Un brand este modul în care o firmă, companie, asociație este percepută de publicul larg, se diferențiază de celelalte branduri și se identifică cu target-ul. Iar cu ajutorul strategiei de branding audiența este ajutată să identifice rapid o anumită companie și ceea ce oferă, dându-le motive să aleagă produsele, serviciile sau ambele în detrimentul competiției.

Orice business de succes este construit pe fundația unui brand solid. Și pentru a putea crea un brand solid este nevoie să înțelegi nevoile și dorințele consumatorilor și a prospecților.

Aici intervine brandul care servește drept ghid de înțelegere a scopurilor business-ului și permite să adaptezi un plan de marketing pentru a putea îndeplini obiectivele globale.

Pentru ca lucrurile să fie mai ușoare este nevoie să înțelegem că totul este brand începând cu experiența consumatorilor cu firma, identitatea acelei firme, site-ul propriu, conținutul de pe social media oferit. Aici intră și, bineînțeles, modul în care se formează angajații în cadrul acelei firme și modul în care se răspunde la telefon și se comunică intențiile.

În cele ce urmează vom prezenta semnificațiile brandului, branding-ului și ce le face de neconceput în distingerea și promovarea oricărui tip de organizații.

Ce este brandul și de ce este important?

Brandul este ideea sau imaginea creată în mințile consumatorilor despre produsele și serviciile pe care le promovează și felul cum îi face să se simtă. Un brand este creat atât din caracteristicile fizice ale produselor companiei, cât şi din emoțiile care se creează prin utilizarea produselor şi serviciilor puse la dispoziţie. Iar combinaţia de indici fizici şi sentimentali este declanşată şi de numele companiei, identitatea vizuală, chiar şi de comunicarea mesajului.

Dacă un brand ar putea vorbi ar spune că:

  • Sunt cutare -----------
  • Exist pentru că --------------
  • Dacă te poţi raporta la ceea ce sunt şi de ce exist s-ar putea să mă placi, să mă cumperi şi să le spui şi celorlalţi despre mine.
  • După ce consumatorii se pot identifica cu un anumit brand, acesta va trăi în inimile şi minţile consumatorilor, a clienţilor şi prospecţilor. Brandul ajunge să devină astfel suma totală a experienţelor şi percepţiilor, a elementelor care pot fi controlate şi influenţate împreună cu altele care nu se pot controla.

    Prin brand se pot forma clienţi loiali, dar şi angajaţi loiali, deoarece astfel se oferă acel ceva în care să creadă, ceva care să susţină şi îi poate ajuta să înţeleagă scopul organizaţiei.

    Tot cu ajutorul brandului propriu, consumatorii pot să ajungă să înțeleagă şi distingă un business din marea de business-uri deja existentă din aceeași categorie. Brandul este promisiunea pe care firma o face fată de propria audiență. Un brand spune consumatorilor ce așteptări să aibă cu privire la serviciile şi produsele companiei, suma aşteptărilor şi percepţiei publicului care se poate influenţa, dar şi alte informații care nu pot ajunge să fie influențate.

    Pentru a reuşi să creezi un brand pozitiv, acceptat este important să petreci cât mai mult timp cercetând, definind şi construind brandul unei firme, companii. De ce toate acestea? Pentru a reuși să construiești un brand de succes, sursa promisiunilor către consumatorii targetului. De asemenea, brandul este fundația în ceea ce privește comunicarea de marketing, iar cu ajutorul strategiilor de branding şi tacticilor de marketing poţi să poziţionezi brandul pe piaţă, în faţa concurenţei.

    Beneficiile aduse companiei prin crearea unui brand de succes

    Uitându-te în jur, diverse branduri cunoscute ies la iveală şi sunt foarte uşor de distins. Acesta este un beneficiu pe care orice firmă, companie, asociaţie ar trebui să îl aibă în vedere. Brandul este modul cel mai rapid prin care se intră în contact cu prospecții şi consumatorii. Acum este momentul perfect de a face brandul propriu să conteze!

    Munca la un brand ajută la câștigarea încrederii prin îmbunătățirea percepției firmei deoarece persoanele cumpără de la companii în care cred. Tot astfel se poate ca o firmă oarecare să apară mult mai elaborată în ochii consumatorilor, ceea ce duce automat la creșterea credibilității şi mai mulți clienţi.

    Munca la un brand ajută la câștigarea încrederii prin îmbunătățirea percepției asupra firmei deoarece cei mai mulți oameni cumpără de la companii care inspiră încredere . Un brand poate face firma să apară mult mai elaborată în ochii consumatorilor, ceea ce duce automat la creşterea credibilităţii şi mai mulţi clienţi.

    Consumatorii dispun de foarte multe opțiuni de unde să aleagă, dar au foarte puţin timp la dispoziție să disece fiecare opțiune în parte. Când vine vorba de oferte, cele mai multe dintre ele au calități şi caracteristici similare, iar când vine vorba de alegerea de cumpărare, majoritatea dintre noi se ghidează după încredere, urmate de preț, beneficii etc.

    De cele mai multe ori, oamenii tind să se îndrăgostească de branduri, să aibă încredere în ele şi în superioritatea lor. Modul în care este perceput un brand afectează succesul acestuia indiferent dacă este un start-up, o fundație non-profit sau un produs.

    Activitatea de branding este unul dintre cele mai importante aspecte ale oricărui business. Companiile care se focusează efectiv pe brandul propriu pot ajunge să se diferențieze mai bine de competiție şi să câștige mai bun marketing. De asemenea, brandurile ajută consumatorii să simtă că fac parte din ceva mai mare decât ei, produsele şi serviciile pe care le achiziționează.

    Ce este brandingul şi pe cine afectează?

    Dacă brandul este imaginea percepută asupra unui produs al unei firme, atunci branding-ul este strategia care ajută la crearea acelei imagini. Strategia de branding este un proces care oferă semnificație unui produs sau serviciu prin crearea şi elaborarea unui brand în mintea consumatorului.

    Este o strategie proiectată de companii care doreşte să ajute oamenii să poată identifica rapid şi cu ușurință produsele şi organizația şi să ofere motive pentru care să aleagă acea organizaţie.

    Procesul de branding afectează consumatorii, angajaţii, acţionarii, la fel şi investitorii, furnizorii şi distribuitorii. Un brand constituie pentru consumatori o scurtătură de luare a deciziilor atunci când se simt indeciși în alegerea aceluiași produs oferit de firme diverse.

    Pe lângă ajutarea consumatorilor în distingerea produselor similare, strategiile de branding pot să adauge și reputație companiei.

    Ce trebuie să faci pentru a avea un brand puternic?

    În procesul de creare şi formare a unui brand bun companiile utilizează diverse instrumente precum:

  • Publicitate şi comunicare
  • Produs şi proiectarea ambalajului
  • Experienţa in-store
  • Strategii de preţ
  • Sponsorizări şi parteneriate
  • Identitatea vizuală (aici intră logo-ul, site-ul companiei, culorile folosite, design-ul emailului, business cards etc.)
  • Obiectivele online pe care un brand bine realizat ar trebui să le îndeplinească sunt:

  • să poată prezenta clar mesajul în legătură cu cine este, chiar de pe home page-ul site-ului
  • să poată confirma credibilitatea
  • să poată conecta la nivel emoțional vizitatorii cu produsele şi serviciile pe care le oferă
  • să reușească să motiveze vizitatorii să cumpere
  • să poată crea user loyalty, vizitatori care se reîntorc pe site căutând după numele brand-ului
  • Cum știi dacă brandul tău este destul de puternic pentru a oferi valoare online?

    Încearcă să răspunzi la următoarele întrebări:

  • Ce rezultate găsești dacă cauți numele brand-ului în Google? Găsești doar site-ul propriu?
  • Găsești și alte articole și informații despre brand?
  • Ce indicatori sociali există?
  • Site-ul actual poate împărtăși unicitatea și valoarea ofertei?