Deși pentru anumite afaceri poate fi unul dintre cele mai bune instrumente pentru a genera publicitate, Facebook poate pune probleme chiar și specialiștilor în marketing digital.

Pentru a crea un brand atractiv, dar și pentru a afla informații despre publicul țintă, Facebook pare a fi un instrument extrem de util. Totuși, transformarea traficului în conversii rămâne aspectul vizat cu fiecare campanie desfășurată pe Facebook.

Materialul nostru prezintă 5 dintre cele mai întâlnite motive pentru care reclama pe Facebook nu generează suficiente conversii, dar și modalitatea prin care această problemă poate fi remediată.

1. Nu există suficiente date despre publicul țintă

Înainte de a crea o campanie, Facebook Audience necesită cunoașterea publicului țintă și desfășurarea unei cercetări în acest sens.

Spre deosebire de alte metode de publicitate online, nu clienții merg înspre anunț, ci anunțul merge înspre client.

Astfel, în cazul în care afacerea este nouă, iar informațiile despre publicul țintă sunt prea puțin cunoscute, se recomandă o campanie amplă de conștientizare (optimizată la cel mai mic CPC disponibil).

Practic, pentru o sumă mică de bani, se poate începe cu maximizarea de afișări, culegând o serie de date valoroase, precum cine dă click pe anunț, dar și care este rata de conversie, dacă ea există.

Câteva domenii suplimentare pentru a obține date despre audiență includ:

  • Datele campaniei;
  • Analize competitive (toate canalele de publicitate);
  • Informații demografice locale;
  • Analize în timp real pentru site și pentru canalele de promovare;
  • Sondaje și chestionare;
  • Informații psihografice ale persoanelor cărora „le place” afacerea.

Ba mai mult, se pot utiliza pixeli specifici pentru persoanele care vizitează site-ul, dau click pe anunț și nu generează o conversie.

2. Parametrii de targetare necesită o mai bună optimizare

Cel mai important aspect atunci când vine vorba despre o campanie publicitară este crearea unui public țintă. Din păcate, parametrii de targetare slab optimizați ar putea însemna cheltuieli publicitare irosite.

O targetare mult prea amplă sau sincronizarea defectuoasă a unui eveniment pot transforma clientul dintr-un potențial cumpărător într-o persoană care scroleaza pasiv, neluând în considerare anunțul.

Pentru a minimiza erorile de targetare și pentru a focaliza parametrii, recomandabilă este crearea unei „buyer persona” sau prototipul cumpărătorului și încărcarea tuturor detaliilor relevante despre publicul țintă.

Crearea unei „buyer persona” trebuie segmentată ținând cont de trei aspecte:

  • Date demografice (vârstă, sex, rasă, venit, locație etc.);
  • Profil psihografic (interese, aprecieri și stil de viață);
  • Comportant (distribuiri și comentarii pe rețelele de socializare, engagement sau obiceiuri de cumpărare);
  • Alte afaceri similare accesate (concurenţă);

Facebook poate, spre exemplu, să ajute utilizatorul să direcționeze anunțuri cu lucruri pentru copii înspre persoane care au un copil sau sunt în prezent însărcinate. În acest context, Facebook se bazează pe informații personale pe care utilizatorii au ales să le distribuie, dar și pe informații despre paginile pe care le-au apreciat sau postările cu care au interacționat cel mai mult.

În acest mod, este de la sine înțeles că afacerea promovată poate să ajungă la persoanele interesate și care prezintă cea mai mare probabilitate de a apela la produsele sau serviciile vândute.

3. Utilizatorii Facebook nu sunt cumpărători

Un aspect important de înțeles este că utilizatorii Facebook nu sunt cumpărători. Aceștia utilizează platforma pentru a comunica cu prietenii sau familia și pentru a distribui conținut.

Foarte mulți dintre utilizatori, chiar dacă vor cumpăra de la acel brand mai târziu, nu intenționează să achiziționeze un produs în momentul în care dau click pe anunț, mai ales dacă acest lucru se întâmplă de pe un dispozitiv mobil.

Atunci când rata conversiei este una scăzută, forme de publicitate precum anunțuri video sau anunțuri dinamice ar trebui folosite pentru a trezi interesul (awareness) oamenilor cu privire la afacere.

4. Campaniile publicitare nu sunt segmentate

Categoric, reclamele și mesajele publicitare se vor aplica doar anumitor segmente de public.

În cazul în care reclamele generează multe afișări, însă puține click-uri, este necesară implementarea testelor A/B split, comparând două versiune ale reclamei și măsurând diferența de performanță dintre acestea.

Testele pot fi puse în practică utilizând reclamele, mesageria, imaginile sau diferitele segmente de public.

Crearea unor segmente de public separate pe baza diferitelor obiective de conversie, dar și a implicării anterioare contribuie la crearea mesajelor hiper direcționate, care să rezoneze în totalitate cu publicul țintă cărora se adresează.

5. Probleme mai complexe ale site-ului

Dacă audiența dă click pe reclamă, însă conversia nu se realizează, ar putea exista o problemă mult mai serioasă cu site-ul sau cu pagina de destinație.

Această problemă ar putea să apară din cauza:

  • mesajelor incoerente;
  • vitezei mici de încărcare și o experiență deficitară a utilizatorului;
  • conținutului insuficient;
  • ofertei neatrăgătoare.

În primă instanță, este necesară monitorizarea conversiilor utilizând pixelul Facebook, dar și rata de abandon, folosind Google Analytics.

Totodată, alte câteva măsuri care trebuie luate pentru optimizarea paginii de destinație și pentru a evita rata scăzută a conversiei sunt:

  • introducerea imaginilor de înaltă calitate și a conținutului interactiv pentru a menține utilizatorii implicați;
  • un „call to action” clar despre oferta ta;
  • eliminarea navigării suplimentare sau inutile.

Îmbunătățirea ratei de conversie a anunțurilor de pe Facebook în 7 pași

  • Targetarea utilizatorilor se face pe baza achizițiilor anterioare;
  • Utilizarea audiențelor asemănătoare („Lookalike Audiences”) pentru a extinde aria de aplicare a campaniei după ce s-a efectuat conversia;
  • Utilizarea diverselor evenimente drept un atuu pentru a lansa oferte speciale;
  • Adaptarea valorilor promovate pentru a atinge anumite puncte slabe ale cumpărătorilor;
  • Utilizarea remarketingului pentru vizitatorii care nu au luat o decizie de conversie;
  • Folosirea parametrilor de targetare detaliați;
  • Învățarea continuă despre clienți și obiceiurile de cumpărare ale acestora.

Se impune, de asemenea, evaluarea afacerii și potrivirea acesteia cu tipul de publicitate pe Facebook, auditul şi analiza unei agenţii de marketing online cu experienţă pe domeniul de activitate vizat.

De cele mai multe ori, este recomandabilă o abordare combinată între socializarea plătită, publicitatea PPC și remarketing, pentru a câștiga potențiali clienți prin intermediul unor canale variate și pentru a crește rata conversiei.