Pagina de contact a unui website este probabil a doua dintre cele mai vizualizate pagini după home page și o parte integrantă a conversiilor. Așadar, este important să fie verificată în detaliu pentru a nu exista greșeli care să afecteze rezultatele dorite.

O pagină de contact optimizată, poate fi un instrument care conectează rapid un business cu potențialul client dorit. În cele mai multe cazuri, este una dintre paginile cele mai căutate de către un consumator. De asemenea, este responsabilă și de conversii/vânzări.

Din păcate, este posibil să se strecoare anumite greșeli în cadrul paginii de contact care pot costa conversii. Unele pot fi mai vizibile decât altele și pot fi corectate rapid, iar altele nu pot fi observate la o primă privire și se bazează pe analiza experienței utilizatorului pe website.

Articolul nostru are ca scop evidențierea a cinci greșeli ale paginii de contact care ar putea să conducă la o scădere a conversiilor. De asemenea, vom sugera soluții pentru optimizare cât mai eficientă.

Top 5 aspecte în pagina de contact care pot fi optimizate

1. Formulare de contact insuficiente sau invazive

Crearea unui formular de contact implică timp pentru a ajunge la o formă corectă. Formularele de contact se încadrează de obicei în două categorii:

  • Formulare cu prea multe câmpuri de completat
  • Formulare cu câmpuri insuficiente de completat

Există cazuri în care sunt cerute informații inutile sau prea multe date tehnice care presupun efort din partea utilizatorului. Consumatorii doresc să spună ce vor să spună într-un mod cât mai simplu și rapid. Dacă o afacere nu le permite, poate pierde o conversie.

De asemenea, clienții nu au răbdare să completeze un formular cu douăzeci de câmpuri doar pentru a afla dacă business-ul este deschis sau poate adresa câteva întrebări. Așadar, formulare trebuie să aibă un rol bine definit pentru a nu conduce la pierderea conversiilor.

Soluție

Se recomandă crearea unui formular de contact general pe baza scopului website-ului și a publicului țintă al acestuia. Dacă un client simte că formularul nu îi permite suficient să își comunice nevoile, acesta este un formular slab. Dacă este nevoie de mai mult de două minute pentru completarea formularului, este un indicator că se cer prea multe.

În loc de optarea pentru un formular de contact complicat care necesită multe câmpuri de transmis, se recomandă crearea unui formular axat pe nevoile specifice ale afacerii, produselor sau serviciilor. Câmpurile cu informații exacte pot fi înlocuite cu unele mai generale de tip text (exemplu: “Descrie soluția dorită...”)

Acest lucru îi va ajuta să ofere răspunsuri adaptate în funcție de nevoile lor individuale. Mesajele identificate sunt suficiente pentru a evalua nevoile și dorințele lor, fără a fi prea invazive sau să necesite mult timp.

2. Trimiteri eșuate de formulare

Răspunsurile din formularele completate și trimise nu sunt întotdeauna garantate. Consumatorii completează formulare și nu primesc răspunsuri.

Omiterea unui răspuns întârziat la un formular trimis de un posibil client este o modalitate sigură de pierdere a unei oportunități. De asemenea, poate conduce la o imagine negativă asupra modului în care este gestionat un website și relația pe care afacerea o are cu utilizatorii.

Soluție

Se recomandă conectarea formularelor de contact la un cont care este verificat în mod regulat. Mai mult, această sarcină poate fi atribuită unei persoane.

Un formular de contact nu are sens să existe dacă nu își atinge scopul – să răspundă nevoilor consumatorilor interesați.

Pentru un plus de eficiență, mesajul pentru încurajarea oamenilor să completeze un formular de contact poate fi unul personalizat, care să garanteze și un timp de răspuns.

3. Formulare cu câmpuri neadecvate

Este normal ca anumite lucruri să nu funcționeze mereu perfect, însă acestea nu trebuie lăsate nerezolvate. La fel ca alte lucruri, formularele pot fi optimizate din mai multe puncte.

Exemple de îmbunătățiri:

  • Ordonarea câmpurilor de la cel mai ușor/mic la cel mai greu/mare de completat;
  • Butonul de trimitere bine evidențiat;
  • Folosirea tipurilor de câmpuri personalizate: la click pe câmp telefon se va deschide tastatura dial, la click pe câmp email se va deschide tastatura text, la click pe câmp număr se va deschide tastatura numerică. https://www.smashingmagazine.com/2019/01/html5-input-types/

campuri-formulare
Mai multe aspecte tehnice despre optimizarea câmpurilor se pot consulta aici: https://cxl.com/blog/form-design-best-practices/

O companie trebuie să se asigure că formularul de contact funcționează în mod optim. Mai mult, pentru asigurarea persoanei că formularul funcționează corect, se poate apela la un mesaj inteligent care să valideze și să confirme trimiterea cu succes a formularului.

O pagină de contact corectă = Conversii

Paginile de contact sunt foarte importante deoarece acestea sunt legătura dintre afacere și lumea exterioară. Dată fiind importanța ei, o companie trebuie să se asigure că totul decurge cum trebuie.

4. Utilizarea exclusivă a formularelor

Formularele sunt excelente. Cu toate acestea, uneori nu reprezintă cea mai convenabilă formă de contact pentru un potențial client care dorește să comunice un lucru dintr-un motiv sau altul.

De obicei, când o persoană încearcă să contacteze o companie este, de cele mai multe ori, pentru ceva rapid, poate un prim răspuns pentru care nu dorește să aștepte.

Este necesară crearea a mai multor căi prin care consumatorii pot contacta afacerea, pentru a oferi un nivel mai înalt de accesibilitate. Nu trebuie întotdeauna să se urmeze un formular standard. Se pot utiliza și alte opțiuni viabile precum apel telefonic, mesagerie sau e-mail.

Soluție

O pagină de contact optimizată poate fi structurată pe 3 blocuri în ordinea: informații de contact primele, urmate de formular și hartă.

Informațiile de contact în primul ecran / partea de sus, numerele de telefon de tip click to call, orar de contact, date fiscale sau persoane de contact pentru credibilitate, adrese fizice pot fi informațiile cele mai căutate.

Se poate apela și la alte modalități prin care utilizatorii pot contacta o firmă. De asemenea, se pot utiliza pictograme cu trimitere la rețelele de socializare, unde afacerea poate fi contactată prin mesajele directe.

5. Poziționarea hărții în prim plan

Prezentarea locației sau a sediului pe o hartă dinamică (gen Google Maps) este un aspect util, dar poate nu în prim plan. Multe pagini de contact se deschid cu o hartă mare în primul ecran și determină utilizatorul să caute mai jos informațiile de contact dorite.

Dacă audiența unui business nu este formată cu prioritate din clienți la locație (ex. restaurant) atunci este recomandat ca harta să fie poziționată ultima, jos în pagina de contact.

Cele cinci aspecte enumerate mai sus sunt unele dintre cele mai întâlnite. Prin urmare, dacă se aplică soluțiile prezentate, paginile de contact își vor atinge scopul, cel de a conduce la conversii.