Majoritatea consumatorilor apelează la cumpărăturile online, iar anual acest canal înregistrează creșteri. Astfel, se poate confirma faptul că eCommerce are un impact semnificativ asupra vânzărilor în aproape orice tip de industrie.
Totuși, procesul de căutare al produselor poate fi uneori neplăcut sau consumator de timp în urma accesării multitudinii de magazine. De ce? Deoarece în urma căutării unui produs apar numeroase rezultate, categorii, pagini de informații, fapt care poate îngreuna alegerea.
Google Shopping oferă consumatorilor oportunitatea de a vizualiza și de a analiza direct o varietate de produse pe baza căutărilor, de la cât mai mulți comercianți.
Ce este Google Shopping?
Google Shopping este un serviciu Google care permite consumatorilor să caute, compare și cumpere de la diverși comercianți care au plătit pentru a promova produsele lor.
Prin introducerea de cuvinte cheie în bara de căutare (Ex: ochelari de soare, sandale, parfum bărbați, covoare, etc.), rezultatele redate în Google Shopping vor apărea (sub bară sau în dreapta) sub forma de imagini în miniatură care afișează numele vânzătorului și prețul fiecărui produs.
De asemenea, meniul “Cumpărături” va fi disponibil pentru a facilita căutarea dedicată de produse în Google.
Google Shopping este prezent în SUA și Europa de Vest de ani de zile, iar în România, conform datelor înregistrate, este în faza finală de lansare (numărul și gamele de produse afișate în rezultate este în creștere). Acesta este un început promițător, care confirmă că nu va mai dura mult timp până va fi aplicat la aproape orice căutare de produse în motorul Google pe România.
Avantajele pe care le produce Google Shopping
Cel mai important beneficiu al acestui sistem este desigur: credibilitatea, Google Shopping este de la Google. Nicio afacere activă în eCommerce nu poate evita cel mai mare motor de căutare. Având în vedere lupta continuă pentru o poziție înaltă în rezultate, și o prezență în această secțiune este la fel de importantă.
Fiecare magazin online trebuie să acorde atenție obiceiurilor și acțiunilor cumpărătorilor pentru a putea supraviețui pe piața de comerț online, o piață unde competitivitatea este continuă.
Prin intermediul Google Shooping se oferă o “piață de desfacere” și fiecare brand trebuie să profite de această oportunitate.
Unul dintre avantaje este faptul că Google are o reputație incontestabilă ca motor de căutare. Consumatorii au încredere în Google. Afacerile care apar în poziții înalte în listele de rezultate ale căutărilor beneficiază instant de încredere. Doar pe baza modului în care Google afișează, o afacere poate avea sau nu mai multe rate de click și conversii mai mari.
Un alt avantaj pe care îl aduce Google Shopping este faptul că oferă șansa de a pune produsele în centrul atenției. Prin intermediul acestui serviciu, o marcă își poate crește vizibilitatea în mod ușor și eficient. Dacă cuvintele cheie se potrivesc produselor din portofoliu, cele din urmă vor apărea în rezultate și astfel se va crea un drum direct către cumpărătorul interesat. Un alt plus de la Google Shopping este numărul de vizitatori atrași pe site care fac prima dată cunoștință cu brandul.
(exemplu de listare al produselor sub bara de căutare)
Rezultatele afișate în Google constau în imaginea și numele produsului, prețul, numele brandului și uneori chiar ratingul acestuia. Totuși, sunt cazuri în care consumatorul nu cunoaște marca sau dorește și mai multe informații. Astfel, va face click pe produs și va fi condus la pagina acestuia. Având în vedere că va petrece câteva momente pe pagină, șansele ca acesta să vizualizeze mai în detaliu produsul, chiar alte produse și să devină client fidel, cresc exponențial.
Cum funcționează Google Shopping?
Fiecare magazin online poate să-și încarce produsele în Merchant Center sub forma unui fișier de tip feed, automatic sau manual care să respecte specificațiile Google. Programarea unui feed automat presupune indexarea din start a tuturor produselor și ulterior orice modificare de preț, descrieri, etc. vor fi sincronizate automat în Google.
Pașii suplimentari sunt: confirmarea brand-ului, revendicarea URL-ului site-ului de vânzător verificat, conectarea contului Merchant Center cu Google Ads și segmentarea bazei de date pe categorii de produse.
Apelarea la Google Shopping implică evaluarea de către Google a calității și detaliillor introduse. Nu toate feed-urile / magazinele sunt acceptate. Prin urmare, este indicat ca cei care utilizează Google Shopping să aibă optimizate detaliile. De exemplu:
- Titlu – se recomandă să se folosească toate caracterele puse la dispoziție
- Formatul și dimensiunea imaginilor de produs precum și a siglei
- Prețul produsului să fie actual
- Taxele configurate
- Moneda
Google Shopping și Google Shopping Ads
Shopping Ads utilizează datele pe care un brand le-a înregistrat despre produsul său în Merchant Center și nu cuvintele cheie. Aceste date conțin detaliile despre articolele pe care acesta dorește să le vândă și le utilizează pentru a găsi potriviri între căutările unui consumator și produse, pentru a se asigura relevanța.
O afacere poate alege să apeleze la Google Shopping Ads pentru a promova produse de sezon, noi articole, cele mai apreciate produse și nu numai.
Google Shopping Ads a fost lansat în 2010 și a devenit pentru numeroase mărci o parte importantă din strategia de marketing online, fiind pe anumite nișe mai eficient decât anunțurile publicitare de tip clasic.
În ultimii ani, la nivel internațional, Google Shopping a devenit un canal de marketing rentabil pentru cât mai multe companii. Având în vedere actualizările Google care au schimbat dramatic piața anunțurilor publicitare plătite, prin acest sistem s-a transformat dintr-o tactică de rezultate clasice într-un format de anunț absolut necesar pentru o afacere de tip eCommerce.
Google Shopping oferă și mai multe avantaje
Anunțurile înregistrate prin Google Shopping ating performanțe mai înalte. La nivel internațional din ce în ce mai mulți comercianți se orientează către anunțurile de acest tip, în detrimentul celor tradiționale de tip text.
Conform studiilor, anunțurile Google Shoping generează o rată de conversie cu 26% mai mare.
Google Shopping Ads returnează o rata de investiție mai mare, întrucât acestea se axează doar pe clienții potriviți, interesați de un produs anume, iar vizibilitatea nu este cheltuită pe persoanele care nu fac parte din publicul țintă. Dacă un consumator nu caută produsul pe care brandul îl oferă, anunțul publicitar nu va apărea în rezultate.
Google Shopping are grijă ca produsele să fie direcționate doar către potențialii clienți și produce o rată de conversie mai mare. În același timp, imaginile și rating-urile afișate le fac mai atractive, iar consumatorii sunt mai predispuși la a apăsa click pe pagina produsului respectiv și la a-l achiziționa.
Folosind inteligența artificială Google Shopping este mult mai automatizat în afișarea rezultatelor, Google decizând ce cuvinte cheie sunt relevante pe baza datelor din feed, titlul, descrierile despre produs, etc. Produsele oferite încep să apară pentru cuvinte cheie înrudite pe care poate utilizatorul nu le-a intuit personal. Nu este necesară o potrivire exactă, iar Google devine din ce în ce mai inteligent în utilizarea sinonimelor în mod corespunzător.
(exemplu de listare al produselor pe dreapta)
Cu Google Shopping se trimit constant datele produsului către Google, care face toată munca cu privire la potrivirea cuvintelor cheie cu produsele pe care acesta le oferă, compararea prețurilor, etc.
Prin intermediul Google Shopping, o firmă poate ajunge la mai mulți clienți, indiferent de cuvintele la care se gândește că sunt folosite pentru a descrie produsele puse la dispoziție.
Google Shopping în termeni simpli
Afacerile din SUA și țările din Europa de Vest beneficiază deja de mult timp de acest serviciu. Apelarea la Google Shopping înregistrează constant rezultate mărețe, iar brandurile din România vor putea, de asemenea, să se bucure curând de acestea.
Pentru afacerile eCommerce, Google Shopping oferă:
- Produse vizualizate direct de mai mulți potențiali clienți interesați
- Trafic ridicat pe site
- Vânzări mai multe
- Imagini ale produselor care cresc nivelul de atractivitate
- Informații care măresc angajamentul (prețuri, brand, rating, etc.)
Trebuie subliniat faptul că ultimele puncte vor fi afișate în prim plan în rezultatele Google, iar acestea vor elimina procesul greoi de căutare și identificare a produselor pe o platformă de eCommerce.
Google Shopping un viitor pion principal în marketingul din România
Orice deținător al unui magazin online, care inevitabil are concurenți, nu va ocoli listarea în Google Shopping. Precum jocul din copilărie “Țară, țară, vrem ostași!”, firmele din România au nevoie de Google Shopping ca ostaș în lupta pentru un număr cât mai mare de clienți și vânzări cât mai multe.
În domeniul afacerilor este esențial ca fiecare brand să fie la curent cu noutățile, iar Google Shopping este un sistem care implementat în România va schimba jocul în eCommerce. Deși încă nu există o dată oficială a lansării, este recomandat să se pregătească strategia de integrare și vizibilitate conform tendințelor și să se aplice eforturi și în acest canal oferit de Google.
< Anterior | Următor > |
---|