Facebook Analytics se va închide la data de 30 iunie 2021. Astfel, specialiștii în marketing au mai puțin de trei luni în care să găsească alternative și să se adapteze la schimbări.

Faptul că după această dată Facebook Analytics nu va mai fi accesibil, împinge specialiștii să găsească alte soluții și să își exporte datele.

Având în vedere modul în care specialiștii în marketing se bazează pe Facebook Analytics pentru a măsura datele de conversie, acest anunț vine cu un preaviz decisiv scurt.

Anunțul că Facebook Analytics va dispărea la sfârșitul lunii iunie a fost publicat în liniște, în centrul de ajutor Facebook for Business. Navigarea la analytics.facebook.com redirecționează acum utilizatorii către anunț, unde se specifică:

"Facebook Analytics nu va mai fi disponibil

Facebook Analytics nu va mai fi disponibil după 30 iunie 2021. Până atunci, vei putea să îți accesezi rapoartele, să exporți graficele și tabelele și să explorezi statisticile. Pentru a exporta date într-un fișier CSV din Facebook Analytics pe desktop, apasă pe săgeata în colțul din dreapta sus al unei diagrame sau al unui tabel.

Există alte instrumente de afaceri care te pot ajuta să înțelegi publicitatea, prezențele și activitățile tale pe Facebook și pe Instagram, inclusiv:

  • Facebook Business Suite îți permite să administrezi conturile de afaceri Facebook și Instagram și îți poate afișa statistici detaliate despre audiență, conținut și tendințe. (Acest instrument este posibil să nu fie disponibil pentru tine.)
  • În instrumentul Administrare reclame poți să vezi, să faci modificări și să consulți rezultatele tuturor campaniilor, seturilor de reclame și reclamelor tale Facebook.
  • Events Manager te poate ajuta să configurezi și să administrezi Instrumente Facebook de afaceri și API-ul Conversii și raportează acțiuni efectuate pe site web, în aplicația ta și în magazinul tău fizic."

Sursa: Facebook for Business

Dacă specialiștii în marketing se pot adapta la utilizarea unei combinații a instrumentelor menționate mai sus, ar putea fi capabili să îndeplinească aceleași sarcini pe care obișnuiesc să le facă acum în Facebook Analytics.

Facebook Analytics este utilizat pentru a conecta date dintr-o pagină Facebook cu date din pixelul Facebook. Când datele sunt conectate, Analytics poate afișa o cale de conversie între un client care se implică în conținutul unei companii și, eventual, o eventuală achiziție de pe Facebook.

Aceste date au devenit recent mai dificil de urmărit folosind orice instrument - cu sau fără Facebook Analytics. Acest lucru se datorează unei actualizări în iOS 14 care întreabă utilizatorii dacă doresc sau nu să fie identificați de aplicațiile de pe telefonul lor.

Dacă un utilizator spune că nu dorește ca aplicația Facebook să îi urmărească activitatea, atunci nu este posibil ca specialiștii în marketing să obțină de la el aceleași date de conversie pe care le-a putut cumula anterior.

Facebook nu a dat un motiv pentru închiderea Analytics, așa că nu se știe dacă decizia are legătură cu actualizarea iOS.

Aplicația Facebook are obiective înalte pentru a face din Business Suite singura interfață de care afacerile au nevoie pentru a-și gestiona activitatea pe Facebook, Instagram și Messenger.

Cu toate acestea, există o problemă: interfața Facebook Business Suite este disponibilă doar pentru afaceri în acest moment.

Când a fost anunțat Facebook Business Suite, anul trecut, compania a declarat că intenționează ca instrumentul să fie disponibil pentru firme de toate dimensiunile în 2021.

Facebook încă nu a respectat această promisiune sau nu a oferit niciun fel de actualizare cu privire la planurile sale de lansare a instrumentului la o scară mai largă. Poate o actualizare a Facebook Business Suite va fi disponibilă înainte de 30 iunie.