Acest articol prezintă o nouă modificare a algoritmului de clasare a căutării lansat de Google și anume actualizarea algoritmului de evaluare a produselor (product review).

Site-urile care nu publică recenzii despre produse nu au legătură cu această actualizare.

Google a confirmat că, actualizarea algoritmului, a cincea dintr-o serie de actualizări care vizează recenzii de calitate scăzută, este acum lansată.

https://developers.google.com/search/updates/ranking

Actualizarea s-a lansat pe 20 septembrie și va dura o săptămână. Detalii au fost făcute şi pe Twitter de către Google.

Din exemple anterioare este știut că aceste actualizări durează două săptămâni până se replică în toate limbile, însă Google a transmis că actualizarea “product review” este „în mare parte făcută”.

Pentru conștientizare, actualizarea de bază din septembrie 2022 nu s-a finalizat pe deplin, dar este în mare parte gata. Ne așteptăm că va fi complet finalizată în decurs de o săptămână și va fi distribuită pe pagina noastră de actualizări când se va termina.”, spun cei de la Google.

Aceasta nu este o actualizare de bază (core update) care afectează toate rezultatele căutării.

Pe lângă actualizarea de bază (core update) și actualizarea "product review", există și actualizarea "helpful content update" lansată în 25 August și care recompensează conținutul scris pentru oameni și devalorizează conținutul scris obsesiv pentru motoarele de căutare: https://developers.google.com/search/blog/2022/08/helpful-content-update

Întrucât actualizările sunt în mare parte realizate, este posibil ca impactul pe paginile cu recenzii a produselor să fie deja vizibil.

În încheiere, Google afirmă:

Dacă schimbarea este vizibilă și deținătorii site-urilor se întreabă dacă are legătură cu actualizarea de bază (core update) sau cu actualizarea "product review", acest lucru se întâmplă datorită faptului că: 

  • Dacă produci recenzii de produse, probabil te afli în aceeași categorie;
  • Dacă nu, poate fi vorba despre actualizarea de bază;
  • Pentru cei care nu publică recenzii despre produse, această actualizare nu se aplică.

    La începutul lunii septembrie, Google a dezvăluit că semnalul de clasare introdus cu actualizările de calitate a conținutului va deveni probabil mai puternic pe măsură ce alte tipuri de actualizări vor fi lansate.

    Acest lucru înseamnă că această repetiție a actualizării revizuirii produsului (update product review) are potențialul de a provoca un impact mai mare decât versiunile anterioare.

    Este posibil și ca paginile de recenzii ale produselor care nu sunt afectate de actualizările anterioare să simtă efectele acesteia, nefiind un lucru rău, fiindcă cu fiecare actualizare a algoritmului, există șansa de îmbunătățiri ale clasamentului!

    Google nu oferă îndrumări noi pentru actualizarea de revizuire a produsului (product review), însă există câteva informații necesare despre acest tip de actualizare.

    Ce înseamnă actualizarea revizuirii produsului?

    Actualizarea algoritmului "product review" de evaluare a produselor de la Google este concepută pentru a recompensa paginile cu recenzii ale produselor de înaltă calitate, care împărtășesc cercetări sau păreri aprofundate.

    Pe de altă parte, paginile de recenzie ale produselor de calitate scăzută au conținut sumar, care rezumă doar informațiile care pot fi găsite ușor pe site-ul web al producătorului sau alte site-uri.

    Google dorește să pună în prim plan recenzii despre produse scrise de persoane care au testat și experimentat personal produsul pe care îl evaluează.

    Ceea ce poate fi înspre avantajul celor care se ocupă cu recenzii este includerea detaliilor precum fotografii și videoclipuri, beneficii și dezavantaje, comparații cu produse concurente și alte observații directe.

    Această actualizare nu este menită să penalizeze în vreun fel site-urile, ci să promoveze sau să recompenseze „analiza perspicace și cercetarea originală” a site-urilor care se ocupă cu promovarea produselor.