27 Februarie 2018

hashtag

Hashtag-ul, cunoscut sub popularul simbol #, este un element de marketing digital care se regăsește în postările de pe Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Tumblr, Google+. Utilizat în rețelele de socializare, semnul hashtag ajută la atragerea atenției asupra unei postări, la organizarea temelor unor conversații și promovarea unei campanii de marketing. Regăsite în diverse postări într-un număr mare sau doar câteva, hashtag-urile pot ajuta la extinderea contentului, creșterea reach-ului organic, amplificarea unui brand, targetarea pieței, găsirea cu mai multă ușurință a conținutului și îmbunătățirea SEO. 

Toate acestea sunt doar câteva dintre avantaje ale hashtag-urilor, ce alte beneficii mai ascund poți afla în rândurile de mai jos.

Un număr calculat de postări de marketing care folosesc hashtag-uri pot crește impresiile, pot face ca un conținut să devină mai căutat și pot încuraja utilizatorii să discute despre un brand. Într-o postare ar trebui să existe unul până la cinci hashtag-uri. Prea multe hashtag-uri într-o singură postare poate apărea ca spam pe social media, poate deteriora imaginea firmei pe rețeaua de socializare, ceea ce poate duce la oprirea urmăririi unui brand.

Simbolul hashtag poate ajuta o companie să fie găsită de audiența spre care tinde. Hashtag-urile de interes pentru potențialii consumatori au șanse mai mari de de a-i atrage pe aceștia spre conținutul oferit. În conformitate cu Halle Klingman de la site-ul CoSchedule:

"Postările de pe Instagram care conțin cel puțin un hashtag corespunzător au în medie cu 12.6% mai multă angajabilitate decât postările fără hashtag"

Un lucru ar trebui să rămână cert, calitatea în detrimentul cantității. Orice hashtag utilizat într-o postare ar trebui să fie relevant și într-un număr consistent.

De asemenea, hashtag-urile au devenit link-uri spre căutări, ceea ce duce la mai multe vizualizări și poate aduce mai mulții vizitatori pe pagina postată.

#Scurt istoric al Hashtag-urilor

Hashtag-urile au apărut pentru prima oară în vechiul IRC (Internet Relay Chats) unde erau folosite pentru a clasifica elementele în grupuri. Mai târziu, popularitatea hashtag-urilor a crescut pe Twitter unde au început să fie utilizate în grupurile conversaționale (acele tweet chats) de pe micro-platforma de blogging. Tweet chats încă mai au relevanță pentru modul în care specialiștii în marketing utilizează hashtag-ul.

Hashtag-urile pot fi considerate ca fiind un tip de cuvinte cheie de marketing care dispun de caracteristici unice, dar care nu au o temă prestabilită și nu sunt plătite.

#Strategii de marketing, cum se utilizează hashtag-ul

Hashtag-urile sunt des întâlnite în campaniile de pe rețelele de socializare şi utilizarea lor este multiplă.

  • Hashtag-urile pot măsura angajamentul utilizatorilor (evaluarea modului în care un individ răspunde, interacționează cu un produs, serviciu, site, în cazul nostru cu o postare)
  • Prin utilizarea diferitelor hashtag-uri în postările de pe rețelele de socializare se pot observa și compara rezultatele prin modul în care audiența răspunde. Pentru rezultatele scontate este indicat să se folosească hashtag-uri relevante cu conținutul în trend.

  • Canal identificator de trecere
  • Deoarece toate canalele moderne de social media au adoptat hashtag-ul, specialiștii de marketing pot adăuga un canal de identificare pentru campaniile de marketing. Astfel, cu ajutorul hashtag-urilor precum #SOTU (State Of The Union) pot fi urmărite reacţiile prin toate rețelele de socializare.

  • Povestiri creative
  • Lângă o poveste interesantă se potrivesc hashtag-uri creative, cunoscute, în trend, care pot ajuta la stimularea angajabilității. Brandurile de renume pot să își permită să integreze hashtag-uri necunoscute, dar pentru cei mai noi intrați în branșă este de preferat utilizarea hashtag-urilor trendy, ușor de găsit.

  • Identificarea rezultatelor
  • Interacțiunea unui brand, a unei companii cu proprii consumatori ajută la descoperirea opiniilor urmăritorilor legate de acel brand. Există evenimente de sport, chiar și emisiuni care folosesc hashtag-uri pe post de voturi. În acest mod se descoperă câte persoane au deschis și interacționat cu un anumit brand.

    -Hashtag de brand și Hashtag de campanie

    Este nevoie și de astfel de strategii pentru a putea targeta brandul și promoțiile în desfășurare. Hashtag-urile sunt tag-uri simple și unice făcute pentru business-uri pe care încearcă să le definească. Pot fi utilizate ca și tag de semnătură ceea ce poate face ca utilizatorii să folosească mai departe în propriile postări, lucru care ajută la distribuirea unui brandu.

    În crearea unui hashtag propriu de brand este nevoie de cuvinte ușor de reținut și scrise corect gramatical pentru audiență.

    Un hashtag de campanie utilizează numele campaniei de marketing curente și se poate promova ca și metodă de angajare a noilor utilizatorilor cu urmăritorii deja-existenți și cu business-ul, pe întreg parcursul ofertei.

    La fel ca și brandul, un hashtag de companie ar trebui să fie simplu, utilizat pe toate mediile de socializare pe care există și compania. Hashtag-urile ar trebui să fie scurte pentru a putea fi astfel reținute, ceea ce poate crește rata de angajabilitate și totodată și conștientizarea asupra eforturilor de marketing.

    -Hashtag-urile în trend

    Conțin de obicei subiecte, teme foarte populare care pot ajuta la atragerea unui număr cât mai mare de vizitatori care să vadă mesajul.

    Cu toate acestea, utilizarea exagerată de hashtag-uri în trend care nu au relevanță cu subiectul pot fi văzute ca spam și pot pune o etichetă negativă asupra a ceea ce se postează. Iar dacă până acum Google părea gigantul la care toată lumea ar trebui să aibă mereu temele bine făcute, se pare că și alte rețele de socializare precum Twitter poate să suspende un cont din cauza spamming-ului de hashtaguri de trend.

    Utilizarea hashtag-urilor la modă poate crește șansele de apariție în cât mai multe rezultate de hashtag-uri căutate, deci atragerea a cât mai multor priviri asupra postării.

    -Content Hashtag

    Hashtag-urile de conținut nu includ numele unui brand, nu definesc un business sau un brand, nu sunt neapărat în vogă, dar există câteva motive puternice care le fac de neînlocuit. Cu ajutorul hashtag-urilor de content se poate îmbunătăți SEO, iar postările pot fi văzute de audiență prin simpla căutare a acestui tip de hashtag.

    Un hashtag adăugat unui conținut postat pe o rețea de socializare poate face postarea mai interesantă în ochii vizitatorilor. Printr-un hashtag se poate adăuga o informație suplimentară despre conținut, iar suplimentarea postării cu o  propoziție scurtă, dar cu valoare pentru audiență poate ajuta un brand să rămână relevant atunci când utilizatorii caută după o anumită temă.

    Interacționarea cu audiența prin Hashtag-urile din social media

    Social media este o zonă deschisă pentru companii în care se pot afla foarte multe despre audiență, despre ce le place și cum comunică aceștia. Este zona propice, dar și cel mai ușor mod în care se poate intra în contact cu target-ul. Iar cu ajutorul hashtag-urilor se pot astfel atrage chiar și utilizatori noi, cu care un brand nu a ajuns să fie conectat. Astfel, se poate ajunge ca o firmă să fie expusă și indivizilor la care prin alte moduri nu se poate ajunge.

    Hashtag-urile au devenit azi o normă utilizată de specialiștii în digital marketing utilizate pentru a categorisi postările, să se atragă atenția asupra unei postări, ca un motor de conversie, chiar și valorificarea temelor populare în social media.

    Un simplu # adăugat într-o campanie de marketing ajunge pentru a conduce angajabilitatea vizitatorilor, pe lângă cei care sunt deja urmăritori.

    Există câteva categorii comune de hashtag-uri care pot fi utilizate:

  • #Produs
  • #Stil de viață (hobby-uri și stilul de viață din punct de vedere demografic)
  • #Eveniment (local, naţional, global, webinar live, lansare de produs etc.)
  • #Locație (consumatorilor locali, geo-target)
  • Un hashtag eficient pentru o campanie, un brand, sau pentru publicitate și marketing în general ar trebui să fie relevant cu postarea și să dispună de termeni concreți.

    Există și câteva amănunte care ar trebui luate în considerare pentru ca o postare să aibă succes: un număr de până la cinci hashtag-uri per postare este suficient și acceptabil. O postare care conține prea multe hashtag-uri doar chinuie privirile utilizatorilor, iar hashtag-urile cu un număr mare de cuvinte sunt foarte geroi de citi și pot duce la confuzie. Repetarea hashtag-urilor de multiple ori în același post nu aduce nici un beneficiu și repetarea aceluiași hashtag în fiecare postare s-ar putea să nu fie eficient în strategia de marketing.

    Ai aflat informații interesante?

    Abonează-te la newsletter şi îți vom trimite noutățile.
    Articol publicat în Articole și noutăți   Marţi, 27 Februarie 2018