Conform sondajelor aproape majoritatea specialiștilor de marketing B2B apelează la marketingul de conținut pentru a stimula conștientizarea brand-ului, însă doar mai puțin de jumătate dintre ei dovedesc eficiența acestuia.

Strategia noastră în dezvoltarea unui nou website porneşte chiar de la content, arhitectură, pe care ulterior se mulează aspectul, uzabilitatea, eficienţa (utilizatorul este focusat în primul rând pe conţinut).

Unii dezvoltatori de pornesc de la aspect (design), teme predefinite, etc., în care ulterior se integrează content-ul, dar această abordare eclipsează de cele mai multe ori informația dorită de vizitator şi duce la rate mari de respingere.

Pentru un instrument atât de puternic, aceste statistici nu sunt deloc satisfăcătoare. Conținutul are rolul de a atrage, de a stârni interesul și de a convinge. Așadar, este nevoie de profesioniști care să asigure texte perfecte.

Conținutul trebuie să fie convingător și să aibă puterea să impresioneze publicul țintă cu adevărat. În cazul prezentărilor de produse sau servicii să fie concis, bogat în elemente specifice, caracteristici, descrieri cu focus pe client și experiența acestuia.

Un impact puternic poate fi obținut doar dacă scrierea nu aduce cu ea erori. Este nevoie ca cititorii să nu întâmpine obstacole în înțelegerea a ceea ce citesc sau ce se încearcă să se prezinte. Astfel de lucruri pot conduce la o credibilitate scăzută a mărcii și o încercare eșuată de marketing.

Pentru a se evita ca obiectivele de marketing să nu fie atinse, scriitorii de conținut trebuie să fie atenți la câteva greșeli și să le omită.
Așadar aceștia trebuie să:

1. Evite subiectivitatea și să apeleze la obiectivitate

Sunt numeroase exemple de conținuturi care au condus la controverse, discuții polemice și reacții negative, deși autorului textului credea că acesta este amuzant sau că va conduce la alte impresii.

Așadar, regula unu în scrierea de conținut pentru marketing-ul pe internet este ca acesta să nu creeze controverse. Scriitori trebuie să fie extrem de perceptivi și obiectivi. De asemenea, trebuie să înțeleagă nuanțele, aspectele cuvintelor și mesajelor pe care le scriu.

În această eră, fiecare parte mică de conținut este judecată și examinată critic de sute de mii, milioane de consumatori, iar acest lucru se întâmplă la câteva secunde de la publicare!

Prin urmare, scriitorii trebuie să nu lase loc de greșeli și să fie critici cu ceea ce scriu și cum scriu. Dacă această regulă nu este urmată, strategia de marketing prin conținut poate deteriora reputația unui brand.

2. Evite crearea unui conținut fără mesaj

Conform studiilor, 55% dintre cititori au o durată de atenție extrem de scurtă și s-a estimat că majoritatea oamenilor petrec mai puțin de 15 secunde citind în mod activ conținutul unui site web.

Creatorii de conținut scris pot apela la texte scurte și atrăgătoare care prin puține cuvinte exprimă mesajul dorit. În același timp, pot apela și la texte puțin mai lungi, dar care trebuie să fie bine organizate și structurate pentru a menține interesul până la final.

Se poate opta pentru diverse tactici în conținutul scris pentru a se atrage atenția asupra a ceea ce se dorește să se transmită (Ex: cuvinte îngroșate, statistici, liste). Trebuie subliniat faptul că textele trebuie să convingă, să impresioneze și să rămână în mintea cititorilor chiar și după ce au închis laptop-ul sau telefonul.   

3. Evite apelarea la jargon

Numeroși scriitori de conținut apelează la jargon, termeni tehnici, pentru a crea un text cât mai inteligent. Această metodă, însă, nu funcționează mereu. Acest lucru se datorează faptului că scrierea de conținut se referă la public și nu la experți.

Jargonul într-un text mai degraba îndepărtează posibilii clienți decât să îi atragă.

Website-urile trebuie să aibă o strategie de marketing clar orientată către o persoană obișnuită. Scopul conținutului este să transmită un mesaj ușor de înțeles și nu să sublinieze inteligența prin termeni de specialitate.

În marea majoritate a cazurilor, cititorii își doresc și se așteaptă la un conținut simplu și ușor de înțeles. Ei își doresc să citească ușor ceva, fără a fi nevoie să apeleze la un dicționar.

Așadar, se recomandă evitarea jargonului și apelarea la un limbaj înțeles de publicul țintă.

marketing-content-writing

4. Nu omită importanța SEO

Sunt o mulțime de cazuri în care scriitori de conținut creativ omit să țină cont și de anumite aspecte mai tehnice, cum ar fi SEO. Este adevărat că nu este atât de ușor să se găsească un echilibru între un text ușor de citit, atrăgător și bifarea tuturor casetelor tehnice. Cu toate acestea, ignorarea tehnicilor SEO în scrierea conținutului este o greșeală uriașă.

Toți experții în marketing digital afirmă că SEO și marketingul de conținut sunt de neoprit împreună. Aceste strategii funcționează ca o echipă perfectă atunci când sunt combinate. Acest lucru se datorează faptului că SEO aduce un plus de recunoaștere brand-ului.

Studiile au demonstrat ca Google înregistrează 63.000 de căutări pe secundă. Așadar, tehnicile SEO în conținut prezintă numeroase avantaje care pot fi obținute.

Cuvintele cheie și link-urile de calitate sunt ca un traseu de urmat spre website-ul unui brand. Dacă acestea sunt utilizate corect, vor conduce publicul țintă exact la pagina dorită.

Există diverse instrumente SEO de identificare a cuvintelor cheie potrivite sau se poate analiza publicul țintă și observa care cuvinte cheie e posibil să le utilizeze în motorul de căutare. Oricare ar fi alegerea, ideea este să se opteze pentru cuvinte cheie cât mai specifice.

Exemplu:
Un articol scris despre SEO nu va avea un rank înalt (poziție în rezultatele căutărilor) dacă se utilizează termenul "SEO" drept cuvânt cheie, titlu. Acest lucru va pune articolul în competiție directă cu milioane de articole similare publicate online. Prin urmare, este nevoie de formulări mai descriptive cum ar fi "cum să alegi cuvinte cheie pentru SEO", "cum funcționează SEO", etc.

Cuvintele cheie pot fi utilizate în multe moduri diferite. Trucul pentru scrierea unui conținut bun cu SEO este utilizarea de cuvinte cheie care sunt cât mai căutate dar și specifice, rămânând totuși relevante pentru publicul țintă. Legat de controversatul subiect dacă se folosesc diacrtitice pentru SEO, s-a demonstrat că un text sau add scris cu diacritice este mai ușor de citit și interpretat.

"Citind o propoziție ca ‘Andrei are doua fete.’, nu putem înțelege, cel puțin dacă nu știm cine este Andrei, dacă are două fete, adică două fiice, sau este o persoană duplicitară. Singura deosebire grafică între expresia „are două fețe” și îmbinarea liberă „are două fete” constă în prezenţa sau absenţa semnului diacritic virguliţă (t/ţ).” – preluare de la Isabela Nedelcu

Google "este foarte deștept" cum să coreleze rezultatul cu cuvintele căutate și până la urmă este apreciat conținutul scris pentru utilizatori nu pentru căutări.

5. Asigure aplicarea unei verificări

Verificarea conținutului este o regulă simplă, dar esențială pentru scriitori. Nu există nicio scuză pentru o gramatică proastă, mai ales dacă aceasta putea fi corectată în urma unei recitiri.

Pentru ca un creator de conținut scris să fie luat în serios, este nevoie să producă unul impecabil. Clienții își formează o părere despre un brand pe baza conținutului pe care îl prezintă.

Marketingul pe internet este esențial pentru stimularea conștientizării mărcii. Acesta deschide oportunități de interacțiune a clienților.

Conținutul reprezintă brand-ul, valorile sale și ceea ce oferă. Greșelile gramaticale îi pot face pe consumatori să nu dorească să interacționeze cu brand-ul în cauză. Greșelile de gramatică sau de ortografie reprezintă o încălcare a unei reguli de bază și nicio companie nu vrea să fie cunoscută pentru greșelile sale.

Prin urmare, autorii trebuie să verifice și reverifice ceea ce au lucrat. Este nevoie ca verificarea să fie făcută în detaliu întrucât nu se dorește ca publicul să interpreteze greșit ceea ce s-a scris din cauza unei virgule pusă la locul nepotrivit.

Conținutul scris – calea spre atragerea publicului țintă

Un conținut scris eficient se măsoară nu doar prin abilitățile de scriere a unei persoane, ci și prin modul în care aceste cuvinte determină cititorii să acționeze. Nu există nicio modalitate prin care să se știe exact cum va funcționa un anunț sau un blog. Totuși, este întotdeauna important să se evite greșelile de scriere.

Conținutul este un rege în marketingul pe internet. Pentru ca acesta să își ocupe poziția dorită are nevoie să fie simplu, clar, interesant și fără erori.