Postările pe Facebook sunt egale cu o interacțiune, un angajament din partea utilizatorilor. În marketing, termenul utilizat este “engagement” și poate fi cuantificat prin numărul de like-uri, comentarii sau share-uri al unei postări.

Fiecare persoană care are un profil pe Facebook beneficiază de engagement din partea prietenilor din rețea, dar pentru afacerile care dețin o pagină este ceva mai complicat.

Dacă în trecut era mai simplu pentru un brand să atragă atenția follow-erilor paginii și să îi încurajeze să interacționeze cu postările sale, acum a devenit mai greu ca niciodată. Angajamentul organic (angajament care nu implică apelarea la publicitatea online plătită) pe postările din Facebook a devenit mai dificil de atins, iar publicitatea online plătită va atinge costuri record în 2019.

Acest lucru este cauzat și de faptul că din ce în ce mai mulți competitori au identificat cât de eficiente sunt prezența online și postările în cadrul platformelor de socializare, fapt care a condus la mai multă concurență. În acest moment, o multitudine de companii luptă pentru atenția consumatorilor.

Într-un mediu atât de competitiv, orice brand trebuie să apeleze și mai mult la creativitate și  să aducă ceva extra pentru ca un posibil client să îl observe. Astfel, pentru a se ajunge la un angajament înalt, este nevoie ca postările să atragă privirile printr-un mod mai inventiv.

Mai jos se regăsesc 43 de idei pentru postări pe Facebook care au scopul de a-i impresiona pe consumatori și de a-i face să acorde like-uri, comentarii sau chiar share.

1. Redarea unei povești

O afacere care spune o poveste este una dintre cele mai bune idei de postare Facebook, întrucât prin intermediul acesteia se rezonează cu fanii. Persoanele se pot relata la aceasta, mai ales dacă au trecut prin ceva similar.

Povestea poate fi despre cum s-au pus bazele firmei, despre procesul de creștere al acesteia, despre oamenii care fac parte din ea, despre cum un produs sau serviciu face parte dintr-un moment al vieții, etc. Utilizatorii se pot conecta emoțional și reacționa la postarea în cauză.

2. Construirea brandului

Obiectivul unei firme este să își construiască brandul și să arate despre ce este vorba, ce oferă. Acesta poate fi atins dacă mesajul, logo-ul și culorile mărcii sunt proeminente în postări.
 
Sigla afacerii trebui să fie unică și să se evidențieze. De asemenea, culorile trebuie să fie prezente, nu neapărat în toate postările, dar într-o mare parte din acestea.
 
3. Postarea a ceea ce este în trend

Postările care conțin subiecte în trend la acel moment sunt recompensate de algoritmul din news feed al rețelei Facebook. Așadar, o companie trebuie să își înscrie în lista de taskuri și identificarea subiectelor de care publicul său țintă este interesat sau despre care discută.

Prin postarea de conținut cu referire la un subiect de interes se naște și ocazia de a interacționa cu consumatorii prin adresarea de întrebări sau răspunsuri la comentarii. În același timp, este recomandat să se evite discuțiile polemice sau temele controversate care pot conduce la reacții negative sau agresive.

4. Postări la timpul potrivit

Timpul este un factor important și nu lipsește nici în procesul de postare pe Facebook. Specialiștii au identificat care sunt cele mai bune momente de postare pe diverse rețele online, însă acestea nu pot fi aplicate la nivel general sau pentru toate tipurile de firme.

Se poate apela la diverse instrumente care vor identifica orele la care publicul lor țintă este online și vor decide care este cel mai bun moment al zilei pentru a posta.

5. Evitarea postării în orele de vârf

Deși s-a subliniat faptul că timpul și identificarea intervalului orar la care clienții sau posibilii clienți sunt online au un rol important, postarea la orele de vârf nu este mereu cea mai bună opțiune.

O multitudine de companii concurează pentru un loc în news feed-ul Facebook, în timpul orelor de vârf. Astfel, poate fi dificil ca toate să obțină angajament.

Așadar, o idee ușoară de postare pe Facebook poate fi cea de a evita orele de vârf. O alegere pot fi orele din timpul dimineții, când este mai puțină concurență.

6. Schimbarea fotografiilor de profil și cover

Prin intermediul schimbării pozelor de la profil și cover pagina este actualizată, iar interesul consumatorilor față de aceasta este mai ridicat.

Este recomandat ca imaginile de profil să includă logo-ul. De asemenea, nu trebuie omis faptul că secțiunea de cover oferă mai mult spațiu pentru creativitate, fapt care poate contribui consistent la construirea brandului.

7. Distribuirea de păreri, impresii sau alte gânduri

Facebook este saturat de postări care au rolul de a vinde un produs sau serviciu. Apelarea la o postare prin intermediul căreia marca exprimă un gând sau o idee pentru ziua respectivă poate crește rata de angajament din partea utilizatorilor.

Aceasta este o oportunitate de a împărtăși, mai ales pentru afacerile mici sau medii. De multe ori, publicul țintă dorește să se conecteze și interacționeze cu persoanele din spatele afacerii și nu doar cu produsul sau serviciul pe care le oferă.  

8. Apelarea la Selfie-uri

Din punct de vedere al popularității postărilor, cele de tip Selfie se află în primele poziții.

Apelarea la un Selfie reprezintă o modalitate excelentă prin care un brand se poate conecta cu publicul său, mai ales dacă acesta este interesant și legat de afacere într-o oarecare măsură.   

Prin intermediul acestui tip de postare, clientul se relatează la brand nu doar ca la o simplă firmă care îi oferă ceva, ci ca la o persoană care empatizează cu nevoile sale și care i le înțelege.

9. Repostare a imaginilor virale

Postarea de imagini virale pe pagină este o opțiune excelentă dacă firma nu mai are idei de postări pe Facebook. Acest tip de conținut este destul de ușor de găsit și pot consta în meme-uri, poze haioase, citate, etc.    

O companie trebuie doar să identifice fotografiile relevante pentru industria în care activează și să o reposteze, engagement-ul fiind asigurat.  

10. Postări “din spatele scenei”

Videoclipurile sau fotografiile din producția unui produs sau serviciu, sau poate chiar din împachetarea lui în drum spre client, pot ajuta mult o afacere să își umanizeze marca. De asemenea, sunt o modalitate excelentă de conectare cu actualii sau potențialii clienți.

Prin intermediul postărilor “din spatele scenei” se poate evidenția unicitatea unui brand și modul în care acesta se deosebește de concurență.

11. Adresarea de întrebări

Adresarea de întrebări este o chemare directă la acțiune și conduce la un angajament înalt cu conținutul.  Apelarea la întrebări relevante pentru publicul țintă, care oferă siguranța unor răspunsuri din partea lui va crește sigur și rapid rata de engagement.  

12. Crearea de imagini originale

Un brand care postează imagini originale aduce un plus de unicitate paginii personale. Acestea pot fi create de oricine din echipa companiei, sau prin intermediul instrumentelor de design online sau se poate angaja un designer grafic care să creeze  imagini reprezentative și personalizate.

13. Postări care încurajează la răspunsuri

postari-care-incurajeaza-raspunsuri

Această idee de postare pe Facebook este similară cu cea de la numărul 11. Diferența este că aici întrebările nu se limitează numai la marca în sine sau la domeniul în care activează.

Întrebările sau frazele cu goluri care necesită completate sunt postări populare pe care oamenii le iubesc deoarece le oferă posibilitatea de a se remarca prin răspunsurile lor.   

14. “Umanizarea” și personalizarea postărilor

Promovarea nu ar trebui să fie totul pentru un brand. O modalitate de a câștiga atenția și interesul publicului este de a posta fotografii cu echipa companiei sau cu clienții care se bucură de produsele sau serviciile pe care aceasta le oferă. Prin intermediul acestora se construiește o relație mai strânsă între firmă și consumatori, iar aceștia vor dori să interacționeze și mai mult.

15. Postări care au un scop

O postare care are un scop poate oferi o valoare imensă consumatorilor.
Acest tip poate include sfaturi, tutoriale, știri sau conținut din industrie, fotografii din industrie, opinii legate de o anumită nișă, etc.

Dacă publicul acordă valoare unei postări, este mult mai probabil să apese butonul de like și să o împărtășească cu prietenii.

16. Postări care inspiră naturalețe

Majoritatea utilizatorilor de pe Facebook sunt prezenți pe platformă pentru a interacționa cu familia și prietenii. Așadar, o companie are mai mult de câștigat dacă acționează și postează așa cum ar proceda ca o persoană fizică în viața reală.

Prin apelarea la acest tip de postări, marca devine mai umană, clienții nu mai simt că interacționează cu roboți, iar angajamentul crește.

17. Postări cu descrieri creative

Este recomandat să se evite utilizarea de descrieri publicate și la alte postări sau fraze redundante care nu exprimă esența postării.  Mesajele de acest tip nu au niciun impact asupra consumatorilor și vor trece neobservate.

Pentru ca o postare să atingă un angajament înalt, este necesar ca descrierile să aibă un ton adaptat publicului țintă și să stârnească curiozitatea. Descrierile sunt cele care, de exemplu, pot influența o persoană să deschidă articolul postat pe pagină.

18. Postări care pun clienții în lumina reflectoarelor

În  momentul în care o afacere își pune clienții în lumina reflectoarelor, aceasta câștigă încredere, credibilitate și admirație. Evidențierea postărilor clienților reali care s-au fotografiat în timp ce utilizau produsul sau serviciul oferit reprezintă o mărturie în sine.

Aceste postări atrag mai mulți potențiali clienți pentru marcă și stimulează și alți membri ai grupului țintă să facă același lucru, încurajând angajamantul și mai mult.

19. Postări frecvente

Cât de des ar trebui să posteze un brand pe Facebook pentru a obține mai mult engagement?

Deși anumite studii arată că este indicat ca o pagină să aibă 2 postări pe zi, unele dintre paginile cele mai de succes de pe Facebook postează de mai multe ori.

Cu cât mai multe postări, cu atât mai multe oportunități de angajament din partea consumatorilor. Bineînțeles, trebuie ca postările să fie relevante, iar conținutul de calitate.

20. Fotografii cu și despre produse

Pentru companiile care încearcă să obțină un angajament mai mare la fotografiile produselor pe care le oferă, este recomandat ca acestea să redea produsul în acțiune sau momentul în care acesta este utilizat.

Aceste poze vor arăta oamenilor modul în care este folosit, dar mai ales că a fost ales și de alte persoane. De asemenea, va crește angajamanetul la postare și șansele de achiziție.

21. Postări cu citate inspiraționale

Utilizatorii din mediul online sunt încântați de citatele inspiraționale. Aceștia se conectează la un nivel mai înalt cu astfel de postări și inevitabil se pot conecta la un nivel pozitiv și cu brandul care le afișează.

22. Postări cu videoclipuri

Postarea de videoclipuri este una dintre cele mai bune decizii pe care o firmă le poate lua cu privire la ce publică pe pagină. Acestea sunt în trend și extrem de apreciate.

Zilnic se vizionează miliarde de videoclipuri pe Facebook și este demonstrat că acestea funcționează mult mai bine decât   imaginile statice. Astfel, prin apelarea la videoclipuri, engagementul este garantat!

23. Fragmente din conținutul de blog

fragmente-continut-blog

O firmă care deține un blog sau o secțiune de noutăți, portofoliu, etc, poate oferi fragmente din articole în momentul în care le publică pe site..

Articolele sunt un mijloc excelent pentru a conduce la trafic pe site, dar, de asemenea, acumulează un bun engagement. Acestea se încadrează în postările cu scop, care aduc valoare. Și ce poate influența mai mult curiozitatea și dorința de citire al acestora dacă nu mici fragmente afișate în momentul postării?  

24. Citate ale oamenilor de afaceri celebri

citate-oameni-celebri

Persoanele ascultă de obicei ceea ce zic oamenii de succes din domeniile de interes. Astfel, o afacere poate posta citate de la oamenii de afaceri renumiți pentru a atrage atenția potențialilor clienți și pentru a crește angajamentul pe pagina sa.  De subliniat este că aceștia trebuie să fie relevanți pentru industria în care activează afacerea.

25. Sfaturi ale experților din domeniu

Un brand poate crea postări cu sfaturi pentru domeniul în care activează. Prin intermediul acestora se împărtășesc cunoștințele și demonstrează cum își poate ajuta clienții.

Clienții vor observa intenția brandului de a oferi informații de valoare, iar dacă acestea și ajută cu adevărat, va apărea și engagementul.

26. Postări care implică  provocări

O modalitate de a ajunge la angajament este de a invita consumatorii să ia parte la provocări create pentru ei. Adesea, acestea implică chemarea la o acțiune (share, like, tag, comment etc.) în schimbul a ceva ce brandul în cauză poate oferi.

Recompensa din partea brandului poate consta într-o reducere, un abonament, etc. și acordă publicului un stimulent pentru a interacționa cu postările din pagină.  

27. Postări în care se refac fotografii istorice

Fotografiile istorice acaparează mereu atenția, chiar și când sunt vizualizate în  news feed-ul Facebook.

Astfel, o pagină care alege să refacă un astfel de fotografie, cu siguranță, va capta privirile utilizatorilor și va conduce la angajament, cu atât mai mult cu cât este o idee care depășește postările mai clasice.

28. Postările de tip TBT

Postările tip TBT (Throwback Thursday) sunt în trend de câțiva ani. Acestea sunt utilizate de celebrități, branduri, organizații etc. și au rolul de a arăta oamenilor ceva din trecut.

Consumatorii iubesc să vadă istoria sau modul în care s-au schimbat lucrurile, iar o afacere care adaugă acest gen de postare în calendarul de conținut cu siguranță va primi o serie de reacții și comentarii din partea publicului.

29. Apelarea la sondaje

Oamenii sunt încântați să fie ascultați și să își împărtășească opiniile, iar apelarea la sondaje este modul prin care un brand le poate satisface aceste dorințe sau nevoi.

Acest tip de post ajută marca să se informeze cu privire la ceea ce gândesc sau își doresc clienții. De asemenea, se pot afla mai multe detalii despre părerile acestora cu privire la un anumit subiect. Mai mult, informațiile adunate pot ajuta la construirea viitoarelor postări sau a strategiilor de marketing.

30. Postări despre începutul afacerii

Împărtășirea modului în care a început o afacere poate fi de interes pentru oameni. Aceștia iubesc să citească poveștile din spatele unei firme, cum a luat naștere și cum a ajuns până în prezent.    

Prin intermediul acestor postări, clienții se simt mai conectați cu brandul și vor simți nevoia să interacționeze, chiar să pună și mai multe întrebări cu privire la poveste.

31. Postările de sezon

Postările de sezon permit unui brand să profite de diverse anotimpuri și sărbători ale anului. Acest lucru este și mai avantajos pentru companiile care oferă produse special concepute pentru un anumit sezon. Așadar, o firmă care oferă aparate de aer condiționat, piscine sau costume de baie, va posta mai frecvent în timpul verii.

32. Fotografii cu spațiul de lucru

fotografii-spatiu-lucru

Această idee de postare este în trend și din ce în ce mai utilizată. O poză cu spațiul de lucru va oferi persoanelor o privire mai rapidă asupra a ceea ce face în fiecare zi o persoană sau o echipă dintr-o firmă. Dacă mai sunt adăugate și câteva note personale  sau elemente ale brandului, engagementul va atinge un nivel și mai înalt.

33. Prezentare a cauzelor sau ONG-urilor susținute

Este de încurajat ca o firmă care lucrează cu ONG-uri sau susține anumite cauze să posteze despre acest lucru pe pagina personală. Postarea trebuie să vorbească despre motivul pentru care compania susține cauza sau organizația și ce înseamnă pentru valorile sale.

Acest tip de postare este, de obicei, bine primită de utilizatorii Facebook și, prin urmare, se va obține un bun angajament.

34. Recomandări de cărți

O pagină care prezintă o listă de cărți din domeniu pe care le recomandă poate impresiona facil publicul și va demonstra că știe despre ce vorbește. Adăugarea de fragmente din cărțile respective poate aduce un plus de valoare postării.    

Se poate utiliza și o listă de alte tipuri de cărți atâta timp cât acestea sunt relevante pentru industria în care compania activează și pentru publicul țintă.

35. Postarea sloganului

Un slogan captivant face ca o marcă să se diferențieze de concurență și să rămână în memoria consumatorilor.

Un brand care își include sloganul în postări va fi mai ușor de observat și de reținut.

36. Postarea de ghiduri

Postările educaționale sau articolele “Cum să...” ocupă o poziție înaltă în aprecierile utilizatorilor Facebook.

Oamenii doresc să simtă că învață ceva și nu doar că li se vinde ceva. Prin urmare, un ghid este o modalitate excelentă prin care o afacere să explice consumatorilor cum funcționează produsele sau serviciile pe
care le oferă.

37. Postări care se adresează direct publicului țintă

O afacere care cunoaște cu exactitate care este publicul său țintă se poate adresa direct acestuia. Postările segmentate în funcție de tipul de public și comunicarea directă cu grupul vizat construiesc o relație mai strânsă.

38. Postări cu hashtag-uri

Hashtag-urile pot fi utilizate în toate postările Facebook pentru a se obține mai multă implicare. Acestea sunt cuvinte căutate și pe care se poate apăsa click pentru a se regăsi subiectul de interes.

O afacere care apelează la hashtag-uri în postări are șanse mai mari ca acestea să apară în căutările Facebook și prin urmare să aducă un angajament mai mare.

39. Fotografii ale echipei

Publicarea de fotografii ale echipei reprezintă pentru un brand o modalitate fantastică de a prezenta oamenii din spatele întregii munci, precum și relația de prietenie dintre aceștia.

Un colaj de fotografii cu personalul va ajuta la prezentarea culturii companiei și a spiritului de echipă care contribuie la dezvoltare. Engagementul poate atinge cote înalte la acest tip de postări.

40. Postarea premiilor sau a nominalizărilor

Un premiu sau chiar o nominalizare este o modalitate foarte bună pentru un brand să își sporească reputația. Acestea subliniază nivelul înalt de profesionalism și calitate în servicii sau produse.

Acestea sporesc încrederea consumatorilor într-o afacere, iar postările vor înregistra angajamentul sperat.

41. Recomandări de pagină

Este de încurajat ca o firmă să recomande pagini sau site-uri pe care publicul său țintă le dorește.  Acest lucru subliniază grija pentru nevoile clienților și intenția de a acorda materiale relevante și de valoare.

42. Previzualizări ale produselor sau serviciilor

O companie poate crea încântare prin intermediul previzualizărilor produselor sau serviciilor pe care urmează să le lanseze pe piață.

Se poate împărtăși modul în care acestea vor îmbunătăți viața clienților și impactul pozitiv pe care îl vor avea. Aceste postări vor ajuta la apariția angajamentului, dar și la un interes care poate conduce la vânzări.

43. Aprecierea comentariilor

O postare în care un brand mulțumește consumatorilor pentru comentariile pozitive despre produsele sau serviciile oferite, este tot o idee bună pentru pagina de Facebook. Cu ajutorul acesteia utilizatorii se simt apreciați și ascultați.

Like – Comment – Share

Ideile de postări pe Facebook sunt nelimitate, iar combinațiile între acestea sunt formule care asigură un angajament ridicat în rândul utilizatorilor de internet. O afacere, în funcție de industria în care activează sau publicul său țintă, are rolul de a le identifica pe cele care răspund așteptărilor, întrebărilor clienților și aduc un plus de creativitate.

Postările au rolul de construi un brand, de a-l face memorabil, dar mai ales apreciat, iar acest lucru se poate dovedi prin like-uri, comentarii și share-uri =  ENGAGEMENT.