Google și-a lansat complet actualizarea de bază din august 2023. Aceasta poate afecta clasamentele de căutare în mai multe sectoare. Cât despre actualizarea de conținut util din septembrie 2023, finalizarea acesteia este estimată la două săptămâni.
Actualizările de bază au scopul de a rafina algoritmii de căutare Google pentru a oferi rezultate de căutare mai utile și mai fiabile.
Potrivit Google Search Status Dashboard, actualizarea de bază din august a durat 16 zile și trei ore pentru a fi lansată complet.
Today we released the August 2023 core update. We'll update our ranking release history page when the rollout is complete: https://t.co/sQ5COfdNcb
— Google Search Central (@googlesearchc) August 22, 2023
Proprietarii de site-uri sunt sfătuiți să-și mențină focusul pe conținut, ca răspuns la fluctuațiile în clasamentul căutării, iar pentru cei care se confruntă cu o scădere, ar fi recomandat să ia în considerare efectuarea unui audit pentru a înțelege care pagini sau categorii au fost cel mai afectate și pentru ce tipuri de căutări.
Actualizările algoritmice se concentrează pe îmbunătățirea evaluării generale a conținutului sistemului. Coform Google, paginile afectate de actualizările de bază nu sunt neapărat defecte.
Google are un sistem numit Helpful Content System pentru promovarea conținutului de calitate și reducerea prezenței în căutare a conținutului care este considerat a nu fi util.
Helpful Content System este prezentat de Google ca un sistem care funcționează alături de toate celelalte sisteme care clasifică împreună site-urile web. Acest sistem se concentrează în primul rând pe identificarea semnalelor de calitate care corespund conținutului util.
De ce este utilă actualizarea de conținut din septembrie?
Google și-a actualizat documentația sistemului de conținut util pentru a adăuga îndrumări în trei domenii:
- Îndrumări privind conținutul generat artificial (AI);
- Găzduirea de “third party content” (conținut creat de altcineva) pe subdomenii (sau pe domeniul principal);
- Îndrumări suplimentare despre ce pot face proprietarii site-urilor dacă pierd trafic de la o actualizare a conținutului util;
În îndrumările anterioare ale Google privind conținutul generat artificial a fost subliniat faptul că sistemul de conținut util acordă prioritate conținutului creat de oameni.
The original guidance:
“Google Search’s helpful content system generates a signal used by our automated ranking systems to better ensure people see original, helpful content written by people, for people, in search results.”
Acea parte a ghidului a fost eliminată, semnalând o schimbare în atitudinea Google față de conținutul AI pentru a-l alinia mai bine cu alte îndrumări aparent contradictorii cu privire la acesta.
The updated guidance:
“Google Search’s helpful content system generates a signal used by our automated ranking systems to better ensure people see original, helpful content created for people in search results.”
„Sistemul de conținut util al căutării Google generează un semnal folosit de sistemele noastre automate de clasare pentru a ne asigura mai bine că oamenii văd conținut original și util creat pentru oameni în rezultatele căutării.”
Actualizarea Google din septembrie 2023 privind conținutul util a făcut o modificare care poate afecta negativ site-urile web care găzduiesc „third party content” (conținut creat de altcineva) oriunde pe site-ul lor.
Ghid de autoevaluare a conținutului util actualizat
O primă adăugare la ghidul de autoevaluare este includerea cuvântului „revizuit”, restul propoziției rămânând la fel.
1. The first change is the inclusion of the word “reviewed” with the rest of the sentence remaining the same:
Is this content written or reviewed by an expert or enthusiast who demonstrably knows the topic well?
A doua adăugare se referă la falsificarea actualizării unei pagini (dată schimbată, chiar dacă conținutul nu e schimbat/actualizat relevant și substanțial).
2. This new addition to the guidance is about faking an update to a page:
“Are you changing the date of pages to make them seem fresh when the content has not substantially changed?”
Ultima adăugare vizează simularea prospețimii, adică eliminarea conținutului vechi, pentru a crea iluzia de site „proaspăt”, cu speranța că va ajuta clasamentul general în căutare.
3. The last addition is also about faking freshness:
“Are you adding a lot of new content or removing a lot of older content primarily because you believe it will help your search rankings overall by somehow making your site seem “fresh?” (No, it won’t)”
Gary Illyes, analist din echipa Google Search, a vorbit despre accentul pus pe ceea ce el a numit micro-site-uri și a postat pe LinkedIn următoarele:
„Am auzit (și, de asemenea, am observat) că unele site-uri își „închiriază” subdomeniile sau uneori chiar subdirectoarele către contentul creat de altcineva, de obicei fără nicio supraveghere asupra conținutului găzduit pe acele microsite-uri noi, în general de calitate scăzută, care nu au nimic de a face cu site-ul părinte. De fapt, micro-site-urile sunt rareori conectate de la site-urile părinte, care de fapt nu doresc să aprobe aceste site-uri adesea discutabile. Singurul motiv pentru care proprietarii acestor microsite-uri umbrite (?) închiriază sub-spații este să manipuleze rezultatele căutării.”
Acesta a explicat că mulți oameni au raportat aceste site-uri despre care consideră că nu ar fi trebuit să fie clasate.
În cele din urmă, Google a adăugat noi îndrumări cu privire la modul de recuperare în cazul în care un site este afectat de vreo actualizare utilă de conținut.
Noul paragraf adăugat documentației recomandă identificarea conținutului neutil și eliminarea sau înlocuirea acestuia.
„Dacă ați observat o schimbare a traficului despre care bănuiți că ar putea fi legată de acest sistem (cum ar fi după o actualizare a clasamentului publicată public în sistem), atunci ar trebui să vă autoevaluați conținutul și să remediați sau să eliminați orice pare a fi neutil.
Pagina noastră de ajutor despre cum să creați conținut util și de încredere, orientat spre oameni, are întrebări pe care le puteți folosi pentru a vă autoevalua conținutul pentru a avea succes cu sistemul de conținut util.”
Pentru companiile care se bazează pe menținerea vizibilității online, analizarea și înțelegerea sfaturilor despre actualizările algoritmilor Google și monitorizarea efectelor fiecăreia, pot fi aspecte esențiale în dezvoltare.
Informații citate din sursele:
https://www.searchenginejournal.com/google-completes-rollout-of-august-2023-core-update/495802/
< Anterior | Următor > |
---|