Optimizarea pentru motoarele de căutare este un instrument puternic pentru creșterea traficului pe un website, însă, într-un timp în care clienții sunt prezenți și pe alte platforme, este nevoie să se acorde atenție și acestora. Instagram este, de asemenea, locul în care consumatorii pot descoperi un brand și pot deveni interesați de acesta.
Firmele depun eforturi pentru ca site-urile lor să ocupe o poziția înaltă în rezultatele motorului de căutare, însă omit faptul că tehnicile de optimizare sunt utile și dincolo de Google sau alte motoare de căutare.
SEO poate fi aplicat și pe platformele de socializare, ajutând la promovarea unui cont, la atragerea de noi urmăritori (followers), creșterea gradului de interacțiune și chiar a vânzărilor. Instagram este perfect pentru optimizare întrucât funcționează ca un mic motor de căutare. Așadar, SEO este valabil și pe această platformă.
Instagram afișează în primele poziții paginile bine optimizate, iar acest lucru atrage noi urmăritori activi, încurajează la interacțiune și îmbunătățește scorul de încredere al paginii. Cu toate aceste beneficii, paginile ajung pe o poziție și mai înaltă în clasament.
Deși SEO pentru paginile de Instagram poate părea simplu și ușor de aplicat, deseori se pot observa greșeli comune când vine vorba de optimizarea profilului.
Pentru ca un brand să ajungă la clienții doriți, să atragă mai mulți urmăritori care să interacționeze cu pagina sa și să își crească rata de conversii este nevoie să se identifice dacă există următoarele greșeli aplicate.
1. Pagina nu este coerentă
Una dintre regulile nescrise în gestionarea unei pagini de Instagram este crearea unui conținut coerent. Postările încărcate pe platformă trebuie să fie logice din punct de vedere vizual, al calendarului, al elementelor vizuale, descrierilor și hashtag-urilor.
Un nivel înalt de coerență nu poate fi realizat într-o singură zi. Este nevoie de timp și un plan bine pus la punct pentru a se identifica ce fel de conținut este relevant pentru brand și consumatorii vizați. De asemenea, trebuie identificate etichetele adecvate (tags), stilul de dispunere al postărilor și frecvența de postare.
Pentru ca o afacere să își îndeplinească obiectivele, este nevoie să publice cât mai des posibil și să mențină o frecvență consistentă de postare. Nu există un moment perfect pentru distribuirea conținutului, însă se poate identifica prin testarea a diverse abordări în postare.
2. Nu sunt folosite hashtag-uri relevante
Instagramul aduce o provocare în optimizare prin identificarea hashtag-urilor relevante pentru postarea și afacerea în cauză. Acestea funcționează pe social media ca interogări în bara de căutare.
Deși pare destul de simplu să se aleagă hashtag-uri adecvate, în realitate, brand-urile eșuează de multe ori să le identifice pe cele care sunt cu adevărat relevante pentru domeniul de activitate și conținutul postat.
Unele brand-uri apelează la hashtag-uri irelevante, care nu se potrivesc nici cu activitatea lor, nici cu o postare specifică. Acest lucru se poate observa din numărul mic de reacții pe care le-a obținut postarea prin intermediul hashtag-ului. Astfel, se înțelege că conținutul distribuit nu este ceea ce consumatorii se așteptau să vadă în urma căutării după o anumită etichetă.
De asemenea, există cazuri în care nu sunt utilizate deloc hashtag-urile. Acestea au rolul de a organiza fluxul de conținut pe social media și reprezintă un parametru vital pentru optimizarea paginii de Instagram. Hashtag-urile sunt necesare pentru creșterea prezenței profilului pe platformă.
Hashtag-urile sunt ideale pentru optimizarea pe Instagram, însă, pentru ca acestea să își îndeplinească scopul, este nevoie de o cercetare înainte de plasarea lor sub postări.
Este recomandat ca un brand să verifice ce hashtag-uri utilizează concurența sau conturile cu un conținut similar. De asemenea, este indicat să nu se apeleze la etichete populare (cele care apar în peste 100.000 postări), întrucât postarea poate dispărea rapid din conținutul paginii principale Instagram care se află într-o continuă schimbare.
O afacere trebuie să găsească hashtag-urile cele mai relevante pentru produsele sau serviciile pe care le oferă. În plus, se poate apela și la hashtag-uri cu numele firmei, iar când aceasta va deveni destul de populară, oamenii o vor căuta prin hashtag-ul unic și o vor găsi în primele rezultate.
De reținut este și faptul că trebuie să se omită repetarea aceluiași grup de hashtag-uri sub postări întrucât Instagram consideră aceste acțiuni drept spam.
* Puteți afla mai multe despre cum pot fi utilizate hashtag-urile în articolul https://www.livecom.ro/articole-si-noutati/hastag-cum-se-utilizeaza-si-ce-este-un-hashtag
3. Nu sunt schimbate etichetele cu locația
Brand-urile care își desfășoară afacerea online sau oferă transport pentru produsele sale la nivel național sau mondial fac această greșeală.
O firmă care își desfășoară activitatea doar într-o anumită zonă probabil nu are multe etichete de locație din care să aleagă întrucât va atrage un public irelevant. Cu toate acestea, se poate apela la locații creative care să atragă atenția clienților.
Totuși, dacă afacerea depășește un loc specific și dorește să atragă consumatori din diferite orașe sau țări, este indicat să își schimbe etichetele de locație cât mai des.
4. Numele de utilizator nu este ușor de căutat
Numele de utilizator Instagram este un cuvânt cheie major care ar trebui să fie scurt, lizibil, distinctiv și branded. Nu se recomandă să se includă simboluri irelevante și trebuie să fie în limba în care publicul țintă este mai probabil să caute.
Pentru a ajuta optimizarea, numele de utilizator trebuie să sune ca o interogare pe care clientul vizat e posibil să o caute.
5. Nu se utilizează Alt Text pe Instagram
O altă caracteristică Instagram care poate fi aplicată în scopuri SEO este Alt Text. Această funcție a fost inițial concepută pentru a permite persoanelor cu deficiențe de vedere să se bucure de conținutul Instagram. Cu toate acestea, specialiștii în marketing îl folosesc acum pentru optimizare.
În timpul postării conținutului, în partea de jos a ecranului, se regăsesc Setările avansate (Advanced settings). În urma click-ului pe acestea, în partea de jos a paginii, există opțiunea “Scrieți Alt Text”(Write Alt Text). Prin atingerea acelui buton se poate crea o descriere a imaginii care urmează să fie postată. Exemplu: cană cu cafea
Data viitoare, când cineva va căuta aceste cuvinte pe Instagram, va obține în rezultate și conținutul pe care brand-ul l-a distribuit.
Tot la acest pas, nu trebuie să se omită optimizarea fotografiilor pe Instagram. Conținutul publicat trebuie să fie clar și de înaltă calitate pentru ca algoritmul Instagram să poate identifica ceea ce înfățișează imaginea.
6. Nu sunt incluse cuvinte cheie în bio
Aceasta este o parte suplimentară și necesară în strategia SEO pentru Instagram. Bio-ul de pe Instagram (spațiul de pe pagina contului personal, sub numele de utilizator) este locul potrivit pentru a fi inserate cuvinte cheie relevante pentru afacere, atât primare, cât și secundare. Totuși, acesta nu trebuie copleșit cu prea multe cuvinte, ci trebuie păstrat ușor de citit.
Bio-ul profilului ajută un brand să fie ușor de găsit de către potențialii clienți și urmăritori. Dacă această parte este optimizată corect, pagina va apărea în rezultatele de top a căutării.
Unele firme inserează în cadrul bio și link-ul către site, adresa sau date de contact, acest lucru facilitând legătura cu clienții.
7. Nu sunt incluse cuvinte cheie în descrierea postărilor
Pe lângă bio și numele de utilizator, se recomandă să se includă cuvinte cheie și în descrierile imaginilor. Acestea pot fi plasate în cadrul unui text sau lângă numele de utilizator, putând fi folosit ca titlu după acesta.
Optimizarea pe Instagram - Un nou pas spre atingerea obiectivelor
Optimizarea pe Instagram nu este o știință de neînțeles. Este nevoie ca greșelile enumerate să fie evitate și ca promovarea pe această platformă să fie integrată în strategia de marketing pe social media.
SEO este la fel de important atât pe site-urile web, cât și pe rețelele de socializare. Optimizarea pe Instagram va aduce un brand mai aproape de publicul țintă și va conduce la mai multe conversii, ceea ce înseamnă un pas spre atingerea obiectivelor pe care afacerea și le-a propus.
< Anterior | Următor > |
---|