
De la clasificarea intenției utilizatorilor (user’s intent) și până la analiza SERP-urilor (rezultatele în motorul de căutare), în articolul care urmează sunt prezentați câțiva pași practici care prezintă procesul de aliniere a conținutului cu ceea ce caută utilizatorii.
Pentru ca un site să fie relevant în paginile cu rezultatele motorului de căutare, conținutul acestuia trebuie să fie aliniat cu intenția de căutare (search intent). De exemplu, un utilizator poate căuta “panou fotovoltaic” să se informeze despre generalități sau să le achiziționeze.
A user’s intent (intenția utilizatorului) este motivul din spatele interogării acestuia. Motoarele de căutare urmăresc să ofere rezultate care satisfac cel mai bine intenția pentru o anumită interogare.
Mai jos sunt prezentate câteva sfaturi despre optimizarea intenției de căutare și îmbunătățirea conținutului, pentru a se potrivi cu dorințele utilizatorilor în materie de căutări.
1. Identificarea intenției de căutare
Primul pas este identificarea intenției înainte de a trece la optimizare.
În general, interogările de căutare trebuie clasificate într-unul dintre primele trei tipuri de intenții de căutare:
- Intenția de navigare: scopul principal este de a găsi un anumit site web;
- Intenția comercială (tranzacțională): scopul principal este achiziția;
- Intenția informațională: obiectivul este de a învăța sau studia;
De exemplu, cercetarea cuvintelor cheie folosind tool-uri specifice, include automat clasificarea intențiilor pentru a demara lucrurile.
Imaginea de mai sus exemplifică diferența de intenție dintre persoanele care caută “panou fotovoltaic” pentru a efectua o achiziție (cu intenție comercială C) și interogările referitoare care au intenție informațională I (sau „a cunoaște”).
Prin utilizarea acestor tipuri de intenții de căutare cu scopul de a obține o clasificare de bază, site-ul este pe drumul cel bun. Se poate observa faptul că interogările cu parametrii tehnici pot duce la o mai bună optimizare pentru achiziții.
În funcție de obiectivul de optimizare, aceste lucruri nu sunt întotdeauna atât de evidente cu „ochiul liber”, dacă nu este efectuat un research.
2. Gândește ca publicul vizat
Un lucru important de luat în considerare este dacă pagina sau conținutul actual al site-ului oferă informația dorită de utilizatori. În caz contrar, trebuie depistat ceea ce lipsește.
Obținerea unei imagini clare a abordării de optimizare a intenției de căutare vizată, face mult mai ușor procesul de planificare al conținutului.
De asemenea, o gândire similară cu cea a tipului de utilizator vizat, este importantă în procesul de optimizare.
3. Examinarea SERP-urilor
SERP-urile semnifică paginile cu rezultatele motorului de căutare, liste care se văd de fiecare dată când este introdusă o interogare într-un motor de căutare.
Este recomandată studierea amănunțită pentru a vedea care este clasarea pentru subiectul care se dorește a fi optimizat.
Privind rezultatele căutării, se poate evalua ceea ce se clasează deja.
- Ce tip de pagină este?
- Cum este conținutul?
- Cum se compară al tău?
Majoritatea conținutului care satisface intenția de căutare vorbește despre ceva particular sau ce este diferit.
Nu va fi întotdeauna atât de evident, dar SERP-urile merită revizuite și, de asemenea, o căutare a asemănărilor în paginile cu cele mai bune performanțe.
4. Analizarea rezultatelor curente
Este recomandată o privire atentă asupra clasării actuale și a ratei de click pentru interogarea aleasă. Dacă conținutul nu se clasează bine, acest lucru ar putea indica o problemă cu intenția de căutare.
De asemenea, o examinare a valorilor de implicare, cum ar fi rata de respingere și timpul pe pagină este recomandată.
O altă idee care ajută la optimizarea conținutului este găsirea unei pagini similare cu valori de implicare mai bune și compararea diferențelor dintre pagini. Acest lucru poate ajuta la identificarea oportunităților de îmbunătățire.
5. Intenția mixtă – de luat în considerare
Cuvintele cheie ample cu un volum mare de căutare pot avea adesea diverse intenții. Este importantă înțelegerea diferitelor audiențe ale site-ului.
Spre exemplu, expresia „pantofi comozi” poate duce la mai multe tipuri de întrebări și intenții.
Această intenție mixtă apare în SERP-uri, majoritatea paginilor de top afișând produse pentru a satisface o intenție de căutare tranzacțională, însă unele pagini vor oferi informații pentru a îndeplini intenția de căutare informațională:
În acest caz, este recomandată alegerea intenției utilizatorului care va aduce cel mai mare beneficiu. De exemplu, în cazul unui site de comerț electronic, este potrivită optimizarea pentru intenția comercială, deoarece este mai probabil să se alinieze obiectivelor propuse.
6. Examinarea intenției ambigue
Intenția utilizatorului poate fi ambiguă, iar astfel, pot exista semnificații diferite în spatele cuvintelor folosite în interogarea acestuia.
Dacă utilizatorul ar introduce „catare” în bara de căutare, SERP-urile ar putea arăta:
- Rezultate de cumpărături pentru persoanele care doresc să cumpere cantare de un anumit tip;
- Informații despre un cântec;
- dex - despre cuvântul cantare (cântec);
Utilizatorii pot căuta cu aceeași expresie lucruri diferite, astfel că, motoarele de căutare nu pot spune exact ce a intenționat persoana respectivă, așa că oferă ambele rezultate.
Însă, pentru a crea un clasament, cum se poate proceda?
Cea mai bună opțiune este focusul pe intenția interesată, deoarece rezultatele mixte nu pot fi modificate. Cine caută un anumit produs nu va face click pe rezultatele informaționale, chiar dacă se clasează mai sus.
Așadar, concentrarea ar trebui să fie pe acea pagină relevantă pentru traficul dorit.
7. Utilizarea AI pentru completarea imaginii
AI poate oferi o listă cu posibile intenții de căutare pentru subiectul principal dorit.
Acest prompt simplu adresat către Bard - Chat Based AI Tool from Google sugerează cum poate fi optimizat un starter cu adevărat util:
“crează o listă de intenții de căutare pentru cineva care caută pe Google [usi glisante]”
Acest lucru poate ajuta la optimizarea unei schițe pentru a acoperi multe micro intenții probabile, creând o pagină sau un conținut mai bine optimizat.
8. Actualizarea meta titluri și meta descrieri pentru a se potrivi cu intenția
Folosirea limbajului potrivit în etichetele de titlu și meta descrierile poate indica în mod clar că conținutul satisface intenția de căutare a utilizatorului. Acest lucru ar putea ajuta la îmbunătățirea ratelor de click, deoarece utilizatorii pot vedea imediat că pagina le oferă ceea ce au nevoie.
Includerea cuvintelor precum „cumpără” sau „obține” pentru interogări tranzacționale și „învățare” sau „descoperire” pentru interogări informaționale poate ajuta ca rezultatul să fie mai vizibil.
9. Folosirea grupurilor de cuvinte cheie
O singură pagină rareori se clasifică pentru o singură interogare, astfel încât instrumentele de grupare a cuvintelor cheie pot ajuta la crearea unei imagini mai generale cu privire la intenția de căutare.
De exemplu, pentru expresia „probleme usi glisante”, grupul de căutări suplimentare poate ajuta la identificarea zonelor de acoperit:
10. Verificarea caracteristicilor SERP
Când efectuați o căutare pe Google, acordați atenție caracteristicilor SERP pe care le vedeți. Există o casetă cu întrebări, un panou de cunoștințe, un pachet de imagini sau un pachet local?
Aceste caracteristici oferă o indicație a intenției de căutare. Sunt acolo pentru a ajuta utilizatorii să găsească ceea ce doresc, așa că acordați atenție la ceea ce este disponibil.
11. Utilizarea caracteristicilor SERP
Un pachet de imagini ar putea indica faptul că conținutul poate beneficia de mai multe elemente vizuale. O mulțime de rezultate video ar putea sugera că includerea propriului videoclip unic poate îmbogăți pagina.
12. Utilizarea unui format corect
Formatarea este importantă pentru a ajuta oamenii să proceseze informații și să descopere singuri răspunsuri. Și asta îl face vital și atunci când vine vorba de intenția de căutare.
De exemplu, dacă scopul principal al utilizatorului este să răsfoiască produse, intenția acestuia va fi cel mai bine satisfăcută de o pagină cu lista de produse.
13. Includerea entităților suport
Conceptul de potrivire a intenției de căutare este simplu, dar crearea de conținut relevant care să satisfacă nevoile unui utilizator este mult mai complexă. Intenția și entitățile sunt indisolubil legate.
Entitățile ajută motoarele de căutare să determine sensul conținutului, iar ceea ce înseamnă conținut confirmă dacă acesta satisface o anumită intenție.
Cel mai bun mod de a demonstra îndeplinirea intenției este înțelegerea cu adevărat a subiectului și punctele dureroase ale publicului țintă. Apoi, poate fi creat conținut de înaltă calitate care să ofere soluții.
Pentru a face acest lucru, este necesară o cercetare a entității conexe și includerea în conținut, arătând o cunoaștere profundă și largă despre subiectul în cauză.
14. E-E-A-T
E-E-A-T= experiență, expertiză, autoritate și încredere.
La urma urmei, dacă cineva caută informații despre un subiect complex sau de nișă, este mai probabil să aibă încredere în sfatul unui expert (site specializat) decât în cel al generalistului.
Intenția de căutare poate fi optimizată îmbunătățind acești factori. De asemenea, factorii E-E-A-T pot fi extinși solicitând referințe în domeniu din afara companiei pentru cotații, contribuții sau analize.
15. Verificarea limbii
Așa cum folosirea limbii potrivite în etichetele de titlu și metadescrierile poate fi benefică, la fel poate fi utilă și în heading-uri sau conținut.
Este mult mai probabil ca cititorul să interacționeze cu conținutul vizat, dacă este scris într-un mod care demonstrează că întrebările își găsesc răspunsuri.
În unele cazuri, acest lucru poate fi la fel de simplu ca adăugarea unui limbaj care reflectă intenția, cum ar fi „cumpărați acum” sau „prinde oferta” sau “preț redus” în paginile tranzacționale.
16. Obține un feedback uman
Odată ce intenția este știută clar, feedback-ul din partea oamenilor este un ajutor foarte important.
La urma urmei, conținutul este pentru oameni reali, așa că este importantă și obținerea unei alte perspective. Ideal ar fi ca pagina să fie revizuită de publicul țintă prin rating-uri, review-uri, share-uri, etc.
17. Obține un feedback din partea AI
Întotdeauna este o idee bună ca AI să verifice intenția de căutare. S-ar putea să ofere chiar și câteva idei utile de optimizare.
18. Verificarea îndemnurilor la acțiune
În timp ce „Comandă acum” sau “Cumpără cu preț redus” ar putea fi o alegere bună pentru intenția tranzacțională, expresii precum „Aflați detalii” sau „Descoperă beneficiile” pot fi folosite pe pagini mai informative.
19. Îmbunătățirea continuă
Optimizarea este un proces esențial pentru a îmbunătăți performanța, vizibilitatea și experiența utilizatorilor, iar acest proces implică o serie de practici și strategii, aspecte tehnice, de conținut, de marketing, analize concurențiale.
< Anterior | Următor > |
---|