YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare utilizat, care înregistrează peste 2 miliarde de utilizatori activi lunar. Prin urmare, pentru orice afacere, indiferent de domeniul în care activează, apelarea la marketingul video este o modalitate excelentă prin care poate ajunge facil la publicul țintă.
Cu toate acestea, YouTube are propriul set de practici SEO care trebuie înțelese și învățate, cu scopul de sporire a vizibilității canalului deținut și a conținutului.
Se recomandă efectuarea unei cercetări adecvate a cuvintelor cheie pentru optimizarea videoclipurilor, dar și apelarea la cuvintele cheie ale canalului YouTube pentru a se câștiga cât mai mulți abonați și un număr mai mare de vizionări (acestea sunt diferite de cuvintele cheie și etichetele video atașate fiecărui videoclip, elemente care asigură apariția unui videoclip în primele rezultate ale căutării).
Cuvintele cheie ale canalului YouTube sunt expresii și termeni cheie care definesc și reprezintă un canal. Acestea sunt specifice unui anumit canal și pot fi încorporate în descriere și etichete. Cu ajutorul lor un brand poate specifica nișa din care face parte și ce tip de conținut produce.
Ce sunt cuvintele cheie ale canalului pe YouTube?
Cuvintele cheie ale canalului sunt termeni și expresii care evidențiază cine este brandul/deținătorul și ce face în general pe canalul său. Acestea sunt elemente esențiale care pot conduce spectatorii către canal, ajutând algoritmul YouTube să decidă ce fel de conținut să recomande la o interogare.
YouTube clasifică un canal în funcție de informațiile din descriere, etichetele canalului și videoclipurile pe care deținătorul canalului le produce. Optimizarea YouTube se bazează, de asemenea, pe metadatele furnizate, care potrivesc conținutul cu canale, subiecte și videoclipuri conexe.
În același timp, Google indexează videoclipurile de pe YouTube, dar asta doar dacă sunt furnizate suficiente informații și date relevante care să ajute la găsirea conținutului.
Ce cuvinte cheie trebuie folosite pe YouTube?
Înainte de alegerea cuvintelor cheie pentru canal, trebuie să se stabilească intenția canalului – ce serviciu sau valoare se va oferi publicului țintă? În acest stadiu trebuie notate expresiile pe care consumatorii vizați le-ar putea folosi în încercarea de a găsi acest tip de conținut și apoi căutarea cuvintelor cheie YouTube.
Efectuarea acestei cercetări ajută la aranjarea cuvintelor pentru a se potrivi cu ceea ce vizualizează spectatorii. Se recomandă utilizarea cuvintelor cheie care să atragă abonați și spectatori pe canal.
În același timp, se poate apela și la YouTube Autocomplete - funcție pentru sugestii de cuvinte cheie. Dar acest lucru nu este suficient pentru depășirea concurenței. Așadar, este indicat să se utilizeze varii instrumente de cercetare a cuvintelor cheie.
Indiferent dacă se caută cuvinte cheie pentru canal sau etichete video, alegerea unor expresii sau cuvinte cheie mai lungi este încurajată. Deținătorul canalului trebuie să se asigure că selectează cuvinte cheie cu un număr mare de căutare, dar cu o concurență redusă.
Mai mult, înainte de adăugarea etichetelor la canal și la videoclipuri noi se recomandă și o analiză pentru maparea cuvintelor cheie. Acesta este procesul prin care se atribuie cuvinte cheie conținutului înrudit de pe canalul de YouTube. În esență, nu se dorește apelarea la aceleași cuvinte cheie, în mod repetat, pentru etichetele canalului sau cele video.
Deși un cont poate avea mai multe videoclipuri de clasare pentru același cuvânt cheie, deținătorul nu dorește să concureze cu propriul conținut pentru clasare și vizionări. Astfel, este mai bine să se implice timp și efort în optimizarea canalului și videoclipurilor pentru cuvinte cheie unice.
Maparea cuvintelor cheie de la început poate ajuta la atribuirea eficientă a cuvintelor cheie relevante descrierii canalului, etichetelor canalului, titlului și videoclipurilor.
Câte cuvinte cheie pot fi folosite pe YouTube?
Există mai multe locuri în care pot fi încorporate cuvinte cheie pe YouTube:
- De la unul la trei cuvinte cheie în titlurile videoclipului, atât timp cât acestea au sens și se încadrează în 60 de caractere
- Sunt permise 800 cuvinte pentru descrierea videoclipului, unde se pot adăuga mai multe etichete și cuvinte cheie relevante.
- Descrierea unui videoclip poate conţine un scurt rezumat care să conţină combinaţii ale cuvintelor cheie, sinonime, etc.
- Secțiunea “Despre” poate conține cuvinte cheie
- Se pot adăuga etichete de canal de până la 75 caractere pentru rezultate optime
Unde se adaugă cuvintele cheie la un canal de YouTube?
Cuvintele cheie se pot adăuga în mod eficient în câteva locuri de pe canal. Astfel, sunt câteva strategii de optimizare care pot fi implementate pentru creșterea clasării și vizibilității în căutările YouTube.
Optimizarea titlurilor videoclipurilor YouTube
Prima regulă de producere a conținutului este crearea acestuia pentru oameni. Acest lucru se aplică și titlurilor videoclipurilor, deoarece acesta este unul dintre primele lucruri pe care spectatorii le observă. Acest element poate determina o persoană dacă să vizioneze sau nu un videoclip.
Un titlu poate fi optimizat prin încorporarea organică a unui cuvânt cheie sau două. Pentru crearea unor titluri convingătoare, clare și concise se pot urma câteva sfaturi:
- Potrivirea titlurilor cu cuvintele cheie pe care publicul țintă le caută
- Titlurile trebuie să informeze şi să atragă spectatorii cu privire la conținutul pe care urmează să îl vizioneze.
- Sunt acceptate 100 caractere pentru titlurile video, dar se recomandă limitarea la 60, pentru a nu fi tăiate în rezultatele căutării
Adăugarea cuvintelor cheie la descrierea canalului
Descrierea canalului apare la secțiunea „Despre”, în rezultatele căutării YouTube și în paginile cu rezultatele Google. Întrucât motoarele de căutare se bazează pe deținătorii paginilor pentru furnizarea de informații despre canal și conținutul creat, un rezumat scurt și convingător, care definește și reprezintă canalul, poate ajuta la clasare și vizibilitate.
Secțiunea „Despre” este o modalitate prin care spectatorii pot afla despre tipul de conținut pe care canalul îl conține. O descriere atrăgătoare poate chiar transforma vizitatorii în abonați. De asemenea, se pot adăuga cuvinte cheie relevante care ajută la SEO, dar trebuie ca acestea să sune natural și să se integreze.
Se recomandă folosirea primelor 100 – 150 caractere ale descrierii pentru acoperirea principalelor puncte pe care vizitatorii și abonații doresc să le cunoască. Rezultatele căutării YouTube arată doar primele 100 – 150 caractere dintr-o descriere, deci trebuie să se profite de acest lucru.
În același timp, deși această secțiune poate fi utilizată pentru informarea spectatorilor cu privire la scopul canalului, descrierea poate informa spectatorii și ceea ce pot câștiga prin vizualizarea conținutului.
De asemenea, la „Despre” pot fi incluse și detalii precum programul de încărcare și un îndemn la abonare.
Atribuirea etichetelor de canal
Cuvintele cheie ale canalului sunt factori importanți de vizibilitate și clasare, deoarece facilitează spectatorii să vă găsească.
De asemenea, informează algoritmul YouTube cu privire la clasificarea canalului și a conținutului, ceea ce ajută la recomandarea conținutului în lista laterală cu videoclipuri sugerate. Se recomandă termeni și expresii din cercetarea cuvintelor cheie care reprezintă fundamentul canalului.
Un studiu realizat pe 100.000 video-uri şi 75.000 de canale (https://www.briggsby.com/reverse-engineering-youtube-search) a constatat că utilizarea etichetelor îmbunătățește performanța clasamentului canalului. De asemenea, studiul a descoperit că depășirea a 200 caractere nu are beneficii suplimentare. Așadar, experții recomandă între 5 și 15 cuvinte cheie sau 100 – 150 caractere.
Pentru adăugarea etichetelor în canalul YouTube, se dă click pe „Your Channel” (Canalul Tău), sub fotografia de profil. În bara laterală stângă, se derulează în jos până la „Settings” (Setări). Va apărea o nouă casetă în care se face click pe „Channel” (Canal), apoi pe „Basic Info” (Informații de bază). Aici, se introduce lista de cuvinte cheie în câmpul furnizat.
Utilitatea cuvintelor cheie pe canalul YouTube
Încărcarea de conținut de înaltă calitate și crearea unei experiențe de vizionare atractive sunt valori care determină clasamentul videoclipurilor YouTube și numărul de abonați al unui canal.
Totuși, ajută și folosirea cuvintelor cheie, metadatelor și a celor mai bune practici pentru obținerea performanțelor mai bune în rezultatele căutării și a videoclipurilor sugerate.
Cu ajutorul numeroaselor instrumente pentru identificarea cuvintelor cheie, dar și prin cercetarea, observarea concurenței, se pot identifica cuvintele cheie care să ajute la atingerea obiectivelor folosind un canal de YouTube.
< Anterior | Următor > |
---|