SEO poate fi comparat cu mișcarea slow-food într-o lume fast-food. Dar totuși, cât trebuie așteptat?

În articolul de mai jos este prezentat intervalul mediu de timp după care se pot vedea rezultatele din SEO și factorii cheie care influențează performanța acestuia.

Ce sunt SEO „results”?

În primul rând, este important de reținut ce înseamnă „rezultate”, înainte de a discuta cât timp durează pentru a le obține.

La începutul unui serviciu de SEO, este important să fie stabilite obiectivele care să sublinieze ceea ce trebuie să se realizeze. Venitul poate fi unul dintre ele.

SEO poate genera multe lucruri, inclusiv venituri. Cu toate acestea, în scopul acestui articol, există o metrică importantă pentru a măsura succesul SEO:

Traficul organic

Deci, referirea la intervalul de timp pentru a vedea rezultatele SEO este și o referire la creșterea semnificativă a traficului organic, deoarece așa s-a măsurat succesul SEO.

Atunci când SEO generează trafic țintit, acel trafic poate fi unul dintre cei mai mari generatori de venituri pentru un site web.

Cât durează să vezi rezultate SEO?

De obicei, poate dura de la câteva săptămâni și până la un an pentru a vedea rezultatele SEO măsurabile. Însă, acest interval poate varia. Acesta este un consens general și ceea ce văd de obicei clienții.

Ahrefs How long does SEO take.pn

Iată câteva exemple:

Site de comerț electronic

O afacere care se bazează pe comerțul electronic și se ocupă cu vânzarea mobilierului a pierdut trafic și poziții semnificative în căutări după lansarea unui site-ului web reproiectat.

În urma cercetărilor, cauza identificată a fost un indice umflat.

După implementarea recomandărilor și indexări succesive a paginilor, așa arată o cronologie a rezultatelor:

  • După două luni, s-au clasat 56 de fraze cheie prioritare înapoi pe Pagina 1.
  • În decurs de trei luni, clientul a văzut o revenire la nivelurile anterioare de trafic.

Site B2B

Site-ul web al unui producător a suferit din cauza pierderii clasamentelor și a scăderii traficului de căutare organică, acesta neștiind de ce.

După o analiză aprofundată, s-a recomandat îmbunătățirea experienței utilizatorului, a legăturilor interne și a calității conținutului.

După implementarea recomandărilor, așa arată cronologia rezultatelor:

  • După patru luni, clientul a început să vadă rezultate de trafic organic.
  • În decurs de nouă luni, au primit niveluri record de trafic organic.
  • În 16 luni, s-a văzut o creștere de 100% a traficului organic.

Site B2C

O companie națională de construcții rezidențiale și industriale a dorit să-și îmbunătățească site-ul web care avea performanțe slabe.
Recomandările și serviciile au inclus optimizarea pe pagină, SEO tehnic, experiența utilizatorului și îmbunătățirea conținutului.

După implementarea operațiunilor și monitorizarea recomandărilor:

  • În decurs de șase luni, traficul a crescut cu 166% față de aceeași perioadă cu un an înainte.
  • Lead-urile generate de site au crescut cu 300%.

Ce factori influențează timpul pentru rezultatele SEO?

Încadrarea într-un interval de timp al unui site web depinde în mare măsură de mai mulți factori.

Trei dintre cele mai importante sunt:

  • Acțiunile;
  • Site-ul;
  • Competiția;

1. Acțiunile

Ceasul „rezultatelor SEO” începe să ticăie odată ce serviciul este implementat, nu atunci când strategiile sunt formulate.

Multe companii au eșuat la SEO chiar și după ce au angajat experți SEO din cauza incapacității lor de a implementa corect recomandările. Aceasta este o cauză semnificativă a eșecurilor.

Acest lucru se poate întâmpla din multe motive, inclusiv dacă IT-ul face o modificare tehnică a site-ului fără să țină cont de usability (experiența utilizatorului pe site). Orice aspect care îngreunează navigarea sau conversia poate influența negativ rezultatele.

Indiferent de motiv, fiecare lună care se irosește fără SEO, este o lună în care nu pot fi văzute rezultate.

2. Website-ul

Cauzele pentru care un site web necesită mai mult timp pentru a concura în rezultatele căutării pot fi:

  • Probleme tehnice care trebuie rezolvate;
  • Primirea unei penalizări care poate afecta vizibilitatea în motoarele de căutare;
  • Afectarea negativă venită în urma unei actualizări;

Acestea sunt câteva motive pentru care ar putea dura mai mult pentru a vedea rezultate după remediere.

3. Competiția

Experții buni spun că SEO ar trebui să urmărească să învingă concurența, nu algoritmul. Și, în funcție de spațiul de desfășurare, concurența poate fi dură.

Uneori, concurența va avea mai multe resurse, astfel încât să poată lucra mai repede. (Nu totul este pierdut în aceste situații, atâta timp câte există agilitate și creativitate.)

Cum să obții rezultate SEO mai bune, mai rapid

Deși, probabil că nu se pot obține niciodată rezultate mai rapide decât intervalul de timp prezentat în acest articol, există modalități de a accelera procesul.

Se poate obține un audit SEO tehnic aprofundat pe site. Acest lucru poate indica exact cum poate fi remediat site-ul și cum se poate învinge concurența cu recomandări prioritizate cu privire la acțiunile care vor avea cel mai mare impact.

Este recomandată solicitarea unui ajutor venit din partea consultantului sau agenției pentru a putea implementa o optimizare care să cuprindă aspectele tehnice, experiența utilizatorului, conținut, viteză, indexare, etc.

Rezultatele inițiale sunt bune, dar rezultatele continue sunt mai bune

SEO nu este niciodată complet, rezultatele vor veni pe măsură ce timpul trece, atâta timp cât strategia este corectă și are la bază un conținut și o experiență relevante pentru utilizatorul ajuns pe site.

Acest articol conține informații și statistici de la sursa:
https://ahrefs.com/blog/how-long-does-seo-take/