Anul 2019 a adus diverse schimbări și noutăți în mediul online. Unul dintre pionii importanți ai internetului a realizat de asemenea o varietate de modificări. Da, este vorba despre Google.
Având în vedere că Google lucrează constant la optimizarea motorului de căutare și la crearea unei experiențe cât mai plăcute pentru internauți, nu este deloc surprinzător faptul că se produc schimbări. Una dintre acestea este modul în care se afișează rezultatele Google sau, cum le numesc specialiștii, Google SERPs.
Ce înseamnă mai exact acestea?! SERP (Search engine results pages) sunt pagini web difuzate utilizatorilor atunci când caută ceva online folosind motorul de căutare. Utilizatorul introduce în secțiunea de căutare termeni și expresii specifice (cuvinte cheie), iar motorul de căutare le prezintă o listă de rezultate specifice numite SERP.
SERPs conțin de obicei două tipuri de conținut – rezultate organice și rezultate plătite. Cele de tip organic apar în primele poziții ale rezultatelor datorită optimizării conținutului paginilor (SEO), iar cele plătite sunt afișate în poziții înalte prin investiții în GoogleAds și pot fi identificate prin prezența cuvântului Ad sau Anunț în stânga site-ului.
Dacă înainte, în urma căutării apăreau doar rezultate de tip text (Nume firmă, site și meta descriere), Google a adus în vizor și alte tipuri de conținut (Imagini, Videoclipuri, Liste locale etc.)
Zicala “O imagine valorează cât o mie de cuvinte” a venit și în atenția Google. Acest lucru se datorează și faptului că imaginile reprezintă un factor important în strategia de promovare și vânzare a diverselor afaceri care au o prezența online și care apar în rezultatele de căutare.
Conform observațiilor unor agenții din USA, s-a înregistrat faptul că înainte de 12 aprilie 2019, 24% din cuvintele cheie căutate în Google au generat conținut de imagini în primele 10 rezultate. După 12 aprilie, această cifră a crescut la 34%. Astfel, în prezent, un mare număr de cuvinte cheie generează și imagini în rezultate. Mai mult, imaginile nu doar că au început să apară în prima pagină de rezultate, ci au și acaparat primele poziții.
Exemplu:
De ce a ales Google să facă această schimbare și ce pregătește?
Google pune accent pe optimizarea cuvintelor cheie și pe oferirea de rezultate care se potrivesc căutărilor utilizatorilor de internet. Ca motor de căutare, acesta este printre cele mai apreciate și utilizate, iar faptul că a identificat impactul și rolul imaginilor în viața consumatorilor reprezintă un plus.
Exemple:
Trebuie menționat și faptul că Google reprezintă gazda a numeroase afaceri de tip eCommerce. Aceasta este platforma care îi conduce pe consumatori spre site-urile care conțin produsele sau serviciile pe care aceștia le caută. Și cum poate fi un posibil client atras spre o pagină într-un mod mai facil? Prin imagini. Acestea reprezintă deseori un factor decizional, mai ales dacă sunt relevante căutărilor.
Astfel, în luna martie, cu doar câteva săptămâni înainte ca imaginile să acapareze poziții înalte în SERPs, Google a anunțat că va găzdui anunțuri comerciale prin Google Images. Acestea vor permite afacerilor să pună în lumină și sponsorizeze, prin intermediul imaginilor, produsele pe care le oferă.
Conform anunțului dat de Google, s-au înregistrat peste 50% din cumpărători online din US care au declarat că imaginile unui produs i-au încurajat să cumpere și că apelează la imaginile Google pentru a vizualiza cât mai multe detalii despre acesta.
Scopul anunțurilor comerciale în categoria de imagini este de a oferi consumatorilor o idee mai realistă asupra produselor pe care doresc să le cumpere, dar și de a crea o relație mai strânsă între branduri și clienți.
Google prezintă și un exemplu pentru a se înțelege cum va funcționa această schimbare. Se presupune că un consumator caută idei de amenajare a unui spațiu de birou acasă. Acesta va căuta “idei de birou acasă” și va apăsa pe Google Images pentru a explora diverse idei despre cum să îl organizeze. Va parcurge imaginile și va putea vizualiza anunțuri sponsorizate cu etichete de prețuri, care să indice ce articole din imagine sunt vândute, ce marcă sunt și alte detalii.
În acest moment, această modificare este testată pe un număr mic de comercianți și doar pe diverse cuvinte cheie, dar va fi extinsă în următoarele luni.
Declarație Google completă:
https://www.blog.google/products/ads/shopping-google-images/
Având în vedere impactul pe care îl poate avea conținutul vizual, afișarea de imagini relevante căutărilor în motorul de căutare era doar o chestiune de timp pentru implementare.
Puterea imaginilor și dezvoltarea comerțului prin intermediul acestora a început să se desfășoare deja pe platforme precum Pinterest și Instagram. Așadar, Google vine din urmă cu pași repezi, oferind afacerilor strategii de marketing și vânzări care să egaleze ofertele concurenței și poate chiar să le depășească.
Ce înseamnă această schimbare pentru afacerile de tip eCommerce?
În primul rând, înseamnă că Google a deschis o nouă cale de optimizare. Această schimbare reprezintă o veste bună pentru comercianții din mediul online și că există mai multe modalități de a profita de conținutul vizual pentru a ajunge la clienți.
Prezența imaginilor în Google SERPs este o cale de a se maximiza performanța site-urilor și de a se ajunge la mai multe conversii.
Optimizarea imaginilor nu este neapărat greu de realizat, ci înseamnă că va fi nevoie să se investească mai mult timp în acest proces.
Primul lucru de gândit este numele și titlul care se acordă imaginii inserate în site. De exemplu, numele fișierului nu mai spune nimic motorului de căutare Google. În schimb, conținutul paginii sau contextul, transmite exact ceea ce este imaginea.
De asemenea, din punct de vedere tehnic, în codul paginii unde se află imaginea, textul ALT reprezintă textul care este difuzat când se plasează cursorul pe o imagine.
Exemplu:
O etichetă ALT este importantă, trebuie să fie relevantă și este recomandat să nu fie omisă. Importanța imaginilor în rezultatele Google și cum poate fi maximizată performanța acestora în cadrul site-ului va permite motorului Google să o înregistreze ca pe un rezultat relevant în căutările utilizatorilor cu privire la acest subiect.
Totodată, este important de subliniat că imaginile pe care un brand alege să le optimizeze trebuie să fie de calitate și relevante pentru domeniul de activitate.
Poziția importantă pe care o iau imaginile în Google reprezintă o oportunitate incredibilă pentru afacerile care se concentrează pe rezultate acumulate prin intermediul internetului. De asemenea, reprezintă ocazia perfectă pentru a se valorifica și distinge de concurență.
Rolul imaginilor în dezvoltarea unui brand
Imaginile nu doar că pot ajuta la optimizarea unui site, dar construiesc o impresie asupra tipului de produse sau servicii pe care o afacere le oferă și care este nivelul de calitate al acestora.
Dacă este vorba de o afacere de tip eCommerce, imaginile prezentate în paginile online au un rol și mai semnificativ. De multe ori, consumatorii preferă un conținut vizual în schimbul celui de tip text. În același timp acesta poate influența decizia de cumpărare.
Apelarea la imagini de înaltă calitate, personalizate, care prezintă un produs din diverse unghiuri sau care oferă opțiunea de a vizualiza mai multe detalii poate fi modalitatea prin care o afacere să încurajeze consumatorul să achiziționeze.
Imaginile pot fi cel mai bun instrument prin care un brand să ofere o experiență cât mai apropiată de observarea fizică a produsului dorit. Așadar, este recomandat să se aleagă cu grijă tipul de imagini inserate în site, acestea fiind elemente care pot sau nu să ajute o afacere să își atingă obiectivul. Cu atât mai mult în acest moment în care Google vine ca un ajutor în afișarea imaginilor relevante și de calitate pentru utilizatorii online.
< Anterior | Următor > |
---|