Acest articol cuprinde un ghid de creare a conţinutului ce iese în evidență, generează trafic în căutări, este vizibil în căutările bazate pe inteligență artificială și rezonează cu publicul ţintă.

Crearea de conținut util și de înaltă calitate, care să genereze cât mai mult trafic din căutări, este mai importantă acum ca niciodată, cererea pentru un astfel de conținut fiind într-o continuă creştere.

A ieși în evidență necesită un echilibru delicat între optimizarea conținutului pentru căutarea tradițională şi pentru AI generativă, creând articole care rezonează cu adevărat cu utilizatorii.

Acest ghid cuprinzător surprinde pașii esențiali pentru a atinge acest echilibru, asigurând clasarea eficientă a conţinutului, că acesta este optimizat pentru LLM-uri și oferă o valoare reală publicului ţintă. LLM, sau Large Language Model, se referă la un tip de model de inteligență artificială, special conceput pentru a înțelege și genera text asemănător celui uman.

Respectarea fiecărui pas prezentat, va rezulta în conținut pe care motoarele de căutare, inteligența artificială generativă și cititorii îl vor adora.

Pasul 1: Optimizarea strategiei de creare de conținut pentru căutare

Strategia SEO și strategia de conținut ar trebui să se completeze reciproc. Focalizarea pe una sau pe cealaltă ar putea afecta cota de trafic organic, astfel o abordare echilibrată este cea mai bună opţiune pentru rezultate optime în motoarele de căutare.

Promovarea conţinutului este un joc competitiv, așa că acesta trebuie să fie cât mai memorabil sau „persistent”. O modalitate excelentă de a analiza acest aspect este utilizarea modelului „Made to Stick SUCCESS” şi încorporarea acestor caracteristici în materialele create.

  • Simple (Simplu)
  • Unexpected (Imprevizibil)
  • Concrete (Concret, concis)
  • Credible (Credibil)
  • Emotional (Sentimental)
  • Stories (Experienţe)

Publicul trebuie înţeles, însă este importantă şi considerare datelor de căutare.

În esență, conținutul excelent este:

  • Scris pentru oameni, dar are și performanțe bune în căutări, ajutând publicul să îl descopere cu uşurinţă.
  • De ajutor cititorului, îndeplinind o sarcină specifică: Dacă sunt prea multe informaţii de transmis, există posibilitatea formării unui model hub-and-spoke cu o serie de articole interconectate, ce detaliază subiectele, însă menţine conţinutul concentrat.
  • Conectat cu alt conținut: Totalitatea materialelor publicate ar trebui, în mod ideal, să fie similar şi consistent în raport cu materialele publicate în trecut, dar şi cu cele ce vor fi publicate în viitor.
  • Cititorii sunt ghidaţi către o acțiune: Atât călătoria, cât şi destinaţia cititorului ar trebui să fie puternic conturate, iar conţinutul ar trebui să îndrume cititorul pas cu pas, prin întreaga călătorie. .
  • Remarcabil: Prezenţa unor elemente deosebite, de efect, lasă o amprentă mult mai mare asupra publicului, materialul devenind memorabil din perspectiva acestora

Pasul 2: Cercetarea și proiectarea conținutului util

SEO poate avea succes doar după un proces de cercetare amănunțit, care ar trebui să faciliteze conturarea ideilor înaintea începerii procesului de creare.

Este importantă utilizarea datelor pentru a înţelege dorinţele publicului ţintă, iar pentru a realiza acest lucru, nu este suficientă doar analiza volumului căutărilor.
Înainte de a începe crearea conținutului pentru motoarele de căutare sau utilizatori, trebuie efectuate următoarele:

  • Cercetarea cuvintelor cheie: Înțelegerea interogărilor de căutare care se referă la subiectul vizate poate facilita accesul la mai multe informaţii despre publicul ţintă și de asemenea, creează un punct de plecare solid pentru activitățile de promovare destinate motoarelor de căutare.
  • Cercetarea publicului: Care sunt punctele slabe și provocările utilizatorilor? Cum arată călătoria acestora? Există diverse modalități de a înțelege persoanele cărora este destinat conţinutul, dar este important ca aceste instrumente să fie utilizate cât mai des în procesul de creare.
  • Analiza intenției utilizatorului: Crearea de conținut care nu corespunde intenției de căutare predispune autorul la eșec. Înțelegerea dorinţelor şi nevoilor utilizatorilor ar trebui să fie primul pas în procesul de optimizare.
  • Cercetare entității: SEO “on-page” este mai mult decât simple cuvinte cheie. Implică înțelegerea conexiunilor legate de subiectul respectiv pentru a îmbunătăți rezultatele căutării.
  • Analiza lipsurilor în conținut: Verificarea punctelor slabe ale site-ului web sau a conținutului în comparație cu concurența este un exercițiu de cercetare de piață foarte util pentru optimizare.
  • O parcurgere a ghidurilor utile privind conținutul: Ghidurile Google pentru crearea de conținut util și fiabil conţin o multitudine de informaţii facile. Înţelegerea intențiilor motoarelor de căutare este un obiectiv prioritar pentru optimizarea şi clasarea superioară a resurselor digitale.

Un ajutor suplimentar bazat pe inteligență artificială ar fi “Analizatorul SEO pentru Utilitatea și Calitatea Conținutului” (GPT) de la Aleyda Solis pentru a compara conținutul cu cel al concurenței. Este o modalitate utilă de a identifica domeniile ce necesită îmbunătăţiri.

Pasul 3: Generarea de conținut creat de om vs. AI

AI nu este un substituent al omului pentru procesul de creare, ci mai degrabă un instrument auxiliar, conținutul de înaltă calitate având întotdeauna nevoie de o notă umană. Cea mai mare parte a conținutului de astăzi utilizează probabil atât oameni, cât și AI ca parte a procesului, iar o abordare combinată poate fi surprinzător de eficientă.

Dacă AI a fost utilizată în timpul procesului de creare a conținutului, ar trebui respectate următoarele aspecte:

  • Personalizarea și umanizarea: Experiența personală, perspective unice și chiar şi conținut emoțional acolo unde este cazul, sunt aspecte ce conferă materialului nota umană de care are nevoie.
  • Verificarea informaţiilor: AI este programată pe date și scrie mai degrabă pe baza unor modele comune, decât pe baza acurateței informațiilor. Nu îşi poate verifica încă afirmațiile proprii, așa că este crucial ca informaţiile din cadrul unui conținut generat cu AI să fie atent revizuite. Reputaţia autorului sau a companiei pot fi afectate semnificativ prin distribuirea unor informaţii eronate.
  • Verificarea tendinţelor critice: Trebuie revizuit cu atenție conținutul pentru orice părtinire care ar fi putut fi introdusă prin utilizarea AI. Mai exact preferinţe sau viziuni critice asupra unor anumite idei sau domenii.
  • Utilizarea excesivă a cuvintelor cheie sau a anumitor expresii: Conținutul generat de AI repetă adesea anumite expresii și cuvinte cheie. Acest lucru poate afecta aspectul general al conținutului, făcându-l să pară mecanic pentru cititori și limitându-i șansele de succes.
  • Adăugarea detaliilor: Conținutul generat de inteligența artificială este asimilat din informațiile existente. Adăugarea aspectelor unice în legătură cu produsele şi serviciile referite în conţinut este crucial pentru a crea ceva cu adevărat util și original.

Pasul 4: Crearea de conținut corect, accesibil și ușor de citit

Atunci este creat conținut, există câteva elemente de bază care nu ar trebui ignorate. Ortografia, gramatica și lizibilitatea sunt esențiale.

Un conținut util de înaltă calitate ar trebui să fie întotdeauna:

  • Fără greșeli de ortografie și gramatică: Deși greșelile de ortografie și erorile nu afectează direct șansele de clasare, acestea vor eroda încrederea și credibilitatea conţinutului.
  • Ușor de urmărit și de citit: Acest lucru îi ajută pe utilizatori și, de asemenea, face conținutul mai prietenos cu motoarele de căutare. Motoarele de căutare citesc prin analizarea textului, astfel structurile complicate ale propozițiilor își pot pierde sensul, deoarece sunt mai dificil de procesat.
  • Bine structurat: Conținutul ar trebui să utilizeze corespunzător titlurile și formatarea. Acest lucru va ajuta cititorii să găsească rapid și ușor informațiile pe care le caută. De asemenea, este util pentru cei ce utilizează programe de “screen reading” din pricina unor deficiențe vizuale, asigurând accesibilitate tuturor utilizatorilor.
  • Atrăgător: Eticheta titlului și meta descrierea sunt aspecte ce influenţează intenţia de a da click . Deși meta descrierile nu sunt un semnal de clasare, ele sunt un aspect cheie care ajută conținutul să iasă în evidență în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare.
  • Actualizat: Toate informațiile, statisticile și referințele trebuie să fie actuale pentru a menține conținutul cât mai relevant.

Pasul 5: Optimizarea pentru căutarea prin AI

Claritatea este crucială pentru LLM-urile utilizate de către public în procesul de căutare.

AI trebuie să poată extrage informații care pot fi prezentate ca parte a unor rezumate clare și succinte.

Deși tehnicile tradiționale de optimizare se aplică în continuare pentru motoarele generative, şansele de a apărea în conţinutul creat de inteligența artificială pot fi mărite semnificativ. Pentru ca acest eveniment să aibă, loc trebuie ca materialul să:

  • Mențină o structură adunată: Utilizarea unor titluri logice și o ierarhie corectă a titlurilor.
  • Rămână concis: Fiecare paragraf ar trebui să acopere o idee sau un punct specific, menținându-l independent.
  • Fie corect formatat: Tabelele, cuprinsul, punctele și secţiunile de tip FAQ ar trebui să fie toate formatate şi marcate clar.
  • Fie clar şi hotărât: Se recomandă evitarea unui limbaj care nu este clar și decisiv. Se urmăreşte comunicarea unor aspecte publicului, nu divertismentul acestora. Un limbaj direct și simplu pentru a informa și a ilumina aduce cele mai performante rezultate.
  • Conţină indicatoare lingvistice: Acestea apar sub forma unor indicii. Pașii unui proces, recapitularea unor secțiuni sau rezumate, menţine cititorul prezent şi facilitează navigarea cu uşurinţă a conţinutului.
  • Fie credibil: Biografii ale autorilor, date de publicare, informații de contact și link-uri către resurse externe autorizate sunt mici artificii ce conferă credibilitate conţinutului, iar simultan îmbunătăţind SEO.

Pasul 6: Utilizarea cuvintelor cheie și a entităților

După urmarea pașilor anteriori, va rezulta un plan de conținut bazat pe cercetare și multe cuvinte cheie relevante puternic conturat.

Totuși, există capcane clasice, cum ar fi concentrarea excesivă pe un cuvânt cheie principal sau utilizarea excesivă a termenilor de căutare.

Un conținut web util și de calitate superioară ar trebui:

  • Să utilizeze cuvintele cheie în mod natural: Cuvântul cheie țintă nu ar trebui utilizat în exces. Suprasolicitarea cu cuvinte cheie poate împiedica o utilizare naturală, optimă şi corectă a acestora.
  • Să includă sinonime și variante apropiate: Există multe moduri diferite de a spune același lucru. Utilizarea cuvintelor echivalente face scrierea mai variată și mai interesantă și poate evita repetițiile
  • Să includă termeni înrudiți: Fiecare subiect include o serie de cuvinte cheie înrudite utilizate frecvent împreună. Această frecvență de utilizare ajută la contextualizare, ceea ce, la rândul său, ajută motoarele de căutare să înțeleagă sensul dorit.
  • Să utilizeze entități cheie și entități înrudite: Menţionarea domeniilor legate de subiectul vizat, facilitează crearea unei pagini web mai precisă, completă sau mai echilibrată. SEO pentru entități ajută motoarele de căutare, oferind context și clarificări, facilitând astfel optimizarea conținutul.

Pasul 7: Factorii E-E-A-T

E-E-A-T (experiență, expertiză, autoritate și încredere) poate avea un impact semnificativ asupra succesului SEO. Conținutul de încredere și autoritar ar trebui:

  • Experience (experienţă): Folosiți biografii ale autorilor, referințe „verificate de” sau experiență personală pentru a arăta autorul și editorul din spatele conținutului dvs. Folosiți experiență directă și pronume la persoana întâi, acolo unde este cazul; un studiu recent a constatat că acest lucru are o corelație puternică cu succesul SEO.
  • Expertise (expertiză): Crearea unui conținut detaliat și precis, care să demonstreze o înţelegere mai profundă a unui subiect. Ar trebui depăşit nivelul superficial și adăugate perspective și informații pe care doar experții în domeniu le pot cunoaște.
  • Authoritativeness (autoritate): Conținutul trebuie să fie pertinent a demonstra autoritatea într-un anumit domeniu. Pot fi create materiale la care alți autori pot face referire pentru un plus de autoritate.
  • Trustworthiness (încredere): Lucrurile trebuie păstrate simple și transparente. Inducerea în eroare sau afirmații nesusţinute afectează credibilitatea autorului şi implicit încrederea publicului.

Pasul 8: Elemente multimedia

În funcție de subiectul urmărit, alte suporturi media pot ajuta la îmbogățirea conținutul pentru utilizatori și valorificarea eforturilor SEO.

Un simplu test pentru motoarele de căutare pentru a vedea ce tip de conținut clasează deja pentru o anumită interogare de căutare, va afişa tipul de conţinut predominant.

Unde interogarea afişează rezultate predominante în conţinut vizual, materialul trebuie să includă și videoclipuri sau imagini originale, acolo unde este posibil.
Elemente multimedia ce pot aduce beneficii reale în clasarea conţinutului:

  • Imagini: Imaginile pot inspira și îmbunătăți conținutul bogat în text. Cu toate acestea, imaginile stoc ar putea avea un impact negativ asupra clasamentului în căutări, așa că imaginile trebuie utilizate cu grijă, nu doar pentru a umple spațiul gol din pagină.
  • Diagrame și grafică: Uneori, cuvintele nu sunt suficiente sau pot fi completate de o grafică sau o diagramă. Un exemplu excelent ar fi instrucțiunile, ce devin mai uşor de înţeles o dată cu prezenţa unor astfel de elemente.
  • Video-uri: Ideale pentru tutoriale, prezentând un produs sau un proces mult mai detaliat, sau ajutând utilizatorii să vadă mişcări de orice fel. Videoclipul poate fi o modalitate cu adevărat puternică de a îmbunătăți conținutul dacă este utilizat corespunzător.
  • Audio: Mai puțin utilizate, elementele audio pot contribui la narațiune sau pot crea un răspuns emoțional pentru a îmbogăți conținutul scris.

Pasul 9: O parte dintr-o imagine de ansamblu

Fiecare element de conținut este interconectat cu altele. Un conținut de calitate va contribui la domeniul de expertiză vizat și va face legătura cu alte materiale relevante de pe site.

De asemenea, va extrage referințe din alte resurse de încredere pe un anumit subiect. Și, în timp, ar putea deveni un element la care alți autori fac referire.

În timpul procesului de creaţie, este importantă considerarea unor elemente precum:

  • Link-uri interne: Cum se leagă acest element de alt conținut produs? Au fost create link-uri interne, conectate pagini conexe și facilitată navigarea cititorilor către alte pagini care le-ar îmbunătăți experiența?
  • Link-uri externe: Există fapte, statistici sau citate susținute de link-uri către sursele lor originale? Există alte resurse utile de la experți care ar putea oferi detalii suplimentare cititorilor?
    Chiar și în etapele incipiente, este important ca autorul să ia în considerare publicul țintă și să evalueze dacă există posibilitatea de a atrage backlink-uri de pe alte site-uri web. A fost inclusă informație originală sau citate proprii? Conținutul oferă o perspectivă unică, o expertiză nouă sau chiar o operă creativă ce îl diferențiază de altele?
  • Posibilitatea de distribuire: Distribuirile pe rețelele sociale pot facilita atingerea unui public mai larg. A fost creat ceva ce alții ar dori să împărtășească și este posibil acest lucru?

Pasul 10: Probleme tehnice legate de conținutul SEO

Deși problemele tehnice SEO pot afecta întregul site, există câteva aspecte specifice ce trebuie urmărite pentru a optimiza performanța SEO.

Ca o prezentare generală rapidă, câteva necesităţi ar fi:

  • Conținutul să fie încărcat rapid: Imaginile și alte fișiere media nu ar trebui să încetinească sub nicio formă performanța conținutului.
  • Se afișează bine pe mobil: Cu un site responsiv, acest lucru nu ar trebui să fie o problemă prea mare. Cum arată și răspunde conținutul pe mobil? Este posibil să fie necesară împărțirea unor paragrafe mari de text sau îmbunătățită formatarea. Toate elementele trebuie să fie accesate cu ușurință.
  • Pagina este inclusă în harta XML a site-ului: Acest lucru ajută crawlerele motoarelor de căutare să găsească și să înțeleagă conținutul.
  • Adresele URL sunt descriptive: Includerea unor cuvinte cheie în adresele URL, mai degrabă decât numere sau litere anonime.
  • Conținutul trece de “Core Web Vitals”: Este o indicație a experienței utilizatorului și un semnal mic de clasare, de aceea ar trebui verificate şi rezolvate orice probleme cu “Core Web Vitals”.
  • Include marcaj schematic adecvat: Adăugarea marcajului pentru entități, secţiunii “întrebări frecvente”, recenzii și elemente ale articolului, cum ar fi autorul și data publicării. Totuşi, conţinutul trebuie să fie relevant şi să nu includă markup de date structurate care nu are legătură cu conținutul de pe pagina respectivă.

Pasul 11: Revizuirea și elaborarea

Cel mai bun conținut este întotdeauna într-un constant proces de îmbunătăţire. Lumea se schimbă rapid, iar acest lucru lasă conținut online vechi, inexact sau, în cel mai rău caz, înșelător. Este important să fie conştientizat acest lucru, iar conţinutul să fie revizuit.

Iată câteva perioade de timp excelente pentru a evalua conținutul:

  • După un program stabilit: Stabilirea propriului interval de timp pentru revizuirea conținutului în funcție de cât de rapidă este evoluția industriei pentru care acesta a fost creat.
  • Monitorizarea actualizărilor industriei: Orice schimbări majore din industria vizată ar putea face ca informațiile să devină inexacte, sau chiar să se creeze noi domenii sau subiecte care ar trebui acoperite în conținutul creat.
  • Evaluarea după modificările interne: Actualizările din cadrul companiei pot avea, de asemenea, un impact asupra actualităţii conţinutului. Poate că nu se mai comercializează aceleaşi produse sau servicii, compania şi-a schimbat publicul ţintă sau orientarea ş.a. Un conținut bun ar trebui să reflecte cu exactitate aceste aspecte.
  • Evaluarea după actualizările algoritmului Google: Când algoritmii motoarelor de căutare s-au actualizat, merită întotdeauna verificat cum a afectat acest lucru conținutul.

De ce contează calitatea conținutului?

Rezultatele căutării de astăzi riscă să fie aglomerate cu conținut generat de inteligența artificială.

De asemenea, domeniul este mai competitiv ca niciodată, deoarece este posibil să creezi conţinut mai rapid ca niciodată. De aceea, contează calitatea conținutului.

Dacă este de înaltă calitate și util, este probabil să:

  • Se claseze mai bine și să atragă mai mult trafic către site-ul web.
  • Să fie vizibil în prezentările generate ale AI, oferind notorietate mărcii chiar și în scenarii de căutare zero-click.
  • Să îndeplinească o nevoie, astfel încât utilizatorii să fie mulțumiți și să poată progresa în navigarea conţinutului.
  • Să sporească autoritatea sau renumele autorului pentru a construi încredere și credibilitate în afacerea respectivă, atât online, cât și offline.
  • Să crească vizibilitatea mărcii prin construirea treptată a prezenței online și adăugarea valorii în nișa de activitate.
  • Să câștige încrederea publicului, conţinutul fiind cu adevărat util, astfel încât, chiar dacă vânzările nu cresc chiar acum, acestea se vor majora o dată cu reputaţia şi valoarea conferită companiei.

În cele din urmă, conținutul de calitate se referă la reputația unei companii. Dar este, de asemenea, imperativ necesar pentru obținerea unui avantaj competitiv în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare, mai ales într-o lume aflată în continuă schimbare, datorită inteligenței artificiale generative.

În procesul de optimizare a conţinutului, contează desigur și partea tehnică legată de SEO, însă este crucială imaginea de ansamblu.