Pentru ca o pagină să fie observată de Google și clasată în topul căutărilor, conținutul trebuie optimizat în baza regulilor motorului de căutare.

Locul în care o pagină se clasează în Google SERP (Search Engine Results Page) influențează într-o măsură extrem de mare cantitatea de trafic organic pe care un site o primește.

Dacă un site nu ține cont de intenția de căutare sau de cuvintele cheie cu impact asupra clasării, acesta nu va apărea în fruntea paginilor în rezultate furnizate de Google.

De aceea, optimizarea conținutului în baza regulilor Google este esențială pentru o clasare bună.

Conținutul ar trebui creat ținând cont de Google?

Răspunsul acestei întrebări este cât se poate de clar. Conținutul unei pagini web trebuie creat ținând cont de sfaturile Google. Urmând instrucțiunile actuale ale Google, conținutul creat va funcționa, în primul rând, pentru utilizatori.

Specialiștii SEO cunosc faptul că, pentru ca o pagină să se claseze printre primele în Google, este esențial să respecte termenii acestuia și să-i înțeleagă regulile.

Cu un set complicat de reguli, noi potențiale penalități suplimentare, algoritmi în continuă schimbare și o trecere către conținutul orientat, în primul rând, înspre utilizator, să ții pasul poate fi o adevărată provocare.

Multe dintre instrucțiunile Google se referă la asigurarea unui conținut orientat, înainte de toate, înspre utilizator. Respectând cele mai bune practici și politici recomandate, procesul de creare al unui conținut orientat înspre utilizator va fi mult ușurat.

Așadar, cum poți crea conținut luând în considerare cititorii și, în același timp, Google? Ba mai mult, cum se pot evita sancțiunile care vor reduce automat traficul și vor diminua profitul?

Pentru a menține conținutul performant și de înaltă calitate, trebuie să știi ce practici să eviți, dar și care sunt practicile pe care trebuie să le adopți. Mai jos, am alcătuit o listă cu practici utile, dar și cu cele de evitat pentru un conținut pe care Google să îl claseze în topul rezultatelor.

1. Renunțarea la conținutul necalitativ și crearea unui conținut de înaltă calitate

Google devalorizează utilizarea conținutul de slabă calitate, fără valoare reală pentru utilizator, a conținutului duplicat, furat de pe alte site-uri, dar și abundența cuvintelor cheie irelevante, în încercarea de a manipula clasarea site-ului în rezultatele Google. Aceste aspecte pot cauza scăderea conținutului în clasamentul SERP.

Pe de altă parte, conținutul trebuie să ofere informații semnificative, cu reală utilitate pentru utilizatori, cu scopul de a îmbunătăți clasarea.

Cu alte cuvinte, conținutul trebuie să aibă o valoare clară pentru cititor, îndeplinind, în același timp, standardele Google. O strategie de a îndeplini toate aceste criterii este utilizarea tehnicii EAT în crearea conținutului.

EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) se referă la trei aspecte esențiale: expertiză, autoritate și seriozitate în evaluarea conținutului creat.

Utilizarea EAT în evaluarea conținutului

EAT (Expertiză, Autoritate și Seriozitate sau Încredere) sunt calitățile pe care Google le caută în creatorii de conținut pentru a se asigura că informația distribuită este de calitate.

De regulă, o modalitate bună de a te asigura că standardele Google sunt îndeplinite este crearea unui conținut care este:

  • util pentru publicul țintă;
  • creat de către un expert;
  • provine dintr-o sursă sigură și cu reputație bună;
  • actualizat regulat.

Cea mai bună modalitate de a îndeplini aceste criterii este crearea unei strategii solide de content marketing, bazată pe date.

2. Înțelegerea expertizei. Sinceritatea, exactitatea și minuțiozitatea în crearea conținutului YMYL

Conținutul YMYL (Your Money or Your Life) se referă la acel conținut care are puterea de a influența o decizie majoră legată de cheltuirea banilor unei persoane sau de viața acesteia. Fiind un conținut extrem de important, acesta trebuie menținut la un standard de calitate înalt.

Nu tot conținutul este clasat în mod similar sau egal. Atunci când determină calitatea căutării, Google pune un accent suplimentar pe legitimitatea paginilor în care conținutul nedemn de încredere poate avea consecințe grave.

Google se raportează la astfel de pagini drept pagini cu conținut de tipul Your money or your life (YMYL). În astfel de cazuri, conținutul de manipulare ar putea avea implicații periculoase pentru cititor.

Ce subiecte sunt incluse în conținutul YMYL?

În conținutul de tip YMYL sunt incluse subiecte precum:

  • Știri;
  • Informații guvernamentale;
  • Informații legale;
  • Informații financiare;
  • Cumpărături online;
  • Resurse de sănătate și altele.

În ghidul pentru evaluarea calității căutării (Search Quality Evaluator Guidelines), specialiștii Google susțin că standardele de evaluare a calității paginilor, pentru paginile de tip YMYL, sunt atât de înalte, tocmai pentru că o calitate scăzută a acestora ar putea avea un impact negativ asupra fericirii, sănătății, stabilității financiare sau siguranței unei persoane.

Astfel, în crearea conținutului de tip YMYL este extrem de importantă calitatea. Totodată, respectarea standardelor EAT ar trebui să prevină penalizările în jurul subiectelor sensibile abordate.

3. Analiza frecventă a concurenței

Pentru a depăși concurența, este important ca aceasta să fie atent monitorizată. O bună înțelegere a strategiei de marketing de conținut și SEO a competitorilor crește șansele creării unui conținut valoros și care să poată concura cu succes.

În acest sens, se pot efectua auditări frecvente care să vizeze paginile/conținutul, pentru a compara strategiile și cuvintele cheie cu cea mai bună performanță, dar și pentru a determina acțiunile viitoare în vederea îmbunătățirii conținutului.
Cum se pot efectua analize ale concurenței pentru marketingul de conținut?

Instrumente specializate sunt de ajutor în monitorizarea concurenței, astfel încât să se poată identifica strategia de căutare a acesteia și să se determine rezultatele tacticii ei.

Cu ajutorul instrumentelor de cercetare a cuvintelor cheie se poate observa care dintre cuvintele cheie pe care le utilizează competitorii sunt plătite și care sunt organice, identificând, în acest mod, oportunități neexploatate.

Totodată, se pot monitoriza tendințele de căutare dintr-o anumită industrie. În acest fel, se determină categoria cuvintelor cheie potrivite pentru a genera mai mult trafic.

4. Intenția de căutare și conținutul adaptat la nevoile utilizatorului

Experiența utilizatorului și instrucțiunile Google merg mână în mână. Pe lângă monitorizarea concurenței și cercetările asupra noilor cuvinte cheie de luat în calcul, este important să se acorde atenție intenției utilizatorului și nevoilor acestuia.

Intenția de căutare sau intenția utilizatorului este tradusă prin scopul pe care un utilizator îl are în momentul în care creează o interogare pentru motorul de căutare.

Cu alte cuvinte, ceea ce utilizatorul tastează pe Google pentru a obține un răspuns specific este o intenție de căutare.

Această intenție a utilizatorului este extrem de importantă pentru stabilirea strategiilor de marketing. Intențiile de căutare sunt de mai multe tipuri: informaționale, de navigare, comerciale și tranzacționale. Google a dezvoltat un algoritm capabil să identifice fiecare dintre aceste tipuri de intenții.

intentia-de-cautare-semnale 002

Intenția informațională se traduce printr-o căutare a utilizatorului care are nevoie de informații pe diverse subiecte (rețete, definiții, cărți).

Utilizatorii cu intenția de navigare caută modalități de a naviga înspre anumite pagini ale unui site. În această categorie sunt incluse și rețelele de socializare.

Intenția tranzacțională a unui utilizator este caracterizată de disponibilitatea acestuia de a cumpăra un anumit produs sau serviciu. Totodată, intenția comercială se referă la investigația pe care utilizatorul o face pentru a decide care este cea mai bună achiziție. În această categorie sunt incluse topurile sau recenziile de produse, spre exemplu.

Potrivirea nevoilor utilizatorului cu tipul de conținut creat va genera o experiență excelentă a acestuia. De altfel, intenția Google în ceea ce-i privește pe specialiștii SEO sau creatorii de conținut este tocmai aceasta, de a crea o experiență unică pentru utilizatori.

De asemenea, în derularea campaniilor sponsorizate cheia succesului în conversii comerciale este potrivirea sau eliminarea cuvintelor cheie în funcție de intenția utilizatorului și optimizarea pentru tranzacții.

Cum se poate lua în considerare intenția utilizatorului în marketingul de conținut?

Atenția la nevoile utilizatorului echivalează cu o bună experiență a acestuia pe o anumită pagină web, iar acest lucru înseamnă un câștig pentru clasarea în Google.

La momentul actual, obiectivul marketingului eficient al motoarelor de căutare (search engine marketing) este acela de a îndeplini intenția utilizatorului cu cât mai puține click-uri posibil.

Optimizarea conținutului acordând atenție nevoilor utilizatorului duce nu doar la îmbunătățirea SEO, ci și la crearea unei experiențe de utilizator fără întreruperi.

Totodată, îmbunătățirea conținutului cu anumite cuvinte cheie de tip long-tail keywords crește probabilitatea de a răspunde nevoilor clienților.

Paginile care se clasează printre primele în rezultate unei căutări pot constitui o sursă de inspirație în ceea ce privește strategia utilizată.

Strategia EAT și intenția utilizatorului pentru un conținut Google Friendly

Clasarea în topul rezultatelor motoarelor de căutare este influențată de o varietate de factori atunci când vine vorba despre conținutul împărtășit.

Astfel, valoarea pe care conținutul o oferă utilizatorilor trebuie să fie clară, căci Google va valoriza acest aspect. Totodată, este indicată monitorizarea strategiei concurenților pentru a putea obține un avantaj competitiv.

Prin crearea unui conținut optimizat în conformitate cu preferințele și instrucțiunile stabilite de Google, cresc șansele unei rate de conversie ridicate, fapt care va determina poziția înaltă în clasamentul motorului de căutare.

Optimizarea fiecărei părți de conținut ținând cont de strategia SEO poate face o diferență uriașă în calitatea și cantitatea de trafic generată pe site în mod gratuit. Totodată, urmarea acestor instrucțiuni oferă un avantaj major în fața concurenței.