O meta descriere este un fragment dintr-o pagină care oferă o idee clară asupra conținutului și apare de obicei sub link-ul albastru din SERP (Search Engine Results Page). Iar dacă până acum Google utiliza în jur de 120-150 de caractere pentru un astfel de fragment, află că lucrurile s-au schimbat. Un purtător de cuvânt al Google a confirmat pentru Search Engine Land că un fragment de meta descriere va deveni mai lung decât până acum pentru a putea ajuta utilizatorii:
"Recent am făcut o schimbare prin care să se poată oferi fragmente mai descriptive și utile care să ajute oamenii să înțeleagă mai bine relevanța paginilor în căutările lor. Acest lucru a rezultat în fragmente care au devenit, în medie, puțin mai lungi."
Avantajele meta descrierii în atragerea traficului pe site
Iată câteva beneficii ale utilizării meta descrierii pentru fiecare pagină a site-ului:
Lungimea meta descrierii în cadrul fiecărui motor de căutare
Fiecare motor de căutare are nevoie de o meta descriere cu un număr diferit de caractere. În cazul Google este vorba despre 350 de caractere pentru fragment, iar pentru Yahoo și Bing același număr de 155 de caractere pentru meta data. Device-urile mobile ar trebui să conțină între 130 și 230 de caractere cu specificația ca începutul textului să conțină cuvinte cheie și să explice în cele câteva cuvinte ideea de bază.
Asemenea meta descrieri lungi nu au mai fost înainte, făcându-și apariția recent, de când utilizatorii folosesc cuvinte cheie long-tail (conțin mai multe cuvinte specifice care pot forma o propoziție) în căutările online.
Meta descrierea afișată în rezultatele Google
Există momente în care Google pur și simplu ignoră meta descrierea paginii din simplul motiv că dorește să ofere utilizatorilor rezultate bune, fără ai frustra cu pagini irelevante.
Ipotezele de bază în ceea ce privește generarea meta descrierii:
Există și cazuri în care Google generează extrase pentru pagina de conținut din meta tags (fragment ce descrie conținutul paginii și apare doar în codul paginii), iar fragmentul rezultat în SERP este văzut ca fiind cel mai apropiat de întrebarea utilizatorului.
De ce fragmentele din căutări au lungimi diferite?
Când Google consideră o meta descriere mult prea lungă, acest fragment este tăiat pentru a se putea încadra în spațiul disponibil. Există și unele sisteme de gestionare a conținutului care trunchează automat fragmentele de meta descriere.
Cum poate fi oprit Google din a rescrie meta descrierea paginii?
Adevărul e că nu există nici o modalitate prin care Google să fie oprit din rescrierea meta descrierii, dar există două lucruri care se pot face pentru a reduce acest risc:
Există site-uri care sunt clasate în primele poziții și nu au meta descriere, iar în acest caz Google generează un fragment din conținut. Cu toate acestea, meta descrierea unei pagini ajută la generarea interesului utilizatorilor, acesta fiind un lucru care aduce numai beneficii în eforturile SEO.
Totuși, chiar dacă o meta descriere nu este preluată de Google, este mult mai benefic ca o pagină să dispună de un astfel de fragment scris și modelat cât mai bine.
O meta descriere ar trebui să fie captivantă
Potențialii clienți, viitorii abonați pot fii atrași către conținutul unui site printr-o meta descriere atrăgătoare care să ofere doza exactă de informații și să poată trezi în mintea acestora mai multe întrebări pentru a putea continua să citească și conținutul. Pentru a putea realiza eficient un fragment de meta descriere este important să se i-a în considerare detaliile:
Având în vedere că meta descrierea poate ajunge să fie trunchiată atunci când este folosită în afișarea fragmentului, este esențial ca primele 120 de caractere să poată comunica mesajul esențial. Un aspect de care este bine să se țină cont mai ales când site-ul primește o proporție considerabilă de trafic organic prin mobile.
Sute de pagini, prea puțin timp la dispoziție și pentru meta descrieri
Se poate întâmpla ca descrierile paginilor să necesite optimizări, iar un site / magazin online să conțină sute sau mii de pagini cu produse de exemplu.
Atunci când un site este format din multe pagini și nu este destul timp și pentru crearea unui fragment de meta descriere pentru fiecare dintre ele, se poate încerca automatizarea conținutului din meta descriere.
Mai exact, se poate genera din programare o frază fixă în care se inserează titlul categoriei sau numele și prețul produsului (aspect chiar recomandat pentru optimizarea SEO):
De exemplu: cu albastru fraza fixă, cu verde variabilele
Cumpără Laptop Toshiba, acum la 1299 RON, prinde oferta în magazinul nostru...
Câteva exemple de aplicare a strategiei de generare meta descriere automată< Anterior | Următor > |
---|