John Mueller de la Google a oferit răspunsuri tehnice importante pe mai multe teme în hangout-ul Google SEO din 4 martie 2022 din cadrul Google Search Central office hours.
Aceste sesiuni sunt dedicate activităților tehnice legate de SEO, dezvoltatori web, indexare, site-uri mobile, internaționalizare, conținut duplicat, sitemaps, search console, paginare, optimizare de site-uri, etc.
Subiectul pe larg poate fi urmărit aici (de la minutul 25:00): https://www.youtube.com/watch?v=xgmh67PD6p4&t=1515s.
Specialistul de la Google a răspuns la o întrebare despre structura internă de legături a unui site și a afirmat că linking-ul intern este unul dintre „cele mai mari lucruri” pe care un editor le poate face pentru a-i spune Google ce conținut este cel mai important.
Navigarea pe site
În poveștile pentru copii, protagonistul se poate aventura într-o pădure și poate lăsa în urma sa firimituri de pâine pentru a nu se rătăci și pentru a-și aminti drumul înspre casă.
În mod similar, un website furnizează ,,o dâră de firimituri” (breadcrumb) sub forma unei navigări pe site, astfel încât un vizitator al site-ului să poată naviga înapoi prin structura acestuia.
De obicei, acest „breadcrumb” trimite utilizatorul de la pagina Acasă, înspre o categorie specifică și apoi înspre un anumit articol, produs, etc.
Date structurate ale breadcrumb pe site
Datele structurate de tip breadcrumb sunt o reflectare a navigației breadcrumb, care face parte din ceea ce se numește navigare internă.
Navigarea internă facilitează navigarea utilizatorilor pe paginile web, conducând vizitatorul înainte și înapoi printre categorii și subcategorii pentru a găsi lucruri interesante de citit.
Datele structurate de tip breadcrumb furnizează informații motorului de căutare, Google, în speță, legate de subiectul unei categorii de site-uri web. Spre exemplu, această categorie este despre lucrul x, iar aceasta este despre lucrul y.
Navigarea pe site se reflectă în datele structurate, care reprezintă contextul a ceea ce se discută.
Sunt suficiente aceste date structurale pentru linking-ul intern?
Această discuție vizează configurarea navigației cu ajutorul datelor structurate de tip breadcrumb, astfel încât rețeaua de linking intern să fie suficientă pentru SEO.
Linking-ul/ structura internă este importantă pentru SEO
John Mueller apreciază că linking-urile interne reprezintă o oportunitate de a comunica cu Google.
Răspunsul detaliat al acestuia: ,,Legăturile interne (internal linking) sunt extrem de critice pentru SEO. Consider că acesta este unul dintre cele mai importante lucruri care pot fi făcute pentru a ghida atât Google, cât și vizitatorii înspre paginile care sunt cu adevărat importante.”
Totodată, John Mueller completează: ,,Ceea ce crezi ca e important depinde în totalitate de tine. Poți decide să cataloghezi lucrurile importante acolo unde câștigi cei mai mulți bani, acolo unde ești cel mai puternic concurent sau poate, dimpotrivă, acolo unde ești cel mai slab concurent.
Cu ajutorul linking-ului intern, te poți concentra pe acele părți cu adevărat importante ale unui site. Iar acest aspect nu poate fi înlocuit, pur și simplu, cu date structurale. Astfel, simpla existență a datelor structurate în interiorul unui pagini nu înlocuiește o rețea de linking normală.”
Specialistul Google mai afirmă: ,,Chiar dacă datele structurate furnizează adrese URL, acele adrese nu vor fi folosite în același mod în care sunt utilizate link-urile interne pe o pagină.
Cu siguranță, nu este cazul ca adnotările hreflang (n.r. responsabile de identificarea limbii utilizate pe o anumită pagină) să înlocuiască o rețea de linking între anumite versiuni din acea țară. Similar, adnotările breadcrumb (n.r. responsabile de locația unui utilizator pe un site web) nu vor putea înlocui rețeaua de linkuri dintre diferitele niveluri ale unei pagini. Prin urmare, ar trebui să existe legături HTML normale între diferitele părți ale unui site web.”
Totodată, John Mueller susține că ar fi ideal ca acest linking intern să fie unul strategic, evidențiind și conectând cele mai importante pagini ale unui site.
De ce este important linking-ul intern
Ceea ce John Mueller a dorit să transmită nu se referă la faptul că rețeaua de link-uri interne este un factor de clasare, ci că aceasta este o modalitate prin care putem transmite motorului de căutare care sunt paginile importante dintr-un site.
Aruncând o privire asupra modului în care este structurat un site web, vom observa că structura site-ului seamănă cu o piramidă.
Vârful piramidei conține informații generale cu privire la site și la ce poate oferi acesta utilizatorului. Pe măsură ce navigarea continuă în categorii și subcategorii, subiectele/produsele devin din ce în ce mai specifice, asociate cu partea de jos a structurii piramidale.
Cu cât este mai mare site-ul, cu atât crește posibilitatea ca anumite pagini importante să nu fie accesate și să se piardă în avalanșa de conținut. Astfel, sugestia lui John Mueller este ca legăturile interne strategice să conducă Google, dar și vizitatorul înspre cele mai importante și populare pagini de pe un anumit site.
Astfel, o utilizare atentă a linking-ului intern poate ajuta motorul de căutare și utilizatorii unui site să acceseze rapid conținutul important de pe site.
Legăturile interne nu au rolul de a păcăli Google asupra relevanței unei pagini web pentru un anumit public țintă. Dimpotrivă, acestea ajută motorul de căutare să identifice paginile cu adevărat importante.
În concluzie, structura și linking-ul intern sunt modalități viabile de a marca un conținut de valoare și de a te asigura că motorul de căutare îl va găsi cu ușurință și îl va clasa.
< Anterior | Următor > |
---|