În cazul căutărilor de produse, rezultatele căutării Google seamănă oarecum cu paginile din categoria Amazon. Retailerii (comercianți cu amănuntul) ar trebui să se adapteze, acordând prioritate paginilor de produse pentru ca produsele lor sa fie afișate în grilele cu produse.
Aceste grile, atunci când sunt eligibile să se afișeze (la căutări de produse cu intenția utilizatorului de achiziție), pot ocupa aproape jumătate din toate rezultatele organice de pe prima pagină din Google.
Un subiect cheie care nu poate fi trecut cu vederea: actualizările majore ale Google pentru rezultatele căutării comerțului electronic și care merită mai multă atenție.
Rezultatele căutării au trecut prin multe schimbări în ultimul timp, iar clasamentul în grilele produselor organice este noul subiect fierbinte în SEO e-Commerce.
Și tendința este clară: grilele de produse organice sunt aici pentru a rămâne și au crescut exponențial într-un set larg de căutări care generează trafic ridicat pentru site-urile de comerț electronic.
Noua experiență de căutare
În continuarea articolului vom examina câteva rezultate de căutare, folosind interogarea „aparat cafea espresso” în Google, ca exemplu.
Mergând la rezultatele organice, utilizatorii văd o grilă de produse, care poate fi poziționată înainte de oricare dintre celelalte rezultate organice.
Aceasta este doar o parte cu produse listate. Secțiunea „Vedeți mai multe produse ->” se află în partea de jos.
Această secțiune oferă, practic, utilizatorului capabilități de extindere a listei cu navigarea implicită către secțiunea de produse din motorul Google.
Făcând click pe unul dintre produse, se deschide o bară laterală extensibilă în partea dreaptă, plină cu informații detaliate despre produs.
Astfel, sunt incluse direct în experiența SERP (Search Engine Results Pages):
- Imagini de produse;
- Prețuri;
- Comercianți;
- Descrieri;
- Caracteristici ale produsului;
De ce se adaugă toate aceste schimbări?
Se pare că Google încearcă să reproducă experiența unei pagini de categorie tradiționale direct în rezultatele căutării.
Afișând produse, imagini, recenzii, prețuri și multe altele, Google creează o experiență unitară fără ca utilizatorul să fie nevoit să viziteze mai cât multe site-uri de cu produse.
Deși paginile de categorii încă contează, se pare că Google își îndreaptă atenția în mod clar către paginile de produse din site, mai degrabă decât către paginile de categorii tradiționale.
Concentrare pe paginile de produse
În SEO pentru comerțul electronic, paginile de categorii au fost mult timp piatra de temelie a strategiei, mapate la interogări de mare valoare, care primesc cea mai mare atenție.
Cu toate acestea, odată cu implementarea grilelor de produse Google, a caracteristicilor produselor și a căutării filtrate, paginile de categorii își pierd vizibilitatea.
Pentru a beneficia de listarea în grilele de produse, strategiile SEO trebuie revizuite, iar paginile de produse care sunt acum prezentate în rezultatele căutării trebuie să aibă prioritate egală.
Anterior, paginile de produse erau adesea trecute cu vederea.
Acum, trebuie optimizate, actualizând etichetele de titlu, H1-urile, datele despre produse, caracteristicile cheie pe care utilizatorii le caută sunt clar evidențiate în listări.
Creșterea datelor despre produse pentru SEO
La fel ca datele structurate, datele despre produse sunt un feed care permite motoarelor de căutare să înțeleagă rapid și eficient informațiile cheie despre un anumit SKU (umăr de referință unic al unui produs) sau EAN.
În mod tradițional, comercianții au lăsat acest lucru în seama echipei de publicitate plătită CPC, însă optimizarea paginii de produs are multiple beneficii chiar și pentru Ad Rank.
Google are propriul ghid SEO pentru comerțul electronic (Best practices for ecommerce sites in Google Search), care subliniază importanța datelor despre produse. Google dedică o pagină întreagă acestui subiect și îi evidențiază semnificația în mai multe secțiuni de-a lungul ghidului.
S-au efectuat teste ample asupra noilor caracteristici ale grilei de produse, subliniind adesea influența înregistrărilor din Merchant Center (feed-uri de date despre produse) asupra acestor rezultate.Este evident că fluxurile de produse joacă un rol crucial în grilele de produse, făcându-le ceva ce nu mai poate fi trecut cu vederea.
Este esențial să vă asigurați că aceste feeduri trimise la Google, sunt corecte, reflectă cuvinte cheie cu coadă lungă și sunt cât mai complete posibil.
Asigurarea produselor valide și a eligibilității
Acesta este cel mai important factor de influență atunci când se încearcă clasarea în grilele de produse organice și nu trebuie trecut cu vederea. În ceea ce privește „produse valide”, această terminologie se referă direct la produsele din feedul dvs. din Merchant Center și, de asemenea, la datele structurate utilizate în paginile dvs. de produse.
De exemplu, ne-am confruntat cu diverse ocazii în care, dacă există probleme în Merchant Center (cum ar fi că feed-ul de produse scade sau apar anumite încălcări de politici), orice clasament preexistent al grilei de produse va dispărea rapid.
Rezultatele îmbogățite sunt experiențe din platforme Google precum Căutare, care afișează mai mult conținut decât linkul albastru standard. Între acestea se numără carusele, imagini, produse, sau alte elemente fără text.
De exemplu, se poate testa o pagină de produs dacă oferă cât mai multe date despre produse și vânzător aici:
https://search.google.com/test/rich-resultshttps://search.google.com/test/rich-results
Alan Kent (Developer Advocate la Google) explică într-o prezentare video, beneficiile furnizării Google de date despre produse și împărtășește cele mai bune practici tehnice pentru realizarea acestora:
Când vine vorba de clasarea în grilele de produse pentru un set de căutări fără o marcă anume (același lucru este valabil și pentru interogările de marcă, acolo unde este cazul), trebuie să existe o potrivire exactă a produsului pentru a fi eligibil pentru clasarea într-o grilă.
Dacă un produs este considerat a fi popular (concurențial), atunci intervine următoarea provocare: asigurarea faptului că detaliile produsului sunt bine reprezentate pe site. Dacă este vorba de produse tehnice, electronice, sau produse cu anumiți parametrii specifici, cu atât mai importantă devine reprezentarea acestor date în formate specifice care pot fi preluate de motoarele de căutare.
Concluzii
Dintr-o perspectivă de afaceri, direcția Google devine clară când luăm în considerare toate schimbările sale recente.
Pentru o oferi cele mai bune rezultate și o experiență plăcută în găsirea de produse, Google va continua să facă ceea ce are nevoie pentru a face platforma să fie mai prietenoasă pentru căutările de comerț electronic.
Retailerii trebuie să înțeleagă acest comportament și să optimizeze strategiile în consecință.
< Anterior | Următor > |
---|