Se apropie acel moment din an în care cumpărătorii își setează alarma la ore neobișnuite pentru a aștepta în linie în fața magazinului lor preferat sau pentru a fi în fața laptopului cu site-ul favorit de produse deschis pentru a “prinde” cele mai bune oferte ale anului. Da, este vorba despre BLACK FRIDAY.
Black Friday a devenit pentru majoritatea consumatorilor un eveniment anual mult așteptat, pentru mulți reprezentând startul sezonului de sărbători. În fiecare an, acest festival al cumpărăturilor devine din ce în ce mai mare, iar fiecare afacere, mai mică sau mai recunoscută, se pregătește cu toate “armele” pentru a atrage și a satisface un grup cât mai mare de persoane.
Black Friday este ziua care demonstrează că un consumator nu este niciodată prea obosit pentru a face cumpărături, mai ales când sunt implicate reduceri și promoții. Și pentru că de multe ori pot apărea factori care să împiedice o persoană să ajungă fizic la produsul sau serviciul dorit, a luat naștere eroul epocii moderne: E-commerce-ul.
De ce Black Friday contează pentru o afacere?
Black Friday (23 noiembrie 2018) va da startul unui sezon de cumpărături care reprezintă 30% din totalul vânzărilor pentru anul respectiv.
Conform statisticilor, în această zi, aproape un sfert din consumatori sunt dispuși să campeze în fața magazinului pentru a putea achiziționa produsele dorite, iar cumpărăturile prin dispozitivele mobile depășesc vânzări de peste 1 miliard de dolari. Așadar, clienții caută oferte atractive, iar afacerile îi pot atrage și îi pot transforma în clienți fideli dacă le oferă ceea ce își doresc.
Potrivit datelor globale, consumatorii se pot aștepta la următoarele reduceri:
- Călătorii: 60%.
- Produse pentru birou: 50%.
- Electronică: 47%.
- Îmbrăcăminte: 32%.
- Cadouri: 31%.
Cumpărăturile online joacă un rol extrem de important în desfășurarea Black Friday. Acest fapt trebuie privit de fiecare afacere ca pe o oportunitate de a atrage noi consumatori, de a-i fideliza și de a crește nivelul de vânzări. Pentru a asigura aceste lucruri este nevoie de o strategie de marketing bine gândită și pusă la punct.
Pregătirea site-ului
Cei care dețin un magazin online înțeleg deja importanța unui site care inspiră încredere și este ușor de utilizat, iar o dată cu apropierea anotimpului de cumpărături aceste elemente devin esențiale.
Având în vedere importanța din ce în ce mai mare a Black Friday ca prim pas spre sezonul de sărbători și bineînțeles de cumpărături în masă, este recomandat și prudent pentru o afacere să aibă site-ul pregătit cu reduceri pentru o “explozie” de vânzări.
Viteza site-ului
Mulți clienți încep să se informeze și să își facă cercetările în materie de produse și servicii dorite din timp și la momentul reducerilor să revină abundent pe site. Astfel, este indicat să se acorde atenție tehnică acestui aspect înainte de eveniment.
Asigurarea vitezei site-ului este unul dintre aspectele pe care o afacere trebuie să îi noteze, bineînțeles în colaborare cu partea tehnică și hosting a site-ului. Vorba “viteza ucide” se poate aplica în cazul vânzărilor dacă aceasta este prea mică. 46% dintre utilizatorii de internet au declarat că nu se vor întoarce niciodată la un site web lent.
Experiența utilizatorului
Pe lângă buna funcționare a site-ului web, o afacere care oferă produse și servicii online trebuie să observe și experiența pe care acesta o oferă consumatorilor. Multe magazine online au tendința de a decora uneori excesiv interfața cu elemente grafice de sezon, culori suplimentare, sticker-e, butoane personalizate, etc., dar acest aspect poate influența negativ experiența utilizatorului.
Pentru a evita acest lucru, trebuie să se răspundă la două întrebări de bază:
- Paginile din site oferă clienților la fel de vizibil butonul de a adăuga ceva în coșul lor și de a efectua achiziția? Dacă informația căutată este greu de identificat într-o interfața supraîncărcată, vizitatorul va pleca la următorul site cu reduceri, pe care cu siguranță îl are deschis.
- Pașii necesari pentru ca aceștia să finalizeze comanda rămân simpli? Sau în procesul de check-out / finalizare comandă sunt inserate bannere, regulamente ale promoției, sticker-e, etc., care pot distrage cumpărătorul de la scopul final: încheierea comenzii.
Navigarea complexă sau paginile aglomerate conduc la o experiență precară care va aduce cu sine părăsirea site-ului de către vizitatori și scăderea vânzărilor. În orele de vârf ale zilei de Black Friday nicio persoană nu va alege să piardă timp pe un site care nu îi oferă posibilitatea de a efectua o achiziție într-un mod cât mai simplu și facil. Această sărbătoare reprezintă în sine cumpărături cu viteză!
Dacă site-ul unei afaceri dispune de funcții și avantaje ușor de utilizat, opțiuni de plată comode și asigură confidențialitatea datelor personale utilizate pentru achiziție, se poate garanta succesul în comerțul online și depășirea concurenței.
Nu trebuie omisă nici revizuirea stocului de produse pe care site-ul le prezintă. Este recomandată observarea vânzărilor din anii trecuți pentru a se identifica produsele cele mai alese și tendințele din acest an pentru ca ofertele și reducerile să se alinieze cu ceea ce dorește publicul țintă să cumpere.
Social Media & Publicitatea plătită
Indiferent dacă o afacere e-commerce este mică sau marcă recunoscută, social media și publicitatea plătită reprezintă un tip de promovare cu un efect pozitiv incontestabil.
Pentru a construi un interes al clienților asupra serviciilor sau produselor oferite și pentru a-i atrage de Black Friday, este indicat să se ofere o primă privire la vânzările care urmează. Astfel, aceștia își vor planifica strategia de cumpărături din timp, vor trece această afacere pe listă și vor aprecia informațiile primite.
Campaniile plătite
Pentru a se genera un lanț de reacții și conversii în favoarea brand-ului, este recomandat ca o afacere să difuzeze campanii publicitare plătite pe paginile social media cu câteva zile înainte de Black Friday. O modalitate excelentă pentru a targeta consumatorii interesați de produsele sau serviciile pe care afacerea le oferă este oferirea de cupoane sau coduri de reducere care pot fi utilizate în ziua festivă.
Google oferă, de asemenea, opțiuni de publicitate plătită prin Display, care pot fi un supliment valoros pentru prezentarea ofertei de reduceri. Afișarea acesteia va contribui la creșterea de conștientizare și entuziasm pentru Black Friday, iar în același timp va conduce la trafic direct pe site.
Informații actualizate și rată de răspuns mare
Este imperativ necesar ca o firmă să se asigure că informațiile de contact prezente pe site, precum locația, numărul de telefon și programul de lucru, sunt actualizate și respectate.
De asemenea, este recomandat să se pregătească o echipă de persoane responsabile de relația cu consumatorii pentru Black Friday. În această perioadă în care procesul de cumpărare este la nivel înalt și alert, și nevoia de mai multe informații și răspunsuri poate fi mai mare.
Astfel, o firmă care răspunde într-un timp scurt întrebărilor și este receptivă la preocupările clienților în timpul procesului de achiziție, va arăta grija față de clienții săi și va încuraja finalizarea comenzii.
Consumatorii apreciază mărcile care sunt atente la nevoile lor, în special în cea mai aglomerată perioadă de cumpărături a anului.
Influencerii - Ghizii către produsele și serviciile unei afaceri
O afacere nu trebuie să se limiteze la metodele de promovare utilizate în anii trecuți. Este deja cunoscut faptul că persoanele cu un număr mare de followeri pe diverse pagini de socializare pot influența rata de vânzări a unei mărci.
Bloggerii și vlogerii devin ghizi pentru lista de cumpărături din sezonul sărbătorilor și nu numai. Astfel, o afacere poate apela la aceștia pentru a prezenta produsele sau serviciile cele mai populare pe care le oferă. Opinia unei persoane care deja a testat ce oferă marca și recomandarea acesteia crează un grad mai înalt de încredere și interes în rândul posibililor clienți.
Black Friday - Sărbătoarea tuturor afacerilor
Black Friday a devenit o sărbătoare oficială pentru firme din întreaga lume. Această zi nu se rezumă doar la cumpărături și vânzări online precum cele de zi cu zi, ci la consumatori care doresc și așteaptă mai mult.
Pentru persoanele care așteaptă Black Friday, aceasta înseamnă o bună oportunitate pentru a cumpăra cadouri pentru sărbători, înseamnă tradiție, posibilitatea de a achiziționa produse la un preț redus,înseamnă momentul în care se pot bucura de oferte unice în an.
Black Friday este ocazia perfectă pentru afaceri pentru a atrage și fideliza clienți, dar și pentru a crește vânzările. În același timp, este ziua mult așteptată de consumatori pentru a achiziționa produsele de pe lista de dorințe la prețuri promoționale.
Per total, Black Friday este ziua în care atât afacerile, cât și consumatorii beneficiază de ceea ce își doresc. Dar mai ales, este ziua în care o strategie de marketing bine gândită și implementată poate conduce la rezultate peste așteptări.
< Anterior | Următor > |
---|