Mulţumită răspândirii dispozitivelor mobile, utilizatorii din întreaga lume aşteaptă ca brandurile să vină cu rezolvări relevante, adresate nevoilor lor din momentul căutării. Acestea sunt micro-momentele.

Google a dezvoltat o nouă abordare, ce capătă un contur din ce în ce mai mare în întreaga lume. Conform acestora, un micro-moment este o perioada scurtă de timp, în care utilizatorul se îndreaptă spre un dispozitiv conectat la internet pentru a găsi o rezolvare, fie ea pentru o problemă de cunoaştere a informaţiilor, pentru a căuta un anumit produs pe care să îl cumpere sau pentru a face o anumită acţiune.

 

Câteva statistici despre micro momente:

 

Cum era de aşteptat, companiile deja au făcut câteva statistici relevante şi au dezvoltat strategii pentru a aborda corect micro momentele.

Astfel, ştim deja că 51% dintre utilizatorii de smartphone au descoperit o companie nouă preferată sau un produs în urma căutărilor pe Google datorate unor nevoi de moment, la fel cum ştim şi că awarness-ul unui brand creşte cu peste 46%, atunci când reclamele sale sunt concentrate spre căutările de pe dispozitivele mobile. Unul din trei utilizatori de smartphone au cumpărat produse sau servicii de la un alt brand decât de la cel de la care intenţionaseră iniţial, după ce au căutat produsul sau serviciul dorit pe Google. Un utilizator mediu îşi verifică telefonul de aproximativ 150 de ori pe zi!

De aceea, în acest moment, este imperativ ca un brand să se adreseze mai ales utilizatorilor de dispozitive mobile, dacă acesta doreşte să formeze deciziile şi preferinţele consumatorilor din publicul său ţintă.

 

Care sunt cele mai des întâlnite micro momente?

 

Mulţumită mobilităţii tehnologice, micro momentele se pot întâmpla oriunde, oricând. În aceste momente, consumatorii aşteaptă rezolvări relevante, adaptate lor.

82% dintre utilizatorii de mobil au spus că îşi consultă telefonul atunci când se află la cumpărături, chiar în magazin, pentru a vedea ofertele cele mai ieftine, iar 91% dintre consumatori folosesc dispozitivele mobile pentru a rezolva task-urile de la muncă atunci când întâmpină vreo problemă. Aceste micro momente sunt puncte critice în ceea ce priveşte experienţa utilizatorului şi, adunate împreună, ele pot decide cum va decurge aceasta şi care este impresia finală lăsată de website-ul unui brand asupra unei persoane care l-a vizitat.

 

Strategii esenţiale de abordare a micro momentelor

 

S-a arătat că oamenii sunt mai loiali propriilor nevoi decât unui brand în particular, ceea ce înseamnă că încrederea lor trebuie câştigată zi după zi. Iată trei strategii esenţiale ce pot fi abordate atunci când luăm în considerare micro momentele:

1. Fii acolo! Va trebui să anticipezi care sunt micro momentele utilizatorilor în industria în care activezi, astfel încât să răspunzi dinainte nevoilor acestora, oferindu-le informaţia, serviciul sau produsul de care au nevoie, astfel încât să le câştigi încrederea pe termen lung. 90% dintre cumpărători nu sunt decişi asupra brandului de la care vor să cumpere un produs atunci când îşi încep căutările online, aşa că poţi să îi convingi să cumpere de la tine prin prezenţă. S-a arătat că îţi poţi creşte awarness-ul brandului cu 46% doar prin simpla afişare a rezultatelor pe anumite căutări în paginile motoarelor.

Există 4 momente cheie în care este important să fii acolo: „momentele vreau-să-ştiu”, „momentele vreau-să-fac”, „momentele vreau-să-merg” şi „momentele „vreau-să-cumpăr”.

2. Fii folositor! Relevanţa informaţiei a devenit din ce în ce mai importantă, astfel încât va trebui să poţi conecta oamenii cu răspunsurile pe care le caută într-un mod intuitiv şi care să îmbunătăţească experienţă utilizatorului.

Să fii folositor într-unul dintre cele 4 micro momente importante poate câştiga nu doar un client de moment, ci unul fidel în timp. S-a arătat că 51% dintre utilizatori au cumpărat de la alt brand decât cel de la care intenţionau, doar pentru că acesta le-a oferit informaţiile de care aveau nevoie, în timp ce 73% au declarat că informaţiile folositoare şi primite regulat sunt cele care le decid preferinţele în privinţa brandurilor. De asemeni, 69% dintre utilizatori au declarat că cei mai importanţi factori pentru care preferă un brand sunt relevanţă informaţiei, timpul necesar până ajung la această şi calitatea ei.

3. Fii rapid! Există un motiv pentru care se numesc micro momente. Trebuie să oferi informaţie folositoare rapid şi fără impedimente. S-a arătat că utilizatorii caută cea mai uşor accesibilă şi relevantă informaţie pentru problema lor, indiferent de ce alte informaţii aduce la înaintare un brand.

60% dintre utilizatori au declarat că, mulţumită evoluţiei dispozitivelor mobile şi motoarelor de căutare, cumpărăturile lor se desfăşoară mult mai repede decât în urmă cu câţiva ani, ceea ce înseamnă şi că aceştia se hotărăsc mult mai repede asupra produselor pe care le doresc. 29% dintre cititori vor schimbă site-ul dacă acesta nu se mişcă destul de repede sau nu oferă informaţia căutată în timp scurt, în timp ce 1 din 3 va fi mereu într-o criză de timp, atunci când îşi face cumpărăturile online.

Atunci când iei în considerare micro momentele, le poţi oferi utilizatorilor o experienţă cu adevărat plăcută şi memorabilă, care îi va face să se întoarcă la ţine şi care, într-un final, se va traduce printr-o creştere a profitului. Concentrându-te asupra acestora, dar şi asupra comportamentului vizitatorilor şi a publicului ţintă sau a aşteptărilor acestuia, vei obţine o creştere naturală a numărului celor care cumpără produsul sau serviciile tale, dar şi a implicării utilizatorilor, creând, astfel, o comunitate puternică.

Micro momentele au schimbat regulile jocului. Cu siguranţă, astăzi, brandurile câştigătoare sunt cele care înţeleg şi îndeplinesc nevoile consumatorilor în aceste situaţii, oferindu-le acestora o experienţă plăcută şi croită după aşteptările lor. De aceea, este necesar să îţi cunoşti foarte bine publicul ţintă, pentru a îi putea răspunde nevoilor de moment, oferindu-i informaţii şi servicii relevante.