Articole și noutăți   Vineri, 06 Ianuarie 2017

Web design 2017: tendințe actuale şi viitoare

Tendințele sunt bine cunoscutele schimbări care au loc în toate domeniile creative, iar web design-ul nu este diferit. Născute datorită experimentării și inovării, tendințele sunt factori care conduc la schimbare, care (în cea mai mare parte) împinge o industrie înainte, pentru mai bine.

Web-ul este un mediu unic, care este în continuă schimbare și evoluție. Cu această idee în minte, vom prezenta în continuare ceea ce noi credem sunt câteva importante tendințe care vor fi folosite în viitor.

1. Mai multe branduri adoptă o abordare mobile în primul rând

După cum sugerează și numele, mobile design în primul rând este procesul de proiectare pentru mobile (dispozitive mobile sau mai mici ecranate) în principal, apoi se va lucra pentru cele mai mari.

Abordarea în principal a mobile design-ului nu este ceva nou și a fost aplicată de câțiva ani, dar având în vedere că telefoanele mobile sunt acum dispozitivele primare utilizate pentru navigarea pe web, mai multe companii au realizat importanța de a avea un website care oferă în mod eficient conținut pe un ecran mai mic și se grăbesc să se adapteze cât mai rapid.

Conținutul este proiectat pentru a se potrivi pe dispozitive mobile mai mici ecranate în primul rând, apoi se lucrează progresiv către dispozitivele cu ecrane mai mari.

Design-ul și efectele vizuale pe care le prezintă mobilul, dar și restricțiile pe care le aduce, reprezintă un mod util pentru branduri să ia în considerare într-adevăr care este conținutul lor de bază și mesajul pe care doresc să îl comunice.

Smartphone-urile (în cea mai mare parte) vin cu ecrane mult mai mici decât tabletele și desktop-urile, care limitează cantitatea conținutului pe care un utilizator o poate vizualiza cu ușurință dintr-o dată. Acest lucru forțează brandurile să elimine informația sau conținutul care nu este 100% necesar, permițându-le să-l adauge în momentul în care sunt utilizate dispozitive cu ecrane mai mari.

Predicția: "Mobilul în primul rând" nu este un concept nou pentru 2017, dar anticipăm să vedem mai multe website-uri, pe parcursul anului, care să ia în considerare livrarea conținutului lor pe ecrane mai mici și să abordeze un mobile design first.

 

 2. O aplicare la un nivel mai răspândit a unui design responsive


Știm la ce te gândești - Un design responsive nu este nimic nou!

Cu toate că designul responsive este, de asemenea, prezent de câțiva ani, ceea ce prezicem este o creștere a numărului de branduri, atât mari, cât și mici, care construiesc website-uri responsive, unele branduri vor alege tehnologia responsive în detrimentul menţinerii a două website-uri mobil şi desktop.

Pentru cei care nu știu ce este designul responsive, este în mare construirea unui site folosind interogări ale dimensiunii ecranului și servirea de layout-uri flexibile pentru a crea un aspect dinamic care ajustează conținutul pentru afișare de diferite dimensiuni.

Unul dintre bonusurile designului responsive este că permite companiilor să investească pentru dezvoltarea şi mentenanţa unui singur site care afișează în mod eficient conținutul atât pe mobil, pe tabletă, cât și pe ecrane mari.

Predicția noastră: Estimăm o creștere mai mare a numărului de branduri și întreprinderi care pun în aplicare această abordare pentru a se asigura că vor atinge o poziție înaltă în motoarele de căutare, dar și că vor păstra clienții fericiți datorită unei experiențe plăcute a utilizării site-ului.

 

3. Concentrare pe originalitate și declinul imaginilor achiziţionate din site-uri de tip stock de imagini

Așa cum am discutat mai sus, adoptarea design-ului responsive nu înseamnă că multe site-uri arată și funcționează în moduri similare. Brandurile trebuie să se remarce prin intermediul imaginilor originale, clipurilor video și pictogramelor pentru a ieși în evidență.

Clienții și utilizatorii de astăzi caută autenticitate de la brandurile pe care le folosesc, iar modelele de imagini cu figurine colorate sau oamenii de afaceri care zâmbesc nu mai au același efect.

Pentru ca un brand să creeze o conexiune cu publicul, vor trebui luate în considerare efecte vizuale personalizate care sunt mai reprezentative pentru ceea ce dorește să comunice și ce reprezintă.

Ilustrațiile personalizate, fotografiile de detaliu, tipografia care apelează la emoții și iese în evidență, fotografiile autentice care nu mai aduc aminte de cele clișeice sunt doar câteva dintre instrumentele pe care brandurile le vor folosi pentru a atinge rezultatele dorite și pentru a se apropia de clienți.

Predicția noastră: Ne așteptăm ca multe website-uri, deși sunt din ce în ce mai similare în structură (în general pe mobile), să devină mai diverse și interesante din punct de vedere vizual, afișând şi diferenţiindu-se printr-un content unic.

Anticipăm ca brandurile să găsească moduri inovatoare, folosind fotografia, animaţia, video-ul, ilustrația și tipografia pentru a face ca marca lor să fie unică și reprezentativă.

 

4. Avansul animațiilor

Odata cu evoluția în domeniu, observăm mai multe site-uri care se îndepărtează de utilizarea de imagini statice și găsesc noi modalități de atragere a utilizatorilor, comunicând cu aceștia într-un mod unic.

Povestirile și personalitatea sunt aspecte la care din ce în ce mai multe branduri lucrează, în speranța de a capta atenția utilizatorilor lor, iar animația, datorită evoluțiilor HTML5, CSS și jQuery, începe să joace un rol mai important în acest sens. Animație este un alt mecanism util pentru branduri, creând semnificative micro-interacțiuni între ei și utilizatorii lor.

Cu toate acestea, animațiile ar trebui să fie folosite numai cu moderație și cu atenție, pentru a spori experiența utilizatorului și nu distrage atenția de la ea.

Predicția: Tot mai multe branduri se vor uita la website-urile și serviciile lor pentru a vedea modul în care pot pune în aplicare animațiile care vor îmbunătăți experiența utilizatorilor. Asteptați-vă să vedeți creșterea utilizării de animație inteligent folosită !

 

5. Video-ul poate devine rege

Se spune că o imagine face cât o mie de cuvinte, dar un film face asta de zece ori. La fel ca animația, o imagine în mișcare pe o pagină captează instantaneu atenția utilizatorilor.

Video-ul, cu toate că nu este ceva nou, este de mult stabilit și un mediu versatil, util pentru povestiri și are mai multe avantaje decât fotografia tradițională. Dacă imaginile statice sunt plate și fără mișcare, video-ul este dinamic, folosește sunet și mișcare pentru a face apel la simțurile și reține atenția mai mult timp.

Video-ul a acapart cu rapiditate internetul, iar motivele de mai sus sunt o dovada a succesului ca mijloc de livrare de conținut.

Predicția: Video-ul este o tendință care va continua până când va domina complet web-ul și tot conținutul online.

Beneficiile video-ului prezentate mai sus sunt motive suficiente pentru branduri să dorească să-l includă, dar ceea ce poate fi și mai important este lupta de a rămâne relevant.

 

6. Culori curajoase pentru 2017

2017 este cu siguranță anul pentru culori super-bogate online. Întrucât, în trecut, multe branduri si designeri s-au blocat în mod tipic cu culori sigure pentru web, azi mai multe branduri devin curajoase în a folosi culoarea, așa cum s-au vazut cu supra-saturație, culori vibrante și o renaștere în utilizarea de variații a nuanțelor. Acest lucru în parte este ajutat de progresele tehnologice a monitoarelor și dispozitivelor cu ecrane care reproduc culori mai bogate.

Utilizarea de culori mai îndrăznețe în web design este utilă în atragerea atenției utilizatorilor, dar este, de asemenea, o semnificantă schimbare pentru branduri, deplasându-se de practicile stabilite și sigure.

Culorile Anului 2017

Sugestie: culorile anului 2017, verde crud, albastru sky

Predicția:  Asteptați-vă să vedeți palete de culori mai vii online în toate tipurile de creație, de la fotografie, ilustrație, tipografie la video și UIs. De asemenea, ne așteptăm să vedem brandurile luând o inițiativă mai curajoasă de a utiliza culoarea în cadrul imaginii și promovării lor.

 

7. Mai multe carduri și grile

Cardurile, făcute celebre de Pinterest și apoi chiar mai mult de like-urile Facebook, Twitter și Google sunt secţiuni unde piesele de conținut (text, imagini, video) sunt defalcate în "cărți" individuale prin care utilizatorul este capabil de a naviga. Cardul permite brandurilor să arate odată cantități mai mari de conținut pe un ecran, dar în bucăți mai ușor de gestionat, astfel încât utilizatorii să poată vedea rapid ce este atrăgător pentru ei și să poată respinge ceea ce nu este.

Cardurile, de asemenea, permit brandurilor să construiască sisteme mai robuste pentru crearea și organizarea de conținut, utilizatorii putând filtra, personaliza și sorta, în funcție de propriile nevoi, permițând brandurilor pentru să satisfacă nevoile utilizatorilor lor la un nivel mult mai personal.

Predicție: Utilizatorii caută modalități cât mai rapide și mai ușoare de a găsi conținutul pe care îl doresc. Astfel, anticipăm să vedem mai multe website-uri care să pună în aplicare acest model special, în scopul de a deține atenția vizitatorilor lor, dar și de a organiza un conținut care se află într-o continuă creștere.

 

8. Scrolling inovator și paralax

Scrolling-ul, odată rezervat doar pentru a ajunge din partea de sus a paginii în jos, este acum utilizat în mai multe moduri creative pentru a furniza conținut online. Dacă înainte designerii erau preocupați de păstrarea părții cele mai importante din conținut în partea de sus, acum  vedem această noțiune de modă veche deoarece utilizatorii vizionează conținutul pe ecrane de diferite dimensiuni și rezoluții.

Scrolling-ul este un mecanism versatil care (atunci când este executat bine) poate funcționa excelent cu toate modurile de livrare de conținut. Acesta funcționează cu un conținut video, unde clipurile video full screen care rulează se pot opri în momentul acțiunii de scrolling. De asemenea, se poate aplica și la ilustrație, animație etc.

Observăm schimbări și la modul în care Paralax este implementat on-line, mai multe branduri punându-l în aplicare pentru a da site-urile lor un nivel suplimentar de finețe. Paralax este, în esență, un mecanism de scrolling, care dă un efect 3d. Este un instrument vizual de excepție, care atunci când este folosit bine, dă un sentiment de profunzime, ridicând elemente de pe ecran și creând dinamism.

Predicție: Cu crearea de conținut care se desfășoară într-un ritm mult mai mare decât înainte, și companiile care găsesc soluții mai inovatoare pentru livrarea conținutului lor către utilizatori, ne așteptăm ca utilizarea inteligentă a scroll-ului și efectele paralax să fie puse în aplicare și mai mult.

 

Concluzie

Există sute de "tendințe" în orice industrie de creativitate la un moment dat și este greu de punctat fiecare, dar noi credem că cele de mai sus sunt unele dintre cele mai de bază care se vor dezvolta şi mai mult pe .RO

Nu toate aceste tendințe pot fi relevante pentru anumite website-uri corporate, dar este întotdeauna benefic de știut ce se întâmplă în industrie pentru a fi capabil să îmbunătățești, să dezvolți și să progresezi.

Ai aflat informații interesante?

Abonează-te la newsletter şi îți vom trimite noutăţile noastre.
Articol publicat în Articole și noutăți   Vineri, 06 Ianuarie 2017