
Acest articol prezintă noua actualizare Google denumită “helpful content”, conținut util, cu scopul de a recompensa în primul rând conținutul pentru oameni și de a devaloriza conținutul scris pentru motoarele de căutare (content written for search engines).
Lansarea actualizării a fost făcută pe data de 25 august, după cum se menționează și pe: https://developers.google.com/search/updates/ranking (The rollout was complete as of September 9, 2022.)
În continuare, vor fi prezentate 7 lucruri care trebuie știute despre conținutul util orientat spre oameni, pe baza îndrumărilor oferite de Google.
1. Nu vă îndepărtați prea tare de la subiectul principal
„Aveți un public existent sau vizat pentru afacerea sau site-ul dvs. care ar găsi util conținutul dacă ar veni direct la dvs.?”
Cu acest sfat, Google încearcă să îndrume oamenii să rămână în domeniul lor de expertiză.
Uneori, crearea de conținut pentru motoarele de căutare poate însemna publicarea de articole sau descrieri de produse în afara nișei proprii de expertiză.
Google sugerează ca deținătorii site-urilor web să își pună următoarele întrebări legate de:
- Conținutul este făcut în primul rând pentru a atrage persoane din motoarele de căutare mai degrabă decât făcut pentru oameni?
- Abordezi subiecte doar pentru că par a fi în trend, însă altfel nu ai scrie despre ele?
- Te-ai decis să intri într-o zonă de nișă fără nicio expertiză reală, dar în principal pentru că ai crezut că vei obține trafic de căutare?
2. Demonstrați experiența de primă mână
„Conținutul dvs. demonstrează în mod clar o expertiză de primă mână (first-hand expertise) și o cunoaștere aprofundată ( de exemplu, expertiză care provine din utilizarea efectivă a unui produs sau serviciu sau din vizitarea unui loc)?”
Cu acest sfat, Google le spune oamenilor să nu scrie despre ceva ce nu au experimentat personal. Crearea de conținut pentru motoarele de căutare (content written for search engines) poate implica în primul rând să scrieți despre produse și servicii cu care nu ați interacționat în mod direct. Aceste tipuri de articole sunt de obicei însoțite de link-uri afiliate care îi aduc autorului un comision.
Din cauza faptului că autorul nu are experiență cu ceea ce scrie, conținutul nu este atât de util pe cât ar putea fi.
Dacă aveți experiență cu produsul, serviciul sau locul despre care scrieți, faceți acest lucru foarte clar cu fotografii și/sau informații originale.
În plus, Google sugerează să vă puneți următoarea întrebare: rezumați în principal ceea ce au spus alții fără a adăuga prea multă valoare?
3. Nu combinați mai multe subiecte într-un singur site
„Site-ul are un scop sau un focus principal?”
Cu această frază, Google sugerează că site-urile web ar trebui să aibă o nișă. Un site web nu se poate adresa tuturor. Nu numai că ar fi inutil pentru vizitatori, dar este confuz și pentru motoarele de căutare (search engines) care încearcă să înțeleagă site-ul.
Construiți-vă site-ul în jurul unui singur subiect. Puteți construi oricând mai multe site-uri dacă doriți să creați conținut despre diferite subiecte.
Google sugerează următoarea întrebare conexă: produceți mult conținut pe diferite subiecte, cu speranța că o parte din el ar putea funcționa bine în rezultatele căutării?
4. Oferiți răspunsuri suficiente la întrebările celor care le caută
„După citirea conținutului dvs. va pleca cineva cu sentimentul că a învățat suficient despre un subiect pentru a-și atinge obiectivul?”
Cu acest sfat, Google spune despre conținut că este util atunci când oamenii rămân cu informații sau îi ajută să îndeplinească o sarcină.
Crearea de conținut pentru motoarele de căutare poate implica adesea mult text fără a avea vreo relevanță.
Când conținutul este adresat oamenilor, acesta ar trebui în primul rând să-i ajute cu răspunsuri la întrebările acestora sau să rezolve o problemă care i-a determinat să găsească site-ul.
Google vă sugerează câteva întrebări legate de:
- Conținutul dvs. îi face pe cititori să-și continue căutările pentru a obține informații mai bune din alte surse?
- Când scrieți vă gândiți să atingeți un anumit număr de cuvinte pentru că ați auzit sau citit că Google are un număr de cuvinte preferat? (Nu, nu are).
5. Nu neglijați experiența generală a cititorului
„Va părăsi cineva site-ul dvs. cu sentimentul că a avut o experiență satisfăcătoare?”
Cu acest sfat, Google le reamintește oamenilor să se gândească la experiența generală de citire a unui conținut. Este posibil să îndepliniți toate criteriile și totuși să nu oferiți o experiență satisfăcătoare cititorilor.
Un bun exemplu este citirea unei recenzii a unui produs cu experiență de primă mână ( first-hand expertise) care nu include fotografii sau videoclipuri.
În timp ce utilizatorii pot aprecia conținutul textual, o demonstrație vizuală a produsului ar completa experiența.
Satisfaceți dorințele și nevoile celor care caută, nu-i lăsați să caute mai mult.
6. Nu răspundeți la întrebări care nu au un răspuns confirmat
„Conținutul dvs. promite să răspundă la o întrebare care, de fapt nu are niciun răspuns, cum ar fi sugerarea că există o dată de lansare pentru un produs, film sau emisiune TV atunci când nu este confirmată niciuna?”
Cu acest sfat, Google avertizează site-urile web să nu facă afirmații care nu sunt faptice.
Fă-te înțeles cititorului dacă scrii ceva despre care doar se zvonește sau nu este încă concludent.
Pe lângă conformarea cu actualizarea utilă de conținut, acesta este un sfat bun pentru stabilirea și menținerea încrederii cititorilor dvs.
7. Urmați instrucțiunile Google pentru alte actualizări majore
„Păstrați în minte îndrumările noastre pentru actualizările de bază și pentru recenziile produselor?”
Cu acest sfat, Google vă reamintește că îndrumările privind actualizările de bază și actualizarea revizuirii produsului (the product review update) se aplică și pentru actualizarea de conținut util (helpful content update).
Dacă urmați deja sfaturile date de Google pentru actualizările de bază și paginile de recenzii ale produselor (product review pages), sunt șanse să fiți bine poziționat pentru a beneficia de actualizarea utilă a conținutului.
Note finale
Actualizarea afectează căutările în limba engleză din întreaga lume și se va extinde și în alte limbi în viitor.
Pe parcurs vor fi lansate și alte actualizări de conținut util, după cum spune Google: „În următoarele luni vom continua, de asemenea, să perfecționăm modul în care clasificatorul detectează conținutul neutil și vom lansa eforturi suplimentare pentru a recompensa mai bine conținutul pe care îl primesc oamenii.”
< Anterior | Următor > |
---|