Agenia web LiveCOM

Home » Articole şi noutăţi » Link-urile un factor major în optimizarea SEO
Articole și noutăți

Link-urile un factor major în optimizarea SEO

Îţi doreşti cât mai multe link-uri către site-ul tău ? Cauţi să obţii cât mai multe link-uri de calitate să te ajute în optimizarea SEO ? Textul ancoră este cel care determină șansa de succes a campaniei tale de SEO linkuri, sau eşecul...

Folosit corect textul din linkuri, te va ajuta să domini SERP (pagina de rezultate a motorului de căutare).
Folosit incorect, va reprezenta declinul traficului din căutările organice.
Acest ghid practic al textului ancoră te va învăța tot ce trebuie să știi.
Citeşte sfaturile noastre și nu va fi nevoie să îți faci griji de dispariția traficului tău.

Ce este textul ancoră?

Este pur și simplu textul vizibil și interactiv la click al unui link, de exemplu Click Aici este un text ancoră.

De ce contează ?

Mereu va conta, atât timp cât backlink-urile (legăturile către site-ul tău) contează. Înainte de actualizarea Penguin (algoritm al mototului de căutare Google), textul ancoră era unul dintre cele mai uzuale moduri prin care Google înțelegea relevanța oricărui website. Acum, este una dintre cele mai analizate metode prin care Google penalizează spam-urile și optimizarea excesivă. Algoritmul Penguin este actualizat permanent ca parte integrată în motorul de căutare Google.

Asta înseamnă că textul ancoră din link-uri devine nefolositor ? Nici pe departe. Ba chiar putem spune că acum este mai important ca niciodată... atunci când este folosit cum trebuie.


Naivitățile textului ancoră înainte de Penguin / ante-Penguin

Înaintea primei actualizări Penguin, puteai să faci ce vrei cu textul tău ancoră.
Puteai efectiv să potrivești ancorele 100% pentru toate backlink-urile și creșteai rapid în rank.
Era precum furatul bomboanei unui copil, așa că era evident că Google trebuia să facă o schimbare.
Schimbarea a venit prin implementarea şi actualizarea Penguin.


Google Penguin 1.0: Actualizarea care a schimbat TOTUL
Prima actualizare Penguin din 2012 a schimbat definitiv jocul construirii de link-uri.
Penguin a avut ca țintă orice website care era ostentativ în avea o calitate scăzută, artificială sau bazat pe link-uri spam în încercarea de a "juca pe degete" motorul de căutare.
Cum au determinat dacă un website construiește link-uri artificiale sau folosește spam pentru a crește în rang?

Simplu. Prin TEXTUL ANCORĂ

De ce?
Ca exemplu să analizăm optimizarea pentru cuvintele cheie "Împrumuturi Rapide" folosite în link-uri ca text ancoră pentru un site web.

În mod natural, un site nu ar trebui să aibă majoritatea din backlink-uri (link-uri către site) cu textul ancoră pe "Împrumuturi Rapide".
Trebuie să înțelegi cum Penguin analizează textul ancoră și cum determină dacă un site ar trebui penalizat sau nu.
Nu este COMPLICAT, dar este CRITIC ca tu să înțelegi asta pentru a evita penalizările.


Iată cum funcționează Penguin:
    1. Tu construiești articole cu link-uri către site-ul tău (backlink-uri)
    2. Google indexează articolele cu aceste backlink-uri
    3. Google plasează aceste backlink-uri în baza sa de date, formând un profil de backlink-uri specifice pentru site-ul tău
    4. Pașii 1-3 sunt repetați mereu, în cele din urmă pentru a obține un profil de backlink-uri care poate fi analizat de Penguin


Acum are loc adevărata magie:
Algoritmul analizează profilul tău de backlink-uri și îl compară atent cu optimizarea cuvintelor cheie de pe site-ul tău.
Dacă acest profil este supraîncărcat pentru "împrumuturi rapide" și majoritatea din link-uri cu ancore pe cuvintele cheie exacte "împrumuturi rapide", atunci vei fi penalizat.
Asta pentru că algoritmului Google îi este foarte ușor să vadă că:

a) încerci să îți ridici rankul pentru "împrumuturi rapide"
b) construiești backlink-uri artificiale

Deci, text ancoră potrivit exact + supra-optimizare pe cuvinte cheie în site = penalizare garantată Google Penguin

Cum eviți o penalizare Google pentru link-uri externe?
Trebuie să înțelegi CUM și CÂND să folosești link-urile cu ancore bogate în cuvinte cheie.
Și asta ne propunem să înţelegi citind cu atenţie următoarele secțiuni.

Tipuri de text ancoră în link-uri

Pentru a crea modelul unui text ancoră cât mai "natural", trebuie să înțelegi toate tipurile diferite de ancore.

Ancorele de brand (marcă) sau „branded links”

Ancorele marcă sunt cele care folosesc numele brandului tău.
Exemplu: Apelează la CocoCredit împrumuturi rapide pentru ...
Ancorele de marcă sunt cele mai sigure de folosit, dacă ai un domeniu cu cu nume de brand ex. cococredit.ro
Dacă domeniul este o potrivire exactă de cuvinte cheie (EMD) sau conţine cuvintele cheie, ex. cococredit-împrumuturi-rapide.ro, atunci nu mai este la fel de sigur şi recomandăm link-ul să fie doar pe brand, adică cuvântul ancoră CocoCredit din exemplul de mai sus.

Ancore generice (generic links)

Ancorele generice sunt de obicei verbe de acţiune ("calls-to-action" sau chemare-la-acțiune) precum:
    "click aici"
    "du-te aici" sau "accesează acest link"
    "vezi acest site" sau “deschide site”
Exemplu: "Dă click aici dacă cauţi împrumuturi rapide." - "click aici" este textul ancorei generice.

Ancore nud (naked links)

Orice ancoră care folosește pur și simplu URL-ul este considerată a avea un link "nud" pentru că este vizibilă cititorului.
Exemple:
http://www.livecom.ro/
http://www. livecom.ro
www.livecom.ro/
www.livecom.ro
livecom.ro/
livecom.ro

Ancore imagine (image links)

Dacă ai posibilitatea, întotdeauna să folosești linkuri de tip imagine în fiecare articol pentru că este un mod bun şi natural de a-ți diversifica profilul. Google folosește eticheta "ALT" ca textul ancoră al unei imagini, care este bine să fie de tip branded sau ancoră de brand (brand + cuvinte cheie). Acesta este un mod bun de a rămâne în siguranță și de a construi un profil de link-uri natural și divers.

Ancore LSI (LSI keyword links)

"LSI" este acronimul pentru "Latent Semantic Indexing". Înseamnă variația de cuvinte cheie sau folosirea de sinonime.
Spre exemplu, dacă avem ca țintă "împrumuturi rapide", atunci câteva combinaţii bune de cuvinte cheie LSI ar putea fi:
"ghidul împrumuturilor rapide"
"obţinerea unui împrumut rapid"
"creditare prin împrumuturi foarte rapide"
Să găsești cuvinte cheie LSI este foarte ușor. Cel mai simplu cauţi în Google cuvintele cheie urmărite şi opțiunea de sugestii a căutării Google ("Căutări referitoare la ...") ce apar în josul paginii de rezultate, îţi poate oferi răspunsuri...

Ancore lungi (long-tail keywords)

Ancorele lungi nu sunt decât extensie a celor LSI, exceptând faptul că sunt un pic mai lungi şi mai explicite.
Câteva exemple pentru " împrumuturi rapide " ar fi:
"Cum să obţii împrumuturi rapide cu minim de acte şi în 24 de ore"
"Am folosit împrumuturi rapide pentru a finanţa afacerea mea"

Ancore cu potrivire exactă (exact match keywords)

Ancorele cu potrivire exactă sunt liderii tuturor tipurilor de ancore. Acestea au puterea de a crește rapid rank-ul, dar și de a îți aduce penalizări... la fel de rapid...
O astfel de ancoră este potrivirea exactă a cuvintelor cheie alese de tine pe care se efectuează link-ul către website-ul tău.
De exemplu: dacă "împrumuturi rapide" este combinaţia de cuvinte cheie vizate, atunci ancora cu potrivire exactă va fi exact pe cuvintele "împrumuturi rapide".

Sfaturi practice şi procentaje de texte ancoră pe care trebuie să le folosești într-o strategie SEO

 

Sfat practic: Crează corelaţie, construiește relevanță pe cât posibil fără ancore cu potrivire exactă


Înainte de a trece la procentaje, trebuie să înțelegi bine ce este este corelaţia.
Pentru că nu vei folosi extraordinar de mult texte de ancoră bogate în cuvinte cheie, vei avea nevoie de a oferi link-urilor o relevanță.
Ține minte: Relevanța este lider în construirea de link-uri.
Pentru a ajunge la efectul de "corelaţie", trebuie să plasezi cuvintele cheie țintă undeva în jurul textului ancoră.
Cel mai bine este să le plasezi cât mai aproape posibil. Nu trebuie neapărat, dar ar fi ideal.
Întotdeauna să prioritizezi ce este natural față de ceea ce pare a fi "spam" sau "manipulare", iar mai jos îţi oferim câteva exemple, (link-ul este exemplificat pe combinaţia de cuvinte subliniată). Observaţi unde este poziţionat link-ul fată de combinaţia vizată "împrumuturi rapide":


Exemplu #1: Ancora generică
Cuvânt cheie: "împrumuturi rapide" cu link pe: "mergi aici"
"Dacă cauți mai multe informații despre un împrumuturi rapide mergi aici chiar acum."

Exemplu #2: Ancora cu marcă
Cuvânt cheie: " împrumuturi rapide" cu link pe: "CocoCredit"
"Un împrumut rapid la CocoCredit se poate obţine chiar în 24 de ore. Pentru mai multe informații poți accesa ghidul..."

Exemplu #3: Link nud
Cuvânt cheie: " împrumuturi rapide" cu link pe: “http://www.cococredit.ro/imprumuturi-rapide/”
"Pentru mai multe informații citiţi acest ghid de împrumuturi rapide: http://www.cococredit.ro/imprumuturi-rapide/"

 

Plasează-ți textul ancoră într-un articol cu conținut relevant

Mai jos, ai câteva exemple sugestive de tipuri de conținut care pot fi folosite în construirea de link-uri SEO. Cu cât este mai bună relevanța articolului față de cuvântul cheie, cu atât vei crește rapid şi sigur în rank.

Cuvânt cheie: " împrumuturi rapide"
În loc să redactezi un articol despre împrumuturi, vei scrie de fapt articole axate pe „tipuri de credite rapide”. Cu cât este mai restrânsă relevanța articolului de legătură, cu atât crește puterea link-ului tău.

Cuvânt cheie: "avocat divorţ"
Vei redacta un articol precum "Cum să găsești un avocat specializat în divorţ cu reputație bună" sau “Reprezentarea avocatului în caz de divorţ”.

Cuvânt cheie: "haine pentru copii"
În loc să scrii un articol despre haine, ai putea scrie un articol precum "Îmbrăcămintea care nu trebuie să lipsească din garderoba copiilor".

 

Ultimele cuvinte despre corelaţie

Înconjoară-ți link-urile cu un conținut ce are o relevanță crescută pentru a le crește puterea.
Google este complet capabil de a înțelege relevanța unui link fără ca tu să fi nevoit să arunci în fața sa cu sute de ancore cu potrivire exactă.

Acum, e timpul să afli procentajele de texte ancoră pe care trebuie să le folosești într-o strategie de SEO, pentru a obține rezultate și a te menține la loc sigur față de penalizări.


Procentaje de link-uri (ancore) pe care să le folosești într-o strategie SEO sigură

Acum că înțelegi diferitele tipuri de texte ancoră ce pot fi folosite, vom vedea procentajele ancorelor care îți vor ține website-ul la loc sigur față de toate actualizările Penguin.
Ține minte: aceste procente te ajută pentru o strategie SEO sigură


Textul ancoră cu marcă: 70%
Google vrea ca tu să creezi un brand. Nu o informare masivă construită peste noapte.
Unul dintre cele mai simple moduri pentru ca boţii Google să te diferențieze între "brand" sau “spam” este să se uite la numărul de ancore cu brand-ul tău care fac trimitere către website-ul tău.

Link-uri nude: 20%
După cum am spus mai sus, link-urile nude sunt foarte sigure și un text de ancoră foarte natural. Un procent major din backlink-urile tale ar trebui să utilizeze link-uri nude. Inclusiv legăturile din anumite reţele sociale sunt nude.
În reţeaua de site-uri construită de LiveCOM, noi punem accent pe conţinut relevant cu legaturi de tip nud, o strategie care în timp s-a dovedit că aduce rezultate garantate.

Ancore generice: 5%
Ancorele generice sunt o necesitate și mențin un profil "natural" pentru link-uri. Încearcă să nu folosești "click aici" pentru fiecare. Poți folosi aproape orice cuvânt (verb) care nu are legătură cu propriul tău cuvânt cheie și poate fi considerat generic.

LSI, ancore cu potrivire-parțială: 1-5%
Ok, deci după marcă, nud și generic, rămâi cu aproape 5% de libertate în utilizarea ancorelor bogate în cuvinte cheie. Majoritatea ancorelor din utlimele 5% ar trebui să fie variații ale cuvântului cheie.

Ancore cu potrivire exactă: mai puțin de 1%
Foloseşte ancorele cu potrivire exactă ca o ULTIMĂ opțiune, și nu primă aşa cum se proceda în anii ce au trecut.
Link-uri cu potrivire exactă pot fi folosite numai pe anumite site-uri de specialitate, wiki, blog-uri extrem de nişate, cu conţinut total necomercial. În general, evită ofertele pentru astfel de link-uri.

Ține minte un lucru important: cu cât folosești mai puțin acest tip de ancoră şi numai în website-uri de specialitate, cu atât devine mai puternic.

 

Concluzii finale, cele mai bune practici

Dacă urmărești corect procesul de optimizare prin link-uri și ai un conținut bine scris, cel mai probabil nu vei avea nevoie de multe ancore cu potrivire exactă.

  • Foloseşte cât mai puţine link-uri cu potrivire exactă şi numai în anumite website-uri
  • Crează combinaţii ingenioase şi pozitionează link-ul în jurul cuvintelor cheie
  • Nu da curs ofertelor care oferă achiziţia de link-uri fără conţinut de calitate. Construirea repetată a unor link-uri supra-optimizate și backlink-uri de multe va duce, peste timp, la penalizare. E ca și cum am spune că dacă mănânci o dată fastfood vei fi supraponderal. Noi știm că este efectul unei diete proaste de-a lungul unei perioade de timp. La fel este și pentru website-ul tău!
  • Întotdeauna să prioretizezi calitatea față de cantitate atunci când vine vorba de achiziționarea de link-uri
  • Cu cât alegerea unui text ancoră este mai inteligentă, cu atât vei avea nevoie de mai puține link-uri
  • Să faci combinaţii de cuvinte ancoră aleatoare și să eviți șabloanele pe mai multe website-uri
  • Alege promovarea pe website-uri de nişă din domeniul tău de activitate, te ajută dacă o practici inteligent şi natural. Foloseşte doar ancora goală (naked), ancora generică, ca ultimă opţiune ancoră marcă (branded) pentru:

Directoare de link-uri
Directoare locale / tematice
Directoare de afaceri (business citations)
Comunicate de presă
Comentarii
Semnături forum
Bară laterală / Footer de link-uri
Marcaje sociale
Donatii / Sponsorizari

Sub nici o formă să nu foloseşti ancorele exacte pe cuvinte cheie în referinţele (tipurile de website-uri) precum cele enumerate mai sus.

Ai aflat informații interesante ?



Articol publicat în Articole și noutăți