Pagina de destinație (Landing Page) dintr-un site prezintă o multitudine de avantaje, unul dintre acestea fiind cel de a converti vizitatorii în potențiali clienți. Așadar, este recomandată o atenție sporită asupra acesteia în strategia de marketing.

O campanie care are în vizor utilizarea unei pagini de destinație poate fi sigură că va atrage consumatorii și că îi va convinge să efectueze o acțiune care să contribuie la obiectivul propus.

Ce este o pagină de destinație (Landing Page)?

În primul rând, trebuie subliniat faptul că aceasta nu este pagina de start care primește clienții pe site-ul afacerii. Pagina de start are în construcție o bară de navigare, link-uri către alte pagini ale site-ului și butoane care fac apel la acțiune, încurajând vizitatorii să vizualizeze produsele și serviciile pe care compania le oferă.

Pagina de destinație (landing page) are scopul de a conduce la o conversie, de a face o vânzare sau de a captura un avantaj pentru afacere. Aceasta este folosită în publicitatea digitală și are rolul unei pagini de “aterizare” după ce o persoană a dat click pe un anunț sau o postare.

Landing page-ul nu are legătură cu alte pagini de pe site și de obicei nu include o bară de navigare. Prin intermediul acesteia, obiectivul firmei de a crește rata de conversii poate fi atins.

O  firmă poate alege să apeleze la o pagină de destinație de tip tranzacțional, ținta fiind cea de a aduna informații benefice despre potențialii clienți, dar și de a-i încuraja să facă o achiziție rapidă (ex. promoțiile de Black Friday). De exemplu, un utilizator poate completa un formular cu date personale (nume, adresa de e-mail), iar la final primește o reducere, un avantaj sau un ebook gratuit.

De asemenea, un landing page poate avea rolul de a furniza informații suplimentare care completează anunțurile publicitare. Totodată, aceasta poate ajuta afacerea la colectarea de date despre potențialii clienți, dar și la fidelizarea clienților existenți.

Componentele unei pagini de destinație

O pagină de destinație trebuie să iasă în evidență, să fie profesională și personalizată. Mai mult , o pagină de înaltă calitate, construită de persoane specializate în domeniul digital poate asigura convertirea clienților.

Aceasta trebuie să conțină:

  • Un titlu care captează atenția utilizatorului, cu un font care se diferențiază de restul conținutului
  • Un subtitlu scurt care atrage posibilul client, dar nu oferă toate informațiile
  • O listă scurtă a beneficiilor pe care le poate aduce apelarea la produsele sau serviciile afacerii
  • Un formular care are scopul de a colecta informații esențiale despre consumatori
  • O imagine sau un video reprezentativ pentru produsele și serviciile pe care firma le oferă
  • Link-uri către rețelele sociale ale companiei, cu scopul de promovare
  • Butoane care fac apel la acțiune ( abonare la newsletter, achiziție a unui produs etc.)
  • Logo-ul firmei, cu scopul de a spori recunoașterea și conștientizarea mărcii
  • Un design actual care să atragă și să inspire încredere în produsele și serviciile pe care o firmă le oferă

Toate aceste componente pot fi îmbinate în diverse moduri, scopul fiind cel de a se crea o pagină de destinație reprezentativă companiei și care să conducă la conversie.

Beneficiile unei pagini de destinație

O pagină de destinație (landing page) poate conduce rapid către rezultate. Prin intermediul acesteia, o afacere poate ajunge mai ușor la potențialii clienți și își poate mări rata de conversii.

Landing page-ul unei campanii oferă o analiză și măsurare facilă a datelor. Prin intermediul acesteia se poate observa rata directă de respingere, durata timpului pe care utilizatorii l-au alocat vizualizării paginii, cât și rata de conversie.  

Cu ajutorul paginilor de destinație, firma poate furniza mai multe informații despre produse și servicii decât o fac prin intermediul anunțurilor publicitare. Astfel, în cadrul acestora se pot regăsi detalii care pot încuraja utilizatorii să efectueze o achiziție.

Pagina de destinație reprezintă o metodă de adresare directă care nu implică distragerea atenției.  Marketing-ul direct este o strategie cheie în campaniile companiilor. În urma accesării unei pagini de destinație, clientul are o singură opțiune, fără a fi distras de o multitudine de alte produse și servicii. Ca urmare a introducerii adresei de e-mail sau alte informații de contact, afacerea va putea apela apoi la alte metode de contactare și fidelizare a clientului.

Landing page-urile pot conduce la relații strânse și de lungă durată între o afacere și clienți. Datorită formularului pe care îl prezintă și a colectării de date de contact cu acordul vizitatorului bineînțeles, ulterior firma poate păstra o legătură constantă cu cei interesați. Apelând la newsletter-e se pot informa clienții cu privire la beneficiile pe care aceasta le oferă, noile produse, servicii sau oferte.

Cum poate fi folosită o pagină de destinație

Paginile de destinație prezintă diverse avantaje precum cel de a promova un produs sau serviciu, de a atrage noi clienți și de a crea conversii. Pentru ca o firmă să își atingă obiectivul propus se pot folosi landing page-uri în diverse moduri.

Pentru a se capta public interesat / lead-uri

Un prim rol al unei pagini de destinație este cel de a colecta date de contact cu ajutorul formularului afișat. Lead-ul este acea persoana care se arată interesată de serviciile/produsele firmei. Aceasta poate fi de ajutor în construirea unei baze de clienți și păstrarea unei relații cu aceștia prin intermediul e-mail marketingului.

Pentru a se colecta informații despre clienți, produs sau serviciu

Colectarea de date și informații suplimentare despre clienți, produs sau serviciu poate fi foarte ușor de întrunit prin intermediul paginilor de destinație care conțin un formular particularizat. Aceste date pot conduce la o adresare personalizată către publicul respondent.

Pentru promoții speciale

Landing page-ul are intenția de a atrage atenția unei persoane asupra unui singur lucru. În unele cazuri, poate fi vorba de promoții speciale sau reduceri. O firmă care apelează la această metodă de target-are poate fi sigură că utilizatorii au receptat mesajul și doresc să facă o achiziție.

Pentru PPC

Dacă o firmă apelează la anunțurile PPC este indicat să apeleze și la direcționarea acestora către pagini de destinație. Datorită paginilor de destinație rata de conversie este mai mare, distragerea atenției mai mică, vizându-se doar un anumit produs sau serviciu.

Pentru informații suplimentare

De multe ori anunțurile publicitare nu oferă mult spațiu pentru informațiile pe care o afacere dorește să le transmită. Așadar, direcționarea de la un anunț către o pagină de destinație care oferă detalii suplimentare pas cu pas poate atrage consumatorii și poate fi cea mai bună opțiune.

Paginile de destinație – un mod de a capta potențialii clienți

Paginile de destinație pot pune în valoare un produs sau serviciu de la prima vizualizare. Acestea sunt și o metodă de a vinde direct și de a colecta date care mențin legătura cu consumatorii.

O pagină de destinație de succes trebuie să se muleze pe obiectivul pe care o firmă și-l propune și să reprezinte marca. Crearea acesteia implică creativitate și cunoștințe tehnice. Astfel, de multe ori opțiunea cea mai bună este apelarea la serviciile unei companii de specialitate pentru construirea acesteia.