Dacă te întrebi de ce este TikTok atât de popular sau ce diferențiază această aplicație de alte aplicații de social media, am creat un articol care să ofere câteva răspunsuri.
Cu un miliard de utilizatori activi lunar, TikTok se află pe o treaptă superioară a aplicațiilor de social media.
Un studiu Nielsen a încercat să explice motivul pentru care această aplicație a crescut atât de mult în popularitate.
Studiul, comandat de către TikTok, analizează datele a peste 8.000 de respondenți implicați în sondaj. Acestora li s-au adresat întrebări cu privire la percepția lor asupra conținutului platformei.
Obiectivul studiului este acela de a înțelege ce prețuiesc oamenii cu adevărat la TikTok. Rezultatele oferă o perspectivă asupra motivului pentru care TikTok a devenit un fenomen cultural.
Utilizatorii spun că TikTok este autentic
Conform studiului, utilizatorii simt că pot fi ei înșiși pe TikTok, ceea ce ar putea contribui la popularitatea acestuia.
Astfel, sondajul arată că:
- 64% dintre utilizatori spun că pot fi cu adevărat ei înșiși pe TikTok;
- 56% dintre utilizatorii TikTok spun că pot posta videoclipuri pe care nu le-ar posta în altă parte;
- 53% dintre utilizatori spun că au încredere că ceilalți sunt ei înșiși pe TikTok.
Întrebați cum percep conținutul de pe TikTok, respondenții l-au descris ca fiind: autentic, veritabil, nefiltrat și cu rol în stabilirea tendințelor.
Aceste sentimente se extind și asupra reclamelor de pe TikTok. Publicitatea pe TikTok este văzută ca fiind reală, unică și distractivă.
Utilizatorii spun că Tik Tok îi face fericiți
Conform studiului citat, conținutul de pe TikTok aduce bucurie, iar acest aspect este un element esențial în viața tuturor.
31% dintre utilizatorii TikTok menționează că unul dintre primele trei motive pentru care continuă să utilizeze platforma este acela că le ridică moralul.
În timp ce Tik Tok îmbunătățește starea de spirit a utilizatorilor, Facebook este cunoscut ca având un impact negativ asupra sănătății mintale a acestora.
Tik Tok este unic și diferit
Utilizatorii consideră că pe TikTok pot vedea conținut pe care nu îl pot obține în altă parte. Deși pot vedea același tip de conținut distribuit pe Instagram, Facebook sau Twitter, TikTok se deosebește ca fiind un loc al descoperirilor.
Studiul concluzionează că:
- 79% dintre utilizatori consideră conținutul de pe TikTok unic sau diferit;
- 68% dintre utilizatorii TikTok găsesc conținutul publicitar diferit față de orice platformă competitivă;
- 60% dintre utilizatorii internaționali (cu excepția SUA) spun că urmăresc branduri pe TikTok;
- 52% dintre utilizatori afirmă că sunt în căutarea unor produse sau fac cumpărături pe platformă;
- 85% dintre utilizatori descoperă conținut nou de care se bucură prin intermediul platformei TikTok.
TikTok este o comunitate
Unul dintre punctele forte ale platformei este simțul apartenenței și al comunității pe care îl resimt utilizatorii. Acest lucru este demonstrat de provocările virale la care iau parte utilizatorii.
Abilitatea de a testa conținutul altora și de a-l adăuga, totodată, ajută utilizatorii să construiască conexiuni mai puternice.
În acest sens, studiul arată că:
- 59% dintre utilizatori au un sentiment de apartenență atunci când sunt pe TikTok;
- 77% dintre utilizatori spun că TikTok este un loc în care oamenii se pot exprima deschis;
- 84% dintre utilizatorii TikTok spun că primesc conținut la care se pot raporta;
- 70% dintre utilizatori spun că TikTok este o platformă pe care ar recomanda-o și altora;
- 77% dintre utilizatori spun că citesc comentariile la postările și videoclipurile de pe TikTok.
Cu alte cuvinte, utilizatorii TikTok se simt confortabil pe platformă și sunt încântați să interacționeze între ei.
Pozitivitatea este un aspect comun printre părerile respondenților cu privire la platformă. Utilizatorii se bucură de timpul petrecut pe TikTok, sunt încântați de conținutul unic pe care îl găsesc și se simt în siguranță expunându-și propriul conținut.
Toate aceste aspecte explică popularitatea crescută a platformei. De asemenea, utilizatorii se simt chiar mai pozitivi față de conținutul pe care îl oferă companiile și brandurile pe TikTok, în comparație cu alte platforme.
Acest lucru indică faptul că firmele adoptă o abordare complet diferită pentru dezvoltarea strategiilor de marketing pe/ pentru TikTok.
< Anterior | Următor > |
---|