20 Februarie 2018

meta_descriere

O meta descriere este un fragment dintr-o pagină care oferă o idee clară asupra conținutului și apare de obicei sub link-ul albastru din SERP (Search Engine Results Page). Iar dacă până acum Google utiliza în jur de 120-150 de caractere pentru un astfel de fragment, află că lucrurile s-au schimbat. Un purtător de cuvânt al Google a confirmat pentru Search Engine Land că un fragment de meta descriere va deveni mai lung decât până acum pentru a putea ajuta utilizatorii:

"Recent am făcut o schimbare prin care să se poată oferi fragmente mai descriptive și utile care să ajute oamenii să înțeleagă mai bine relevanța paginilor în căutările lor. Acest lucru a rezultat în fragmente care au devenit, în medie, puțin mai lungi."

fragment LiveCOM

Avantajele meta descrierii în atragerea traficului pe site

Iată câteva beneficii ale utilizării meta descrierii pentru fiecare pagină a site-ului:

  • Oferirea rapidă a informațiilor corecte
  • Cu ajutorul unei descrieri interesante, relevante și care să conțină cuvintele cheie pe care se axează conținutul, utilizatorii pot fi ajutați în ceea ce privește motoarele de căutare. Astfel aceștia pot vedea din prima dacă o pagină conține informațiile de care au nevoie.
     
  • Ajută la creșterea CTR (Click Trough Rate) din SERP
  • Compunerea unui fragment meta data persuasiv și cu multe informații importante poate ajuta la convingerea utilizatorilor să apese un click pe conținutul paginii. Iar o creștere CTR (rata de click) duce la un număr crescut de vizitatori, o mai mare rată de conversie, iar ca rezultat creșterea revenirii pe pagină.
     
  • Câștigarea mai multor vizitatori din social media
  • Canalele de social media utilizează, de asemenea, meta descrierea la postările share-uite. O descriere interesantă, focusată pe audiență poate fi mai repede observată de aceștia.

    Lungimea meta descrierii în cadrul fiecărui motor de căutare

    Fiecare motor de căutare are nevoie de o meta descriere cu un număr diferit de caractere. În cazul Google este vorba despre 350 de caractere pentru fragment, iar pentru Yahoo și Bing același număr de 155 de caractere pentru meta data. Device-urile mobile ar trebui să conțină între 130 și 230 de caractere cu specificația ca începutul textului să conțină cuvinte cheie și să explice în cele câteva cuvinte ideea de bază.

    Asemenea meta descrieri lungi nu au mai fost înainte, făcându-și apariția recent, de când utilizatorii folosesc cuvinte cheie long-tail (conțin mai multe cuvinte specifice care pot forma o propoziție) în căutările online.

    Meta descrierea afișată în rezultatele Google

    Există momente în care Google pur și simplu ignoră meta descrierea paginii din simplul motiv că dorește să ofere utilizatorilor rezultate bune, fără ai frustra cu pagini irelevante.

    Ipotezele de bază în ceea ce privește generarea meta descrierii:

  • Dacă utilizatorul caută după cuvinte cheie care pot fi găsite și în meta descriere atunci Google va arăta descrierea
  • Dacă acele cuvinte după care se face căutarea se găsesc în pagina de conținut, dar nu și în meta descriere, Google s-ar putea sa nu arate și meta descrierea.
  • Există și cazuri în care Google generează extrase pentru pagina de conținut din meta tags (fragment ce descrie conținutul paginii și apare doar în codul paginii), iar fragmentul rezultat în SERP este văzut ca fiind cel mai apropiat de întrebarea utilizatorului.

    De ce fragmentele din căutări au lungimi diferite?

    Când Google consideră o meta descriere mult prea lungă, acest fragment este tăiat pentru a se putea încadra în spațiul disponibil. Există și unele sisteme de gestionare a conținutului care trunchează automat fragmentele de meta descriere.

    Cum poate fi oprit Google din a rescrie meta descrierea paginii?

    Adevărul e că nu există nici o modalitate prin care Google să fie oprit din rescrierea meta descrierii, dar există două lucruri care se pot face pentru a reduce acest risc:

  • Un fragment de meta descrierea care nu este prea scurt
  • Meta descrierea trebuie să fie sugestivă pentru ca utilizatorii să intre pe conținutul paginii
  • Există site-uri care sunt clasate în primele poziții și nu au meta descriere, iar în acest caz Google generează un fragment din conținut. Cu toate acestea, meta descrierea unei pagini ajută la generarea interesului utilizatorilor, acesta fiind un lucru care aduce numai beneficii în eforturile SEO.

    Totuși, chiar dacă o meta descriere nu este preluată de Google, este mult mai benefic ca o pagină să dispună de un astfel de fragment scris și modelat cât mai bine.

    O meta descriere ar trebui să fie captivantă

    Potențialii clienți, viitorii abonați pot fii atrași către conținutul unui site printr-o meta descriere atrăgătoare care să ofere doza exactă de informații și să poată trezi în mintea acestora mai multe întrebări pentru a putea continua să citească și conținutul. Pentru a putea realiza eficient un fragment de meta descriere este important să se i-a în considerare detaliile:

  • În primul rând este recomandat să se înceapă cu evaluarea paginilor care generează cele mai multe reveniri din traficul organic și începerea optimizării conținutului și meta descrierii.
  • Fiecare fragment de meta descriere ar trebui să sune activ, să îndemne la acțiune
  • O meta descrierea poate fii văzută ca invitația spre pagină, deci ar trebui să conțină informațiile necesare, exacte, dar și interesante. Se poate include un îndemn la acțiune care să poată astfel invita utilizatorii să descopere mai multe dând click pe pagină.
     
  • Folosirea cuvintelor cheie de maximă importanță
  • Un fragment care conține cuvintele cheie din text și care curge natural ajunge să fie observat de Google care este mult mai înclinat să utilizeze fragmentul și să-l menționeze, să-l facă vizibil în căutări. De asemenea, link-ul va fi astfel afiliat, conex.
     
  • O meta descriere compatibilă cu informația din pagină
  • Este extrem de important ca meta descrierea să facă referire la conținut, în caz contrar site-ul ar putea fi penalizat, ceea ce duce la creșterea ratei de abandon. Și nimeni nu dorește vizitatori nemulțumiți.
     
  • Meta descriere unică
  • Printr-o meta descriere unică, pagina unui site se poate diferenția de concurență. Dar în cazul în care meta descrierea este un duplicat, experiența utilizatorului în Google poate scădea. În loc de preluarea unei descrieri deja-existente, mai bine încearcă să stai deoparte și să lași Google să aleagă un fragment din pagină care conține cuvinte cheie pentru căutările online.
     
  • Un fragment care oferă destulă informație pentru a putea capta atenția utilizatorilor
  • Este important ca pentru o meta descriere să se asigure o cantitate corectă de informație. S-ar putea ca prea multe detalii să facă utilizatorii să afle tot ce au nevoie și să nu mai intre pe pagină.

    Având în vedere că meta descrierea poate ajunge să fie trunchiată atunci când este folosită în afișarea fragmentului, este esențial ca primele 120 de caractere să poată comunica mesajul esențial. Un aspect de care este bine să se țină cont mai ales când site-ul primește o proporție considerabilă de trafic organic prin mobile.

    Sute de pagini, prea puțin timp la dispoziție și pentru meta descrieri

    Se poate întâmpla ca descrierile paginilor să necesite optimizări, iar un site / magazin online să conțină sute sau mii de pagini cu produse de exemplu.

    Atunci când un site este format din multe pagini și nu este destul timp și pentru crearea unui fragment de meta descriere pentru fiecare dintre ele, se poate încerca automatizarea conținutului din meta descriere.

    Mai exact, se poate genera din programare o frază fixă în care se inserează titlul categoriei sau numele și prețul produsului (aspect chiar recomandat pentru optimizarea SEO):

    De exemplu: cu albastru fraza fixă, cu verde variabilele

    Cumpără Laptop Toshiba, acum la 1299 RON, prinde oferta în magazinul nostru...

    Câteva exemple de aplicare a strategiei de generare meta descriere automată
    Exemplu
     

    Ai aflat informații interesante?

    Abonează-te la newsletter şi îți vom trimite noutățile.
    Articol publicat în Articole și noutăți   Marţi, 20 Februarie 2018