Articole și noutăți   Joi, 06 Ianuarie 2022

e-commerce

Anul 2021 a fost marcat de evoluţie în online, atât pe segmentul eCommerce cât şi lead generation, în cadrul agenţiei LiveCOM am înregistrat creşteri între 15% și 200% conversii pe diferite segmente pentru clienţii noştri. Ne-am concentrat pe dezvoltare și inovare prin tehnologie, campanii CPC bazate pe inteligenţa artificială, identificarea de noi clienţi prin audienţe smart, optimizarea experienţei (user experience) pentru facilitarea conversiilor.

Un studiu realizat de NielsenIQ, „E-commerce Shopper Trends”, în luna noiembrie a anului 2021, arată că românii preferă să caute și să achiziționeze produsele necesare online și renunță, în proporție din ce în ce mai mare, la cumpărăturile clasice sau la vizitele fizice.

După cum arată studiul, 36% dintre români cumpără direct de la retailer și aproape 7% din aplicațiile platformelor de livrare. Totodată, 92% dintre cumpărători dețin o experiență de cel puțin un an în comerțul online, comparativ cu 80% în anul 2020.

Printre motivele care îi determină pe români să apeleze la cumpărăturile online se numără gama variată de produse disponibile (66%), dar și serviciul de livrare (54%) sau prețurile mai scăzute (48%). De asemenea, noii adepți ai comerțului online valorizează într-o mai mare măsură prețul mic și gama variată de oferte promoționale existente în mediul online, conform Iuliei Pencea, Market Leader NielsenIQ România (sursa Ziarul Financiar).

Studiul citat mai sus remarcă o legătură puternică între evoluția pandemiei din lunile septembrie-octombrie 2021 și creșterea vânzărilor online.

Prelungirea pandemiei a încurajat obiceiul de cumpărare online, stabilizându-l, în detrimentul magazinelor fizice. Ba mai mult, 48% dintre persoanele care au cumpărat online au inclus cel puțin o categorie nouă pe lista de cumpărături ca urmare a acestei perioade.

Concluziile trecutului, obiective de viitor

Companiile care doresc maximizarea profitului au înțeles și mai mult că prezența online atentă (de detaliu) și promovarea smart sunt pași extrem de importanți în dezvoltare. Clienții sunt extrem de atrași de varietatea mare de produse și servicii din toate domeniile de activitate, de prețurile mai scăzute sau de promoțiile pe care le întâlnesc în cazul magazinelor online, renunțând în proporție mare la cumpărături sau interacțiuni fizice.

Există, totuși, câteva aspecte prioritare de care trebuie să țină cont companiile în viitor. În primă instanță, trebuie valorizată experiența vizitatorului pe site, oferirea de conținut atent la detalii, ghidarea utilizatorului spre o conversie facilă prin crearea un mediu sigur care să inspire încredere în brand.

Conform Kantar: Piaţa media în 2022 va vedea o redefinire a modelului de publicitate şi targetare online şi o reechilibrare a alocării bugetelor între campaniile de brand şi cele de performance:

„În 2022, vom asista la o reorientare a atenţiei industriei, după un an de creştere şi de reacţii agile în contextul pandemiei. Pe fondul unor schimbări destul de radicale la care suntem martori (perspectiva limitării cookie-urilor, schimbarea atitudinilor şi a obiceiurilor de consum), industria va trebui să se adapteze şi să înveţe să găsească noi strategii de succes. Indiferent dacă acest lucru va însemna investiţii în mai mult conţinut care să atragă utilizatori pe o piaţă aglomerată, regândirea modelelor de business sau experimentarea unor noi abordări de utilizare mai bună a datelor, adaptabilitatea şi capacitatea de testare şi de învăţare vor fi esenţiale”, a declarant Francois Nicolon, CMO, Media Division, Kantar, lider global în oferirea de insight-uri demonstrate şi servicii de consultanţă de brand (sursa Ziarul Financiar).

Lupta pentru atenție va fi și mai mare! Ne confruntăm deja cu o piață fragmentată pe toate domeniile de activitate, cu noi firme concurențiale, importatori și marketplace-uri internaționale (Polonia, Cehia, etc) care apar în fiecare zi, ceea ce face tot mai dificilă vizibilitatea unui brand și păstrarea vizitatorului pe site.

Succesul va depinde de anticipare și diferențiere prin acțiunile de promovare online: campanii smart, programmatic marketing, shopping, content detaliat şi mesaje particularizate pe segmente de audienţe.

Vor mai fi doar anunțurile promoţionale și cuvintele cheie suficiente pentru a atrage atenția şi a genera conversii și în viitor?

 

Surse folosite în acest articol:

https://www.zf.ro/business-hi-tech/nielsen-cumparatorii-aleg-sa-cumpere-online-datorita-gamei-variate-20400922

https://www.zf.ro/media-advertising/kantar-piata-media-in-2022-va-vedea-o-redefinire-a-modelului-de-20445210

Ai aflat informații interesante?

Abonează-te la newsletter şi îți vom trimite noutăţile noastre.
Articol publicat în Articole și noutăți   Joi, 06 Ianuarie 2022