În procesul de creare și optimizare a conținutului pentru un site de e-Commerce, se poate folosi versiunea cuvântului cheie principal la singular pentru produse sau la plural pentru categorii de produse. O alegere importantă este dacă clasarea poate fi făcută pentru ambele versiuni ale cuvintelor cheie pe aceeași pagină sau trebuie creată o pagină nouă?
Această alegere poate fi luată de la caz la caz, analizând individual fiecare cuvânt cheie. După un timp îndelungat de cercetări s-a ajuns la concluzia că una dintre cele două opțiuni funcționează mai bine.
Pentru cei care se ocupă de contentul unui site de e-Commerce, este recomandat să se informeze cu privire la ce versiune a cuvântului cheie este utilizată în paginile cu detalii despre produse (PDP) și paginile de categorii.
Acest articol prezintă situațiile în care este recomandată folosirea fiecărei versiuni și cum influențează pluralul sau singularul cuvintelor cheie intenția de căutare pentru e-Commerce.
Informații despre pluralul cuvintelor cheie (plural keywords) și intenția de căutare
Conform cercetărilor, singularul cuvintelor cheie (singular keywords) este adesea informațional, în timp ce pluralul acestora tinde să facă parte din călătoria de cercetare comercială a cumpărătorului.
Acest lucru este foarte evident în B2B și în alte grupe de produse comercializate online.
De exemplu, pentru cei care fac shopping online de anvelope și încearcă să ia o decizie cu privire la ce produs să achiziționeze, este mai probabil să caute „anvelope all season” decât „anvelopa all season”.
Căutarea la singular poate fi informativă despre avantajele anvelopei all season.
Dar dacă căutarea conține și un brand, de exemplu „anvelopa all season Debica”, intenția cumpărătorului este probabil una tranzacțională, fiind hotărât să achiziționeze produsul.
Însă Google nu știe întotdeauna acest lucru. Dacă consideră că oamenii caută mai multe opțiuni sau încă nu au perfecționat ceea ce caută, va prezenta câteva pagini potențiale de categorii de produse.
Pentru ca Google să ofere o pagină cu detalii despre produs este nevoie de o interogare de căutare foarte detaliată, cum ar fi specificarea unei mărci și a unui model, căutarea unui produs de nișă sau a unui trend viral.
Căutările prin navigare, în care utilizatorii încearcă să ajungă la un anumit site sau să înțeleagă cum să ajungă la o locație fizică sunt de obicei singular keywords. De asemenea, numele de branduri sunt și ele scrise la singular.
Dintr-o perspectivă SEO programatică, aceasta înseamnă că singular keywords sugerează o intenție mai ambiguă, în timp ce plural keywords fac parte din călătoria de cercetare comercială/achiziția de produs.
Din punct de vedere al profesioniștilor SEO, aceasta a devenit o bună practică în e-Commerce.
Singular keywords sunt utilizate de obicei în paginile cu detalii despre produse, în timp ce plural keywords tind să apară în paginile de categorii.
În urma unor analize făcute pe baza cercetării datelor s-a ajuns la un rezultat care ajută paginile de e-Commerce să poată alege ce versiune (singular sau plural) a fiecărui cuvânt cheie să fie folosită în principal pentru diferite tipuri de pagini și dacă pot fi clasate sau nu pentru ambele versiuni.
Analizarea primelor 1.000 de keywords de pe Amazon
Informații preluate conform unui studiu de date publicat pe: https://www.searchenginejournal.com/how-plural-keywords-impact-search-intent-for-ecommerce/493826/
Pe baza acestei analize au fost extrase primele 1.000 de cuvinte cheie de pe Amazon, urmând identificarea versiunii fiecărui cuvânt și asocierea cu echivalentul lor.
Cuvintele care nu aveau versiunea de singular/plural au fost eliminate din baza de date, iar în total au rămas 607 cuvinte cheie.
Acest lucru arată că pentru 60% dintre cuvintele cheie de top folosite zilnic pe Amazon, marketerii au fost nevoiți să aleagă optimizarea pentru un cuvânt cheie singular sau plural.
SEMRush este un software care ajută la optimizarea site-urilor web ale companiilor pentru motoarele de căutare. Folosind datele Semrush, a fost extrasă intenția de căutare, funcțiile paginilor cu rezultate ale motorului de căutare (SERP) și adresele URL de clasare pentru fiecare cuvânt cheie din rezultatele Google pentru căutări desktop din SUA.
Datele arată că singular keywords domină rezultatele pentru majoritatea intențiilor de căutare, cu excepția reclamelor.
Singular keywords sunt:
- Cu 65% mai probabil să aibă intenție informațională;
- Cu 46% mai multe șanse să aibă intenție tranzacțională;
- Cu 27% mai multe șanse să aibă intenție de navigare;
Singurul caz în care pluralul cuvintelor cheie a câștigat a fost comercial și chiar și atunci, a existat doar o diferență de 5%.
Conform datelor, cuvintele cheie la singular pot fi mai ambigue, deoarece acestea au cu 23% mai multe șanse decât cele la plural să aibă mai mult decât o intenție.
Înainte ca utilizatorii să învețe despre nevoile lor și despre ce produse își doresc, în etapele inițiale intenția de căutare poate fi foarte neclară.
Analizarea asemănării SERP
În jumătate din timp, SERP-urile pentru versiunile de singular și plural ale keywords vor partaja șapte până la nouă adrese URL și 5% din timp, acele rezultate SERP sunt exact aceleași, deoarece intenția asupra cuvintelor cheie la singural și plural se suprapune adesea.
Pe măsură ce Google își dezvoltă AI-ul, inclusiv Search Generative Experience (SGE) și se îndreaptă spre un model în care utilizatorii pot cumpăra direct din căutarea lor, înțelegerea diferitelor intenții atunci când există variații minore ale cuvintelor cheie va fi esențială.
Analizarea caracteristicilor SERP
Conform rezultatelor venite în urma numărului de apariții ale caracteristicilor SERP în căutările la plural și singular, este indicată o gamă mai largă de intenții de căutare pentru singular keywords și o intenție comercială mai concentrată pentru plural keywords.
Knowledge Panels sau panourile de cunoștințe apar mai des cu alternativa singulară, la fel ca și panourile People Also Ask. Acest lucru are sens, deoarece aceste caracteristici se aliniază cu un tip de interogare informațională.
Related searches sau căutările înrudite (interogări de căutare legate de cuvântul cheie introdus într-un motor de căutare) sunt caracteristica SERP cu cea mai mare diferență între cuvintele cheie la plural și singular; rezultatele la plural au fost cu 12,85% mai populare.
Pe măsură ce utilizatorii învață despre produs, aceștia tind să-și rafineze căutările în timpul cercetării comerciale, iar Google încearcă să faciliteze această călătorie.
Plural SERPs se dovedesc a fi mai răspândite pentru produsele populare, sugerând în continuare că căutările de plural keywords sunt asociate mai frecvent cu intenția comercială.
Rezultatele indentate sunt mai frecvente în căutările singulare, indicând potențial o mai mare ambiguitate a intenției.
Ce înseamnă acest lucru pentru strategia SEO de e-Commerce?
Datele susțin o bună practică pentru SEO: plural keywords fac parte din etapa cercetării comerciale/achiziției, în timp ce singular keywords au o intenție mai ambiguă și pot fi utilizate în scopuri de informare, de navigare sau tranzacționale.
Intenția unei pagini ar trebui să determine ce versiune a cuvântului cheie trebuie folosit, iar de cele mai multe ori, clasarea poate fi făcută atât pentru versiunile la singular, cât și pentru cele la plural ale cuvântului cheie țintă pe aceeași pagină.
De exemplu, paginile de categorii pot fi optimizate pentru căutări, o practică bună este ca în numele categoriei să fie pluralul cuvintelor cheie, iar în numele produselor să existe singularul cuvintelor cheie.
Folosirea singular keyword în nume de categorie poate fi considerată o tehnică de manipulare a motorului de căutare și atrage depunctare, idem folosirea plural keywords în numele de produs poate avea aceleași consecințe negative pentru pagină.
Un aspect important este plural keywords în numele meniurilor/texte ancoră să fie folosite corect să ducă la pagina de categorie relevantă.
De reținut este faptul că paginile de categorii pot beneficia în mod clar de pe urma folosirii corecte a variantei de plural a cuvintelor cheie, deoarece acestea au scopul de a ajuta utilizatorii să găsească un produs pe care vor dori să-l cumpere, iar paginile de produse ar trebui să utilizeze singularul cuvintelor cheie.
Acest articol conține informații și date preluate de pe: https://www.searchenginejournal.com/how-plural-keywords-impact-search-intent-for-ecommerce/493826/.
< Anterior | Următor > |
---|