LiveCOM Cluj

Home » Articole și noutăți » Factori de succes în e-Commerce
Articole și noutăți
Factori de succes in e-commerce

e-Commerce-ul înseamnă să economisești timp, să ai posibilitatea de a identifica cât mai multe produse sau servicii și să compari ofertele într-un mod facil și rapid.

În 2017, în România, piața de e-Commerce a înregistrat valoarea de 2,8 miliarde de euro (cu peste 40% mai mult decât în 2016), valoarea face referire strict la e-tail, adică la produsele fizice (tangibile) care au fost comandate online. Nu sunt incluse serviciile, plățile de facturi la utilități, biletele de avion, vacanțele, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, conținutul download-abil etc.

În 2018 s-a preconizat o creștere care va depăși pragul de 3 miliarde de euro.

Peste jumătate dintre români au acces la internet, iar majoritatea achiziționează lunar un produs sau serviciu din mediul online. Astfel, se poate spune că e-Commerce-ul reprezintă o nevoie de bază care trebuie îndeplinită și dezvoltată.

statistici

Sursa: eNET Internet Research and Consulting Ltd.

Ce înseamnă să deții o afacere online

Lumea digitală este un loc interesant și dinamic pentru a deschide sau extinde o afacere. Pentru început, trebuie subliniate câteva principii, în jurul cărora să se dezvolte afacerea / magazinul online:

  • Numele de brand și domeniul în care va activa
  • Analiza concurențială online
  • Tipul de afacere (ce va oferi clienților)
  • Bugetul pentru mentenanță și promovare
  • Modul de gestionare al comenzilor, clienților și stocurilor
  • Modalitățile de plată și livrare care se vor pune la dispoziția clienților
  • Numărul de departamente, persoane implicate în gestiunea afacerii online

Internetul este un mediu extins, care oferă o mare varietate de oportunități și opțiuni. De asemenea, reprezintă o provocare, ceea ce înseamnă grijă la detalii și implicare pentru a asigura succesul unui magazin online.

O afacere online este precum procesul de construire a unei case. Trebuie acordată atenție temeliei (pașii enumerați mai sus), iar apoi se vor ridica pereții compuși din originalitatea brandului, noutăți, inspirație, grija la detalii, pentru ca la final să se construiască un acoperiș creat din adaptarea permanentă a ofertei și implicare față de clienți (customer care). Acestea sunt principalele etape în dezvoltarea afacerii online.

De ce multe afaceri online eșuează

Este adevărat că peste 80% dintre magazinele online eșuează (conform Forbes) și majoritatea din cele existente nu au vânzări conform așteptărilor. Așa cum am menționat, mediul online este dinamic, înseamnă provocare, dar nu este neapărat și o luptă care nu poate fi câștigată.

Există trei motive critice din cauza cărora o afacere online nu reușește să exceleze sau să se mențină:

  • Clienții nu știu să folosească magazinul online
  • Produsele nu au o valoare clară de: nișă, nevoie, sezonalitate, preț
  • Promovarea nu atinge publicul țintă
  • Conversia este abandonată

Aceste lucruri nu trebuie privite cu frică, vă invităm să aflați soluții care aduc rezultate.

De ce livrarea este un punct esențial în finalizarea procesului de achiziție

Pentru început, trebuie reținut faptul că peste 70% dintre consumatori consideră prețul și viteza de livrare ca fiind extrem de importante în finalizarea unei achiziții. O decizie înțeleaptă este să se analizeze piața și să se ia în considerare exemplul brand-urilor de renume în domeniu, care oferă livrare gratuită la achiziții. În cazul în care poate fi oferită livrarea gratuită (costul de transport inclus în valoare comenzii), clienții vor considera că achiziția implică un risc mai mic și vor fi mult mai încurajați să finalizeze procesul de cumpărare. Totodată, dacă este asigurată și o livrare prin curier rapid, aceștia vor fi și mai mulțumiți de serviciile oferite.

Aceste aspecte trebuie bine punctate în procesul de check-out (pașii de finalizare a comenzii).

Cumpărăturile online sunt într-o continua creștere. Așadar, de ce o anumită afacere se dezvoltă mai rapid și mai eficient decât alta?! Crearea unui brand, experiența utilizatorului pe site-ul companiei și promovarea online sunt factori cheie care garantează succes.

Afacerea recunoscută ca brand

Orice afacere / magazin online indiferent de dimensiune, este un brand (marcă) care are identitate, cuprinde un set de valori și are o misiune.

Cum se remarcă față de altele?
Trebuie definită cu precizie identitatea, trebuie identificat cu exactitate ce aduce în plus aceasta afacere și de ce.

Valorile firmei se identifică cu cele ale posibililor clienți? Scopul, produsele și serviciile firmei răspund nevoilor consumatorilor de comerț electronic? Sunt motivați posibilii clienți să apeleze la companie în defavoarea alteia? Și nu în ultimul rând, este promovată marca exact cum ar trebui să fie (în mintea vizitatorului nu a proprietarului) ?
Mesajul pe care un magazin online dorește să îl transmită trebuie să fie clar, profesional, specializat, adaptat în funcție de tipurile de clienți, dar mai ales reținut.

O interacțiune constantă cu clienții și adaptarea la noile generații / mesaje, constituie o parte importantă în punerea pe hartă a unei afaceri.
Interacțiunea cu clienții conduce la o relație de încredere și lungă durată, care va ajuta și afacerea să se dezvolte. Pentru a fi valorizată, clienții vor aduce recenzii excelente unei companii care răspund nevoilor lor.

Crearea unui brand care să fie convingător și să rămână preferat în opțiunile clienților reprezintă unul dintre factorii de succes al unei afaceri online. Pentru asta, este nevoie de o strategie de marketing bine gândită, bine construită și bine implementată, care să promoveze mesajele dorite către audiența țintită.

SEO înseamnă vizibilitate și câștiguri

Motorul de căutare Google este partenerul de bază în drumul spre succes al oricărei afaceri online, suntem de părere că afaceri fără online nu vor mai exista. Însă, acest partener exigent nu va afişa în primele poziții din căutări, un site care nu respectă sau încalcă regulile.

Actualizările constante ale algoritmilor pot părea o bătaie de cap, dar acestea urmăresc calitate și relevanță pentru vizitatori, iar dacă sunt respectate regulile, rezultatele din SEO sunt incontestabile, în cele mai multe cazuri chiar incomparabile cu alte surse.

Trebuie reamintit faptul că brand-ul (marca afacerii) reprezintă un cuvânt cheie în sine. Majoritatea vizitatorilor de pe un site vor reține și vor reveni după numele de brand.

SEO are scopul de a ajuta afacerea să se dezvolte și să aducă cât mai mult trafic de calitate pe site. O bună informare cu privire la beneficiile pe care le poate aduce și cum poate fi utilizat, sunt necesare creșterii afacerii.

Experiența utilizatorului pe site oferă siguranța unei achiziții

Clienții sunt încântați de o experiență plăcută pe un site. Pentru a se asigura finalizarea unui proces de achiziție, este esențial să se investească într-un mod simplu de utilizare al procesului, pentru a evita ca utilizatorii să devină confuzi.

Magazinul online al unei afaceri trebuie să prezinte clar care este scopul / nevoie / nișa și ce oferă acesta. Clienții trebuie să fie convinși că au înțeles beneficiile, pentru ca mai apoi să poată fi conduși la acțiunea de a cumpăra.

Este indicat ca simbolul coșului de cumpărături să fie vizibil și ușor de accesat, iar procesul de plată să fie cât mai simplu. Acesta și este scopul unui magazin online, să ajute consumatorii de internet să achiziționeze simplu și rapid.

Pentru a atrage și a face experiența utilizatorului să fie cât mai plăcută și interactivă, incorporarea de videoclipuri, imagini detaliate sau alte detalii de produs  este doar una dintre metode.

De asemenea, optimizarea site-ului la device-urile mobile este absolut necesară, întrucât o multitudine de consumatori fac cumpărăturile pe mobil. Totodată, trebuie să fie asigurată o încărcare rapidă a paginilor, dar și o navigare ușoară prin atingere.

Informațiile fiscale și detaliile - semnale care construiesc încredere

O afacere online transparentă conduce la o încredere sporită a clienților în serviciile și produsele pe care le oferă. Un pas important este afișarea informațiilor de contact și fiscale pe site. Consumatorii trebuie să găsească ușor adresa de email și numărul de telefon, pentru a putea lua legătura cu firma sau pentru a se convinge că este reală.

În cazul în care la serviciile sau produsele cumpărate se taxează în plus pentru transport sau alte operațiuni, este recomandat să se comunice înainte de adăugare în coș.

Informațiile asupra produselor trebuie să fie cât mai clare și detaliate. Având în vedere achiziționarea prin intermediul virtual, fără opțiunea de a testa, este indicat ca ceea ce se oferă să fie prezentat într-o manieră care să răspundă posibilelor întrebări ale consumatorilor.

Informațiile de calitate și imaginile relevante pot aduce câștiguri afacerii și trafic ridicat pe site.

Proprietarul unei afaceri online trebuie să gândească precum clientul la care accede. Trebuie subliniat că a gândi ca un client este strategia de marketing spre a identifica nevoile și cerințele.

Astfel, un preț rezonabil al produselor și care să coincidă cu beneficiile pe care le oferă, reprezintă cea mai bună opțiune.

Investirea continuă în relația cu clientul nu trebuie omisă niciun moment. Este de încurajat să se împărtășească mărturii sau recenzii ale consumatorilor.

Promovarea online de calitate - afacerea va merge cu 100 km/h spre succes

Este important ca afacerea online să fie cunoscută și promovată, bineînțeles, în mediul online. Pentru a atrage cât mai mulți clienți, vizibilitatea maximă este atrasă de pe platformele consacrate, precum: Google, Facebook, Instagram, Youtube, etc.

În anumite segmente de piața, construirea unui blog despre domeniul în care activează firma, crearea unui conținut de calitate, oferirea de informații utile, prezentarea unui nou produs și a beneficiilor pe care le aduce, încurajează utilizatorii virtuali să devină cumpărători.

În urma construirii unui brand ușor de identificat și reținut și a unui site / magazin online adecvat pentru afacere, se poate investi în publicitatea online.

Câteva metode de promovare pentru comerț online:

  • Promovare target-ată prin Google AdWords
  • Promovare prin reclame cu produse din catalog pe Facebook sau Instagram
  • Crearea unei comunități pentru clienții recurenți ai unei afaceri ( Ex: un grup pe Facebook)
  • Crearea unui eveniment care are ca scop anunțarea unui nou produs
  • Folosirea unui #hashtag propriu care să reprezinte firma sau brandul
  • Retarget-area vizitatorilor prin bannere sau add-uri pe site-uri și pe Facebook

Indiferent de tipul de afacere deținut, o bună promovare a brand-ului va conduce cu viteză pe drumul spre succes.

Este bine de știut că fiecare afacere are un public țintă specific, care poate fi target-at prin diferite canale sau platforme de promovare online, într-un procent mai mare sau mai mic.

e-Commerce înseamnă prezent și viitor

O afacere online reușită trebuie să aibă la bază cel puțin principiile enumerate mai sus. Numărul de utilizatori de internet care se află într-o continuă creștere înseamnă și un număr mai mare de posibili clienți pentru afacerile online.

Pașii spre dezvoltare și vânzări online în creștere sunt logici, însă trebuie analizați și luați în considerare factorii cheie. Un magazin online trebuie să genereze venituri.

Află mai multe detalii despre serviciile oferite de LiveCOM în e-Commerce, aici:  https://www.livecom.ro/magazine-online

 Anumite informații au fost preluate de la sursa:

  • https://www.gpec.ro/blog/statistici-despre-piata-de-e-commerce-din-romania-in-2018/
  • Ai aflat informații interesante?

     
    Articol publicat în Articole și noutăți
    Home » Articole și noutăți » Factori de succes în e-Commerce