
Pentru optimizarea cheltuielilor publicitare în comerțul electronic, se pot întreprinde o serie de acțiuni care ajută la maximizarea bugetelor și îmbunătățirea rentabilității investiției.
Acest articol identifică 8 strategii care merită concentrarea eforturilor de optimizare pentru ca rentabilitatea investiției să poată fi îmbunătățită.
1. Investiții în tactici ale pâlniei superioare de marketing
Multe strategii se concentrează poate prea mult pe valorile privind conversiile și veniturile din ultimul click și optează pentru tactici de la „capătul de jos al pâlniei” pentru rezultate rapide. Aceasta nu este întotdeauna soluția potrivită și mai ales pe termen lung.
Întotdeauna va exista un punct în care se va ajunge și la randamente descrescătoare, astfel că, este important să se facă investiții în conștientizare (brand awareness, trafic, etc) în alimentarea pâlniei cu prospecți, astfel încât impactul general să poată fi crescut.
2. Rularea pe o varietate de tipuri de campanii
Este firesc ca tentația să cadă pe campaniile cu cuvinte cheie sau audiențele cât mai specifice, însă în anumite cazuri diversificarea investițiilor poate fi o necesitate.
Atunci când publicul caută produse, folosește cuvinte cheie pentru ca să găsească ceea ce își dorește. Pentru ca site-ul sau magazinul online să apară în căutările relevante, trebuie identificate cuvintele cheie potrivite. Cuvintele cheie ample sau cu coadă lungă (care conțin trei sau mai multe cuvinte) pot direcționa mai mulți vizitatori calificați.
Campaniile de performanță maximă de la Google pot fi o alegere optimă pentru afacerile de comerț electronic pentru că funcționează și pe învățarea automată. Faptul că pot fi concentrate pe conversie sau pe valoarea conversiei le face un instrument puternic pentru vânzarea produselor.
Este important ca lucrurile să fie testate înainte, iar în cazul magazinelor online, acțiunile de conversie și valorile acestora să fie corect implementate. Platformele de publicitate lansează treptat noi tipuri de campanii, iar agenții de publicitate ar trebui să urmeze exemplul, adoptând treptat aceste noi tipuri de campanii.
Pentru a beneficia de potențialul inteligenței artificiale oferit de aceste platforme, datele de input (atribute de produse, conversii, valori, audiențe, segmente, etc) este indicat să fie cât mai exacte.
3. Stabilirea audienței și a obiectivelor
Gruparea cel puțin a clienților noi și care revin - atâta timp cât există un volum suficient - poate ajuta la creșterea performanței generale.
Acest lucru este benefic pentru permiterea redirecționării bugetului către zone cu performanțe mai mari și pot fi setate obiective separate pentru zone care vor avea de obicei performanțe diferite.
De exemplu, o rentabilitate mai mare a cheltuielilor publicitare de la clienții care revin și una mai mică de la cei noi, sau invers, în funcție de recurența conversiilor.
4. Segmentarea
În cazul anumitor afaceri de comerț online este util să existe un anumit nivel de segmentare.
De exemplu, dacă sunt vândute mai multe mărci de produse și licitația se face în baza acelor termeni, acestea pot fi cuvinte cheie mai scumpe și ar putea consuma bugetul dacă sunt grupate cu alți termeni non-marcă.
Trebuie găsită o modalitate de a segmenta care funcționează pentru fiecare caz în parte – fie că este vorba despre marja de profit, tipul de produs, prețul, etc.
Acest lucru va permite o analiză mai rapidă și abilitatea de a fii focusat acolo unde se ating obiectivele (în special dacă bugetele sunt strânse).
5. Înclinarea spre automatizare
Automatizarea este recomandată, iar pe viitor aceasta se va răspândi în cât mai multe funcții din platformele de publicitate digitală.
Este recomandată învățarea modului în care funcționează. Strategiile de licitare automată depășesc în mod constant strategiile manuale chiar și pe cele optimizate.
Campaniile Performance Max de la Google pot fi de succes, mai ales dacă strategia de audiență se concentrează pe clienți noi. În medie sunt atrași cu 50% mai mulți clienți noi cu Performance Max decât campaniile tradiționale.
6. Trecerea la atribuirea bazată pe date
Pentru cei care nu au făcut-o deja, este timpul ca atribuirea bazată pe date de la Google (DDA) să fie analizată.
“Înainte de a face o achiziție sau de a realiza o altă acțiune importantă pe site, este posibil ca utilizatorii să dea clic sau să interacționeze cu mai multe anunțuri. În general, tot meritul pentru conversie este atribuit ultimului anunț cu care clientul a interacționat. Dar a fost oare acela anunțul care l-a convins să aleagă compania dvs.?
Atribuirea bazată pe date acordă meritul pentru conversii în funcție de modul în care utilizatorii interacționează cu diverse anunțuri și decid să devină clienții dvs.”
https://support.google.com/google-ads/answer/6394265?hl=ro
DDA poate fi deosebit de util pentru achizițiile considerate (high-consideration purchases) în care utilizatorii pot petrece mai mult timp la cumpărături. Acesta va oferi agenților de publicitate o mai bună înțelegere a impactului mai multor inițiative ale vârfului de pâlnie (top-of-funnel).
7. Crearea de reclame cât mai specifice
Succesul este mai mult decât modul în care campaniile și redirecționarea sunt configurate.
Anunțurile și reclamele joacă un rol important, în mod ideal, acestea ar trebui să fie pe cât se poate de specifice pe domeniul de activitate promovat. Încorporarea diferitelor produse, tipuri de produse, parametri tehnici, beneficii, criterii specifice, etc pot ajuta mult în atragerea potențialului client.
De exemplu, un anunț Google poate fi lăsat să servească cea mai relevantă combinație de titluri, descrieri, imagini, site-links pentru o căutare, de aceea este indicat să fie introduse cât mai multe elemente creative în anunțuri.
În ceea ce privește afișarea, concentrarea ar trebui să cadă pe actualizarea sezonieră care utilizează cele mai bine vândute produse în stoc regulat și le afișează în uz/folosință.
Nu este nimic mai rău ca și cumpărător decât să vezi un anunț cu ceva ce îți dorești și pe site s-a epuizat sau nu mai este disponibil. Acest lucru are ca rezultat fonduri irosite.
8. Adoptarea propriei strategii
Nu poate fi negat faptul că, în momentul prezent, ne confruntăm cu o incertitudine economică și impredictibilitate. Însă, acesta poate fi considerat un moment oportun pentru a identifica zonele care nu funcționează la fel de puternic și a merge mai mult spre cele care o fac.
Trebuie luate în calcul: Customer Lifetime Value (CLV) - predicția profitului net atribuit întregii relații viitoare cu un client nou câștigat, sezonalitatea - variația cererii pentru anumite produse în funcție de perioada anului, poziționarea bună a produsului în piață, iar investițiile de marketing direcționate către canalele și campaniile care atrag conversii și profitabilitate.
< Anterior | Următor > |
---|