Cu siguranţă ai auzit de Google AdWords, ai văzut afaceri care utilizează Google Adwords şi vrei să afli cât mai multe lucruri despre acest sistem de publicitate online. Eşti ocupat cu dezvoltarea business-ului tău şi doreşti să afli cele mai profitabile strategii pentru ca afacerea ta să prospere ?

Google AdWords te poate ajuta să-ţi dezvolţi afacerea. Cum poate acestă platformă online de marketing să te ajute să-ţi extinzi afacerea? Vei afla mai multe informaţii din acest articol.

Acum este momentul să începem cu începutul.

Cum funcţionează Google AdWords?

Google AdWords are la bază un sistem de licitaţie prin care recompensează cu primele rezultate în căutările Google pe acele business-uri (site-uri) care au campanii de foarte bună calitate pentru audienţă. Campaniile de o calitate superioară ajung astfel să câştige costuri scăzute şi o mai bună poziţionare a reclamei.

Mai simplu, atunci când o persoană efectuează o căutare, o scrie pe Google (prin cuvinte cheie) iar printre primele răspunsuri pe care le primeşte poate fii chiar site-ul tău, business-ul tău. Google te lasă să ajungi printre primele rezultate de căutare relevante, în schimbul unei sume de bani. Relevanţa are de-a face şi cu zona geografiă unde doreşti să fii vizibil precum şi timpul de difuzare.

Dacă vorbim de căutările în Google, ceea ce face această platformă utilă este faptul că te lasă să măsori, să vizualizezi cu exactitate câte persoane ţi-au vizitat site-ul, cât timp au stat şi care sunt cuvintele de interes care i-au ghidat la tine. Nu numai atât, prin rețeaua de display Google AdWords vă poate ajuta să vă adresați utilizatorilor atunci când navighează pe site-urile preferate, când îi arată unui prieten un videoclip de pe YouTube, când își verifică mesajele Gmail sau când folosesc dispozitive mobile.

Cât costă Google AdWords pentru afacerea ta?

Depinde de cât eşti dispus să plăteşti şi de concurenţa din nişa pe vrei să te promovezi. În Google AdWords plăteşti exclusiv anununţurile eficiente, adică anunţurile care au fost accesate de utilizatori şi care au avut ca rezultat click-ul către site-ul tău.

 adwords

Când începe cu adevărat licitaţia pentru anunţul tău?

Licitaţia anunţului tău începe în momentul în care un utilizator efectuează o căutare, după care Google determină dacă acea căutare conţine cuvintele cheie care sunt licitate de cei care publică anunţuri. Iar dacă unele dintre cuvintele cheie sunt licitate, începe licitaţia propriu-zisă pentru anunţ.

Scopul principal al licitaţiei este să determine Ad Rank-ul sau poziţionarea fiecărui anunţ în parte. Formula de calcul a poziţiei sau AD RANK este suma licitată pe cuvântul cheie înmulţită cu scorul de calitate.

ad rank

Bazat pe rezultatul acestei înmulţiri Google poate determina cât trebuie să plăteşti de fiecare dată când cineva dă clic pe anunţul tău.

Raportat la concurenţă, această formulă magică arată cam aşa:

formula magica

Ce este important de observat în ultima imagine este cum un scor de calitate mai bun te ajută să reduci cheltuielile şi totodată să ajungi pe o poziţie mai înaltă.

Ce este Scorul de Calitate?

Acest sistem metric este utilizat atât în Google AdWords, cât și în Bing Ads și alte asemenea platforme concurenţiale care combină costul cu performanța și relevanța. Toate acestea sunt combinate și cu pagina exactă de destinație a anuţurilor și cuvintele cheie licitate la căutările utilizatorilor.

Ce trebuie să reții este că un scor de calitate bun te ajută să ai o performanță mai bună pentru anunțul, campania ta. Un scor de calitate superior ajută la scăderea costului pe click şi a ratei de conversie. Cu cât un anunț PPC (Pay Per Click) atrage cât mai mulți vizitatori, cu atât plătești mai puțin pe click-ul de pe fiecare anunț pe care îl promovezi.

Scorul de calitate depinde de mai mulți factori, printre care:

• Relevanța fiecărui cuvânt cheie

• Calitatea și relevanța site-ului tău, a paginii de destinație

• Relevanța textului şi mesajului din anunţurile publicitare

• Rata de clic (CTR), cât de accesat este anunţul tău comparativ cu numărul de afişări

• Viteza de încărcare a site-ului, accesibilitatea mobile / desktop

Atunci când mai mulți utilizatori care văd anunțul şi fac click pe acesta, este o indicație puternică pentru Google că anunțurile tale sunt relevante și utile pentru utilizatori. În consecință, Google recompensează cu: clasamente mai mari ale anunțurilor, costuri mai mici faţă de concurenţă.

Stim că scorul de calitate are o corelație directă cu succesul. Prin optimizarea scorurilor de calitate, vei fi pregătit pentru o rentabilitate mai mare a investiției (ROI).

În cele prezentate de mai sus ai putut observa câteva variabile care influenţează o promovare de succes în Google AdWords. Beneficiile majore în urma unei promovări bine făcute sunt: trafic relevant, reacții imediate care duc la vânzarea produsului / serviciului tău, optimizarea ratei de conversie. Și toate acestea pot fi măsurate cu ajutorul rapoartelor specializate.

Cauţi o promovare Google AdWords de succes?

Apelează la o agenţie specializată. Agențiile beneficiază de mulți ani de experiență, un volum mare de cunoştinţe pe diferite nişe de promovare şi pot oferi consultanță, timp alocat pentru optimizare permanentă, rezultate rapide.

LiveCOM poate face toate acestea pentru tine!

Suntem specializați în promovare online, concepem strategii personalizate call to action prin intermediul campaniilor CPC oferite de Google AdWords. Pornim de la un plan de target-are online, mesaje atractive care să apară în căutarea Google sau afișate pe site-urile partenere din rețeaua de display Google AdWords, optimizarea scorurilor de calitate, monitorizarea și raportarea rezultatelor.

Gândim și implementăm formule specifice afacerii tale şi care să te ajute la o conversie sporită prin promovarea Google AdWords.

Pe orice domeniu te axezi, în zilele noastre există deja cineva care ți-a luat-o înainte. Folosește promovarea Google AdWords și atrage clienți. De ce să aștepți când poți să ai acum toate aceste avantaje de partea ta?

 

Imaginile şi anumite informaţii au fost preluate de la sursa:

http://www.wordstream.com/blog/ws/2015/05/21/how-much-does-adwords-cost