22 Mai 2019

pagina-de-produs-atractiva

Pe piața online se desfășoară o competiție tot mai strânsă între afacerile care activează în aceeași industrie. Astfel, fiecare încearcă să se evidențieze, să surprindă, să atragă și să identifice noi idei care pot face ca magazinul lor online să fie prima opțiune pentru publicului țintă.

Crearea unei pagini de produs atractivă, dar mai ales optimizată, este una dintre căile spre succes, atât pentru un site de e-Commerce, cât și pentru un site de prezentare a produselor sau serviciilor.   

Un client ajunge pe un site prin intermediul unui canal de publicitate online, a unei platforme social media sau a unui motor de căutare. Dar asta înseamnă și că acesta vă fi convins să cumpere?! Pentru ca o afacere să își convingă clienții să achiziționeze este nevoie de ceva mai mult decât un simplu click către o pagină destinată a unui produs.

Este nevoie ca pagina să aibă un design bun, poze atractive și cea mai bună descriere a produsului în cauză.

Se poate observa cu ușurință cum titanii din diverse industrii, precum cea a device-urilor electronice, a alimentelor, a fashionului etc. își prezintă produsele într-un asemenea mod încât clienților nu li se mai pare că se încearcă o strategie de vânzare. Se construiește o poveste în jurul acestora încât clienții doresc să facă parte din ea.

Pentru a se ajunge la un asemenea nivel, este nevoie ca o afacere să pună accent pe anumite aspecte.

vanzari-online

1. Optimizarea descrierilor produselor

O descriere bună a produsului este factorul principal care influențează dorința clienților de a cumpăra. În același timp trebuie să se țină cont că aceștia doresc să primească răspunsuri la întrebările lor și asta într-un timp cât mai scurt.

S-a înregistrat faptul că utilizatorii de internet acordă atenție maxim 15 secunde unei pagini web. Dacă o descriere a produsului nu o captează în acest interval de timp, se poate ca și conversia să eșueze.

Clienții se axează pe diverse aspecte ale unui produs. De exemplu, unii sunt interesați de materiale, alții sunt preocupați de durabilitate, etc. Pentru ca pagina produsului să conducă la conversie, trebuie să se găsească un echilibru între a fi informativ, a atrage și a prezenta beneficiile într-un text succint.

Ce presupune mai exact o descriere care conduce la conversie?

a. Concentrare pe clientul ideal

Cele mai bune descrieri de produs se adresează cumpărătorului direct și personal. Este necesar ca realizatorul de text să se pună în postura de client și să răspundă la întrebările pe care le-ar avea cu privire la acel produs. De asemenea, trebuie să se țină cont și de limbajul cumpărătorului, pentru ca acesta să înțeleagă ușor ceea ce i se comunică.

b. Accent pe beneficii

O afacere este conștientă de caracteristicile și specificațiile produsului pe care îl vinde, dar potențialii clienți nu sunt la fel de interesați de acestea. Ei doresc să afle cum acest produs răspunde la nevoile și cerințele lor, ce beneficii și avantaje aduce.

Este necesar ca descrierea să prezinte în ce mod produsul ajută clientul să fie mai fericit, mai sănătos sau mai productiv. Ce probleme sau dificultăți poate rezolva. O firmă nu vinde doar un produs, ci o experiență.

c. Expresii care se diferențiază de cele clișee

Utilizarea expresiilor de tipul “calitate superioară“ sau “calitate excelentă“ nu mai impresionează clienții. Aceștia sunt deja obosiți să vadă aceste cuvinte la o multitudine de firme din domeniu.  

Este de încurajat apelarea la propoziții simplecare pun în valoare caracterisiticile produsului și le prezintă ca pe un avantaj.

d. Justificarea superlativelor

Deseori, superlativele sună nesincer dacă nu se demonstrează în mod clar de ce acel produs este cel mai bun, cel mai avantajos sau cel mai avansat.

Este indicat ca o afacere care apelează la astfel de cuvinte să furnizeze și dovezile specifice. În cazul în care acestea nu pot fi dovedite, este recomandat să nu fie utilizate.

descriere-produs

e. Apelare la imaginație clientului cititor

Crearea textelor de prezentare a produselor este în sine o artă. Descrierile trebuie să facă apel la imaginația cititorilor și să îi facă pe aceștia să vizualizezi ce ar însemna să dețină acel produs și cum acesta îi aduce un grad de satisfacție înalt.

f. Depășire a raționalului cu povești scurte

Includerea unei povești scurte ca descriere a produsului diminuează barierele raționalului care îl fac pe client să vadă textul ca pe o tehnică de persuasiune, de vânzare.

O poveste a produsului trebuie să includă cine l-a fabricat, ce a inspirat crearea acestuia, ce obstacole s-au depășit, cum a fost testat, etc.

g. Cuvinte senzoriale

Adjectivele sunt dificile, iar uneori nu își găsesc locul în texte. Cu toate acestea, adjectivele senzoriale sunt cuvinte puternice într-o descriere, care conduc consumatorul la o experiență.

O descriere a unui produs care este vie va conduce clientul la o vizualizare a acestuia la care se adaugă și alte simțuri. Ex.: neted, luminos, catifelat, etc.   

h. Dovadă socială

În momentul în care vizitatorii unui site web nu sunt siguri ce produs să cumpere, caută sugestii. Adesea sunt influențați de comentariile pozitive pe care le regăsesc, dar acestea nu sunt singurele care pot influența decizia unui consumator.

Includerea imaginii unei persoane din cadrul firmei care recomandă produsul, poza unui articol care face referire le acesta, pot la fel de bine să aducă o notă personală descrierii și să convingă.

Clienții sunt mai încurajați să achiziționeze un produs când acesta nu este prezentat tehnic de o companie online, ci de o persoană. De asemenea, popularitatea unui produs îl fac pe acesta și mai dorit, șansele de conversie crescând semnificativ.

i. Așezare în pagină ușor de scanat

Designul paginii are un impact important asupra deciziei publicului de a acorda atenție produsului și prezentării acestuia. O descriere care este lizibilă, ușor de înțeles și structurată organizat își va atinge scopul de a fi citită și de a atrage interesul.

Orice afacere ar trebui să știe care sunt și cum să își împărtășească cunoștințele tehnice despre produsul pe care îl oferă. Trebuie să știe cum să creeze o poveste în jurul acestuia și să explice și cele mai mici detalii.

Un site care nu conține descrieri plictisitoare sau cuvinte supra-utilizate de competitorii săi, ci descrieri care încântă, care exprimă entuziasm, va face ca produsele sale să fie cât mai atractive pentru posibilii clienți.

2. Imagini care să descrie produsele

imagini-descriere-produs

Consumatorii prelucrează informațiile vizuale mult mai bine decât lectura în sine. Imaginile și culorile din pagina unui produs conduc la o primă impresie asupra elementului prezentat și pot avea un rol important.

Dimensiunile, unghiurile și tipul imaginilor pe care o afacere alege să le utilizeze în cadrul paginilor site-ului trebuie alese cu grijă, pentru ca acestea să își atingă obiectivul.

Calitatea imaginii produsului afectează în mod direct capacitatea firmei de a genera vânzări. Acest aspect este esențial mai ales în mediul online când vizitatorii site-ului nu pot atinge, purta sau interacționa în persoană cu produsul.

Crearea de imagini profesionale ale produselor trebuie să fie o prioritate deoarece acestea compensează pentru lipsa interacțiunii fizice în momentul deciziei de achiziționare.

Care sunt imaginile recomandate pentru produse?

a. Imaginile de înaltă calitate și personalizate

Este recomandat ca o companie să prezinte imagini de înaltă calitate și clare, nu unele încețoșate sau mici care conduc cu gândul la un produs ieftin. De asemenea, o investiție în personalizarea acestora în funcție de domeniul de activitate vor face ca brandul să fie unic și ușor de identificat.

b. Imaginile 360 sau din diverse unghiuri

Incertitudinea și lipsa informațiilor sunt principalele motive pentru care oamenii decid să nu cumpere un produs online. Acestea pot fi ușor depășite dacă se oferă imagini de tip 360 sau imagini care arată diferite unghiuri ale produsului.

Este mai bine ca un brand să ofere mai multe informații, decât mai puține detalii.

imagini-produs

c. Imaginile variate

Dacă o firmă are un produs care vine în diferite culori sau materiale, este recomandat să prezinte imagini pentru fiecare.

Sunt numeroase site-uri care prezintă paleta de culori a unui produs, dar nu și cum arată produsul în acea nuanță, iar acest fapt îngreunează decizia cumpărătorului sau poate crește rata de retur.

Un produs care poate fi vizualizat în variații diferite va ajuta clientul să vadă exact ceea ce va primi la livrare.

d. Imaginile detaliate

Imaginile detaliate și asupra cărora se poate da zoom oferă o experiență mai apropiată de observarea fizică a produsului.

Este indicat ca pagina unui produs să conțină imagini care afișează suficiente detalii care să îi facă pe clienți să nu se simtă nevoiți să meargă la magazin și să se uite personal la produs.

e. Imaginile cu context

Întrebări precum: “Acea geantă va arăta prea mare pentru mine?” “Laptopul meu va încăpea în acest ghiozdan?” au răspunsul în imaginile cu context. Când un brand alege să arate cum produsele sunt folosite în viața reală, permite cumpărătorilor să-și imagineze că le folosesc.  

Imaginile produsului sunt cel mai bun instrument pentru a permite publicului țintă să își facă o părere mai clară asupra acestuia fără a-l încerca fizic.

Este important de reținut că este esențială calitatea imaginilor. Acestea trebuie să fie de ajutor clienților țintă și să răspundă la întrebările lor.

3. Videoclipuri demo

videoclipuri-demo

Imaginile produselor sunt bune, dar videoclipurile sunt și mai bune. Într-o eră în care conținutul video din mediul online este din ce în ce mai apreciat și utilizat, este de încurajat ca orice site să le includă.

Numeroși consumatori s-au convins să achiziționeze un produs în urma vizionării unui videoclip. Acest tip de conținut oferă o notă mai personală și șansa de a “vinde” publicului țintă atunci când o descriere nu poate exprima tot ceea ce este necesar de prezentat.

Un videoclip care implică o persoană care atinge produsul și explică avantajele acestuia se poate asemăna cu experiența din cadrul unui magazin, unde clientul pune întrebări vânzătorului.

Descriere, imagini, videoclipuri, dar nu numai

O descriere care iese din tipare, atrage și răspunde întrebărilor; imagini care arată în detaliu produsul; un videoclip care prezintă elementele într-un mod mai real, aceste aspecte construiesc o pagină de produs care atrage atenția și interesul.

Totuși, pentru ca o conversie să fie asigurată, trebuie să se mai țină cont și de alte detalii.

În cadrul paginii unui produs dintr-un magazin online, este necesar ca prețurile să fie afișate și ușor de observat. De asemenea, este necesar ca butonul de achiziție, cel de adăugare în coș, să fie la îndemâna consumatorului, iar finalizarea procesului de cumpărare să fie simplă și să garanteze protejarea datelor personale. La acestea se adaugă afișarea recenziilor și a rating-ului produsului, pentru a oferi transparență.  

Pentru ca un site să își atingă cu succes obiectivele, trebuie luate în calcul o varietate de factori, elemente, strategii și instrumente. O afacere care activează în orice domeniu trebuie să își cunoască clientul, dar și rolul pe care îl joacă în viața acestuia prin intermediul produselor pe care le oferă.

Este indicat ca un brand să știe ce greșeli să evite, dar și care sunt factorii de succes. Mai jos veți regăsi și alte informații utile pe acest subiect:

https://www.livecom.ro/articole-si-noutati/experienta-utilizatorului-pe-site-cele-mai-comune-greseli-de-evitat

https://www.livecom.ro/articole-si-noutati/factori-de-succes-in-e-commerce

Ai aflat informații interesante?

Abonează-te la newsletter şi îți vom trimite noutățile.
Articol publicat în Articole și noutăți   Miercuri, 22 Mai 2019