În ultima perioadă, tot mai multe instrumente menite să ajute afacerile online au fost scoase pe piață de Google. Aceste îmbunătățiri au ca scop creșterea numărului de clienți și automat, creșterea unei afaceri.

Pentru cei care au o afacere care se bazează pe clienți locali și nu numai, listarea pe Google My Business, numit acum Business Profile, poate fi o strategie de marketing esențială pentru creșterea afacerii.

Google My Business este o platformă gratuită care le oferă utilizatorilor posibilitatea să gestioneze apariția afacerii lor în rezultatele căutărilor pe Google. Spre exemplu, gestionarea numelui afacerii, locațiile, orele de lucru, etc.

Ghidul care urmează este destinat administratorilor conturilor GMB și care nu au atât de multă experiență în folosirea cuvintelor cheie.

Strategiile următoare ajută administratorii să înțeleagă cum funcționează SEO pentru interogările de căutare locale pentru a obține cât mai mult trafic organic gratuit din motorul de căutare Google și unde să seteze cuvintele cheie în paginile profilului GMB.

1. Adaugă cuvintele cheie în descriere

Primul pas pentru cum să adaugi cuvintele cheie relevante este în descrierea afacerii din GMB. Aceasta este calea cea mai ușoară pentru a îmbunătăți relevanța profilului de business, care este un factor de top în algoritmul Google pentru listările GMB.

2. Introdu cuvinte cheie în postările din Google Business Profile

Următorul pas pentru setarea cuvintelor cheie în GMB este să fie adăugate la postările din Business Profile.

Google explică faptul că „Poți intra în legătură cu clienții existenți și potențiali prin intermediul profilului de companie din căutarea Google și pe Hărți, prin postări.” Iar „Postările pot include text, fotografii sau videoclipuri pentru a promova profilurile de afaceri.

Există trei tipuri principale de postări care pot fi create:

  • Promoții;
  • Noutăți;
  • Evenimente.

De fiecare dată când este creată o nouă postare, utilizatorul trebuie să se asigure că a adăugat cuvintele cheie în conținutul acesteia. În acest fel, Business Profile este menținut optimizat pentru expresiile și termenii care contează cel mai mult pentru a atrage clienții potriviți afacerii sale.

De reținut este faptul că, politica de conținut Google cere să fie publicat numai conținut care să creeze o experiență pozitivă pentru clienții site-urilor.

Astfel că, un conținut irelevant nu ar trebui postat numai pentru a adăuga cuvinte cheie pe pagina GMB. Postările din Business Profile trebuie să fie relevante pentru afacerea utilizatorului și să ajute clienții să înțeleagă mai bine tipul de afacere.

Postările care au mai mult de 6 luni vor fi arhivate, cu excepția cazului în care este specificat un interval de date în timpul procesului de publicare.

3. Convinge clienții să introducă cuvinte cheie în recenziile site-ului

O metodă puternică, dar puțin utilizată pentru cum se pot adăuga cuvinte cheie în GMB constă în a cere clienților să folosească cuvintele cheie în recenziile lor Google. Aceasta este o modalitate excelentă de a crește densitatea cuvintelor cheie într-un mod natural.

Obținerea de recenzii pozitive este unul dintre cele mai importante beneficii ale GMB. Acestea ajută profilul să se claseze mai sus în căutările locale.

4. Adaugă cuvinte cheie în secțiunea Q&A

Aceasta este o altă tactică pentru adăugarea cuvintelor cheie în Business Profile. Atunci când un client pune o întrebare pe pagină, pot fi introduse cuvinte cheie în răspunsuri. Însă, foarte important de știut este să nu se exagereze cu adăugarea acelorași cuvinte cheie în fiecare întrebare sau răspuns pentru că astfel ar putea declanșa un filtru de spam.

5. Nu adăuga cuvinte cheie în numele companiei

Conform ultimelor actualizări care trebuie luate în considerare atunci când se optimizează listarea de cuvinte cheie GMB este să nu apară niciodată cuvintele cheie în numele GMB, adică în titlu.

Experții în marketingul de căutare avertizează împotriva acestei practici, deoarece pot exista penalizări sau chiar suspendarea listării.

Umplerea cuvintelor cheie se referă la adăugarea de descriptori la numele companiei în GMB, care nu fac parte din numele legal al companiei.

Experții în marketing digital de la SterlingSky au identificat că umplerea cuvintelor cheie în numele profilului de afaceri poate crește pe moment clasamentul cuvintelor cheie pentru o anumită expresie de căutare, cum ar fi „cuvânt cheie + oraș + stat”, motiv pentru care această tactică SEO poate fi atractivă.

Cu toate acestea, SterlingSky a arătat și exemple de ceea ce se poate întâmpla cu clasamentele unei companii când e raportată pentru încălcarea regulilor prin includerea de cuvinte cheie suplimentare în numele companiei.

Google a eliminat cuvintele cheie din numele unei liste de Business Profile, iar clasamentele au scăzut de la poziția 1 la poziția 7. O altă companie a pierdut primele poziții, de la 1 la 2 și a coborât la pozițiile 14 și până la 15 pentru anumite cuvinte cheie locale. Iar în cele mai grave cazuri, listarea a fost suspendată complet.

Regulile GMB precizează următoarele lucruri:

Includerea informațiilor inutile în numele companiei tale nu este permisă și ar putea duce la suspendarea înregistrării.”

Prin urmare, Google Business Name trebuie să rămână în concordanță cu brandingul din lumea reală. Este recomandat să fie folosite cuvintele cheie în titlul companiei numai atunci când acestea fac parte și din numele real al companiei.

Cum să schimbi cuvintele cheie pe Google Business

Ca în cazul oricărei strategii de optimizare a motoarelor de căutare, se urmărește, măsoară și monitorizează rezultatele cu cuvintele cheie utilizate în pagina GMB.

În timp, se poate observa faptul că, cuvintele cheie utilizate în listarea GMB nu atrag suficient trafic pe site, tipul potrivit de vizitatori organici sau clienți calificați.

Pentru a schimba cuvintele cheie pe Google Business, următoarele zone ale Business Profile trebuie să fie actualizate cu noile cuvinte cheie.

  • Descrierea afacerii (schimbarea cuvintelor cheie vechi cu cele noi);
  • Postările profilului (utilizarea noilor cuvinte cheie în postările noi și posibila ștergere a celor vechi);
  • Răspunsuri în secțiunea Q&A (includerea noilor cuvintelor cheie în răspunsuri).

Clienții vor trebui învățați cu noile cuvinte cheie pe care ar trebui să le adauge la mărturiile lor.

Prin implementarea acestor practici de bază, costurile lunare pe care o companie tipică de marketing digital le-ar percepe o taxă mare, vor fi reduse.

Găsirea cuvintelor cheie potrivite pentru listarea GMB

Cea mai eficientă metodă pentru SEO este includerea următorului tip de șiruri de cuvinte cheie în listare, astfel încât business-ul să poată apărea pentru căutări mai organice și pe Google Maps:

  • Cuvânt cheie + oraș;
  • Cuvânt cheie + oraș + stat.

Optimizarea se poate face pentru tipul de serviciu sau afacere care este desfășurată astfel:

  • Tipul de serviciu + oraș;
  • Tipul de serviciu + oraș + stat;
  • Tipul de serviciu + oraș;
  • Tipul de serviciu + oraș + stat.

Cea mai bună metodă este de a roti diferitele șiruri și tipuri de cuvinte cheie, astfel încât să nu fie folosite aceleași expresii de mai multe ori. Această strategie SEO ajută la optimizarea unei game mai largi de cuvinte cheie cu scopul de a atrage mai mulți clienți.

Factori importanți în afara cuvintelor cheie pentru listarea GMB

După cum afirmă Google în ghidul său privind îmbunătățirea clasamentului căutării locale:

Rezultatele locale se bazează în primul rând pe relevanță, distanță și proeminență. O combinație a acestor factori ne ajută să găsim cea mai bună potrivire pentru căutarea dvs. De exemplu, algoritmii noștri ar putea decide că o companie care este mai departe de locația dvs. are mai multe șanse să aibă ceea ce căutați decât o companie care este mai aproape și, prin urmare, o clasă mai sus în rezultatele locale.

Optimizând listarea GMB-ului utilizatorului pentru cuvintele cheie organice, este o modalitate excelentă de a trimite semnale către algoritmul Google că afacerea poate fi potrivită mai bine pentru un client. Cu toate acestea, este numai o parte a procesului de clasare pentru SEO local.

Trebuie luați în considerare și factorii specifici în afara adăugării de cuvinte cheie pentru Business Profile pentru a apărea în SERP-urile (Search Engine Results Pages) pentru căutări mai asemănătoare.

Relevanță

Relevanța se referă la cât de bine se potrivește un Business Profile cu interogările pe care un utilizator le caută online. De aceea este foarte important să fie adăugate informații complete și detaliate despre companie la listare pentru a ajuta Google să înțeleagă mai bine afacerea și pentru ca profilul să se potrivească cu căutările relevante.

Distanță

Distanța se referă la cât de departe este afacerea de locația celui care caută. Cu cât afacerea este mai aproape de cel care caută, cu atât șansele de a apărea în căutarea lor prin cuvinte cheie sunt mai mari. Un profil de companie foarte optimizat poate ajuta listarea să apară în căutare, chiar dacă este mai departe.

Dacă un utilizator nu specifică o locație în căutarea sa, algoritmul Google va încerca să calculeze distanța pe baza a ceea ce știe despre locația celui care caută, utilizând aceste criterii:

  • Adresa IP a conexiunii la internet;
  • Activitatea din trecut;
  • Locurile etichetate;
  • Dispozitivele utilizate;
  • Date de localizare GPS;
  • Istoricul locațiilor Google;
  • Activitate de pe web și din aplicații.

Proeminență

Proeminența se referă la cât de cunoscută este o afacere și poate afecta clasarea cuvintelor cheie în Căutarea Google.

Dacă o afacere este nouă, probabil că proeminența avută este una scăzută, deoarece marca afacerii nu este încă cunoscută de mulți oameni din comunitate sau de către clienți.

Dacă afacerea este consacrată, acest lucru va fi în avantajul acesteia în clasamentele de căutare locale.

Proeminența se bazează și pe informațiile pe care Google le are despre o afacere din alte surse de pe internet, cum ar fi:

  • Link-uri către site;
  • Articole care menționează numele companiei;
  • Directoare și portaluri de afaceri care includ numele companiei, prezentarea, adresa și locația (NAP).

De asemenea, este important de știut că un număr mai mare de recenzii și evaluări pozitive pe pagina GMB poate îmbunătăți clasamentul local.

Pe lângă cuvintele cheie adăugate în zonele cele mai importante din Business Profile, este important să se obțină și recenzii bune și multe dintre ele de la clienți. Cele mai de succes companii își fac un obicei din a cere clienților o recenzie Google după finalizarea serviciului.

Adăugarea de cuvinte cheie la rezumatul GMB

Metoda optimă pentru a seta cuvinte cheie în listarea GMB este optimizarea următoarelor locații din profil: descriere, postări, recenzii ale clienților și secțiunea Q&A. Cuvintele cheie pe Google Business pot fi schimbate oricând pentru a îmbunătăți rezultatele.

Alegerea cuvintelor cheie potrivite, adăugarea de noi expresii și schimbarea termenilor vechi este o bună modalitate de a crește vizibilitatea afacerii în motorul de căutare Google.