Aşa cum era de aşteptat, tendinţele SEO din România se învârt în jurul celui mai mare motor de căutare, Google. Totuşi, deşi pare că „toate-s vechi şi noi sunt toate”, lumea virtuală se îndreaptă spre o eră a accesibilităţii şi a integrării tehnologiei în toate domeniile vieţii de zi cu zi, anul acesta fiind o dovadă incontestabilă a acestui lucru, pia economică online înregistrând tendinţe de creştere atât din punctul de vedere al finanţelor, cât şi al tehnicilor folosite, deci a profesionalismului. Acesta este motivul pentru care nu trebuie să te mire dacă vei observa o creştere a căutărilor vocale, de exemplu, pe motoarele de căutare, sau chiar o dezvoltare a unor aplicaţii din ce în ce mai practice şi mai uşor de integrat în viaţa de zi cu zi.

1. Conţinutul original rămâne cel mai important factor

Aşa cum Google pregătea terenul de ceva vreme, acum este destul de evident faptul că cel mai important factor este conţinutul, indiferent dacă vine sub formă de imagini, text sau video. Mai mult, anul acesta nu mai este nevoie doar să fie original, ci să aibă şi succes la public organic, într-un mod natural. Pentru asta, algoritmii Google vor lua în considerare factori precum numărul de reacţii şi tipul acestora pe reţelele de socializare. Din Septembrie 2013, atunci când a fost lansat Hummingbird, Google şi-a concentrat atenţia spre înţelesul din spatele conţinutului, compania fiind cunoscută pentru faptul că investeşte foarte mult în studiul inteligenţei artificiale. Astfel, motorul de căutare poate înţelege, analiza şi clasifica un conţinut ca fiind „de calitate”, motiv pentru care brandingul a câştigat foarte mult teren pe piaţa marketingului online.

2. Personalitatea brandului: cine eşti TU, devine important pentru roboţii Google

Astfel, experţii din marketingul online mondial au ajuns la concluzia că, dacă vor să se poziţioneze pe primul loc în paginile motoarelor de căutare, este necesar să îşi construiască o personalitate a brandului, prin care să comunice direct cu consumatorii, clienţii sau cititorii lor. Crescând interacţiunea brandului cu publicul ţintă, au crescut şi numărul share-urilor pe reţelele de socializare şi, astfel, vizibilitatea. Marketerii au înţeles că o stabilitate mare şi un profesionalism ridicat în ceea ce priveşte imaginea unui brand pot aduce un câştig mai mare pe termen lung decât urmărirea unui câştig uşor în ceea ce priveşte clienţii, însă fără a exista o conexiune puternică şi un fond profesional. In ultimii ani, marketingul a înţeles importanţa fiecărui element din această nişă, astfel încât vom vedea din ce în ce mai multe strategii care să mixeze tehnici SEO cu domenii precum PR sau advertising, vom asista la naşterea unor proiecte foarte complexe şi vom înregistra, în general, o revigorare a acestui domeniu. Algoritmii Google pun accent pe învăţarea profundă, încercând să îmbunătăţească Hummingbird-ul la fiecare pas.

3. Ne îndreptăm spre o lume axată pe dispozitive mobile

Gradul de mobilitate din ce în ce mai mare al tehnologiei a influenţat, desigur, şi lumea SEO. Motoarele de căutare şi-au concentrat toate eforturile spre dezvoltarea unei experienţe mai uşoare pentru utilizatorii de tehnologie mobilă, în special pe căutările predictive şi personalizate. Astfel, o strategie SEO trebuie neapărat să conţină elemente care să integreze şi utilizatorii de smartphone, tabletă sau alte dispozitive mobile, precum temele responsive. De asemeni, căutările vocale înregistrează o creştere mare, însă utilizatorii care preferă această metodă, la nivel mondial, par să utilizeze mai mult Bing – unul dintre competitorii Google. Căutările locale au devenit mult mai importante, motiv pentru care Google realizează diferite teste pentru a îmbunătăţi acest serviciu. Era de aşteptat într-o lume axată pe dspozitive mobile, iar acest lucru este o veste bună pentru micii întreprinzători cu afaceri locale, îmbunătăţindu-le acestora şansa de a fi descoperiţi de noi clienţi.

4. Site-urile optimizate pentru mobil vor avea prioritate

Odată cu anunţul că Google va începe să indexeze întâi site-urile care prioritizează dispozitivele mobile, domeniul SEO a fost revoluţionat. Dacă, până acum, se considera optimizarea pe mobil ca un element necesar, însă deopotrivă important ca şi alte elemente SEO, de acum aceasta devine prioritatea numărul 1 pentru orice website. Această măsură a fost luată ca o urmare normală a tendinţelor de căutare, majoritatea utilizatorilor care folosesc motoarele fiind în mişcare şi făcând acest lucru de pe dispozitivele mobile. Nişele care vor răspunde cel mai bine la această tendinţă SEO vor fi cea a electronicelor, cea a calculatoarelor, cea a ştiinţelor şi cea a călătoriilor – de aşteptat, dacă este să analizăm contextul în care se fac aceste căutări. Astfel, un website trebuie să pună accent şi pe felul cum arată fiecare pagină pe versiunea de mobil, dar şi să implementeze structuri de cod pentru această versiune de afişare.

5. Viteza, securitatea şi mobilitatea – unii dintre cei mai importanţi factori SEO

În ceea ce priveşte viteza, Google preferă ca o pagină să se încarce în maxim 3 secunde pe mobil, fapt care va crea provocări noi experţilor, ţinând cont de cât de încărcat este un website în ziua de astăzi. Chiar şi un site responsiv, foarte atent optimizat, se poate încadra foarte greu în această viteză, însă tendinţa motorului de căutare este dublată şi de o preferinţă a publicului, care alege să petreacă mai mult timp, din punct de vedere statistic, pe site-urile care respectă această limită de timp pentru încărcare. Astfel, asistăm la o revoluţionare a domeniului SEO, mulţumită explorării făcută de către Google şi a politicii adoptate în ultimele upgrade-uri, care vor diferenţia foarte bine calitatea de cantitate şi brandurile axate pe experienţa oferită utilizatorilor de cele care folosesc metode SEO black sau gray. Algoritmii pun accent din ce în ce mai mult pe experienţa umană, neuitând, însă, să verifice aspectele tehnice care să o îmbunătăţească şi luând în considerare factori la care mulţi nu s-ar fi aşteptat.