În 2018 este posibil să se dețină un site de business fără a se apela la SEO , dar acest lucru prezintă riscuri și pierderi. Așadar, este indicat să se omită acest instrument atât de valoros în marketingul online?!

Aproape fiecare deținător de afacere online a recomandat, a dorit sau a ales să investească, într-un moment, în SEO. În același timp fiecare a fost conștient de faptul că în urma utilizării acestuia pot apărea rezultate impredictibile sau rezultate pozitive care se văd doar în timp.

De asemenea, există concepții greșite conform cărora beneficiile financiare aduse de SEO nu sunt la fel de clare precum cele aduse de social media sau PPC. Dar, cine este familiarizat cu SEO, știe că este măsurabil și în majoritatea cazurilor aduce afacerii câștiguri mai mari decât alte canale la un loc.

Multe firme au înțeles importanța și valoarea industriei SEO și au notat-o ca pe un factor esențial în dezvoltarea lor. Pentru asta, este nevoie de o strategie bine gândită și un conținut relevant care să aducă trafic de calitate și o rată de conversie mai mare.

Ignorarea SEO nu înseamnă doar pierderea unui număr mic de vânzări sau clienți. Ignorarea SEO poate însemna asumarea unui risc major și pierderi din punct de vedere financiar.

În continuarea articolului se vor prezenta o serie de aspecte care influențează SEO și se pot înregistra pierderi financiare.

1. Lipsesc sau nu sunt înțelese sinonimele cuvintelor cheie

Un deținător al unei afaceri online s-ar putea gândi că optimizarea constă doar în utilizarea a câțiva termeni cu trafic ridicat în industria în care activează. Dar acest lucru nu este de ajuns. Este necesară înțelegerea clienților, a modul lor de gândire și de a acționa în mediul online.

Exemplu:
O firmă care comercializează mobilier la comandă și are sediul în Dej ar putea apela la cuvinte cheie care să includă doar “mobila la comandă Dej”, dar nu ia în considerare și clienții care ar putea scrie în motorul de căutare “mobila la comandă Cluj”; “mobilier Dej/Cluj”; “mobilier personalizat Dej/Cluj”; “bucatarii la comandă Dej/Cluj”. Ultimele sintagme pot avea un trafic mult mai ridicat și pot asigura șanse mai mari de afișare a paginii afacerii în rezultatele căutării. Așadar, este indicat ca optimizarea SEO să nu se limiteze la câțiva termeni mult prea specifici, ci să se identifice o gamă de moduri/expresii în care consumatorii ar putea căuta pe internet produsele pe care firma le oferă. O cercetare și descoperire a termenilor populari în nișa în care se află obiectul de activitate devine un prim pas esențial.

Deși poate părea o distincție minoră, tocmai aceasta este cea care face o mare diferență și care conduce la un potențial mai mare de venituri.

2. Actualizările Google nu sunt identificate sau observate

Google își schimbă sau actualizează constant algoritmii, iar unii dintre ei pot afecta major afacerile online. Rolul acestora este de a oferi utilizatorilor o experiență cât mai plăcută și rezultate relevante căutărilor. De asemenea, trebuie reținut faptul că Google nu are rolul de “călău”, ci de a ajuta firmele să identifice eventualele erori, probleme sau neajunsuri pe care site-ul propriu le are și de a le rezolva.

Deși este imposibil să se prevadă cum vor afecta toate actualizările Google, se încurajează la apelarea celor mai bune practici pentru a se atenua riscul unor rezultate negative. Conținutul de calitate, construirea unei relații strânse și de încredere cu publicul țintă sunt doar câteva dintre acestea.

3. Re/Construirea necorespunzătoare a site-ului

Deși poate părea șocant, și în 2018 multe firme apelează la IT-istul firmei sau programatori care nu au cunoștințe despre SEO pentru a reproiecta arhitectura unui site optimizat.

Este esențială expertiza unui consultant SEO cu experiență sau a unei agenții cu servicii de specialitate pentru ca, în etapa de modernizare a site-ului, Google să nu sancționeze erori și să conducă la o scădere a câștigurilor.

4. Lipsa credibilității online și a încrederii

SEO aduce unei firme o multitudine de beneficii, nu doar construiește o relație directă între traficul organic și vânzări. De exemplu, este bine cunoscut faptul că înregistrările organice conduc la o credibilitate mai mare şi conversii.

Dacă o afacere se află în primele zece rezultate ale motorului de căutare Google inclusiv și cu profilul de business / poziționare pe harta Google în rezultatele relevante industriei, înseamnă că aceasta dă dovadă de credibilitate, experiență și profesionalism.

Cu SEO șansele de succes sunt mari

Desigur, este posibil ca o afacere să se desfășoare fără o strategie SEO, dar ignorarea acesteia va menține un număr redus de vânzări, succese și va conduce la o rată de câștig mai mare a concurenței.

O strategie de SEO solidă permite minimalizarea riscurilor unei scăderi a vânzărilor, maximizarea amprentei online și a oportunităților care conduc la profit pe termen lung.

În final menționăm câteva dintre avantajele optimizării SEO:

  • SEO rămâne în continuare relevant pentru afaceri, răsplătind cu o poziționare mai ridicată în rezultate și trafic organic de calitate.
  • Și cele mai simple strategii SEO sunt eficiente. Acestea ajută la îndreptarea afacerilor către masele care doresc doar să poată căuta un termen simplu și să obțină rezultate adecvate, relevante și valoroase.
  • Comparativ cu alte canale, SEO este un mod eficient de promovare pentru o marcă și de generare de potențiali clienți, la costuri relativ scăzute pe anumite nișe.
  • SEO este concurențial. Orice afacere prezentă online face tot ce îi stă în putință pentru a se promova și a-și ridica brand-ul, iar SEO poate fi unul dintre cele mai de bază și valoroase instrumente din marketingul online.
  • SEO conduce la relații și parteneriate care se transformă în venituri, rata de conversie din căutările organice de cele mai multe ori poate fi peste alte canale de promovare.