Generația Milenialilor reprezintă viitorul dezvoltării în această eră. Aceasta se caracterizează și prin consumul zilnic de internet care conduce la nevoia de noi tendințe și strategii de marketing pentru a atrage sau loializa acest segment de consumatori.

Generația Milenialilor, cunoscută și sub numele de “Generația Y”, este constituită din oamenii născuți între 1980-2000, expuși la schimbări și o dezvoltare constantă a tehnologiei. Cuvântul care descrie acest grup este chiar TEHNOLOGIA.

Ca aspecte definitorii ale acestei generații, se pot observa:
1. Nevoia de a fi apreciați și de a primi confirmare din partea celor din jur.
2. Influențează în mod major noile trend-uri de pe piață.
3. Sunt creatori și doresc să își împărtășească părerile pe canale cât mai extinse.

Cu ce se diferențiază generația Milenialilor?

Sunt mereu informați cu privire la noile tendințe, fiind chiar motivați să creeze unele noi. Prin intermediul mediului online, se informează constant cu privire la noile trenduri, la gradul de diversitate al produselor, analizează,  compară și împărtășesc opinii.

În România, milenialii reprezintă cea mai mare parte din consumatorii de comerț online. Utilizarea internetului reprezintă o activitate de bază zilnică, astfel, afacerile online pot fi asigurate de existența unui număr mare de posibili consumatori.

Această generație apreciază și încurajează inovația. De asemenea, dorește să aibă o legătură puternică cu brand-urile pe care le achiziționează, întrucât acestea definesc pe fiecare în parte, reflectând personalitățile individuale, stilurile diferite de viață, valorile însușite.

Generația Milenialilor deține o cantitate considerabilă de putere de cumpărare. Astfel, a devenit cel mai discutat și analizat grup de consum în lumea marketingului.

Marketingul adaptat milenialilor

Este inevitabil necesară o abordare mai personală a milenialilor. Trebuie înregistrate preferințele în materie de produse și servicii și personalizate ofertele. Generația Y (milenialii) va alege un brand care îi reprezintă personalitatea și care îi reamintește constant că îi împărtășește valorile.

Din punct de vedere al strategiei de marketing, trebuie bifate o serie de puncte care să conducă milenialii la dorința de a alege o anumită afacere în detrimentul alteia. Această generație este atrasă de smartphone, Social Media, campanii de loializare și nu numai.

Mai jos se regăsesc 5 pași care trebuie întruniți pentru a atrage acest tip de consumatori.

1. Content-ul - prima treaptă către  mileniali

Mesajele publicitare tradiționale nu mai sunt soluția! În cazul în care mai există concepția că clasicul nu are cum să dea greș vreodată, s-a constatat ca 84% dintre mileniali nu au încredere în acesta.

Marketing-ul prin content (conținut) are un rol principal în atragerea Generației Y. Prin intermediul acestuia se va construi o relație strânsă și bazată pe încredere.

Mesajele originale, care diferențiază o marcă pe o piață saturată și îi conferă o imagine autentică, atrag acest grup. Pentru el este esențial să cunoască cât mai bine compania și să regăsească povestiri care să se muleze experiențelor trăite sau dorite.

Publicarea unui conținut de calitate pe site sau blog, un conținut care să informeze, să educe și să atragă reprezintă un prim-pas în angajarea de consum eficient al milenialilor. Prin subiectele alese și modul de prezentare al acestora, aceștia vor înțelege mai bine afacerea și vor dori să se apropie.

Generația Milenialilor pune accent pe un conținut autentic care conduce la interacțiune. Astfel, conținutul unui brand este calea de a se ajunge la aceasta.

Majoritatea folosesc blog-urile sau prezentările documentate ca mijloc de informare înaintea unei achiziții. Astfel, publicarea constantă de articole și informații poate aduce un plus de valoare companiei și conduce la fidelizare.

Analiza constantă a acestui tip de public trebuie sa fie indispensabilă. Cunoașterea a ceea ce posibilii cumpărători doresc să știe, oferirea de conținut relevant și detalii reprezintă pasul spre convingerea de achiziție.

2. Fie ca forța Review-urilor să fie cu afacerea!

Review-urile (recenziile) online pozitive au devenit un instrument de putere în dezvoltarea unei companii. Analiza online anterioară unei achiziții este întocmită de majoritatea consumatorilor de internet, iar aproximativ 70 % dintre aceștia iau o decizie în urma review-urilor.

Recenziile care laudă un brand, afișate pe paginile personale ale afacerii sau pe site-uri de referință, reprezintă o carte de vizită. Acestea conduc la încredere din partea potențialilor consumatori și îi loializează pe cei deja existenți.

Generația Milenialilor este atrasă de recenziile bune. Astfel, încurajarea clienților mulțumiți să lase un comentariu reprezintă un următor pas în strategia de atragere a tinerilor. Metodele pot fi diferite, una fiind cea de a recompensa clientul cu o reducere la următoarea achiziție.

Indiferent de tipurile de recenzii, pozitive sau posibil negative, este de încurajat oferirea unui răspuns. Interacțiunea cu clienții denotă implicarea brand-ului. Recenziile pozitive au nevoie de o mulțumire a timpului și opiniei acordate. Cele negative trebuie să fie constructive și să conducă la o remediere a situației.

Prin recenziile online și răspunsurile oferite, generația Milenialilor va fi încântată să observe prezența serviciilor orientate către clienți și o experiență plăcută în cadrul interacțiunii cu firma.

3. Adaptarea la dispozitivele mobile  -  nu mai este o alegere

Adaptarea site-ului și a conținutului la dispozitivele mobile este esențială, mai ales în cazul în care publicul țintă este generația Y. Aceasta este generația care implică cel mai mare grup de utilizatori de dispozitive mobile, în mod regulat. – Peste 90% dintre aceștia dețin și utilizează un smartphone.

Se poate spune ca milenialii sunt la pachet cu dispozitivele mobile. Aceștia utilizează smartphone-urile pentru a analiza produse și servicii și pentru a face achiziții. Un site care este optimizat pentru astfel de telefoane, va păstra interesul consumatorilor, fiind ușor de utilizat.

Site-urile adaptate la dispozitivele mobile au mai multe șanse să fie recomandate, datorită experienței plăcute pe care o oferă în timpul accesării prin intermediul telefoanelor.

Un design plăcut, ușor de utilizat și cu un conținut direct, este ceea ce generația Milenialilor dorește.

4. Interacțiune + Socializare + Comunicare = EVRIKA

Milenialii reprezintă o generație extrem de conectată. Aceștia apelează la diverse canale de socializare pentru a interacționa cu prieteni, membri ai familiei și colegi.

Pentru ca o afacere să se conecteze cu generația Y, este nevoie să se cunoască cu exactitate mijloacele de socializare a acesteia  și cum le poate utiliza pentru a dezvolta imaginea brand-ului și vânzările. O afacere care deține un loc în social media, este mai aproape de Generația Y.

Simple postări nu sunt suficiente. Acestea trebuie să încurajeze la comunicare, interacție, împărtășire de opinii, idei. Milenialii sunt atrași de firmele care investesc timp în apropierea de clienți, care doresc să construiască o relație strânsă cu aceștia.

Apelarea la canalele de socializare poate fi folosită de companii și ca un canal de serviciu pentru clienți. Acesta trebuie să acorde opțiunea de a pune întrebări și opinii la care să le fie oferite răspunsuri rapide, clare și transparente.

Generația Milenialilor este una bazată pe spirit de echipă, care dorește să comunice și să împărtășească idei care conduc la ceva benefic. Un brand care interacționează cu clienții săi și le acordă interes, este un brand de încredere.

5. Milenialii – de la clienți la ambasadori de brand

Generația Y este o generație care dorește să se implice și să fie în mijlocul experiențelor.  Acest grup este încântat să ajute companiile prin promovarea produselor și a serviciilor, dorind să fie parte din acțiunea de dezvoltare a afacerilor.

Încurajarea milenialilor să prezinte produsele și serviciile unui brand oferă o acoperire mai mare a promovării, un mod de a transmite punctele forte prin intermediul consumatorilor. Declarațiile directe, prin metode atractive precum imagini, video-uri reprezintă o propagare a imaginii la nivel înalt. Milenialii sunt atrași și convinși de dovezile transmise de la alți consumatori reali.

În anumite cazuri, apelarea la persoane cu prezență și un număr mare de abonați în Social Media (Influencers) este, de asemenea, un factor constructiv de luat în calcul pentru creșterea unui brand. Acestea ajută la construirea unei relații de încredere cu generația milenială.   

Promovarea prin colaborarea cu consumatorii este un pas de viitor de urmat în strategia de marketing construită.

Generația Milenialilor – noua putere pe piața de consum

Milenialii reprezintă un grup consumator cu impact și influență. Este necesar ca fiecare companie să îl aibă în vizor și să îl targeteze în campanii și promoții. O afacere care are această generație ca public țintă trebuie să înțeleagă modul în care aceștia se diferențiază, care sunt aspectele reprezentative, ce își doresc de la un brand pentru a deveni loiali.

Încercarea de a face experiență unui brand cu generația Y cât mai interactivă, bazată pe încredere și împărtășire de valori, urmarea celor 5 pași enumerați pot face ca o afacere să devină prima alegere a unui milenial.