlurile din magazin să respecte aceeași sintaxă în toate înregistrările. Acest lucru evită confuzia clienților și îmbunătăţeşte clasamentul în momentul căutării.

 

2. Claritate și precizie în titlurile produselor

Crearea de titluri performante pentru anunțurile Google Shopping înseamnă comunicare clară și captarea atenției.
Oricine citește titlul, trebuie să știe exact ce fel de produs vinde firma respectivă imediat în corelație cu intenția de căutare.

Titlurile clare și detaliate ajută cumpărătorii să înțeleagă rapid produsul și să îmbunătățească frecvența cu care anunțul este afișat în căutări.

  • Cât mai multe specificaţii, de exemplu:
    în loc de „Geantă mare albastră”, se poate folosi „Geanta mare de pânză bleumarin cu curele de piele”;
    în loc de “Ciocan rotopercutor TR2” , se poate folosi “Hilti ciocan rotopercutor TR2 650W SDS Plus cu două funcții”; 
  • Integrarea cuvintelor cheie pentru căutări cu intenție mare: Găsirea cuvintelor cheie potrivite adaptate domeniului sau nişei ţintite asigură o legătură directă cu cumpărătorii potriviți.

 

3. Cuvinte cheie: cum pot fi valorificate?

  • Cum gândesc cumpărătorii?: mai exact, ce ar scrie cineva pe Google pentru a găsi un produs anume. Aceste căutări pot fi introduse în titlu pentru optimizarea căutărilor, desigur, adaptate domeniului vizat (construcţii, fashion, etc.)
  • Utilizarea instrumentelor pentru cuvinte cheie: instrumente precum Google Keyword Planner arăta ce termeni caută oamenii și cât de competitivi sunt aceștia, sau se pot utiliza chiar și instrumente precum Chat-uri AI, unde se poate întreba “Care sunt cuvintele cheie pentru produsul…”.
  • Atenţia la numărul de caractere: se pot utiliza 150 de caractere astfel, prioritate au cuvintele ce sunt mai relevante căutării. Cuvintele generice, inutile sau vagi, ar trebui evitate cât mai des.
  • Ordinea cuvintelor: Google acordă mai multă atenție începutului unui titlu, așa că în partea de început trebuie să apară cele mai bune/relevante cuvinte cheie.
  • Lizibilitatea: titlul trebuie să fie ușor de citit, dar şi de înţeles. Încărcarea acestuia cu prea multe cuvinte cheie poate crea confuzie.
  • Testarea A/B: pentru a ajusta titlurile, este posibilă testarea unor diferite versiuni pentru a vedea care dintre ele funcționează cel mai bine. Testarea A/B poate arăta ce titluri obțin mai multe clickuri și vânzări. Astfel, va fi vizibil ce atrage cumpărători și ce generează trafic.

Prin concentrarea pe claritate și pe utilizarea inteligentă a cuvintelor cheie, anunțurile pentru “Cumpărături Google” vor deveni mult mai eficiente.

 

4. Structurarea inteligentă a denumirii

Titlul produsului ar trebui să fie clar și logic pentru ca lista să iasă în evidență.

Formulele optimizate pot fi (atributele se particularizează în funcție de produs/piață):

  • Marca + Tip produs + Atribut cheie + Model + Culoare + Mărime (dacă marca este un brand bine cunoscut)
  • Tip produs + Marca + Atribut cheie + Model + Culoare + Mărime

De exemplu: Samsung Galaxy S21 Ultra Smartphone, Phantom Black, 128 GB

Această abordare include toate detaliile importante, făcând produsul mai ușor de găsit în căutări. Sunt relevante aspecte precum:

  • Utilizarea atributelor produsului pentru a spori relevanța: Adăugarea anumitor atribute titlului nu numai că se potrivește bine căutările clienților, dar ajută și la obținerea mai multor clickuri. Câteva exemple ar fi: brand, mărime, culoare, parametri tehnici sau orice caracteristici unice produsului.
  • Adaptarea titlurilor pentru publicul taget: Reglarea ordinii și focalizarea atributelor din titlu în funcție de ceea ce îi pasă cel mai mult publicului. De exemplu, în modă, culoarea și stilul ar putea fi mai importante decât modelul, dar în electronică, specificațiile tehnice ar putea fi ceea ce caută clienții.

 

5. Utilizarea tehnicilor SEO

  • Studiul cuvintelor cheie în raport cu piaţa: instrumente de keyword research pot facilita informaţii preţioase în legătură cu ce caută potenţialii clienți.‍
  • Focalizarea pe relevanță: cuvintele cheie alese trebuie să fie strâns legate de produsul comercializat. Acest lucru ajută anunțurile să apară în căutările potrivite.
  • Concizie şi claritate: da, utilizarea unor cuvinte cheie relevante este esenţială, dar mai esenţial de atât este conservarea clarităţii. Titlurile ușor de citit și de înţeles, au cele mai multe click-uri.

 

6. Google Search Console şi Google Trends pentru idei

Utilizarea raportului privind termenii de căutare Google pentru a vedea care sunt căutările cu cele mai bune performanțe și care dintre ele aduc succes.

Google Search Console (rezultate organice) și Google Trends pot fi resurse suplimentare pentru informații.

După ce au fost identificaţi termenii de căutare cu conversie de top pentru produsul în cauză, aceştia pot fi adăugaţi ca şi o modalitate de a optimiza căutările.

Dacă există caractere de rezervă la sfârșitul titlului produsului, adăugarea unor termeni de căutare și cuvinte cheie suplimentare la sfârșitul titlurilor nu este o idee rea. Este posibil ca acestea să nu fie de fapt vizibile pe Google din cauza scurtării denumirilor produselor, însă, poate ajuta la descoperire.

 

7. Tactica denumirii duble

Folosirea unei tactici de identificare duplicat (cu precauție doar pentru căutări generale, nu pentru produse cu specificatii precise) poate oferi o oportunitate de a folosi mai multe titluri pentru același produs! În acest fel, pot fi captaţi mai mulţi consumatori, în diferite etape ale procesului de cumpărare - în același timp.

De exemplu, sunt difuzate anunțuri pentru Google Shopping pentru un tricou sub două titluri diferite, chiar dacă este vorba despre același produs:

  • Tricou din bumbac cu modele de cactus
  • Tricou amuzant cadou pentru iubit

 

8. Folosirea unui limbaj profesional și corect gramatical

Conținutul corect gramatical este mai ușor de înțeles și oferă o imagine profesională firmei, ceea ce poate atrage mai multe clickuri. Se recomandă evitarea metodelor dubioase de atragere a atenției, precum majusculele excesive, simbolurile și textele promoționale. Google preferă corectitudine şi coerenţă.

9. Evitarea denumirilor/cuvintelor din limbi străine

Desigur, cu excepția situației în care acestea sunt bine înțelese sau termeni uzuali din altă limbă, precum un produs cu o denumire străină sau un atribut.

De exemplu, „sushi” este un cuvânt înțeles și în afara Japoniei, sau de exemplu atributul “power”.

Este recomandată utilizarea alfabetului originar cuvântului. Termenii adoptați din alte limbi trebuie utilizați inteligent şi cu garanţia că publicul ţintă înţelege cuvântul sau denumirea respectivă.

 

Astfel, fără un titlu de produs optimizat, cheltuieli publicitare prețioase ajung să fie irosite concomitent cu o multitudine de potenţiali cumpărători. Deci efortul suplimentar de a optimiza titlurile produselor este foarte important.

Respectând aceste reguli, se exclud problemele comune care ar putea duce la respingerea sau clasarea slabă a produselor. Un titlu curat și conform cu intenția utilizatorului, poate crește cu adevărat performanța și vizibilitatea anunțurilor.

Alocarea timpului pentru a optimiza titlurile produselor pentru Google Shopping este un aspect ce asigură o poziţie concurenţială semnificativ mai bună şi implicit un volum al vânzărilor mai mare.